Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar ik scheer niet, ben van het epileren.
In de winter scheer ik alleen als ik een jurkje aan doe
Anoniemk2 schreef:Alles gaat eraf. Zoveel moeite kost het niet om het bij te houdenHet is een fabeltje dat je er dan donkere haren ervoor terug krijgt. Sommige kiezen ervoor om als een harige bosaap door het leven te gaan
DewiRox schreef:Net was Carolien .., een cabaretière, bij dat programma van Art. Zij heeft een podcast opgenomen wat gaat over lichaamsbeharing en scheren bij dames. Zij heeft zich een jaar lang niet geschoren om te ervaren wat het nu precies maakt dat 96% (!) van de dames zich scheert. Wat kan er zo erg/vies/you name it aan okselhaar, beenhaar enz zijn dat we vaak beginnen met scheren zodra we in de puberteit komen. Was het aan het kijken en moest toen eigenlijk aan dit topic denken. Wellicht interessant
anjali schreef:DewiRox schreef:Net was Carolien .., een cabaretière, bij dat programma van Art. Zij heeft een podcast opgenomen wat gaat over lichaamsbeharing en scheren bij dames. Zij heeft zich een jaar lang niet geschoren om te ervaren wat het nu precies maakt dat 96% (!) van de dames zich scheert. Wat kan er zo erg/vies/you name it aan okselhaar, beenhaar enz zijn dat we vaak beginnen met scheren zodra we in de puberteit komen. Was het aan het kijken en moest toen eigenlijk aan dit topic denken. Wellicht interessant
Dan ben ik blij exclusief te zijn en bij die andere 4% te horen. Ik vind dat God Zijn schepping goed gemaakt heeft en daar ga ik echt niets aan veranderen. Hij heeft ook alles met een reden zo gemaakt.
Storm schreef:En 's winters? Hoe doet iedereen het in de winter?
Ikzelf laat dan gerust een vachtje groeien hoor.
die maakt zich er ook niet zo druk om haha MusicIsLife schreef:Ik krijg echt een ellende na alles wat ik scheer... dus ik beperk het echt tot de nodige delen. Mijn onderbenen doe ik wel, maar geen bovenbenen. Ga ik niet aan beginnen, Wordt alleen maar ellende.
lenaa_tje schreef:MusicIsLife schreef:Ik krijg echt een ellende na alles wat ik scheer... dus ik beperk het echt tot de nodige delen. Mijn onderbenen doe ik wel, maar geen bovenbenen. Ga ik niet aan beginnen, Wordt alleen maar ellende.
Dit heb ik dus ook.. dus als iemand het redmiddel heeft tegen extreme scheerirritatie. Ook na epileren heb ik er trouwens last van.
Ik heb een lichte huid en wel donkere haren. Die op Mn bovenbenen zijn wel blond maar wel zichtbaar. Daar doe ik het dus maar mee, beter dan roodheid en bultjes.
Maar goed, ik scheer mijn bovenbenen niet, dat gaat niet goed bij mij. Knie en knieholte scheren geeft ook al vreselijke irritatie en jeuk. Dus echt alleen m'n onderbenen. De rest is blond, en meestal niet in beeld. Dus kan me ook niet voorstellen dat iemand er last van heeft. Mochten mensen er wel problemen mee hebben dan kunnen klachten in zestienvoud worden ingeleverd per PB
Marjo schreef:lenaa_tje schreef:Dit heb ik dus ook.. dus als iemand het redmiddel heeft tegen extreme scheerirritatie. Ook na epileren heb ik er trouwens last van.
Ik heb een lichte huid en wel donkere haren. Die op Mn bovenbenen zijn wel blond maar wel zichtbaar. Daar doe ik het dus maar mee, beter dan roodheid en bultjes.
Ik had er vroeger last van op mijn bovenbenen. Maar tegenwoordig niet meer.
Ik scheer met schuim voor gevoelige huid en daarna scrub ik met rituals. Zo'n grote pot met zeezoutscrub. Dat werkt echt geweldig. Ik merk ook dat als ik regelmatig scheer er veel minder irritatie is dan als ik sporadisch mijn bovenbenen scheer.
Oh en de mesjes. Geen botte messen gebruiken want dat is ook niet goed.