Janine1990 schreef:_San87_ schreef:Ik las t in de eerste instantie als een betaalde opdracht, om eerlijk te zijn.
Denk dat e.e.a. lost in translation raakte?
Aangezien jouw reactie hierover het kortst isQuote ik jou maar even...
Ik begrijp niet goed hoe zo'n dingetje onduidelijk kan zijn tussen zussen... Echt, mijn zusje en ik zijn beslist geen beste vriendinnen. We zijn uitersten van elkaar in elk opzicht... Maar we begrijpen elkaar echt wel...
Zo had ze laatst een kapotte raamuitzetter, raam moest die avond echt dicht en betrof een oud raam die sowieso vervangen gaat worden op relatief korte termijn. Dus niet echt een nieuwe uitzetter waard, aangezien die dingen rond de 20 euro kosten. En dan niet te vergeten dat ze een peuter mee op sjouw moest hebben naar de bouwmarkt na zessen![]()
Toevallig heb ik destijds een partijtje gescoord via marktplaats, dus ze kwam er eentje bij mij halen nadat ik het aanbood: "Wat krijg je van me?" vroeg ze... Het ging om een originele nieuwe Axa.
Haar vraag was absoluut oprecht, maar het komt niet eens in me op om voor zoiets kleins geld te vragen terwijl het hier toch wel ligt![]()
En andersom zou dit ook absoluut niet gevraagd worden...![]()
Ander voorbeeld, mijn auto had een lekke band. Haar man komt 'm hier repareren. Wil er niets voor hebben. Maar het viel allemaal wat tegen, was donker en ik MOEST nog kattenvoer hebben. Dus vraagt ze of ze dat voor me kan halen. Graag! En dan betaal ik zo'n boodschap wel gewoon, net als zij dat andersom ook zou doen. En dat is ook gewoon logisch voor ons kennelijk
Dit vind ik dus ook gewoon heel logisch, het zijn toch eigenlijk onuitgesproken regels..
Quote ik jou maar even...