Jouw allervreemdste droom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:22

SwPck schreef:
Heeft er hier iemand trouwens ooit gedroomt dat je nodig naar de wc moet, maar de wc's letterlijk openbaar waren.
Kortom waar iedereen je kan zien als ze langslopen..
Maar er zijn geen andere wc's met muren..
Iemand? :')

Ja, lees maar even terug :=

Century

Re: Jouw allervreemdste droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:22

Wilde net zeggen, die is al heel vaak langs geweest!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 01:03

Century schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Ik droom ook regelmatig dat een spin vanaf het plafond in bed landt, zo een super dikke enge spin. Ik dus wakker schiet en als ene malle met de dekens begin te gooien, licht aan,...
om er dan achter te komen dat het een droom was met een partner die zich te pleuris verschiet en op zijn zachts gezegd niet blij is.

Ik heb dat dus een keer écht gehad, nu lijken dromen daarover niet meer zo vreemd :=

Toevallig gister dit gelezen en jahoor er hangt een spin(netje) aan mijn plafond vanavond boven mijn hoofd te bungelen ;( :=
Dit is meer een nachtmerrie dan een droom

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 06:34

Over vreemde dromen. Ik droomde, en het leek zo realistisch, dat iemand had gezegd op stal dat mijn paard een trap gehad had tegen zijn neus en borst met het naar buiten doen. En steeds belde ik een dierenarts maar steeds moest onverwachts weg en twijfelde ik steeds of de dierenarts wel of niet was geweest en dat ging maar door :'). Toen ik wakker werd dacht ik echt van: is dit nou echt gebeurd

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:22

Wc droom heb ik ook eens gehad :')
dat was zo een wc met spiegel aan de buitenkant, en van binnen kan je erdoor kijken.
Alleen had ik het andersom... :\ _O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:54

Ik droomde vannacht dat we in de bergen reden richting de wintersport, ik zat achter het stuur. We reden in een rode Dodge Calibur (die hebben we al jaaaren niet meer) en toen we over de kam van de berg kwamen waren er alleen verschillende pistes naar beneden. Je moest dus een keuze maken. Van bovenaf gezien leek het wel op een wirwar van glijbanen, heel breed en besneeuwd. Het was en pittige afdaling met schuine en steile stukken dus we schoven alle kanten op maar gewoon relaxed, niks niet bang, naar beneden aan het gaan. Het volgende moment komen we beneden aan bij een soort van skilift alleen ging die niet omhoog maar van links naar rechts. We proberen van de parkeerplaats af te komen om verder te gaan maar er is geen uitgang :? Dan zien we een bus vertrekken en besluiten we dezelfde route te rijden, onder een afdak door. Op het moment dat we er onderdoor gaan staan we ineens binnen bij een soort van receptie maar eigenlijk is het gewoon bij een gezin binnen in huis. Kinderen zitten te spelen en tv te kijken op de bank en er komt een meid van een jaar of 16 uit de badkamer. Die had net gedoucht blijkbaar want ze had een handdoek omgeslagen en slippers aan en zo'n tulband op haar hoofd om haar haren te drogen. Zij staat ons te woord en zegt dat ze nog wel kamers hebben alleen moeten we dan naar het andere gebouw. Ze legt uit waar het is en geeft de sleutel. Op het moment dat we willen vertrekken werd ik wakker.
O, en we praatten ook gewoon Duits met haar. Je kunt dus ook in een andere taal dromen ben ik achter :))

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:59

In droom vaak dat ik gewoon aan het werk ben, en dat ik steeds dezelfde mensen vergeet. Ik werk in de horeca. En dan word je vaag wakker dat je denkt wat doe ik in mijn pyjama op werk. :')

Ik droom ook vaak dat ik achterna gezeten word maar ik kan amper rennen.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:32

Omg ik heb zo gelachen door dit topic!
Ik droom ook super gek maar doe er naast ook gewoon dingen.
Ik werd wakker uit en droom en had een hele wc-rol op mijn kussen liggen.. (echt) Geen idee wat mijn droom was meer..
Zo werd ik ook eens wakker met een fohn in mijn armen geklemd. ook weer ik deze droom niet meer.
Ik vergeet mijn gekke dromen vrij snel. ik zal ze een proberen op te schrijven (Klinkt echt grappig om terug te lezen uiteindelijk!)
Ik ben wel iemand die tig verschillende dromen kan hebben in één nacht. afgelopen nacht was dat ook zo.

