bigone schreef:Wat mij tegenstaat is dat tegenwoordig echt alles op een weegschaal gelegd moet worden om te zorgen dat er niet één persoon is die er iets van kan vinden, positief of negatief en daarin is de hele maatschappij finaal doorgeschoten. Maar dat is mijn persoonlijke mening, bvb ,toen ik jong was lachte je er om dat je een keer nagefloten werd op straat, nu word er meteen gedaan of de fluiter iemand verkracht.
Iets uit het verleden, mensen met een andere huidkleur vinden zwarte piet racistisch, dat kan, dat mag, dat begrijp ik, echter die hele discussie is aangezwengeld door een blanke dame die zitting heeft in de VN en bedacht dat dit niet door de beugel kon, woonachtig in Amerika of all places. Het is gewoon allemaal zo ver door getrokken dat er een steeds krampachtigere maatschappij aan het ontstaan is en dat vind ik niet prettig. Er moet politiek correct gehandeld en behandeld worden en zo niet dan dondert de hele wereld over je heen.
Ik vind dit dan weer heel erg kort door de bocht. Zowat alle voortgang in onze wereld is te danken aan die mensen die durven zeggen dat iets niet juist is. Als elke kerel die fluit bedankt zou worden is aanraken de volgende stap...
En dat mensen roepen dat fluiten gelijk staat met verkrachten is gewoon belachelijk. Ik vind dat echt heel kwalijk. Heel kwalijk.