"Kan ik u ergens mee helpen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:35

Nou, bij veel webshops krijg je ook een vervelend chatvenstertje met 'kan ik je helpen' en als je dan X tijd later nog op de site bent 'kan u het vinden'etc.

Ik stoor me er niet aan, juist wel aan medewerkers die doen alsof ik niet besta. Daarom ga ik ook altijd in NL shoppen want ik vind het top dat ze zo vriendelijk zijn! Ook de Jumbo's hier zijn super. En ik ben zelf wel ad rem genoeg om te zeggen dat het zelf wel lukt en laat me daar echt niet de winkel door uit jagen.

Maar bijvoorbeeld, laatst was in de Decathlon hier in BE en personeel was meer aan het spelen, winkel lag half overhoop en ik kreeg het niet gevonden. Dan is voor mij de drempel om personeel aan te spreken wel te hoog en loop ik weg.

Het is gewoon voor iedereen verschillend en als het echt geen effect zou hebben zouden de winkels er snel mee op houden.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:36

Wat te denken van kledingzaken waarbij de spiegel buiten het pashokje hangt? In één woord: verschrikkelijk!
Zo moest ik een jaar geleden een jurkje hebben voor een bruiloft. Vooropgesteld dat ik niet zo'n jurkjes persoon ben, moest ik er toch aan geloven gezien de dresscode (ook zoiets :'))
Nu ben ik niet ontevreden maar echt afgetraind kan ik mijzelf niet noemen....weten welke stoffen + model je beter kunt laten hangen was mij ook niet bekent....ik pak gewoon wat mij aanspreekt.
Eenmaal in zo'n gevaarte gewurmd moest ik toch dat hokje uit. De zaak was in mijn ogen nogal vervelend ingericht, pashokjes buitenlangs en in het midden banken voor de toeschouwers.
Eenmaal dat hokje uit zag ik vrijwel direct mijn spiegelbeeld, het had iets weg van een rollade. Net toen ik mij om wilde draaien om het hokje in de glippen kwam de verkoopster, luide,enthousiaste opmerkingen, aan lopen. Uiteraard zat iedereen op die bank mij aan te staren en schaamde ik mij kapot :evaw:

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:04

Och ja de hunkemoller... De meeste winkels daarvan zijn redelijk klein en word je ook steeds aangekeken. Ik voel me als 21 jarige vrouw steeds een klein kind die zich schaamt om BH's te zien :'), puur doordat het personeel blijft kijken.

Ik heb 2x een hele nare ervaring gehad bij de hunkemoller, beiden best gelijkaardig. De ergste was toen ik op zoek was naar een huidskleurige BH voor in de zomer of onder een wit shirtje ofzo. Het is heel lastig om bij de hunkemoller mijn maat tegen te komen, want ik heb 65/70F. Meestal gaan de maten tot max D of E. Ik heb aan de mevrouw gevraagd of ze mij kon helpen. Ze vroeg toen mijn maat en geloofde echt niet dat ik 70F had (terwijl ik dat volgens mij wel donders goed weet). Nou na discussie gaf ze mij toch eentje van maat F, echter vond ik het best klein ogen. Ach ja, toch gaan passen. Het was echt belachelijk. Ik denk dat er nog geen helft van mijn boezem erin paste := . Komt het vrouwtje kijken, oh nee het past inderdaad niet. Maar dit is de grootste maat. Ik denk dan van ja hallo, adverteer het niet als een 70F als het valt als een 70D. Maar het kwam erop neer dat het mijn schuld was dat ik niet in hun idee van 70F paste.

Ik kon dus met lege handen naar huis, na eerst mezelf moeten verdedigen dat ik echt een cup F heb om dan vervolgens afgekraakt te worden dat ik schijnbaar nog een grotere cup maat heb dan hun cup F. Dan vraag ik mij toch echt af hoeveel verstand die vrouw had. En het was geen jong grietje.

Trouwens, mijn maat klopt prima met andere winkels. Ik denk dat de hunkemoller gewoon standaard klein valt qua BH's.

Vjestagirl

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:08

Bij de Honkemoller en de Livera proberen ze me altijd wijs te maken dat ik met mijn 80J gewoon een grotere omtrek moet pakken, want dan zijn de cups ook vanzelf groter. "En dan zet je hem gewoon wat strakker!" Nee, zo werken BH maten niet, maar ik ga wel ergens anders kijken. Vaak zijn ze dan nog beledigd ook.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:19

Coentjuh schreef:
Toevallig in Den Bosch? Ooit daar ook wel is gehad (of was het nu de Ici Paris)?

Jaa de Lush in Den Bosch uuuuuugghhh :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:29

Resistance schreef:
Sunnda schreef:
Haha in NL valt het mee vindt ik, in het buitenland heb je het erger.
Nederlanders zijn wel schrikbarend goed in gewoon keihard roddelen waar klanten bij zijn. :oo Ik heb weleens verzocht of ze twee seconden wilden stoppen tot ik afgerekend had en de winkel uitging. Dat kan echt niet.

In het kader van irritante vragen, de kassiere bij het tankstation bij shell:
Wilt u misschien 30 cent extra betalen voor de aanplant van een boom zodat u klimaatneutraal tankt?
Ik: Mag ik Shell vragen of ze misschien netjes belasting willen betalen zodat van dat geld de overheid weer kan investeren in het klimaat? Ik betaal al gewoon netjes belasting Danku!! :wave:

Wat!! Roddelen kan echt niet. Waar ging het dan over?

