Scheer jij je bovenbenen mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Scheer jij je bovenbenen?

Ja
340 (32%)
Nee
716 (67%)

Totaal aantal stemmen: 1056

snuffie123

Re: Scheer jij je bovenbenen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:21

Ik doe ook mijn bovenbenen. Heel lang niet gedaan, maar vind het gewoon veel mooier en netter staan om dat mee te nemen. En het is niet veel werk, omdat het heel weinig haar is.

Mijn armen durf ik niet, terwijl ik wel echt véél armharen heb. Maar niemand die zich er verder aan stoort... ben bang dat het stugger wordt als ik het wel doe.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:47

Ik heb hele lichte haartjes. Ik scheer mijn benen als ik zin heb. Iedereen die zich stoort aan mijn ongeschoren benen.... boeieeee
Dus bovenbenen scheren? Nee, nooit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:02

Ik doe niet altijd de bovenbenen. Als ik in bikini ga of korte broek dan wel. Maar ik draag ook vaak jurkjes tot over de knie en dan doe ik alleen mijn onderbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:24

Ik scheer er altijd leuke patroontjes in.

Nu zonder gekheid: ik onderwierp onlangs het deel boven mijn knieholte aan een inspectie en ontdekte daar een paar lange, donkere haren. Afschuwelijk. Hoe lang zouden ze daar al gezeten hebben? Wie heeft dat allemaal gezien? :oo Maar ik scheer niet, ben van het epileren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:10

Boterbloem90 schreef:
Voor de mensen die hun armen scheren: zit daar een rede achter? Ik ken niemand die dat doet, of tenminste nooit is opgevallen.

Anders ligt er een laagje haar op mijn tattoos. :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:21

En 's winters? Hoe doet iedereen het in de winter?

Ikzelf laat dan gerust een vachtje groeien hoor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:23

Ook 's winters heb ik een seksleven en ben ik graag lekker glad.
En trainingen in korte broek gaan trouwens ook gewoon door.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:24

Storm schreef:

Dan ga ik soms voor de extra isolatie :D

Mijn vriend merkt het vaak niet eens als de benen net glad zijn geschoren, die boeit dat echt niet hoor.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:40

In de winter heb ik ook een seks leven maar dat gaat ook gewoon door met harige benen <<) In de winter scheer ik alleen als ik een jurkje aan doe

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:09

In de winter scheer ik het minder vaak. Wel het stukje wat onder de broek uit komt :+

Ik las dat iemand haar armen deed voor tattoos, had ik niet aan gedacht.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:27

Alles gaat eraf. Zoveel moeite kost het niet om het bij te houden <<) Het is een fabeltje dat je er dan donkere haren ervoor terug krijgt. Sommige kiezen ervoor om als een harige bosaap door het leven te gaan :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:37

Anoniemk2 schreef:
Alles gaat eraf. Zoveel moeite kost het niet om het bij te houden <<) Het is een fabeltje dat je er dan donkere haren ervoor terug krijgt. Sommige kiezen ervoor om als een harige bosaap door het leven te gaan :o

Het is geen fabeltje.
Haartjes zijn geblondeerd door de zomerzon, als ik die afscheer, zijn de nieuwe haartjes toch echt donker.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:51

Net was Carolien .., een cabaretière, bij dat programma van Art. Zij heeft een podcast opgenomen wat gaat over lichaamsbeharing en scheren bij dames. Zij heeft zich een jaar lang niet geschoren om te ervaren wat het nu precies maakt dat 96% (!) van de dames zich scheert. Wat kan er zo erg/vies/you name it aan okselhaar, beenhaar enz zijn dat we vaak beginnen met scheren zodra we in de puberteit komen. Was het aan het kijken en moest toen eigenlijk aan dit topic denken. Wellicht interessant :))

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:39

Lichte huid, maar helaas donkere haren die helaas ook heel snel groeien. Als ik 's morgens scheer heb ik 's middags alweer stoppels. Ik scheer dus mijn hele benen, in de zomer houd ik het goed bij, want veel jurkjes / korte broek aan. In de winter niet, tenzij ik er zin in heb of ga zwemmen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:46

Ik heb echt een hele witte huid en pikzwarte haartjes -O-
Dus ja. Ik scheer alles. Behalve net onder mijn billen, want als ik dat scheer kan ik 2 dagen niet lopen van de uitslag. Dus met zwemmen draag ik een broekje die daar netjes overheen valt.

In de winter scheer ik trouwens heel weinig, en als ik het doe alleen mijn onderbenen. Alleen voor mezelf maakt het niet zo uit, maar als ik een korte broek aan wil of ga zwemmen wil ik toch wel dat alles daar glad is.

