Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miss_lizje schreef:Hier een rijtjeshuis waar het ene buurhuis van leeg staat en ik mijn andere buurvrouw weinig ziet. Ze werkt in ploegendiensten en dus ook vaak in de nacht.
"Gelukkig" is ze ook doof en zegt geen last te hebben van mij (ze was juist in het begin wel blij met mij omdat ik niet met de deur gooi. Dat deden de vorige bewoners regelmatig).
Helaas met de andere mensen uit de straat minder contact. Vind het ook best eng om contact te leggen omdat ik weinig overeenkomsten heb. Woon alleen zonder kinderen, dan heb je dus weinig om over te praten om of contact over te maken. Tijdens het verbouwen/verhuizen wel flinke doos chocolade de eerste 3 deuren links en rechts gebracht. Maar heeft geen extra contacten gebracht.
Gelukkig woont op de hoek een collega van mijn moeder, daar maak ik wel wat vaker een praatje mee en zij past ook op mijn kat indien mijn familie dit niet kan.
Nu mijn kat 24 uur zoek is heb ik maar briefjes bij de andere buren in de bus gedaan met mijn gegevens en of ze willen uitkijken naar mijn kat en het verzoek om schuurtjes te controleren. Voor aanbellen ben ik toch te schijterig.
miss_lizje schreef:Daar heb je zeker gelijk in!
Echter hebben de omstandigheden die bezig waren terwijl ik mijn huis aan het verbouwen/klussen/verhuizen was niet echt meegedragen aan het eerste contact. Kort maar krachtig, ik was bijna volledig overspannen en emotioneel stuk (inclusief paniek aanvallen, uitstelgedrag, vluchtachtig gedrag) toen ik de sleutels van mijn huis kreeg. Zonder alle hulp van mijn familie had ik er nog niet gezeten.
Ik denk ook niet dat ik dus een goede eerste indruk heb kunnen maken. En die eerste indruk is toch wel belangrijk.
Heb mij nu wel aangemeld voor een buurtapp en ben alert op dingen als buurt BBQs etc. om maar onder de mensen te komen, helaas wordt er weinig georganiseerd.
Niet dat ik op zoek ben naar buurtcontact waarbij we elkaars deur plat lopen, maar het idee dat je een beetje bij de straat hoort zou toch wel leuk zijn.
Marie_Anne schreef:daantjuhhh schreef:Ik ben net verhuist.
Daardoor wel flink aan het verbouwen geweest.
Veel herrie veroorzaakt. Buren aan de ene kant heb ik nog niet gezien.
De andere kant is op vakantie dus die hebben geen last van mij. Nu heb ik net bij de buren een mandje met wat lekkers voor de deur gezet. Met een briefje waarin ik mij excuseer voor de overlast die ik veroorzaakt heb.
Wat lief, dat zou ik enorm waarderen.
Ik heb prima buren gelukkig. Binnenkort verhuist mijn onderbuurman, dat vind ik wel spannend. Ik heb in het verleden geluidsoverlast van buren gehad, dat vond ik echt een hel, thuis geen rust meer hebben. En we zitten hier dus echt hutjemutje op elkaar in oude gehorige woningen.

daantjuhhh schreef:Marie_Anne schreef:
Ik heb prima buren gelukkig. Binnenkort verhuist mijn onderbuurman, dat vind ik wel spannend. Ik heb in het verleden geluidsoverlast van buren gehad, dat vond ik echt een hel, thuis geen rust meer hebben. En we zitten hier dus echt hutjemutje op elkaar in oude gehorige woningen.
Nou mijn buren waarderen het ook.
Ik was vandaag niet thuis, dus hebben ze een briefje in mijn bus gedaan.
[ [url=m/fdJ6WQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a16tAB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marie_Anne schreef:daantjuhhh schreef:
Nou mijn buren waarderen het ook.
Ik was vandaag niet thuis, dus hebben ze een briefje in mijn bus gedaan.
[ [url=m/fdJ6WQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a16tAB.jpg]Afbeelding[/url] ]
nu zaten we en in de herrie en in 1 keer minder lichtinval in de slaapkamer. Nu inmiddels zijn we aan de minder licht inval gewend en valt het wel mee maar even communiceren had ik zeker op prijs gesteld
niets gehoord maar stelde het wel erg op prijs dat ze er naar vroegen.daantjuhhh schreef:Om eerlijk te zijn heb ik ook niks meegedeeld hoor.
Maar ik heb ook niet iets uitgebouwd.
Heb de vloer binnen verwijderd (incl tegels)
Vloerbedekking van de trap. En dat moest daarna geschuurd worden wat veel herrie geeft.
En buiten de tuin gestraat en daarvoor zn tril ding gebruikt.
Dat maakt wel wat herrie allemaal.
Maar iedereen wist dat er een gat van 10 kuub in zat. De koikarper vijver die er in zat heeft de vorige eigenaar met een mega kraan over het huis getakeld. Dus ze konden er wel vanuit gaan.
en dan is het toetje geluidsoverlast wat minder prettig. Want dat komt dan bovenop de ergernis
Maar wij zijn best op onze privacy gesteld (hoef niet aan de lopende band buren over de vloer bijvoorbeeld) en dat wordt ook wel echt gerespecteerd gelukkig. Ben heel blij met onze straat. Onze directe buren zijn Duitsers en het huis naast ons is hun vakantiehuis voor familie, dus daar is bijna nooit iemand. Lekker rustig! Neonlight schreef:Zo'n uitbouw moet altijd gemeld worden bij de gemeente en wordt gepubliceerd in weekkrantjes. Als het al geen vergunning was, die daar ook in komen. Dat had je wel kunnen weten.
en de rest van de buren zijn allemaal heel erg op zichzelf.