Verliefdheid niet wederzijds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nessinator

Re: Verliefdheid niet wederzijds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 09:11

@Rakkie: Ja precies, dat is ook waarom ik er klaar mee ben nu. Heb er gewoon de energie niet meer voor.
@Evelijn: Mijn verloofde weet wel dat hij een speciaal feest in gedachte had, niet dat de vriend niet naar zijn vrijgezellenfeest komt. En die speciale behandeling kan hij vergeten overigens.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:34

Een speciaal feest ... op z’n ogen. Wat een dwarrel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:55

Mijn zus heeft ook met zo'n gast te maken gehad, alleen vertelde hij na de bruiloft dat hij dus al jaren verliefd op haar was.
Zij, haar man en mijn man en ik hebben daarop alle contacten met hem en zijn vrouw verbroken. We weten trouwens niet of zijn vrouw ooit geweten heeft waarom.
De reden om alle contacten te verbreken is omdat het vertrouwen weg was. En in een vriendschap moet je elkaar kunnen vertrouwen.
Tweede kansen zijn oké, maar voor sommige zaken verdien je die niet.

Er zijn nog wel wederzijdse vrienden, maar die hebben van ons niet gehoord wat er aan de hand was, en in feite niet eens dat er een keuze is gemaakt om de contacten bewust te verbreken. En van die gast zullen ze het zeker niet horen.

Eerlijk gezegd vind ik de reactie van je verloofde wel wat bijzonder TS. Want als zijn vriend hier al oneerlijk over is, zowel tegenover een vriend als zijn vriendin. Kun je zo iemand ooit nog vertrouwen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:59

Ik denk dat mijn man hem een mep in zijn gezicht gegeven had als hij had gehoord dat zijn zogenaamde vriend gewoon zou zijn vreemdgegaan met mij, zijn verloofde, als hij die kans gekregen had. En dan is mijn man echt niet agressief, heb 'm nog nooit iemand zien meppen, maar dat zou hij echt niet accepteren van een vriend. Zoiets verdient in mijn ogen geen tweede kans, maar dat is natuurlijk een beslissing die ieder voor zich maakt.

Ik vind het wel knap dat je verloofde dit gewoon van zich af kan zetten, maar sommige mensen zijn natuurlijk meer vergevingsgezind als een ander. Maar als jij er duidelijk tussenin zit nu en je niet prettig voelt, wordt de situatie er echt niet beter op tzt. Dan denk ik dat je verloofde op een gegeven moment toch wel echt een keus moet gaan maken of die vriendschap 'm dan wel echt zoveel waard is. Rekening houden met jouw gevoelens hierin is ook wel belangrijk vind ik. En het is echt heel begrijpelijk dat jij er wel een beetje klaar mee bent nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:04

Het is ook een stuk vertrouwen van de verloofde van ts in ts en dat is mooi maar zo’n persoon hoeft bij ons ook niet meer binnen te komen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:05

Maflinger_S schreef:
Een speciaal feest ... op z’n ogen. Wat een dwarrel.

Ik had het niet beter kunnen zeggen :D En ook ik snap je verloofde niet zo, maar goed, dat is zijn keuze.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:30

Snap de keuze van je vriend ook niet zo goed ts, als iemand zulke grote geheimen heeft en bewust voor je achter houd, is dat toch geen basis voor een vriendschap?

Een tweede kans zie ik meer voor iets wat in een opwelling is gebeurd.

Maar deze "vriend" heeft alles heel bewust laten gebeuren, zonder rekening te houden met jullie gevoelens.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 10:48

In de ogen van mijn verloofde is er niks daadwerkelijk gebeurd, alleen maar uitgesproken. En hoewel er zeker dingen waren gebeurd als ik ze had laten gebeuren (laat het vooral goed duidelijk zijn: over my dead body, en dan niet eens), vindt mijn verloofde dat acties (of het gebrek daaraan) duidelijker spreken dan woorden. Dit kwam in het gesprek ook naar voren: voor hun, als man, is het uitspreken van gevoelens mijlenver verwijderd van iets doen met die gevoelens.
Maar mocht 'vriend' ooit nog eens iets over zijn gevoelens melden, dan is het voor mijn verloofde ook einde verhaal.

