Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:03

Jester_ schreef:
Maar menen jullie dat, 10 uur??? Ook in het weekend?

22 uur is een hele normale tijd om rust te hebben, ook in het weekend :j.

Nu zou ik er zelf geen moeite mee hebben wanneer in het weekend de muziek tot 00 - 01 uur aan staat. Maar veel later moet het toch niet worden. Ieder zijn pleziertje hoor, maar nachtrust is ook belangrijk.

Xanthippe schreef:
In de week akkoord, maar in het weekend kan een feestje dus niet langer duren dan 22u?
Lijkt me toch ook een beetje zuur.

Jawel, hoor. Maar dan binnen met de muziek getemperd, of buiten op laag niveau.

sureido schreef:
karuna schreef:
Feestjes mogen wel langer duren maar niet meer meer db dan geregeld in de wetgeving, dat is per gemeente anders, hier bv 50 db of meer buiten gemeten mag niet na 2200 en voor 0700. Andere gemeentes houden 1900 aan en zelden 2300. Soms is het 55 db max. Voor meer is een vergunning nodig meestal.

Heb je dit werkelijk een keer opgezocht? :')

In principe wordt iedere burger geacht de wet te kennen :)* .

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:04

Sclimpre schreef:
Ik heb ooit aangifte gaan doen van iemand die net voor mij een kat uit een rijdende auto gooide. Eerst gestopt om te kijken of ik de kat nog kon pakken, maar die rende heel hard weg. Dan in volle vaart terugachter die auto en nummerplaa genoteerd.
Bij de politie beloofden ze dat ze de persoon die bij die nummerplaat hoorde flink op het matje gingen roepen. Waarschijnlijk heeft die alles ontkend, maar ik hoop da thij toch flink geschrokken is.

Jezus wat bezielt mensen :oo !

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:04

Shaggy09 schreef:
Ach, diegenen die op zaterdag om 22 uur al gaan zeiken hebben vast een heel leuk leven . :+

Als het ieder weekend gebeurd snap ik het volledig, maar als er zelden een feestje wordt gegeven en het gaat een keer tot middernacht door, moet je dan echt die pret verpester gaan uithangen en de popo bellen?

Nou nee, er zijn ook mensen die geen weekend hebben en gewoon op zaterdag en zondag moeten werken...

Dus het hele 'weekend' slaat nergens op. Voor ons heeft een week zeven dagen, en soms heb ik weekend op dinsdag en woensdag, of op maandag en dinsdag.

Gewoon na 22 uur de muziek zachter zetten, zo'n drama is dat toch niet?

Als ik er echt last van heb bel ik ook ja, als ik de desbetreffende mensen niet persoonlijk ken ga ik ook niet aanbellen. Je zou zomaar een klap voor je harses krijgen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:06

Shaggy09 schreef:
Ach, diegenen die op zaterdag om 22 uur al gaan zeiken hebben vast een heel leuk leven . :+

Als het ieder weekend gebeurd snap ik het volledig, maar als er zelden een feestje wordt gegeven en het gaat een keer tot middernacht door, moet je dan echt die pret verpester gaan uithangen en de popo bellen?

Mijn gedachte.. :=

Ik klik niet zo snel, van dierenmishandeling maak ik wel altijd melding, of als ik een aangereden huisdier zie, dan bel ik de dierenambulance. Toch fijn als een eigenaar op de hoogte word gesteld.

Verder heb ik 1 keer de politie gebeld omdat er een persoon liep te slenteren op een N-weg waar 80 gereden word en geen verlichting staat, dit was vlakbij Brothers dus vermoed een dronken persoon maar ook voor zijn eigen veiligheid.. je zag hem namelijk echt heel erg slecht.

