Show de inhoud van jouw koelkast!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show de inhoud van jouw koelkast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 14:36

Jahoor, gooi er maar in. :D Keukenkastje heb ik ook al gedaan. :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:44

Voor de vakantie de vriezer leeg gemaakt en nu weer langzaam aanvullen :) in de keuken staat ook nog een vriezer, maar daar ligt alleen maar wat vlees, aardappelkroketjes en spinazie in haha. Oh en wat verdwaalde ijsjes
Afbeelding

Oja ik kook tegenwoordig 1 keer per week heek veel en doe dat in bakjes. Mn vriend en ik zijn beide bezig met op ons eten letten en vaak hebben we geen zin om te koken, dus een bakkie opwarmen en klaar! :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:48

Oh jeejtje, aan de hand van dit topic trok in net de koelkast open en kwam ik tot de conclusie dat ik hem eerst ff moet schoonmaken voor ik hem op de foto zet :+
Gisteren was die nog wel oke, maar zag net dat er een pak liggend was gelegd terwijl die open was :o

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:44

purny schreef:
Fout. Eieren zouden juist in de koelkast moeten ivm salmonella.
Bij mij ligt er niet veel.
Pakje beleg
Bakboter
Sauzen
Red Bull
Chocola

Fout. Nederlandse eieren hoeven niet in de koelkast omdat Nederlandse eieren niet gewassen mogen worden. Veel andere landen worden eieren wel gewassen waardoor er een laagje van het ei wordt afgehaald wat beschermt tegen salmonella. Daarnaast komt Salmonella (vrijwel) niet voor bij Nederlandse eieren.

Wel kan je eieren bewaren in de koelkast om ze langer goed te houden. Wij handelen (op grote schaal) in eieren, dus weet er wel het een en ander vanaf ondertussen.
Ik neem altijd verse (zelfde dag gelegd) eieren mee naar huis en ze liggen hier rustig 4-6 weken buiten de koelkast. Nu gooi ik ze na 4 weken meestal wel weg als ze er nog staan, omdat ik verse eieren lekkerder vind.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:04

Onze koelkast

Afbeelding

Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:39

Afbeelding

En diverse groente in de la ;)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:08

Zowel vriezer als koelkast, wel wat leeg gezien we vorige week naar de winkel zijn gegaan. Is voor 2 personen. :)
Afbeelding

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:11

Ik zal maar niet beginnen met mijn voorraadkasten :o _O-
Laten we erop houden dat ik een mand heb met gedroogde kruiden, met poedervorm kruiden, oosterse keuken, japanse keuken, italiaanse keuken, sausjes en een mand met overige dingen. Ow en een mand met daarin divers pasta's, noedels enz.

Daarnaast heb ik diverse gestapelde kratten waar oa groente, fruit, afwasmiddelen spullen, schoonmaakspullen en dingen voor de airfryer, oven, grill enz.

En dan nog mijn voorraad kast waar alle dichte dingen in zitten

En de kast vol met tupperware met bloem, zelfrijzend bakmeel, choco, paneermeel, kokossnippers, rijst, koffie, suiker, melkpoeder en nog veel meer....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 19:50

Ik woon helaas zo klein dat ik nergens ruimte heb voor meer voorraad...ja, eventueel in de schuur maar dan moet ik die eerst drastisch opruimen. :')

Ik heb geen trap/gangkast ofzo en maar 6 keukenkastjes in totaal...mini huisje = mini keuken. :=

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:04

Afbeelding
Niet veel groenten meer in de koelkast. Toevallig eten we morgen groenten uit de vriezer (bloemkool). Ik moet vrijdag weer boodschappen halen.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:09

Hanafubuki schreef:
Die met het waterreservoir van LG? :D

Haha ja precies die!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:26

Afbeelding
Afbeelding
Vriezers en voorraadkast ga ik niet aan beginnen, die moeten weer eens geordend worden. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:42

Geen foto van de vriezer, maar onze vriezer heeft 3 lades en daar ligt momenteel vooral in:
- Roerbak mixen, bladerdeeg en bakjes met overgebleven sauzen
- brood
- aardappeltjes voor de airfryer en groenten: paprika mix, soep groenten mix, broccoli & bloemkool (heb ik graag op voorraad)

En dit is de ijskast nadat net boodschappen zijn gebracht. Normaal ligt hij eigenlijk zelfs voller, want ik heb momenteel minder vers in huis als normaal omdat ik de komende week meer kook met de houdbare voorraad icm diepvries spul.