Geen idee hoe ik dit zo moet typen, maar wat ik wel eens heb is als ik inslaap val. dat ik er letterlijk inval. en dan de droom erbij dat je in een gat valt. (Ik maak dan echt zo'n schrok beweging erbij alsof ik echt naar beneden val.)

Die van Yoda vind ik echt geweldig, gelukkig is het maar een droom ! :') , dit topic maakt mijn dag echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:54

@fennypower, ik neem mijn dromen ook wel eens op met de voicerecorder op mijn mobiel. Van schrijven wordt ik wakker, en vergeet ik het laatste deel of details vaak :P Misschien ook een idee!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:04

xMarjolein schreef:

Dat heb ik ook! Maar dan heb ik soms ook dat ik dan bedenk dat ik in een droom zit en dan ga ik vliegend vluchten, want dat lukt dan wel :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:19

Ik heb een keer gedroomd dat het pinbon apparaat op mijn werk ontplofte. Ik hoor die piep die je na een harde klap hoort nog steeds als ik er aan terug denk. Kruipend over de grond achter de kassa vandaan.

:')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:20

Ik heb een terug kerende droom over mijn manege die absoluut niet op mijn manege lijkt. Qua algemene lay out wel maar t ziet er anders uit en toch denk ik in mijn droom dat ik op mijn manege ben. En exact die manege komt heel vaak terug. Mijn hond is daar al een aantal x dood getrapt door een paard, mijn lievelingspaard was oer ongeluk in de stapmolen gegaan toen die op stand shoarma was en dat was mijn schuld ofzo (waarom heeft een stapmolen een stand shoarma is de vraag). Ik heb wedstrijden gereden waarbij mijn paard en door de kantine heen rende, ik ben bij een bruiloft geweest, een olympische spelen wedstrijd, ik ben daar op vakantie geweest, ben beste vrienden geworden met een meisje dat daar rondloopt, je kan t zo gek niet bedenken of ik maak het daar mee. Al mijn nachtmerries zijn ook daar, maar soms ook hele fijne dromen. Ik kom er bijna elke droom. Heel vaag vind ik het. Ik kan als ik wakker ben ook niet omschrijven op welke vlakken mijn droom manege anders is dan de daadwerkelijke :')

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:28

Vorige week, na mijn eerste werkdag bij mijn “grote-mensen-baan”, droomde ik dat ik wel weer klaar was met werken en dat ik ontslag zou nemen.

Vind het juist super leuk, maar blijkbaar is mijn onderbewustzijn er nog niet helemaal klaar voor :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:32

ArankaM schreef:
xMarjolein schreef:

Dat heb ik ook! Maar dan heb ik soms ook dat ik dan bedenk dat ik in een droom zit en dan ga ik vliegend vluchten, want dat lukt dan wel :+

Oh ja vliegen in een droom is altijd zo leuk! Niet als je achterna gezeten wordt trouwens. Ik vlieg dan altijd alleen trappen af, misschien moet ik het even onthouden voor een volgende vluchtpoging

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:34

Ik kan juist niet vliegen in dromen, al probeer ik het dan mislukt het altijd en dat is altijd al zo geweest, sinds kinds af aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:44

Als kind ooit gedroomd dat ik boven de kerk in het dorp vloog en steeds hoger ging. Nooit weer hoop ik! Brr, dacht dat ik dood ging en naar de hemel ging.

Ik heb nog steeds rillingen als ik er aan denk. Zet mij maar met beide benen rustig op de grond ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:48

Ik heb dat regelmatig, hartstikke leuk zelfs!

