"Omgekeerd" feminisme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:13

Sizzle schreef:
MarcoBorsato schreef:
Af te dwingen? Dat klinkt wel heel fanatiek.

Bij wijze van spreken

Ja nee wacht want ik ben voorstander van maar ik dwing niks af.

En als die vrouwelijke arts haar broek naar beneden laat zakken en vraagt of de patiënt haar wil beffen of de verzekering laat betalen dan snap ik heel goed dat hij van vrouwelijke artsen is genezen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:07

MarcoBorsato schreef:
Sizzle schreef:

Bij wijze van spreken

Ja nee wacht want ik ben voorstander van maar ik dwing niks af.

En als die vrouwelijke arts haar broek naar beneden laat zakken en vraagt of de patiënt haar wil beffen of de verzekering laat betalen dan snap ik heel goed dat hij van vrouwelijke artsen is genezen.

Is dat laatste een random voorbeeld of heb ik iets gemist? :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:12

Het schijnt dat er bepaalde trends zichtbaar zijn dat het geweld tegen vrouwen toeneemt door frustratie over de toenemende ‚macht van de vrouw‘.

Tegelijkertijd zijn er steeds meer mannen die bang zijn om aangeklaagd te worden in het kader van verzonnen misbruik.

Ik hoop gewoon niet dat dadelijk wel 50% quotes haalbaar zijn, maar een vertrouwelijk gesprek voeren tussen man en vrouw ondenkbaar wordt.

Ik weet echter niet hoe dat zinvol aangepakt kan worden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-07-19 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: "Omgekeerd" feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:16

Ik vind dat alles de laatste jaren aan het doorslaan is, negerzoenen, zwarte piet, schilderijen en koetsen van 300 jaar oud, genderneutrale baby kleding, me too , ik schud soms mijn hoofd en denk, waar maken ze zich druk om. Komkommers die recht moeten zijn en bananen krom, doeslief en doesnormaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:17

Sizzle: dat is niet zo. Het geweld tegen vrouwen neemt toe omdat het geweld weer meer ok gevonden wordt en verspreid wordt (bv via de president van Amerika en de altright enzo.) In de VS neemt de rechtspositie van vrouwen juist af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:18

Ik heb dat laatst ergens gelezen, ik weet niet meer waar. Het ging echter over Europa, niet US.
Daarnaast ging het niet om daadwerkelijke ‚macht‘ maar gevoelde macht.
(Idem dat daadwerkelijke veiligheid en gevoelsveiligheid helemaal los van elkaar kunnen staan).
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-07-19 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:19

SinneJ schreef:

Niet geheel random, ik ben vast niet de enige aan wie taxichauffeurs om een pijpbeurt vragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:20

Sizzle: de altright wakkert dat ook in Europa aan. Zelfde social media tenslotte.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:22

MarcoBorsato schreef:
SinneJ schreef:

Niet geheel random, ik ben vast niet de enige aan wie taxichauffeurs om een pijpbeurt vragen.
Klopt en ik spreek uit ervaring _O-

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:24

MarcoBorsato schreef:
SinneJ schreef:

Oh op die manier, ik was die draad even helemaal kwijt, maar ik kan je enkel gelijk geven. Ik heb ook al zo'n dingen ervaren.

Gelijkheid zou zijn dat iedereen zich even veilig kan voelen! Ook mensen met een ander geaardheid trouwens, want dat is ook nog steeds een groot probleem. Off-topic, maar mag wel eens vermeld worden vind ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:31

Shadow0 schreef:
Sizzle: de altright wakkert dat ook in Europa aan. Zelfde social media tenslotte.

Ik geloof niet dat ik precies weet wat je bedoeld ben ik bang.
Het ging over een drievoudige toename van geweld tegen vrouwen tussen 18-24 jaar na 1999 in een specifieke regio.
Daar werd ook aangehaald dat voor bepaalde groepen jonge mannen uit conservatieve milieus het moeilijk is om te accepteren dat vrouwen bepaalde vrijheden/zelfstandigheid hebben en als soort machteloosheid dan maar er op los gaan slaan (het ging specifiek NIET om sexueel geweld).

Uiteraard is dat niet de schuld van iets of iemand, maar wel iets om rekening mee te houden op scholen bijv.