Mijn vriend heeft een keer de politie gebeld voor de onderburen toen wij nog in de flat woonde. Ze hadden de muziek altijd loeihard, 5 dagen in de week, tot een uur of 03.00 in de nacht. Geprobeerd te praten al, andere buren hebben hun ook te kennen gegeven overlast te ondervinden, dan ging de muziek 10 minuten zachter om vervolgens nog harder te zetten. Een feestje is prima, en in het weekend zijn wij niet de moeilijkste maar toendertijd moest ik erg vroeg op en op een gegeven moment zit het vat vol.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 27-08-19 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:08

Als ik dit allemaal lees ben ik zo blij dat ik in een vrijstaand huis ben opgegroeid, waar je lekker in de zuipkeet tot laat door kan :+ misschien dat ik me daarom ook niet erger aan buren, omdat ik ook nooit last heb gehad? Misschien van de haan of van koeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:11

Volgens mij werd er in de OP gevraagd om iedereen in zijn waarde te laten Shaggy, oordelen dat iemand geen leuk leven heeft valt daar niet onder.. ;)

Ik heb voor mijn buren ook wel eens gebeld met de politie, dan stond tegen middernacht nog steeds de muziek op standje burenruzie (en ik woonde er niet eens direct naast) Nou dan ben ik maar een pretbederver, maar waarom zou ik minstens eens per maand wakker moeten liggen door mijn buren? :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:15

KimD schreef:
Shaggy09 schreef:

Nou nee, er zijn ook mensen die geen weekend hebben en gewoon op zaterdag en zondag moeten werken...

Dus het hele 'weekend' slaat nergens op. Voor ons heeft een week zeven dagen, en soms heb ik weekend op dinsdag en woensdag, of op maandag en dinsdag.

Gewoon na 22 uur de muziek zachter zetten, zo'n drama is dat toch niet?

Als ik er echt last van heb bel ik ook ja, als ik de desbetreffende mensen niet persoonlijk ken ga ik ook niet aanbellen. Je zou zomaar een klap voor je harses krijgen.

Goh, ik werkte ook altijd op zaterdag en zondag. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik dan gelijk ga bellen als de muziek niet zacht staat om 22 uur. Iets met tolerantie.
En ik vind tot 5/6 uur ook niet normaal hoor, maar gewoon een feestje tot 1 a 2 uur kun je ook een keer zeggen ik kijk het door de vingers.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:15

Waar ik over zou gaan klikken? Simpel, als ik iemand herken bij opsporing verzocht! En dat weten mensen!

Verder bel ik de politie bij geluidsoverlast, ruzie op straat en laatst een stel wat ruzie zat te maken in een auto.

Politie zei dat ik er goed aan heb gedaan, al was de ruzie voorbij terwijl ik aan de telefoon hing met de politie.

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:16

Afgelopen weekend toen de kroeg net dicht ging stond er een kerel van een jaar of 60 coke te snuiven en het aan te bieden aan minderjarigen. Misschien dat ik de volgende keer die even ga verklikken maar was er dit keer echt even te verbaasd over. :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:17

sureido schreef:
Als ik dit allemaal lees ben ik zo blij dat ik in een vrijstaand huis ben opgegroeid, waar je lekker in de zuipkeet tot laat door kan :+ misschien dat ik me daarom ook niet erger aan buren, omdat ik ook nooit last heb gehad? Misschien van de haan of van koeien.

Same here. En vriend woont wel in een rijtjeshuis, ik heb daar ook last van schreeuwende kinderen om 08:00 op de zondagmorgen. Maar ja, je kan moeilijk zeggen dat die kinderen hun snavel moeten houden. :')

Liebeskind

Ik zit te twijfelen om te gaan klikken. Dom woord trouwens, ik ben geen kind meer. Maar goed.

Een paar keer per jaar komt er een buurman met vrienden een auto afleveren en bij ons de parkeergarage inrijden. Die auto's rijden zelf nooit, staan op een oplegger en het moet altijd midden in de nacht gebeuren. Ik vind het wel bijzonder altijd.

