Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:43

Bedankt voor jullie reactie!
Fijn om te horen dat het per plek heel erg verschilt en dus niet overal verplicht is.

Hutcherson schreef:
Ziekenhuizen vragen het vaak. Voor mij was dat reden genoeg die plek niet te kiezen. Maar plekken zat zonder die verplichting :)

Ah super, op school is iedereen heel erg voor hoorde ik. Maar zelf hadden we wat twijfels.
Maar fijn te horen dat je dus wel aan de slag kan ergens mocht je hem niet halen.

Zertab schreef:
Ik heb ze wel gehaald voor een stage. Had ze anders nu ook nodig gehad voor mijn werk. En mijn stagiaire krijgt ze nu gewoon gratis vanuit de hogeschool.

Klopt ik hoorde inderdaad het gratis is voor alle studenten.

Wel lastig wat je dan moet doen, halen voor de zekerheid? Maar als er genoeg plekken zijn zonder verplichting is het dan nodig of zoek je dan gewoon een andere plek?
Lastig dat dilemma :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 09:57

Ja ik had zoiets: waarom zou ik het niet halen? Ik doe het voor mijzelf, om mijzelf te beschermen. Na drie prikken is het levenslang. En het vaccin bestaat ook al enige tijd.

Maar kan me ook voorstellen dat je je niet verplicht wil voelen om dit te doen. Omdat het natuurlijk ten alle tijden een eigen keuze moet zijn :)

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:04

Zertab schreef:
Ja ik had zoiets: waarom zou ik het niet halen? Ik doe het voor mijzelf, om mijzelf te beschermen. Na drie prikken is het levenslang. En het vaccin bestaat ook al enige tijd.

Maar kan me ook voorstellen dat je je niet verplicht wil voelen om dit te doen. Omdat het natuurlijk ten alle tijden een eigen keuze moet zijn :)

Klopt, kijk en ik ga er vanuit dat je als ergo niet zo in aanraking komt met allerlei vieze dingen zoals verpleegkundigen enzo.
Dus dan vraag ik me af is het wel echt noodzakelijk? Blijft een lastig dillemma

Leo

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:15

Je wilt niet weten wat je aan viezigheid tegen kunt komen als he bijv hulpmiddelen gaat verstellen die dag in dag uit in gebruik zijn :)) en je kunt jezelf altijd openhalen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 14:59

Leo schreef:
Je wilt niet weten wat je aan viezigheid tegen kunt komen als he bijv hulpmiddelen gaat verstellen die dag in dag uit in gebruik zijn :)) en je kunt jezelf altijd openhalen.

Dit... valt nog best tegen hahaha.

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:28

Daar hebben jullie wel een punt :=
Ik zat zelf aan andere viezigheid te denken maar dit soort dingen heb je natuurlijk ook :+

Sandrabokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:06

Hier nog een ergo. Afgestudeerd in 1998 in Amsterdam. Bijna 20 jaar bij 1 werkgever in de zorg voor verstandelijk gehandicapten gewerkt. Meerdere locaties en doelgroepen gezien/opgezet in het midden van het land. In de leeftijd van 9 maanden tot ongeveer 70, maar hoofdzakelijk tot 18 jaar. Ook veel in de 1e lijn gedaan en samengewerkt met de WMO.
Ik vond het een geweldige doelgroep! Door keuzes ben ik ongeveer 4 jaar geleden gestopt en daarna veel in het buitenland geweest. Eerste jaar was het erg wennen om niet te werken en miste ik de kinderen erg. Mogelijk verandert komend (na)jaar mijn situatie en ben ik weer fulltime in Nederland. Ik overweeg dan weer als ergotherapeut aan het werk te gaan. Ik zie best veel advertenties voorbij komen, maar of men nog op een 50 +er zit te wachten, vraag ik me af. Tevens is mijn kwaliteitsregister natuurlijk verlopen.
Weten jullie of dit terug keer naar een baan bemoeilijkt of hebben jullie tips om het gemis van het kwaliteitsregister snel op te lossen?Hoor graag van jullie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 17:23

Herintreden in het Kwaliteitsregister is niet even snel gebeurt, heb ik begrepen van een andere collega die het had laten verlopen. Dus verdiep je daar goed in! Veel werkgevers willen wel dat je kwaliteits geregistreerd staat.

Sandrabokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:35

Ja werkuren moet je maken voor 1 deel. Scholing is het 2e deel en prima te doen. Daarna het 3e deel. Waaronder o.a. de intercolegialetoetsingspunten, zijn moeilijk realiseerbaar.
Zo was het 5 jaar terug.
In een instelling die geen 1e lijn doet is basis-geregistreerd toch voldoende of zie ik iets over het hoofd.Hoe doen schoolverlaters dat? Die hebben toch ook geen kwaliteitsregister.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 20:54

Sandrabokt schreef:
Ja werkuren moet je maken voor 1 deel. Scholing is het 2e deel en prima te doen. Daarna het 3e deel. Waaronder o.a. de intercolegialetoetsingspunten, zijn moeilijk realiseerbaar.
Zo was het 5 jaar terug.
In een instelling die geen 1e lijn doet is basis-geregistreerd toch voldoende of zie ik iets over het hoofd.Hoe doen schoolverlaters dat? Die hebben toch ook geen kwaliteitsregister.

Dat zie je echt over het hoofd. Ik lees in alle vacatures dat het een vereiste is.
En die hebben dat wel. Eerste 5 jaar sta je na schoolverlater kwaliteitsgeregistreerd :)

Ikzelf heb nu na 3,5 jaar opnieuw hergeregistreerd, zodat de punten van mijn opleiding tot handtherapeut bij een nieuwe 5 jaar komen. Dus ben voor scholing de komende 5 jaar alweer klaar :D (of ja, nu kan ik me enkel richten op scholingen die ik leuk vind ipv dat ik ze MOET doen om aan punten te komen)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:44

Sandrabokt schreef:
Hier nog een ergo. Afgestudeerd in 1998 in Amsterdam. Bijna 20 jaar bij 1 werkgever in de zorg voor verstandelijk gehandicapten gewerkt. Meerdere locaties en doelgroepen gezien/opgezet in het midden van het land. In de leeftijd van 9 maanden tot ongeveer 70, maar hoofdzakelijk tot 18 jaar. Ook veel in de 1e lijn gedaan en samengewerkt met de WMO.
Ik vond het een geweldige doelgroep! Door keuzes ben ik ongeveer 4 jaar geleden gestopt en daarna veel in het buitenland geweest. Eerste jaar was het erg wennen om niet te werken en miste ik de kinderen erg. Mogelijk verandert komend (na)jaar mijn situatie en ben ik weer fulltime in Nederland. Ik overweeg dan weer als ergotherapeut aan het werk te gaan. Ik zie best veel advertenties voorbij komen, maar of men nog op een 50 +er zit te wachten, vraag ik me af. Tevens is mijn kwaliteitsregister natuurlijk verlopen.
Weten jullie of dit terug keer naar een baan bemoeilijkt of hebben jullie tips om het gemis van het kwaliteitsregister snel op te lossen?Hoor graag van jullie.

Welke regio zit je? Ik heb liever 50+ers dan 30-ers!
Je moet idd stage lopen om weer te voldoen aan je kwaliteitspunten maar gelukkig mag je een half jaar op AGB van je collega declareren.