Geld cadeau bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Geld cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 02:20

Kinderen vind ik nog wel anders. Maar hoeveel geef je dan bvb bijeen bruiloft als ik zo brutaal mag zijn? Hoeft niet te antwoorden hoor!

Als ik single zou zijn zou ik echt niet dezelfde bedragen willen ophoesten.

En wat meenemen: nee dat is geen commentaar op een ander hun gerief ik vind dat gewoon gezellig :j en qua eten vaak makkelijker omdat ik vega(n) eet. Vind het dan vaak ook leuk om voor iedereen te koken.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 06:19

Wij hanteren hetzelfde lijstje als MarcoBorsato. Die bedragen zijn altijd hetzelfde ongeacht dat ik / man alleen kom of dat we samen komen.

Ook met verjaardagen standaardbedragen. Ook hier houden wij geen rekening met aantal personen dat meekomt.

En als we hier wat drinken bij vrienden / vriendinnen nemen wij geen drank / etenswaar mee. De ene keer bij hen / haar en andere keer weer hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 06:37

Er is hier al een hele discussie aan de gang zie ik :)

Wij geven als avondgast (inclusief eten) voor vrienden een €150-200. Enkel receptie €50-75. Bij zussen gaat dit nog flink de hoogte in. Schoonzus heeft bv een Franse bulldogpup gekregen van ons samen met onze schoonouders. Aankoop was al €600 per koppel. Dan nog eens dierenartskosten toen de pup bij ons zat was al snel een €700. Gaan ze ons hetzelfde kunnen teruggeven? Nee. Dat kunnen ze niet. Verwachten wij ook niet.

Het is ook al voor gekomen dat wij niet kunnen geven wat wij normaal geven. Iedereen heeft wel eens tegenslag. Wij ook. Wij beoordelen ook niemand op wat ze hebben gegeven.

Indien het koppel geld wenst zou ik ook aan die vraag voldoen. Toen ons dochter was geboren hadden wij een geboortelijst en een spaarrekening voor haar. Wij hadden ook gevraagd om of wat van de geboortelijst te halen (stond heel veel keus in diverse prijsklasses op. Voor ieder wat wils) of wat te storten. Buiten het cash geld kregen wij ook veel cadeaus waar niet achter was gevraagd. Voor ons geen probleem, maar wel enorm zonde. Zo hebben wij diverse kleren en pampers gekregen die al te klein waren. Of pampers van merken waarvan ze direct uitslag kreeg. Het was goedbedoeld en die koppels wouden origineel zijn, maar ik gok dat wij voor €150 aan kleren hebben gehad die nooit zijn gedragen. 2dehands verkoopt dat ook niet dus die zijn door ons weg gegeven. Idem met knuffels (krijg je hopen van) spenen van een ander merk dan dat jij gebruikt. Staat op de geboortelijst artikel x van merk y. Wordt artikel x van merk w cadeau gegeven waardoor het niet past op wat je al hebt.

Dus wordt er geld gevraagd geven wij gewoon geld :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 06:55

Niks meenemen vind ik persoonlijk ook een beetje asociaal. Als wij het ons niet zouden kunnen veroorloven dan zou ik liever afmelden met uitleg dan met niks komen open dagen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:03

poes schreef:
En wat meenemen: nee dat is geen commentaar op een ander hun gerief ik vind dat gewoon gezellig :j en qua eten vaak makkelijker omdat ik vega(n) eet. Vind het dan vaak ook leuk om voor iedereen te koken.

Ik zou het dan weer niet waarderen om een vegan gerecht kado te krijgen. Prima als iemand voor zichzelf mee neemt maar mij maak je niet blij met peulvruchten en tofu.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:06

Vegan eten bestaat uit wel iets meer dan peulvruchten en tofu :')

Als iemand de moeite neemt voor mij te koken vind ik het niet erg als het vegan is hoor. Vind alles lekker als het met liefde gemaakt is, ook als het eens geen biefstuk is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:23

verootjoo schreef:
Vegan eten bestaat uit wel iets meer dan peulvruchten en tofu :')

Als iemand de moeite neemt voor mij te koken vind ik het niet erg als het vegan is hoor. Vind alles lekker als het met liefde gemaakt is, ook als het eens geen biefstuk is.

