Schoonloeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:12

anjali schreef:
Ik heb nog niet alles gelezen. Maar je hebt de ijsklontjes in de vriezer zelf gekocht?? :D _O-

Je kan serieus een zak ijsklontjes kopen bij verschillende supermarkten waaronder de AH. Dus zo gek is dit nog niet.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:16

Shaggy09 schreef:
Ach kom op zeg, we mogen overal altijd over klagen en zeiken op Bokt. Maar als het schoonfamilie betreft is het ineens een ramp?

Sommige mensen worden als troll uitgemaakt als ze eerlijk hun mening over iets geven.
Maargoed, los daarvan; haar huis is haar huis. Niet ieder huishouden is gastvrij in de zin; Mijn huis is jouw huis. Rottig dat zij een egocentrisch stuk vreten is, maar je hebt er maar mee te doen. Dit bedoel ik niet gemeen; maar het is zo. Je kan het niet terugdraaien/veranderen.
Verder nog suczas ermee

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:17

Shaggy09 schreef:
Ach kom op zeg, we mogen overal altijd over klagen en zeiken op Bokt. Maar als het schoonfamilie betreft is het ineens een ramp?

Het heeft niks met schoonfamilie te maken en dat snap jij ook wel. Hier wordt iemand afgezeken die een verstandelijke beperking heeft omdat ze gedrag vertoont dat daar het gevolg van is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:19

Carol_Beer schreef:
Shaggy09 schreef:

Sommige mensen worden als troll uitgemaakt als ze eerlijk hun mening over iets geven.
Maargoed, los daarvan; haar huis is haar huis. Niet ieder huishouden is gastvrij in de zin; Mijn huis is jouw huis. Rottig dat zij een egocentrisch stuk vreten is, maar je hebt er maar mee te doen. Dit bedoel ik niet gemeen; maar het is zo. Je kan het niet terugdraaien/veranderen.
Verder nog suczas ermee

Dat zei ik in een ander topic en dat komt omdat ik denk dat je alleen maar wil rellen :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:23

Tytonidae schreef:
anjali schreef:
Ik heb nog niet alles gelezen. Maar je hebt de ijsklontjes in de vriezer zelf gekocht?? :D _O-

Je kan serieus een zak ijsklontjes kopen bij verschillende supermarkten waaronder de AH. Dus zo gek is dit nog niet.

Dat wist ik niet! Die kunnen dan toch al gesmolten zijn voor je thuis bent? Ik ben gewend aan ijsblokjes zelf maken van water,in de vriezer dan wel!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:24

anjali schreef:
Dat wist ik niet! Die kunnen dan toch al gesmolten zijn voor je thuis bent? Ik ben gewend aan ijsblokjes zelf maken van water,in de vriezer dan wel!

Lijkt mij 1. Veel goedkoper 2. Makkelijker dan in alle haast naar huis fietsen.

Shaggy09

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:24

Ga ergens anders over ijsblokjes praten. :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:25

Cowboy55 schreef:
Shaggy09 schreef:

Het heeft niks met schoonfamilie te maken en dat snap jij ook wel. Hier wordt iemand afgezeken die een verstandelijke beperking heeft omdat ze gedrag vertoont dat daar het gevolg van is.

Inderdaad. En dat vond ik niet fraai.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:25

Shaggy09 schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind 17.00u ook vroeg maar als je dat al je hele leven doet (want je bent opgegroeid in dat gezin) is dat normaal voor je en weet je niet beter. Dus ja.
Maar bij ons was etenstijd altijd in overleg op een tijd dat iedereen er was.

Je groeit op en wordt ouder, niet alles wat je van huis uit hebt meegekregen ga je overnemen toch? Mijn vriend heeft 17:00 nooit een chille tijd gevonden, maar als je 12 bent kun je moeilijk je eigen plan trekken.

En hoe vaak heb ik nu al uitgelegd dat dat helemaal niet de issue is? :') Mensen vinden het echt moeilijk ofzo, om niet altijd met het volledige gezin te eten. Heerlijk dat ik niet in zo'n sleur zit.