Ik kan het echter niet meer vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:40

Sizzle: dat gaat niet om de positie van de vrouwen, maar om een netwerk dat steeds weer het beeld schetst dat die mannen benadeeld worden en dat ze dat niet hoeven te pikken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:43

Shadow0 schreef:
Sizzle: dat gaat niet om de positie van de vrouwen, maar om een netwerk dat steeds weer het beeld schetst dat die mannen benadeeld worden en dat ze dat niet hoeven te pikken.

Aha, dat wist ik niet.
Maar dat dus komt op hetzelfde neer. Het niet willen accepteren dat een vrouw zich niet onderdanig opsteldt en dan maar gaat slaan (net sommige mensen helemaal losgaan op paarden als ze niet ‚luisteren‘)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:45

bigone schreef:
Ik vind dat alles de laatste jaren aan het doorslaan is, negerzoenen, zwarte piet, schilderijen en koetsen van 300 jaar oud, genderneutrale baby kleding, me too , ik schud soms mijn hoofd en denk, waar maken ze zich druk om. Komkommers die recht moeten zijn en bananen krom, doeslief en doesnormaal.

Maar wat jij aanhaalt zijn totaal andere onderwerpen en hebben voor jou een totaal andere beleving (white privilege). Dit lijkt me niet helemaal thuishoren in dit topic omdat het hier specifiek over de ‘vrouwelijke revolutie’ gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:49

Sizzle schreef:
Shadow0 schreef:

Aha, dat wist ik niet.
Maar dat dus komt op hetzelfde neer. Het niet willen accepteren dat een vrouw zich niet onderdanig opsteldt en dan maar gaat slaan (net sommige mensen helemaal losgaan op paarden als ze niet ‚luisteren‘)

Precies, ja. :j

Ook zorgelijk is al die jonge jongens die bij de JFvD gaan... ze voelen zich eenzaam of zijn nog op zoek naar zichzelf en hebben last van hun hormonen, komen bij de JFvD terecht omdat ze het allemaal heel mooi weten te vertellen, en worden vervolgens volledig geïndoctrineerd in dat vreemde "de vrouw hoort achter het aanrecht" beeld van die Thierry Baudet. Waarom mannen zo ontzettend de vreemde behoefte hebben om vrouwen te controleren (zie nu weer de anti abortus laws in amerika), zal ik nooit begrijpen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:50

Danique_G schreef:
bigone schreef:

Maar wat jij aanhaalt zijn totaal andere onderwerpen en hebben voor jou een totaal andere beleving (white privilege). Dit lijkt me niet helemaal thuishoren in dit topic omdat het hier specifiek over de ‘vrouwelijke revolutie’ gaat.

Daarnaast was de negerzoen een pr stunt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:52

Danique_G schreef:
bigone schreef:

White privilege?? Moet niet gekker worden, het waren voorbeelden. Maar negerzoen is nog steeds lekker.
En dan even de knuppel in het hoenderhok, denken jullie dat de toename van andere geloven in de samenleving geen slechte invloed op de vrijheid van jonge vrouwen in de samenleving heeft??

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:58

Ja, de Zwitserse cultuur heeft een bar slechte in invloed op vrouwen aan het werk houden na de geboorte van hun kind.
De kinderopvang kost letterlijk 40% van een minimum loon tot rustig 50% in de eerste 18 maanden. Daarnaast is part-time geen recht, dus als je niet 100% wil terug komen of de man wil minderen is dat een geldige onslag reden.

(Al denk ik dat jij meer iets met sluiers voor ogen had :P )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:03

Sizzle schreef:
Aha, dat wist ik niet.

Nee, dat komt niet op hetzelfde neer want het gaat niet om de sociale kracht van de mannen die elkaar ophitsen.

Dat heeft niets, nada, niente te maken met de positie van de vrouwen, het hangt ook niet samen met een toe- of afname van macht van vrouwen, dat is alleen maar het verhaaltje dat erbij verteld wordt om het een beetje leuk te laten klinken (en wellicht nog wat mannen op te hitsen.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:07

Nu misinterpreteer je mijn post volledig.
Het is namelijk precies wat ik ook bedoel. Men naait zich op over iets wat niet perse realistisch is. Maar het is wel een probleem dat opgelost moet worden, want het probleem is wel realistisch.
Voor de mannen die wel in dat verhaaltje geloven is het namelijk wel degelijk ‚echt‘ (in hun opvatting dus).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:21

bigone schreef:
Danique_G schreef:

White privilege?? Moet niet gekker worden, het waren voorbeelden. Maar negerzoen is nog steeds lekker.
En dan even de knuppel in het hoenderhok, denken jullie dat de toename van andere geloven in de samenleving geen slechte invloed op de vrijheid van jonge vrouwen in de samenleving heeft??