Ik hoef ook niet persé vlees, maar verwacht dan wel dingen als kaas, eieren en in baksels roomboter. Dingen die een vegan eet zijn niet mijn ding, of ze moeten op smaak gebracht worden met producten uit de niet-vegan categorie. Een bord groente met spekjes of kaas smaakt tenslotte een stuk lekkerder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:17

Alsof vegans altijd vies eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:18

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat in een topic over welk bedrag te geven op een trouw, er weer een discussie ontstaat over vegan...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:24

Sommige mensen rellen graag een beetje.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:10

elnienjo schreef:
poes schreef:

Ik zou het dan weer niet waarderen om een vegan gerecht kado te krijgen. Prima als iemand voor zichzelf mee neemt maar mij maak je niet blij met peulvruchten en tofu.

Ik vraag vaak of ik wat zal meebrengen en of ze graag mee eten. Ik zal uiteraard nooit opdringen dat een ander met mij mee eet. Meestal kies ik dan ook eerder toegankelijke gerechten. Bij mijn bolognese saus hoor ik vaak dat ze niet proeven dat het zonder vlees is bvb. Of Chili sin carne.
Soms wordt er voor mij gekookt, soms eet iedereen van mijn potje en soms heb ik juist voor mij mee.

Edit: ik wil hier geen discussie over vegan van maken, wou alleen even heel kort duiden waarom ik wel vaker hele gerechten meeneem :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:13

elnienjo schreef:
poes schreef:

Dus dit kan je niet waarderen maar je vind het wel normaal om je niet af te melden als je een uitnodiging krijgt maar niet gaat? Bijzonder.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:17

Amandavd schreef:
Dus dit kan je niet waarderen maar je vind het wel normaal om je niet af te melden als je een uitnodiging krijgt maar niet gaat? Bijzonder.

Een uitnodiging die uit de lucht komt vallen, niet een uitnodiging van iemand waar ik normaal contact mee heb, daar zou ik zeker wat laten horen. Bij de uitnodiging van de vroegere bekende zou het er bij mij aan liggen of ik uberhaupt weer terug contact zou willen, dan zou ik een felicitatiekaart sturen waar ook op staat dat ik niet aanwezig zal zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:19

Wik gaan supergraag naar trouwfeesten dus als de datum vrij is gaan wij gewoon altijd :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:21

elnienjo schreef:
Amandavd schreef:

Een uitnodiging die uit de lucht komt vallen, niet een uitnodiging van iemand waar ik normaal contact mee heb, daar zou ik zeker wat laten horen. Bij de uitnodiging van de vroegere bekende zou het er bij mij aan liggen of ik uberhaupt weer terug contact zou willen, dan zou ik een felicitatiekaart sturen waar ook op staat dat ik niet aanwezig zal zijn.

Dan nog, het is toch gewoon fatsoen om even te laten weten dat je niet komt? Wat is dat nou voor moeite? Ik vind het gewoon ronduit asociaal als je niks laat weten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:31

poes schreef:
Kinderen vind ik nog wel anders. Maar hoeveel geef je dan bvb bijeen bruiloft als ik zo brutaal mag zijn? Hoeft niet te antwoorden hoor!

Als ik single zou zijn zou ik echt niet dezelfde bedragen willen ophoesten.

Ik geef (eigenlijk gaf..want de bruiloften zijn al een beetje over) bij neven/nichten van oom/tantes 50E of ik nu alleen kwam of met man.

Ik heb nog geen directe neven/nichten (tante-zeggertjes) die een feest hebben gegeven (wel 1 die gratis op het gemeentehuis is getrouwd maar feest geven ze later nog).
Dus heb nog geen idee wat we dan gaan geven.
Denk iets van 100/150E, maar moet wel zeggen dat we dat nu wel een x kunnen missen.

Ik heb 2x een periode gehad dat ik minder gaf omdat wij financieel flink zwaar zaten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:33

Amandavd schreef:
Dan nog, het is toch gewoon fatsoen om even te laten weten dat je niet komt? Wat is dat nou voor moeite? Ik vind het gewoon ronduit asociaal als je niks laat weten.

Daarover verschillen we dus van mening.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:42

Brainless: 150 is dan weer een bedrag dat ik alleen niet snel zou geven tenzij aan iemand die heel dicht bij me staat. Dacht dat mensen dan bvb 25 euro met twee gingen geven of zo, dat vind ik wel echt karig. Uiteraard als iemand op dat moment niet veel te besteden heeft vind ik het echt prima. Dat is anders.