Maar ik heb ook een paar keer gedroomd dat ik dood ging en naar de hemel ging. Zag er elke keer anders uit. Ook dat was niet heel onprettig trouwens

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:51

Ahhh ik herinner me nu ook vaag iets over vliegen, maar dat was met mijn zusje en mama in een soort zweefvliegtuigje boven Schotland maar ik woonde er wel en ik kende er ook alles. Dat was ook een rare droom maar ik herinner me enkel nog vlagen

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:17

Dat van dat vliegen vind ik zo cool, hier nog niet helemaal voorgehad :=

Wel een heel specifieke twee dromen die altijd samen gedroomd worden maar eigenlijk niets met elkaar te maken hebben - het begint op een cruiseschip (ik zou dat dus al nooit doen, brrrr, zo toeristisch) en er is een gigantische balzaal waar er gedanst wordt. Ik sta bij de tafel waar alle snoepjes en snackjes en koekjes staan (kijk, realisme :+) en dan vraagt iemand me om te dansen. Ik heb zo'n heel lange jurk aan en dan word ik opgetild en zwier ik met het geweldigste gevoel door de lucht tijdens de spins. Ik weet nog dat ik de glimlach van de persoon ergens van kende, dat was echt een naar gevoel. Leuk, maar alsof ik de glimlach niet hoorde te kennen? := Opeens vallen er moderne piraten binnen en kapen ze het cruiseschip en op een of andere manier wordt ik uit een van de ramen geduwd in het water.
Vervolgens word ik wakker ergens in een woestijn (hoe zelfs?) En zit ik met een paar andere 'revolutionairen' rond een kampvuur. Iemand scherpt een mes, ik haal een lang geweer boven (ik heb overigens nul komma nul met geweren, ik haat ze met een passie) en kijk naar de bajonet die erop zit. Iemand houd een speech en verdwijnt dan in een ondergraven tunnel in een soort ruïne links. Ik zeg dan 'Hij is een hopeloze zaak, tijd om zelf er wat aan te doen' en ik verdwijn met de rest van de 'crew' in de tunnel om dan helemaal alleen in de tunnel te staan met dat idiote lachje van de vorige droom op een persoon vlak naast me. Het voelt allemaal niet zo eng, wel belachelijk oncomfortabel := Alsof ik het niet eens was met iets.

Worden jullie ook vaak wakker enkel met het gevoel van de droom en niet de specifics?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 02:09

Ik droomde laatst dat iets mij constant in mn zij aan het porren was. Het ging maar niet weg en het is door blijven gaan tot ik er helemaal misselijk van was en de plek helemaal beurs.. ik werd met datzelfde zeurderige en misselijke gevoel wakker en toen had ik echt zo iets van wtf.... wat als iets of iemand mij serieus de hele nacht in mn zij heeft zitten porren :\ >;)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:29

Dat vliegen ken ik ook haha... Maar dan in de ruimte met dinosaurussen _O-

En daarna terug op aarde dus achtervolgt worden en niet kunnen rennen... :\ wat werd ik toen moe wakker :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:51

Whale schreef:
Ik kan juist niet vliegen in dromen, al probeer ik het dan mislukt het altijd en dat is altijd al zo geweest, sinds kinds af aan :+

Als kind kon ik het wel, en droomde ik ook vaak dat ik vloog. Nu lukt met me niet meer als ik het probeer in mijn dromen -O-

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:54

Mijn dromen slaan stuk voor stuk nergens op. Ga ik met vliegtuig of trein, is het altijd een cabrio-model. Vaak komt de tornado terug, zo vaak dat ik tegenwoordig bij een donkere lucht al verzucht: “tornado zeker”.

Vannacht niet per de naar gedroomd, droomde dat onze vermiste hond gevonden was en we gingen haar ophalen. Daarna vierden we het met de hele familie op een terras. Was niet leuk wakker worden en je realiseren dat ze nog steeds weg is...

Daarna nog gedroomd dat ik een sollicitatie had en dat mn moeder mee was. Het waren hele vreemde mensen en ik wilde er dus absoluut niet werken. Iedereen was echter heel enthousiast, tot ze mijn weerzin zagen, toen moest ik vluchten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:30

Mo dat is rot datje hond nog steeds weg is.

Ik kan ook niet vliegen in dromen.
Heb het geprobeerd, maar ik kom niet van de grond af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:37

Ik kon vroeger van de trap af vliegen in mn dromen, zo realistisch dat ik dacht dat ik dat in het echt ook kon! Ik was inderdaad wel snel beneden toen! :))