Anoniem

Shaggy09 schreef:
Goh, ik werkte ook altijd op zaterdag en zondag. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik dan gelijk ga bellen als de muziek niet zacht staat om 22 uur. Iets met tolerantie.
En ik vind tot 5/6 uur ook niet normaal hoor, maar gewoon een feestje tot 1 a 2 uur kun je ook een keer zeggen ik kijk het door de vingers.

Dat het voor jou ok is, hoeft het voor een ander toch niet ok te maken? :?

Selina

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:19

Feestje mag best langer dan 22h maar neem het dan wel ff naar binnen. Hele buurt hoeft niet mee te genieten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:20

Relaxed schreef:
Shaggy09 schreef:

Nogmaals: Iets met tolerantie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:22

Shaggy09 schreef:
Relaxed schreef:

Nogmaals: Iets met tolerantie ;)

Dat jij het tolereert, wil nog steeds niet zeggen dat een ander dit hoeft te doen ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:25

Daar wordt de samenleving wel een stuk leuker op hé, zo'n mentaliteit. :+
Nee, tuurlijk hoef je niet alles te tolereren, iedereen heeft zijn eigen grens. Maar ik vind
dit wel een beetje level zuurpruim.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:29

Mijn ouders wonen ook in een rijtjeshuis en de buurman op de hoek waande zich de nieuwe André Hazes met zn karaokemachine.

Gezellig in de zomer, keiharde snertmuziek.
Mn opa kon niet eens volgen wat er op de tv gezegd werd met de deur dicht.

Uiteindelijk is mn moeder gaan klagen en toen werd ze meteen voor l*l gezet door de buurman. Dat de k#t van huisnummer XXX net had aangebeld.

Volgens mij is er toen massaal naar de politie gebeld door alle omwonende want nog geen 30 minuten later stond de politie bij hem voor de deur.

Was trouwens gewoon op een zaterdagmiddag maar in zodanige geluidsoverlast dat het gewoonweg niet grappig meer was.

Gok dat er zo'n 50 huizen mee konden 'genieten' van zijn zangkunsten.

Gelukkig is hij een paar jaar terug verhuisd en is het meteen weer en stuk rustiger in de straat geworden.

Mogen sommige Bokkers hier misschien ons zuurpruimen vinden maar als je in je eigen huis of tuin niet eens elkaar normaal kan verstaan door de klereherrie van een ander dan ligt dat niet aan de klagers.
Laatst bijgewerkt door Onali op 27-08-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:30

Shaggy09 schreef:
Nee, tuurlijk hoef je niet alles te tolereren, iedereen heeft zijn eigen grens. Maar ik vind

Ik kan nu over dit onderwerp toch hetzelfde over jou zeggen? Zoals al gezegd in de OP, laat elkaar in de waarde..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:31

Shaggy09 schreef:

Datzelfde kun je natuurlijk ook van jouw instelling zeggen... Ik denk dat het prima mogelijk is rekening te houden met elkaar, ga met elkaar in gesprek, op zo'n manier is al veel meer mogelijk.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:31

Toen ik via sms bedreigt werd, ben ik naar de politie gestapt. Bleek een oudere man te zijn die een verkeerd nr had, maar dan nog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:32

Shaggy, jij kunt niet voor een ander bepalen wat ze moeten tolereren.

Ik heb goede afspraken met mijn buren en ook een telefoonnummer voor het geval ze te veel herrie maken, werkt super!

Maar tegelijkertijd heeft eenvan mijn buren bijna iedere 2 weken een lachgas feestje en dat feestje met bijbehorend gesis, luide muziek, keihard lachen begint op vrijdagmiddag en eindigt op zondagavond/maandagmorgen.

Nooit de popos voor gebeld, hoewel ik dat bijna voor hun gezondheid wel zou moeten doen!