Nee, maar je klinkt behoorlijk bevooroordeeld. Maar je mag mij best vertellen wat je zo tegenstaat precies, ik luister :)

Tenzij het een hele racistische discussie gaat worden, heb ik geen zin in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:57

Wat mij tegenstaat is dat tegenwoordig echt alles op een weegschaal gelegd moet worden om te zorgen dat er niet één persoon is die er iets van kan vinden, positief of negatief en daarin is de hele maatschappij finaal doorgeschoten. Maar dat is mijn persoonlijke mening, bvb ,toen ik jong was lachte je er om dat je een keer nagefloten werd op straat, nu word er meteen gedaan of de fluiter iemand verkracht.
Iets uit het verleden, mensen met een andere huidkleur vinden zwarte piet racistisch, dat kan, dat mag, dat begrijp ik, echter die hele discussie is aangezwengeld door een blanke dame die zitting heeft in de VN en bedacht dat dit niet door de beugel kon, woonachtig in Amerika of all places. Het is gewoon allemaal zo ver door getrokken dat er een steeds krampachtigere maatschappij aan het ontstaan is en dat vind ik niet prettig. Er moet politiek correct gehandeld en behandeld worden en zo niet dan dondert de hele wereld over je heen.

Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat twintigjarigen een totaal andere kijk hebben dan zestigjarigen en dat is alleen maar goed, echter denk ik dat in mijn jeugd, zonder internet, er geen haan kraaide naar al deze zaken(los van het feit of ze goed of fout zijn) en er toen veel meer het motto was van leven en laten leven en maak je niet zo druk.

En wat betreft racisme, in mijn familie komen homo's lesbo's en donkere mensen voor, we zijn allemaal gelijk en merken het zelf niet eens op. Natuurlijk word er gedonderjaagd en grappen gemaakt, over alles trouwens.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-07-19 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:03

bigone schreef:
Wat mij tegenstaat is dat tegenwoordig echt alles op een weegschaal gelegd moet worden om te zorgen dat er niet één persoon is die er iets van kan vinden, positief of negatief en daarin is de hele maatschappij finaal doorgeschoten. Maar dat is mijn persoonlijke mening, bvb ,toen ik jong was lachte je er om dat je een keer nagefloten werd op straat, nu word er meteen gedaan of de fluiter iemand verkracht.
Iets uit het verleden, mensen met een andere huidkleur vinden zwarte piet racistisch, dat kan, dat mag, dat begrijp ik, echter die hele discussie is aangezwengeld door een blanke dame die zitting heeft in de VN en bedacht dat dit niet door de beugel kon, woonachtig in Amerika of all places. Het is gewoon allemaal zo ver door getrokken dat er een steeds krampachtigere maatschappij aan het ontstaan is en dat vind ik niet prettig. Er moet politiek correct gehandeld en behandeld worden en zo niet dan dondert de hele wereld over je heen.

Ik vind dit dan weer heel erg kort door de bocht. Zowat alle voortgang in onze wereld is te danken aan die mensen die durven zeggen dat iets niet juist is. Als elke kerel die fluit bedankt zou worden is aanraken de volgende stap...

En dat mensen roepen dat fluiten gelijk staat met verkrachten is gewoon belachelijk. Ik vind dat echt heel kwalijk. Heel kwalijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:05

Je moet je afvragen of de gigantische voortgang niet iets veroorzaakt heeft wat helemaal niet zo prettig is. En ik schrijf nergens dat fluitende kerels of vrouwen bedankt moeten worden, je kunt je er ook gewoon niets van aantrekken. Dus die volgende stap komt er niet.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:08

bigone schreef:
Je moet je afvragen of de gigantische voortgang niet iets veroorzaakt heeft wat helemaal niet zo prettig is. En ik schrijf nergens dat fluitende kerels of vrouwen bedankt moeten worden, je kunt je er ook gewoon niets van aantrekken. Dus die volgende stap komt er niet.

Ik trek me van fluitende kerels niets aan, ik denk de meeste vrouwen niet. Het gaat om schelden, achtervolgen, intimideren... en dat wordt allemaal maar weggezet als normaal door zoveel mensen. Ik begin dat zelf grondig beu te worden. Misschien dat mensen daarom wat doorslaan? Omdat er niet geluisterd wordt?