Wellicht dat ik ooit nog eens een laserbehandeling ga doen, aangezien ik me er echt enorm aan stoor en ze ook retesnel teruggroeien. Ik moet echt om de dag scheren om het goed bij te houden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:08

DewiRox schreef:
Net was Carolien .., een cabaretière, bij dat programma van Art. Zij heeft een podcast opgenomen wat gaat over lichaamsbeharing en scheren bij dames. Zij heeft zich een jaar lang niet geschoren om te ervaren wat het nu precies maakt dat 96% (!) van de dames zich scheert. Wat kan er zo erg/vies/you name it aan okselhaar, beenhaar enz zijn dat we vaak beginnen met scheren zodra we in de puberteit komen. Was het aan het kijken en moest toen eigenlijk aan dit topic denken. Wellicht interessant :))

Dan ben ik blij exclusief te zijn en bij die andere 4% te horen. Ik vind dat God Zijn schepping goed gemaakt heeft en daar ga ik echt niets aan veranderen. Hij heeft ook alles met een reden zo gemaakt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:13

anjali schreef:
DewiRox schreef:

Dan ben ik blij exclusief te zijn en bij die andere 4% te horen. Ik vind dat God Zijn schepping goed gemaakt heeft en daar ga ik echt niets aan veranderen. Hij heeft ook alles met een reden zo gemaakt.

En er is niks mis met haar tussen je tanden :')

Nee echt, wat is in godsnaam de reden van haar op je been? Warmte? Nee, het is te weinig. Vroeger, toen we nog apen waren, was er haar om je warm te houden. Nu is het slechts over na de evolutie. Over nog eens 10 duizend jaar hebben we alleen haar op ons hoofd.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:15

Ik scheer eigenlijk als ik uit eten ga of terrasje etc wel mijn bovenbenen als ik jurkje/rokje aan heb.
De haren komen niet dikker of donkerder terug.

Storm schreef:

Ik laat meestal een mooie berenvacht staan _O-
Misschien 1/2 keer in de maand de onderbenen scheren.

Mijn vriend valt het toch niet echt op :') die maakt zich er ook niet zo druk om haha

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 05:04

Storm schreef:

Dan scheer ik alleen het gebied down under. Puur voor de hygiëne. Soms mijn benen en oksels ook, maar dat hangt er vanaf of die haartjes mij storen.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:12

Ik krijg echt een ellende na alles wat ik scheer... dus ik beperk het echt tot de nodige delen. Mijn onderbenen doe ik wel, maar geen bovenbenen. Ga ik niet aan beginnen, Wordt alleen maar ellende. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:43

MusicIsLife schreef:
Ik krijg echt een ellende na alles wat ik scheer... dus ik beperk het echt tot de nodige delen. Mijn onderbenen doe ik wel, maar geen bovenbenen. Ga ik niet aan beginnen, Wordt alleen maar ellende. :=

Dit heb ik dus ook.. dus als iemand het redmiddel heeft tegen extreme scheerirritatie. Ook na epileren heb ik er trouwens last van.
Ik heb een lichte huid en wel donkere haren. Die op Mn bovenbenen zijn wel blond maar wel zichtbaar. Daar doe ik het dus maar mee, beter dan roodheid en bultjes.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:57

Boterbloem90 schreef:
Voor de mensen die hun armen scheren: zit daar een rede achter? Ik ken niemand die dat doet, of tenminste nooit is opgevallen.

Ik doe het ook, vindt arm haar vies en lekker zacht als het geschoren is haha... moet wel om de dag doen dat wel... elke gek zijn gebrek zeggen we maar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:51

lenaa_tje schreef:
MusicIsLife schreef:

Dit heb ik dus ook.. dus als iemand het redmiddel heeft tegen extreme scheerirritatie. Ook na epileren heb ik er trouwens last van.
Ik heb een lichte huid en wel donkere haren. Die op Mn bovenbenen zijn wel blond maar wel zichtbaar. Daar doe ik het dus maar mee, beter dan roodheid en bultjes.

Ik had er vroeger last van op mijn bovenbenen. Maar tegenwoordig niet meer.

Ik scheer met schuim voor gevoelige huid en daarna scrub ik met rituals. Zo'n grote pot met zeezoutscrub. Dat werkt echt geweldig. Ik merk ook dat als ik regelmatig scheer er veel minder irritatie is dan als ik sporadisch mijn bovenbenen scheer.

Oh en de mesjes. Geen botte messen gebruiken want dat is ook niet goed.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:56

Wat een vraag :') Maar goed, ik scheer mijn bovenbenen niet, dat gaat niet goed bij mij. Knie en knieholte scheren geeft ook al vreselijke irritatie en jeuk. Dus echt alleen m'n onderbenen. De rest is blond, en meestal niet in beeld. Dus kan me ook niet voorstellen dat iemand er last van heeft. Mochten mensen er wel problemen mee hebben dan kunnen klachten in zestienvoud worden ingeleverd per PB :+

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:12

Marjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik had er vroeger last van op mijn bovenbenen. Maar tegenwoordig niet meer.

Ik scheer met schuim voor gevoelige huid en daarna scrub ik met rituals. Zo'n grote pot met zeezoutscrub. Dat werkt echt geweldig. Ik merk ook dat als ik regelmatig scheer er veel minder irritatie is dan als ik sporadisch mijn bovenbenen scheer.

Oh en de mesjes. Geen botte messen gebruiken want dat is ook niet goed.

Daarná met zeezout scrub??? De horror. Ik heb dat 1 keer per ongeluk gedaan, maar dát prikt. Of vlak na het scheren de zee in lopen, ook al zo’n feest :+

On topic: inderdaad met scherpe/nieuwe mesjes de gevoelige delen. En voor mij helpt IPL ook! Ik heb een Lumea en het zorgt ervoor dat ik maar eens per 1 tot 2 weken hoef te scheren en dus veel minder irritatie.
Ooit als ik genoeg gespaard heb laat ik alles permanent laseren :P