Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nessinator schreef:Ik had ook liever gehad dat verloofde de vriendschap had laten verwateren, maar ik wil hem ook niet beperken in met wie hij om wil gaan.
nessinator schreef:Goed, even een update. Sinds het gesprek met mijn verloofde erbij heb ik niks meer van hem gehoord. Ik heb een andere getuige, die heel erg enthousiast is.
Ik merk wel dat jullie een beetje een beerput geopend hebben: er komt nu 5 jaar aan opgekropte ergernis uit. Ik bekijk gebeurtenissen uit het verleden nu met een hele andere bril, waardoor ik toch echt klaar ben met de vriendschap als geheel, al vond ik dat bij het openen van dit topic een overhaaste beslissing.
Mijn verloofde heeft natuurlijk hele andere ervaring met 'vriend', en hoewel hij achter mij staat wat betreft keuzes over omgang met deze gast en ook gelooft dat er wel degelijk intenties waren, wil hij zijn vriendschap nog een kans geven. Nu blijkt alleen dat 'vriend' dus niet meer op mijn verloofdes vrijgezellenfeest wil komen, omdat hij in de waan is dat wij (ik) liever iets met zijn vieren (incl zijn vriendin dus) gaan doen om ons huwelijk in te zegenen ipv 2 losse vrijgezellenfeesten. Dit is inderdaad (eenmalig) besproken, ruim voor deze hele situatie, maar voor mij staat het buiten kijf dat dat nu dus echt geen optie meer is. Ben ik dan blond, of...? En wat zegt het over hem en hoe hij de vriendschap met mijn verloofde echt ziet, dat hij dus nu niet naar het vrijgezellenfeest komt? Het feest is wel een eindje rijden (ruim 100 km), maar hij zou mijn verloofde meenemen (we wonen hemelsbreed 5 km uit elkaar) en, zoals het met dit soort feesten gaat, niet heel goedkoop.
nessinator schreef:In de ogen van mijn verloofde is er niks daadwerkelijk gebeurd, alleen maar uitgesproken. En hoewel er zeker dingen waren gebeurd als ik ze had laten gebeuren (laat het vooral goed duidelijk zijn: over my dead body, en dan niet eens), vindt mijn verloofde dat acties (of het gebrek daaraan) duidelijker spreken dan woorden. Dit kwam in het gesprek ook naar voren: voor hun, als man, is het uitspreken van gevoelens mijlenver verwijderd van iets doen met die gevoelens.
Maar mocht 'vriend' ooit nog eens iets over zijn gevoelens melden, dan is het voor mijn verloofde ook einde verhaal.
Ik had ook liever gehad dat verloofde de vriendschap had laten verwateren, maar ik wil hem ook niet beperken in met wie hij om wil gaan.
verootjoo schreef:nessinator schreef:In de ogen van mijn verloofde is er niks daadwerkelijk gebeurd, alleen maar uitgesproken. En hoewel er zeker dingen waren gebeurd als ik ze had laten gebeuren (laat het vooral goed duidelijk zijn: over my dead body, en dan niet eens), vindt mijn verloofde dat acties (of het gebrek daaraan) duidelijker spreken dan woorden. Dit kwam in het gesprek ook naar voren: voor hun, als man, is het uitspreken van gevoelens mijlenver verwijderd van iets doen met die gevoelens.
Maar mocht 'vriend' ooit nog eens iets over zijn gevoelens melden, dan is het voor mijn verloofde ook einde verhaal.
Ik had ook liever gehad dat verloofde de vriendschap had laten verwateren, maar ik wil hem ook niet beperken in met wie hij om wil gaan.
Volgens mij is dit precies het verschillen tussen hoe mannen denken en hoe vrouwen denken
Rakkie123 schreef:verootjoo schreef:
Volgens mij is dit precies het verschillen tussen hoe mannen denken en hoe vrouwen denken
Dat vraag ik me af, of mannen zo anders denken.
Als je als vrouw, je zo laat gaan, zoals die vriend deed, dan denk ik dat de meeste mannen afhaken en zich heel erg ongemakkelijk voelen.
Of ze willen wel een lekkere wip en nemen het ervan....
Het heeft er denk ik meer mee te maken in hoeverre je je er mee identificeren kunt.
Overigens geeft aan dat als hij nog 1x zijn gevoelens uitspreekt, de vriendschap over is, ook wel aan dat de verloofde het hoog opneemt.
Misschien voelt de verloofde zich ook wel een beetje gevleid, hij heeft de beste vrouw.
Nou ja, dat soort dingen kunnen andersom ook gemakkelijk spelen.
verootjoo schreef:verootjoo schreef:
Rakkie123 zegt
Dat vraag ik me af, of mannen zo anders denken.
Als je als vrouw, je zo laat gaan, zoals die vriend deed, dan denk ik dat de meeste mannen afhaken en zich heel erg ongemakkelijk voelen.
Of ze willen wel een lekkere wip en nemen het ervan....
Het heeft er denk ik meer mee te maken in hoeverre je je er mee identificeren kunt.
Overigens geeft aan dat als hij nog 1x zijn gevoelens uitspreekt, de vriendschap over is, ook wel aan dat de verloofde het hoog opneemt.
Misschien voelt de verloofde zich ook wel een beetje gevleid, hij heeft de beste vrouw.
Nou ja, dat soort dingen kunnen andersom ook gemakkelijk spelen.
nessinator schreef:Aan de andere kant is hij een zeer goede vriend