Afbeelding

In de deur heb ik staan
- magere yoghurt potjes, roomboter, gesneden appeltjes voor zoonlief
- sausjes zoals mayo, curry, slasaus, etc.
- fetablokjes, Danone voor zoonlief, mosterd, sausje en jam
- een pak vla, karnemelk, een fles fris voor bezoek, klein flesje water en joppie saus

Op de planken van boven naar beneden
- eieren, bananen (liggen normaal buiten de koelkast maar momenteel ontzettend snel last van fruit vliegjes dus leg ik ze even gekoeld), potjes met feta, augurken (die gaan in de ijskast als ik ze open heb gemaakt), pepertjes en gevulde pepertjes
- dan de beleg plank met links de kaas (daar ligt nu extra veel omdat de kaas 1+1 gratis was dus heb ik ingeslagen), dan vlees beleg (ligt nu ook extra ivm dat ik de Kong van de pup af en toe vul met Pate en ontworm pilletjes verstop in een plakje beleg haha, een ham worstje waar mijn zoontje tussendoor eens blokjes van krijgt in de broodtrommel ofzo en dan nog smeerboter en kruidenkaas
- kwark/yoghurt, heksenkaas (1+1 gekocht vorige week), vlees wat ik gebruik voor de komende week (kip, bio hamburgers en hamreepjes)
- veel druiven hihi (waren nu ook weer 1+1 en ik had nog een bakje over van de laatste x boodschappen, maar ik eet ze veel tussendoor) en peren, tomaten en een open pak koffiemelk

En dan in de bakken onderin:
- zakjes sla, zakjes opbak aardappeltjes, courgette, 2 flesjes bier, sour Cream en nog een extra potje kruidenkaas

Momenteel veel dingen dubbel in de ijskast zoals slasaus, feta blokjes, kaas en heksenkaas omdat ik die in kocht met goede aanbiedingen. Hebben allemaal lange datums, dus dan kan ik weer even vooruit.

Dan hebben we in de kelder nog een grotere ijskast staan met kleiner vriesvak bovenin, waar altijd gekoeld drinken staan en wat ik ga gebruiken voor het ontdooien van het vlees van de hond uit de diepvries. Het vriesvak wordt gebruikt voornamelijk voor ijs en smoothie mixen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:28

x_Jeanine_x schreef:
Oh jeejtje, aan de hand van dit topic trok in net de koelkast open en kwam ik tot de conclusie dat ik hem eerst ff moet schoonmaken voor ik hem op de foto zet :+
Gisteren was die nog wel oke, maar zag net dat er een pak liggend was gelegd terwijl die open was :o

Hahaha dit. Eerst schoon, dan organiseren en dan pas een foto

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 10:29

Heeft mijn topic toch nog een functie. :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:47

Ik zie bij al een heel aantal mensen tomaten in de koelkast liggen. De smaak van tomaten is echter veel beter als je ze buiten de koelkast bewaard. In de koeling neemt de smaak af. Bovendien gaat het velletje sneller stuk waardoor ze eerder bederven.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:49

Hier dan de foto’s van onze koelkast vriezer combinatie. Ik woon nog thuis dus voor ieder wat wils in de koelkast. Zo drink ik bijna geen frisdrank maar mijn zusje juist wel weer heel veel.
Afbeelding
Afbeelding

Nu hebben wij nog een trapkast die dient als voorraad kast, een kleine koelkast en een kleine diepvries in de schuur.
Heel veel van onze groente en ook fruit komt momenteel vers uit de tuin.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:54

Malenka schreef:
Ik zie bij al een heel aantal mensen tomaten in de koelkast liggen. De smaak van tomaten is echter veel beter als je ze buiten de koelkast bewaard. In de koeling neemt de smaak af. Bovendien gaat het velletje sneller stuk waardoor ze eerder bederven.

