MightyMike schreef:Tink89, das wel een hele positieve berekening denk ik. Ik had al eerder gepost in dit topic, de supermarkt hier in het dorp is idd niet goedkoop. Maar ga ik naartoe omdat deze dichtbij is, voor de rest moet ik de auto allemaal een stukje pakken. Dus daar is zeker winst in te behalen. In onze supermarkt geen goedkoop supermarkt brood, zit de bakker bij in, brood is zelfs 2.19 dacht ik. Paprika was 1.89 per 3, champ 1.39, aardappels 2.5 kg meegenomen, croissantjes 1.74, de rest weet ik zo niet, geen bon van meer. Maar alles wel een stuk prijziger dan jouw berekening. Daar is dus zeker winst te behalen door ergens anders te shoppen, ga binnenkort eens een weekmenu maken en dan 1 keer met de auto naar een goedkopere supermarkt om het meeste te halen. Vlees duur voor 2.60 begrijp ik niet, dat zijn 2 kleine filetlapjes, gehakt zou hier hetzelfde kosten, dat vind ik toch wel de bodem voor vlees eigenlijk, niets bijzonders.
Dit zijn de prijzen van de Lidl, AH en groenteboer.
En nee, ik vind vijf euro voor een kilo kip ook niet kunnen, maar bij de slager hier hebben ze het gehakt regelmatig voor 5 euro en da's dus geen supermarktspul. En in de praktijk eten we nooit kip, zoals ik zei: dit is een week geweest met voor ons doen heel erg veel vlees.
Overigens vind ik 2,60 voor twee filetlapjes wel duur, ja. Ik koop vaak in de aanbieding en bijvoorbeeld 8 chipolataworstjes kosten hier 3 euro ofzo. Daar eten we met z'n tweeën twee keer van.
Verder denk ik ook maar: wij hebben nu eenmaal geen dikke portemonnee, dus roeien met de riemen die we hebben. Laatst 6 mango's voor 1 euro op de markt. Die gaan deels meteen op en deels als babyvoeding in de diepvries. Aardbeien voor 50 cent per bakje op de markt, appels 3 kilo voor 2 euro. Het kán best goedkoop en gezond.