Ik had ook liever gehad dat verloofde de vriendschap had laten verwateren, maar ik wil hem ook niet beperken in met wie hij om wil gaan.
Laatst bijgewerkt door nessinator op 21-08-19 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:49

Wat zijn mannen toch vreemde wezens zeg met hun mannen logica _O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:05

nessinator schreef:
Ik had ook liever gehad dat verloofde de vriendschap had laten verwateren, maar ik wil hem ook niet beperken in met wie hij om wil gaan.

Je moet hem inderdaad niet beperken, hij moet zelf keuzes maken. En blijkbaar vindt hij deze vriendschap belangrijker dan jouw probleem.
En ook over dat vrijgezellenfeest, daarvoor kun je blijkbaar niet bij hem terecht?
Eigenlijk vind ik niet dat hij zijn vriendschap moet verbreken, maar dat hij onvoorwaardelijk voor jou moet kiezen.
En als hij deze persoon dan wil blijven zien, moet hij zorgen dat jij er geen last meer van hebt.
Bovendien is het uitspreken van gevoelens wel degelijk iets ermee doen... Hij had ook gewoon niets kunnen doen hè...
Voor mijn gevoel is dit eigenlijk niets meer dan jou de schuld in de schoenen schuiven en bagatelliseren wat er gebeurd is.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:13

nessinator schreef:
Goed, even een update. Sinds het gesprek met mijn verloofde erbij heb ik niks meer van hem gehoord. Ik heb een andere getuige, die heel erg enthousiast is.
Ik merk wel dat jullie een beetje een beerput geopend hebben: er komt nu 5 jaar aan opgekropte ergernis uit. Ik bekijk gebeurtenissen uit het verleden nu met een hele andere bril, waardoor ik toch echt klaar ben met de vriendschap als geheel, al vond ik dat bij het openen van dit topic een overhaaste beslissing.
Mijn verloofde heeft natuurlijk hele andere ervaring met 'vriend', en hoewel hij achter mij staat wat betreft keuzes over omgang met deze gast en ook gelooft dat er wel degelijk intenties waren, wil hij zijn vriendschap nog een kans geven. Nu blijkt alleen dat 'vriend' dus niet meer op mijn verloofdes vrijgezellenfeest wil komen, omdat hij in de waan is dat wij (ik) liever iets met zijn vieren (incl zijn vriendin dus) gaan doen om ons huwelijk in te zegenen ipv 2 losse vrijgezellenfeesten. Dit is inderdaad (eenmalig) besproken, ruim voor deze hele situatie, maar voor mij staat het buiten kijf dat dat nu dus echt geen optie meer is. Ben ik dan blond, of...? En wat zegt het over hem en hoe hij de vriendschap met mijn verloofde echt ziet, dat hij dus nu niet naar het vrijgezellenfeest komt? Het feest is wel een eindje rijden (ruim 100 km), maar hij zou mijn verloofde meenemen (we wonen hemelsbreed 5 km uit elkaar) en, zoals het met dit soort feesten gaat, niet heel goedkoop.

Geef je verloofde te kennen dat je niet meer zit te wachten op een onderonsje met zijn vieren.
En laat geld niet de drijfveer zijn waardoor je toch in onverkwikkelijkheden terecht komt. Een huwelijk is duur genoeg, je verloofde kan zonodig ook op een andere manier de 100 km overbruggen, die paar tientjes maken dan ook niks meer uit.

Plan je huwelijk zo dat je niet afhankelijk van deze figuur bent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:43

nessinator schreef:
In de ogen van mijn verloofde is er niks daadwerkelijk gebeurd, alleen maar uitgesproken. En hoewel er zeker dingen waren gebeurd als ik ze had laten gebeuren (laat het vooral goed duidelijk zijn: over my dead body, en dan niet eens), vindt mijn verloofde dat acties (of het gebrek daaraan) duidelijker spreken dan woorden. Dit kwam in het gesprek ook naar voren: voor hun, als man, is het uitspreken van gevoelens mijlenver verwijderd van iets doen met die gevoelens.
Maar mocht 'vriend' ooit nog eens iets over zijn gevoelens melden, dan is het voor mijn verloofde ook einde verhaal.