Hier momenteel heel erg snel last van fruitvliegjes dus ik leg alles maar ook alles nu in de ijskast haha. Ik eet m’n tomaten al jaren uit de koelkast en de roma tomaten die ik koop gaan echt lang mee overigens. Voor gebruik, laat ik ze wel even op kamertemperatuur komen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:14

Afbeelding

Vind onze koelkast aan de kleine kant, had liever een grotere gehad.
De baby flessen gaan straks weg, aangezien onze zoon al een tijdje geen fles meer krijgt.

Vind een la met flesjes water altijd handig, dus daar liggen ook altijd minstens 6 flessen water in.
Ik kan niet zonder melk en eieren :')
Fruit en toetje voor zoon (en soms voor mezelf, maar vaker niet dan wel).

Verder staan er wat vaste sauzen op de plank, zoals ketchup, fritessaus, knoflooksaus en chilisaus.
Nu ook wat slasauzen/dressings.

Die vleeswaren bak ligt daar al 2 jaar voor jan met een korte achternaam :')

Krijg door dit topic wel de neiging om de koelkast even te poetsen en op te ruimen, zo even doen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:47

MacavityL schreef:
Meestal zo _O-

[ [url=m/7zIHPf.jpg]Afbeelding[/url] ]

(en dan gebruik ik nooit boter)

Dit had die van mij kunnen zijn :') :')

Woon alleen. Vriezer (tafelmodel) zit wel helemaal vol en heb nog een voorraad kast. Koelkast zit niet veel in. Ik drink geen frisdranken en veel versfood heb ik niet. Probeer ik altijd weer, maar gaat elke keer weer mis omdat de plannen dan weer wijzigen en dingen weer over datum gaan.

Ik heb nu wat beleg erin, aanmaak siroop en eieren. Voor een foto moet ik idd eerst even aan de schoonmaak en orde\ning kwam ik achter. Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben :=

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:07

Tancreda4 schreef:
MacavityL schreef:
Meestal zo _O-

[ [url=m/7zIHPf.jpg]Afbeelding[/url] ]

(en dan gebruik ik nooit boter)

Dit had die van mij kunnen zijn :') :')

Woon alleen. Vriezer (tafelmodel) zit wel helemaal vol en heb nog een voorraad kast. Koelkast zit niet veel in. Ik drink geen frisdranken en veel versfood heb ik niet. Probeer ik altijd weer, maar gaat elke keer weer mis omdat de plannen dan weer wijzigen en dingen weer over datum gaan.

Ik heb nu wat beleg erin, aanmaak siroop en eieren. Voor een foto moet ik idd eerst even aan de schoonmaak en orde\ning kwam ik achter. Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben :=

Ik ben inmiddels tot de ontdekking dat ik dat schoonmaken flink wat eerder had mogen doen haha. Wat me weer benieuwd maakt: hoe vaak maken blokkers hun koelkast schoon?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:32

Wij hebben ook een kleine koelkast.
Maak hem vaak schoon als die bijna leeg is voor het boodschappen doen.
En wij zijn ook freeway drinkers :)F Afbeelding

Bovenin de “yoghurt bak” zit schapenvet voor de hond :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:15

Afbeelding

Zo nadat ik m'n koelkast uitgemest had hahha!

Voor frisdrank en bier hebben wij een aparte koelkast in de berging :o

Er ligt nu vrij weinig in omdat ik op vakantie ga, manlief toch niet gaat koken en z'n eigen beleg haalt, want als ik wat haal dan heeft ie zin in iets anders :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:36

Voor mijn doen best vol :D Afbeelding