Murosch schreef:Hij slaapt daar nog op een luchtbed op een betonvloer omdat het niet klaar is en dat is geen plek voor onze dochter om te slapen, dus zolang dat zo is slaapt ze hier als ik slaapdienst heb (en hij dus ook).
Dan blijven de opties die ik eerder noemde over: andere oplossing zoeken, op een normale manier met hem in overleg gaan (waarbij je je realiseert dat het huis net zo goed van hem is en jij dus niet degene bent die regels op kunt leggen, dus ook niet over roken) of even zuchten en de rommel opruimen zonder het je verder te laten beïnvloeden. Andere manieren zijn niet constructief en heb je alleen jezelf maar mee.
Ik bedoel hiermee niet te ontkennen dat het poedersuiker is, want ik begrijp heel goed dat je je veilig wil voelen in je 'eigen' huis en je ook zo min mogelijk verandering wil in hoe jij het fijn vindt/vond. Maar de realiteit is nu eenmaal anders (het is niet alleen jouw huis) dus dan kun je daar hard tegenin gaan of je kunt kijken hoe je er het beste van kunt maken.
Waarom is het andere deel nog zo armoedig? Als jij 'jouw' gedeelte van het huis meer wil claimen is het wel zo constructief als jij er aan bijdraagt dat 'zijn' gedeelte leefbaar is. Dus op zijn minst een bed en een vloer. Als zijn gedeelte zo leefbaar is dat jullie dochter daar ook kan zijn als jij slaapdienst hebt dan hoeft hij dus niet meer in jouw gedeelte te zijn.
Murosch schreef:Dat is inderdaad as. En hij weet dondersgoed dat ik niet wil dat er in huis gerookt wordt.
Tsja, het is ook zijn huis dus je kunt hem niets opleggen en jullie zijn momenteel duidelijk geen team. Dus je kunt inzetten op een betere relatie waarin normaal overleg mogelijk is of zorgen dat hij niet meer in jouw gedeelte hoeft te zijn.
Murosch schreef:Natuurlijk doe ik dat niet. Maar aangezien onze dochter zich totaal niet uit over de hele situatie en ze wel alles leest en ziet, vind ik het belangrijk om te weten wat er speelt. Ook omdat ik met haar naar een maatschappelijk werker wil gaan zodat ze hulp krijgt bij haar verwerking.
En daar komt die behoefte van controle voor een groot gedeelte vandaan, maar zijn social media in de gaten houden gaat je daar echt niet bij helpen. Heel goed dat je naar een MW gaat met haar, heb je al contact opgenomen met de juiste instantie en een afspraak?