Volgens mij is dit precies het verschillen tussen hoe mannen denken en hoe vrouwen denken :+

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:16

verootjoo schreef:
nessinator schreef:

Volgens mij is dit precies het verschillen tussen hoe mannen denken en hoe vrouwen denken :+

Dat vraag ik me af, of mannen zo anders denken.

Als je als vrouw, je zo laat gaan, zoals die vriend deed, dan denk ik dat de meeste mannen afhaken en zich heel erg ongemakkelijk voelen.
Of ze willen wel een lekkere wip en nemen het ervan....

Het heeft er denk ik meer mee te maken in hoeverre je je er mee identificeren kunt.

Overigens geeft aan dat als hij nog 1x zijn gevoelens uitspreekt, de vriendschap over is, ook wel aan dat de verloofde het hoog opneemt.
Misschien voelt de verloofde zich ook wel een beetje gevleid, hij heeft de beste vrouw.

Nou ja, dat soort dingen kunnen andersom ook gemakkelijk spelen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 12:39

Hoe mijn verloofde uiteindelijk wel op zijn feest komt is al geregeld (dat is ook hoe ik erachter kwam dat 'vriend' niet meer kwam). De reden dat ik het niet met mijn verloofde over de afmelding heb ik omdat hij zo veel mogelijk van het feest een verrassing wil laten zijn, ik wil hem daarom niet van tevoren melden dat zijn maat niet komt. Dan heb je kans namelijk dat mijn woede daarover zijn feest al bij voorbaat bederft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:36

Rakkie123 schreef:
verootjoo schreef:

Als je als vrouw, je zo laat gaan, zoals die vriend deed, dan denk ik dat de meeste mannen afhaken en zich heel erg ongemakkelijk voelen.

Het heeft er denk ik meer mee te maken in hoeverre je je er mee identificeren kunt.

Overigens geeft aan dat als hij nog 1x zijn gevoelens uitspreekt, de vriendschap over is, ook wel aan dat de verloofde het hoog opneemt.
Misschien voelt de verloofde zich ook wel een beetje gevleid, hij heeft de beste vrouw.

Weet niet, hoe TS dat zo opschrijft is het precies hoe ik mijn man hoor praten. Ipv dat over-geanalyeer waar vrouwen zo goed in zijn :7

Mijn man kan bv ook gewoon vrienden zijn met mensen die echt gekke dingen hebben gedaan ‘omdat ze nu eenmaal in de vriendengroep zitten’.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:36

Nu zie je dat mannen echt andere wezens zijn. :+

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:53

verootjoo schreef:
verootjoo schreef:

Rakkie123 zegt

Weet niet, hoe TS dat zo opschrijft is het precies hoe ik mijn man hoor praten. Ipv dat over-geanalyeer waar vrouwen zo goed in zijn :7

Mijn man kan bv ook gewoon vrienden zijn met mensen die echt gekke dingen hebben gedaan ‘omdat ze nu eenmaal in de vriendengroep zitten’.[/quote]

Nou werk ik met mensen die gekke dingen hebben gedaan....en doen.....
En gelukkig maar dat niet iedereen hen laat vallen, een netwerk is voor iedereen belangrijk...

Maar je wilt niet weten hoeveel mannen in de gevangenis die de ergste dingen hebben gedaan, aanbiedingen krijgen van vrouwen...gaan trouwen, kinderen maken....
Daar waar je denkt, dat gaat nooit wat worden.
Het meest verbijsterende voorbeeld....man vermoord exvriendin, zus ex vriendin biedt zich op een presenteerblaadje aan....de strik zit er nog om.....

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 20:50

Dat is wel heel heftig, @Rakkie! Ik moet er niet aan denken...
In ieder geval is mij het verschil in redeneren tussen mannen (meer praktisch) en vrouwen (meer emotioneel) op dit vlak wel pijnlijk duidelijk geworden, en ben ik nu een beetje aan het zoeken wat ik dan wel kan doen zonder de verkeerde signalen af te geven (aan anderen, met 'vriend' ben ik gewoon klaar), dus neem ik voorlopig even het zekere voor het onzekere.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:09

nessinator
Bij ons op het werk hebben we cursus om te de escaleren, het gaat er eigenlijk om, om op een vriendelijke , duidelijke manier te zeggen, je doet dit ( kort gedrag benoemen...dat kan ook zijn, je manipuleert, je zit te klieren ), ik vind dat niet fijn en ik wil dat je er nu mee stopt.