Dat oordeel... dat is gewoon niet oké, dat is respectloos. Jij ziet het misschien als een sleur, andere mensen (misschien zoals je schoonouders?) vinden samen eten hét moment van de dag om even bij te kletsen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:28

Lezen is ook een vak zeg.
Heb toch al aangegeven dat dat eten helemaal geen punt of probleem is? Daar hebben we nog nooit enige discussie of onenigheid over gehad met zijn ouders. Die vinden dat vanaf dag 1 al dikke prima.

En nogmaals, 1 dag in de week gebeurt dat. Het is niet zo dat wij 7 dagen per week apart eten van hun, absoluut niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:35

Hoewel ik bijzonder leuke schoondochters heb, moet ik eerlijk zeggen dat ik het irritant vond toen mijn oudste de gewoonte leek aan te nemen om uitgebreid te gaan koken voor zijn vriendin en hemzelf. Ten eerste vind ik het raar, zo ieder voor zich. Ten tweede vind ik het logistiek niet handig. Ik moet dan namelijk overleggen over het tijdstip waarop ik voor zijn broer en vader kan koken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:36

Shaggy09 schreef:

Jij begon er over....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:42

Shaggy09 schreef:
Heb toch al aangegeven dat dat eten helemaal geen punt of probleem is? Daar hebben we nog nooit enige discussie of onenigheid over gehad met zijn ouders. Die vinden dat vanaf dag 1 al dikke prima.

En nogmaals, 1 dag in de week gebeurt dat. Het is niet zo dat wij 7 dagen per week apart eten van hun, absoluut niet.

Als je het tegen mij hebt: het gaat me niet eens om dat eten, het gaat me om het feit dat jij zo makkelijk (ver)oordeelt. Dat wil ik er mee zeggen, en ja, dit is maar een voorbeeld, maar het topic staat er vol mee.
Als je dat in het dagelijks leven ook doet, ben jij zeker ook een onderdeel van het probleem. Want ook al spreek je het misschien niet uit, mensen voelen dat aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:43

anjali schreef:
Shaggy09 schreef:

Jij begon er over....

Dan hoef jij er niet op door te gaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:44

Popstra schreef:
Ja want zet er ook naam en adres bij :roll:

Ja ik weet ook echt DIRECT over wie je het hebt hier :+ :')

not

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:44

Hoezo is mijn post Onrespectvol????

Ik leg uit hoe iemand is, waarom iemand zo is en wat mijn oplossing is. Namelijk er zo weinig mogelijk komen. Niks mis mee. Daar bij, ik noem iemand niet bij naam en toe naam. Vertel gewoon zoals het is. En omdat ik dus schrijf dat iemand verstandelijk een kleine beperking heeft ben ik Maar onrespectvol???
Even voor de duidelijkheid, iemand met een kleine verstandelijke beperking ( Zoals bij mijn schoonmoeder het geval is) kan ook gewoon manieren leren hoor! Er is niks zieligs aan haar.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:47

Popstra schreef:

Niet, want dat is geen goed woord. Respectloos past wel.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:48

Achterom schreef:
Shaggy09 schreef:

Als je het tegen mij hebt: het gaat me niet eens om dat eten, het gaat me om het feit dat jij zo makkelijk (ver)oordeelt. Dat wil ik er mee zeggen, en ja, dit is maar een voorbeeld, maar het topic staat er vol mee.
Als je dat in het dagelijks leven ook doet, ben jij zeker ook een onderdeel van het probleem. Want ook al spreek je het misschien niet uit, mensen voelen dat aan.

Wat oordeel ik dan?
Ik heb mijn mening gevormd uit wat ik heb gezien en meegemaakt omtrent mijn schoonmoeder.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:49

GDG schreef:
Popstra schreef:

Niet, want dat is geen goed woord. Respectloos past wel.