Wij worden eigenlijk nooit uitgenodigd door mensen die we liever niet zien of zo. Kan me daar helemaal niets bij voorstellen maar zou persoonlijk wel altijd afmelden. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat mensen als opvulling werden uitgenodigd. Dus ik ga er toch echt vanuit dat je vanuit oprechte interesse bent uitgenodigd en dat gebaar zou ik altijd waarderen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:48

elnienjo schreef:
Amandavd schreef:

Daarover verschillen we dus van mening.

Maar waarom laat je dan niks weten? Omdat je diegene al een tijd niet hebt gesproken? Die persoon betaalt wel gewoon voor jouw aanwezigheid dus wanneer je niks laat weten en wegblijft is dat eigenlijk weggegooid geld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:49

Poes: Doen ze echt wel. Mijn vriend is nog uitgenodigd met de mededeling dat er geen eten en drank voorzien was voor hem, maar dat hij wel welkom is indien hij een envelop met geld af gaf. Want dat konden ze goed gebruiken :evaw:

Nu willen die mensen (nicht en haar gezin van mijn vriend zijn kant) naar geen enkel feest van ons meer komen omdat hij zo ondankbaar was om niet gewoon geld te komen afgeven :') Geen probleem voor mij overigens. Ik vind het geen gemis.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:50

poes schreef:
Brainless: 150 is dan weer een bedrag dat ik alleen niet snel zou geven tenzij aan iemand die heel dicht bij me staat. Dacht dat mensen dan bvb 25 euro met twee gingen geven of zo, dat vind ik wel echt karig. Uiteraard als iemand op dat moment niet veel te besteden heeft vind ik het echt prima. Dat is anders.

Wij worden eigenlijk nooit uitgenodigd door mensen die we liever niet zien of zo. Kan me daar helemaal niets bij voorstellen maar zou persoonlijk wel altijd afmelden. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat mensen als opvulling werden uitgenodigd. Dus ik ga er toch echt vanuit dat je vanuit oprechte interesse bent uitgenodigd en dat gebaar zou ik altijd waarderen.

De oom/tantezeggertjes (van zowel mij als mijn man) waar ik (veel) contact mee heb zullen mij ook uitnodigen en zijn "het waard".
Dat zijn er maar 4 .. dus dat scheelt weer (tenzij ze vaker gaan trouwen :+ ).

Met enkele heb ik redelijk leuk contact, maar zij zullen nooit gaan trouwen.
Met de rest (5 stuks) heb ik helemaal geen contact en zullen mij ook niet uitnodigen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:51

DeMolenhoek schreef:
Poes: Doen ze echt wel. Mijn vriend is nog uitgenodigd met de mededeling dat er geen eten en drank voorzien was voor hem, maar dat hij wel welkom is indien hij een envelop met geld af gaf. Want dat konden ze goed gebruiken :evaw:

Nu willen die mensen (nicht en haar gezin van mijn vriend zijn kant) naar geen enkel feest van ons meer komen omdat hij zo ondankbaar was om niet gewoon geld te komen afgeven :') Geen probleem voor mij overigens. Ik vind het geen gemis.

Dan had ik ook even heel duidelijk gemaakt dat ze dat nooit meer hoeven te vragen :+ Mijn god zeg..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:52

DeMolenhoek schreef:

Omg. Dat is echt te erg. Dan zou ik ook niet gaan haha. Jeetje.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:55

Shaggy09 schreef:
Maar waarom laat je dan niks weten? Omdat je diegene al een tijd niet hebt gesproken? Die persoon betaalt wel gewoon voor jouw aanwezigheid dus wanneer je niks laat weten en wegblijft is dat eigenlijk weggegooid geld..

Dat klopt niet helemaal.
Je geeft een aantal mensen op stel..100 man.
Dan is het minimale waarvoor je moet betalen ca 10% minder.. dus 90.
Komen er 95 betaal je voor 95, komen er 85 dan betaal je sowieso voor die 90.

Ik heb ook ooit eens een uitnodiging gehad van iemand die ik al jaren uit mijn leven had verbannen.
Die kaart ging direct in het grijze archief.

@DeMolenhoek
Dat is helemaal erg :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:56

Je verschiet ervan hoe brutaal mensen soms zijn... Hun redenatie was ook echt: Hij heeft een eigen huis dus hij is rijk genoeg en kan het wel missen.