Hoe korter de boodschap, hoe duidelijker het wordt.

Mij valt op dat mensen veel te veel praten, ze willen uitleggen, aardig gevonden worden, verzinnen alternatieven.
Niet doen, ga maar eens proberen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 08:20

Dat is een goede tip, rakkie! Dank je wel :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:36

nessinator schreef:
Aan de andere kant is hij een zeer goede vriend

Is dat echt de definitie van een zeer goede vriend? Iemand die probeert tussen jou en je (straks) man te komen, zonder de grenzen die jij aangeeft te respecteren?

Sorry, maar iemand die zoiets bij mij flikt, noem ik geen goede vriend. Dat ie zijn gevoelens een keer voorzichtig met je deelt is 1 ding, maar dit is gewoon stoken. En het is ook nog eens zo dat hij bevriend is met jouw vriend, achter wiens verloofde hij nu stiekem aan zit.

Verre van een goede vriend in mijn ogen.

Daarbij vind ik mannen heel zwak die in een relatie blijven terwijl ze echt verliefd zijn op een ander. Of je kiest voor je partner, of je gaat bij haar weg, maar niet proberen nieuwe schoenen te kopen en dan pas de oude weg gooien...

Edit: Ik ben natuurlijk veel te laat met deze reactie, beetje mosterd na de maaltijd, maar wellicht helpt het je toch om het nog even te relativeren nu je duidelijk hebt besloten er klaar mee te zijn. Zo iemand moet je niet als vriend willen hebben, goed gedaan TS!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 09:42

@Iriscope, Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Dank je wel, het helpt zeker om het een en ander te relativeren!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:59

Maar het is niet TS die het perse moet relativeren en moet denken; goh, dit is echt geen goede vriend. Haar relatie met deze 'vriend' is immers voorbij nu omdat zij het idd in zag.

Maar haar verloofde ziet het niet zo en zolang hij dat niet ziet, zal hij de vriendschap gewoon door laten gaan. TS kan idd niet haar verloofde gaan verplichten dat hij zijn vriend niet meer mag zien natuurlijk. Maar ik hoop wel voor jou TS, dat je verloofde gaat inzien dat een goede vriend zich zo niet gedraagt en dit niet iets is waar je lichtelijk over moet denken. Ik snap zijn redenatie dan ook niet van; ja, als hij nog 1 keer een toespeling maakt, is het klaar...

Imo zou het nu gewoon al klaar moeten zijn. Hij was er idd bereid toe om vreemd te gaan met de aanstaande van zijn zogenaamde goede vriend, jouw verloofde. Ik snap wat dat betreft echt niet dat mannen onderling, elkaar zo makkelijk kunnen vergeven - al durf ik te zweren dat mijn man dit nooit zou vergeven van een vriend. Sommige dingen kunnen gewoon echt niet door de beugel vind ik, brr.. Maar ja, als je verloofde het idd anders ziet en voelt kun je daar weinig aan doen. En wij kunnen er ook allemaal wel het onze van vinden, maar je verloofde zal idd zelf tot inkeer moeten komen.

Maar ik zou wel nog eens kenbaar maken dat jij hier echt heel erg mee zit en er niet open voor staat om met hun af te spreken. Misschien dat je verloofde niet echt doorheeft hoe erg jij er nog mee zit? En hoe je er eigenlijk echt niet meer voor openstaat.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:22

Misschien kijk ik nu te negatief, maar vrijgezellenfeest met alleen mannen zegt hij nee tegen. Hij wil wel wat ondernemen met jouw erbij. De rustige reactie van jouw vriend verbaasd mij heel erg. Volgens mij was geen van mijn exen er zo rustig mee omgegaan. Wel heel fijn dat je hem alles kunt vertellen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:24

Ik weet niet of ik goed gelezen heb maar je wil je verloofde niet vertellen dat die man niet komt? Hij komt er uiteindelijk toch achter en dat soort verzwijgen zou ik zelf juist echt boos van worden :o