Taalnazi's kunnen we er nog wel bijhebben.
In plaats van op elkaar te ranten (waar bokt echt moker goed in is), kunnen we ook normaal ON-topic reageren.
Maargoed nogmaals; Shaggy moet zelf een oplossing verzinnen met die mensen, kan Bokt weinig aan doen. Ik herken het, veel mensen, idk of je daar wat mee kan.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:02

Wel jammer ik denk dit word zo een hilarisch topic met gekke schoonmoeder verhalen, gaat het al 6 pagina`s over respect en koken en ijsblokjes :+

Soms wil je gewoon ff klagen, leek me hilarisch zo een topic. Mensen nemen dingen echt te zwaar op, het gaat over andere mensen die je niet eens kent. :+

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:07

Jeetje wat een rel topic is dit geworden.

Bij mijn ex aten ze elke week op elke dag hetzelfde. In het weekend was het standaard bami op zaterdag en zuurkool op zondag. Ik was daar ook snel klaar mee en nam m'n eigen eten mee, dit at ik dan wel op aan tafel.

Ik kan me heel goed voorstellen dat elke dag om 17.00 eten en daar niet flexibel in zijn heel vervelend wordt.

Sommige mensen vinden het respectloos, maar ik snap niet dat mensen zo in hun bubbel blijven hangen en niet open staan voor andere ingevingen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 17:10

k_m schreef:
Wel jammer ik denk dit word zo een hilarisch topic met gekke schoonmoeder verhalen, gaat het al 6 pagina`s over respect en koken en ijsblokjes :+

Soms wil je gewoon ff klagen, leek me hilarisch zo een topic. Mensen nemen dingen echt te zwaar op, het gaat over andere mensen die je niet eens kent. :+

Dat was ook letterlijk mijn bedoeling met het topic. :') Erg jammer maar ja..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 17:12

Nathalie18x schreef:

Bij mijn ex aten ze elke week op elke dag hetzelfde. In het weekend was het standaard bami op zaterdag en zuurkool op zondag. Ik was daar ook snel klaar mee en nam m'n eigen eten mee, dit at ik dan wel op aan tafel.

Ik kan me heel goed voorstellen dat elke dag om 17.00 eten en daar niet flexibel in zijn heel vervelend wordt.

Sommige mensen vinden het respectloos, maar ik snap niet dat mensen zo in hun bubbel blijven hangen en niet open staan voor andere ingevingen.

Oh zo'n weekschema hebben ze bij mijn vriend ook een beetje. Ik vind dat echt 10 x niks persoonlijk :=
Iedere maandag een broodje vlees, iedere zaterdag pizza of soep, iedere zondag frietjes.
Gezond eten kennen ze ook niet echt, heb nog nooit verse groenten bij hun thuis aangetroffen.
Ook een van de redenen dat ik en mijn vriend niet altijd mee eten met het gezin, soms gewoon echt geen behoefte aan frituurpan.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:19

Shaggy09 schreef:
Nathalie18x schreef:

Oh zo'n weekschema hebben ze bij mijn vriend ook een beetje. Ik vind dat echt 10 x niks persoonlijk :=
Iedere maandag een broodje vlees, iedere zaterdag pizza of soep, iedere zondag frietjes.
Gezond eten kennen ze ook niet echt, heb nog nooit verse groenten bij hun thuis aangetroffen.
Ook een van de redenen dat ik en mijn vriend niet altijd mee eten met het gezin, soms gewoon echt geen behoefte aan frituurpan.

In dat geval is het meer dan begrijpelijk. Gezondheid gaat natuurlijk altijd voor. Mocht je dat duidelijk gezegd hebben en ze luisteren nog niet (idk of dat al duidelijk was, heb niet iedere pagina vh topic doorgespit), dan is voor je eigen eten zorgen meer dan logisch.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:24

Ik zou nooit slecht over iemand's moeder praten. Kennelijk kan dat in Nederland.In veel buitenlanden blijft een moeder altijd op de eerste plaats staan hoor.