Maar jij en ik kunnen niet invullen wat een ander tolereert of niet. Het zou je sieren hier rekening mee te houden! :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:43

sureido schreef:
karuna schreef:
Feestjes mogen wel langer duren maar niet meer meer db dan geregeld in de wetgeving, dat is per gemeente anders, hier bv 50 db of meer buiten gemeten mag niet na 2200 en voor 0700. Andere gemeentes houden 1900 aan en zelden 2300. Soms is het 55 db max. Voor meer is een vergunning nodig meestal.

Heb je dit werkelijk een keer opgezocht? :')

Ja was ook hard nodig overigens. :j gemeente maakte s nachts meer geluid dan toegestaan -O- wat oa mijn nachtrust erg verstoorde. Door ze op hun eigen wetgeving te attenderen is het wel opgelost.

maar eerder had ik er al van gehoord ivm een pensionstalhouder die problemen had met nieuw gekomen buren. Voeren op zondag niet voor 900 en dat soort dingen. Ivm geluidsregels,

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:44

Ik heb wel eens een melding gemaakt ivm handel in onderdelen van een bedreigde diersoort op een soort van marktplaats. Ook wel eens een melding gemaakt bij de Dierenbescherming vanwege iemand die een gecoupeerde pup ging regelen...
Dat prikbord/forum was in no time niet meer toegankelijk voor niet-leden...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:49

Onali schreef:
Mijn ouders wonen ook in een rijtjeshuis en de buurman op de hoek waande zich de nieuwe André Hazes met zn karaokemachine.

Gezellig in de zomer, keiharde snertmuziek.
Mn opa kon niet eens volgen wat er op de tv gezegd werd met de deur dicht.

Uiteindelijk is mn moeder gaan klagen en toen werd ze meteen voor l*l gezet door de buurman. Dat de k#t van huisnummer XXX net had aangebeld.

Volgens mij is er toen massaal naar de politie gebeld door alle omwonende want nog geen 30 minuten later stond de politie bij hem voor de deur.

Was trouwens gewoon op een zaterdagmiddag maar in zodanige geluidsoverlast dat het gewoonweg niet grappig meer was.

Gok dat er zo'n 50 huizen mee konden 'genieten' van zijn zangkunsten.

Gelukkig is hij een paar jaar terug verhuisd en is het meteen weer en stuk rustiger in de straat geworden.

Mogen sommige Bokkers hier misschien ons zuurpruimen vinden maar als je in je eigen huis of tuin niet eens elkaar normaal kan verstaan door de klereherrie van een ander dan ligt dat niet aan de klagers.

Is ie deze kant op verhuisd? ik zit soms in een andere woning elders waar ja een meneer die graag hollandse meestampers zo hard aanzet dat idd elke vorm van communicatie onmogelijk is binnen een straal van 100 m om dat huis heen of zo. Dat wordt overigens door de buurt erg grondig de nek omgedraaid. Eerste keer in seizoen krijgt hij een uur de kans elke keer erna binnen 10 minuten gegarandeerd is het weer stil :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:53

Ik heb echt 1x de popo's 's nachts om 3u gebeld omdat een idioot uit de tokkieflat naast ons het voor de 4e nacht op rij nodig vond om de hele wijk te verblijden met kermismuziek op het volume van een Boeing 747. Zelfs met oordoppen was het alsof de boxen in mijn slaapkamer stonden :x

Voor de rest hebben wij super chille buren. We werken bijna allemaal in diensten en houden rekening met elkaar. Feestje tot laat is geen probleem, muziek even harder na 22.00 ook zeker niet :)

Ik vind zelf de structureel asociale wielrenners in mijn straat vervelender dan af en toe eens feestherrie :+

Iets anders dan herrie:

Mijn voormalige schoonmoeder op alle mogelijke fronten aangegeven. Zij loog, bedroog en maakte overal misbruik van ten koste van iemand die niet voor zichzelf kan zorgen.

En ook eens een werkgever bij de ARBO/Belastingdienst aangegeven voor zaken die écht niet door de beugel konden.