Dit heb ik DRIE keer gehad op één dag in Edinburgh, Schotland. Heb in de laatste winkel heel duidelijk gemaakt dat ik prima Engels kan en alles had gehoord. Ik hoefde daarna niet te betalen toen de baas van het voorval hoorde. :o :D

De Douglas hier vind ik niet zo erg, de Hunkemöller kan het wel; voorstellen, zeggen hoe mooi bepaalde dingen zijn (terwijl ik denk; zie ik er uit alsof ik hier ooit in ga passen? :+ )... Maar nee, de Douglas hier vraagt of het lukt en laat je daarna gewoon met rust! :D

Het ergste vind ik nog dat er hier bij de Livera zonder enige instemming van mijn kant twee jaar geleden gewoon mijn pashokje binnen kwam. Ik had niet om hulp gevraagd, niet gezegd 'kom maar hoor!' Ik was zestien, ik kan je zeggen dat ik dat niet leuk vond op die leeftijd.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:32

Sintara schreef:
Janouk, ik voel me niet zo verantwoordelijk om de winkels overeind te houden, dat ik alles maar moet slikken wbt personeel. De webwinkels hebben gewoon betere service terwijl een winkel dat zou moeten winnen. Sowieso snap ik niet dat winkels met webshop er niet veel meer voor open staan om idd meer een showroom functie te vervullen.
Er is gewoon behoefte aan.

Ben dat wel met je eens hoor. Het moet vaak vanuit het hoofdkantoor, maar als ik het als klant zijnde vervelend vind dan geef ik dat aan of ga ik weg. Op den duur zullen ze dan vast een stuk minder klanten hebben en dan moeten ze maar eens gaan nadenken..

Als een verkoopster de gordijn bij me zou opentrekken, dan ben ik weg.
Dat vind ik gewoon ontzettend onbeschoft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:59

Ik heb ooit een verkoop workshop gevolgd op de beurs.
Het idee was verkoop van handcreme.
Na de behandeling moest ik dan de fles handcreme pakken: “moet je eens proberen, heb ik op de beurs gekocht, is zó fijn!”
Ondertussen masseer je de crème in de handen van de klant...
“ is helemaal op natuurlijke basis met Argan en jojoba olie, en maar 19,95!”

Klant voelt aan handen en zegt: “oh ja, voelt wel fijn ja...”

Ik: “zal ik het voor je in een tasje doen?”

Ooohhhkeeeeee....

Nee, gaan we niet doen :n

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:03

Heel vervelend. Of dingen aanbieden waar je niks aan hebt. Ik stond gister iets af te rekenen, en toen zei de winkeldame dat ik nu dus een bon van 10% korting had die alleen vandaag nog geldig was :z Ik ben toch net klaar met afrekenen, wat moet ik dan nog met die bon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:07

Divers schreef:
Heel vervelend. Of dingen aanbieden waar je niks aan hebt. Ik stond gister iets af te rekenen, en toen zei de winkeldame dat ik nu dus een bon van 10% korting had die alleen vandaag nog geldig was :z Ik ben toch net klaar met afrekenen, wat moet ik dan nog met die bon.

Omdraaien en aan de klant achter je geven. }:)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:12

Och ja verschrikkelijk! Ik loop ook regelmatig die winkels binnen met oortjes in. :+

En wat ook zo verschrikkelijk is als je bij de Trekpleister staat dat ze nog gaan vragen bij het afrekenen 'Wil je dit er nog bij het is nu een leuke actie!'

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:18

LadyMadonna schreef:
Na de behandeling moest ik dan de fles handcreme pakken: “moet je eens proberen, heb ik op de beurs gekocht, is zó fijn!”

Ooohhhkeeeeee....

Ik had dat bij de Western Experience begin dit jaar.
Een kerel die producten voor leeronderhoud verkocht.
Hij heeft mijn stalschoenen behandelt ondanks mijn protest en bleef maar zeuren, riep me zelfs na toen ik wegliep.

Vorig jaar bij Comic Con ook zoiets.
Ik was al vrij vroeg binnen en vind het dan leuk om langs de kraampjes te lopen maar ik zie gauw genoeg of het mijn ding is of niet.
Kreeg ik commentaar dat ik vanaf mijn positie niks kon zien en maar beter dichterbij moest komem.

Euh nee, jij verkoopt sieraden, die draag ik niet en de kraampjes eromheen hadden een bepaald soort art die mij niet aanstaat. Dat zie ik ook van 2 meter af.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:23

Hunkemöller inderdaad. Als je langs de winkel loopt en alleen maar denkt om naar binnen te gaan hoor ik al iemand "HOI, welkom bij Hunkemöller!". Oké, daarna wel met rust gelaten. Vervolgens had ik wat dingen die ik wilde passen. Die winkel is niet al te groot, dus ik moest 3 meter lopen naar de pashokjes toen er weer iemand tevoorschijn sprong. "Oh, u wilt passen, daar zijn de hokjes, mijn collega *naam* wil u graag helpen". En die collega vervolgens "Hoi, mijn collega zei dat u wilde passen, kan ik u adviseren?"
Brr, gelukkig zitten de meeste dingen van de Hunkemöller toch voor geen meter en als ik iets nodig heb dan heb ik het ook snel gevonden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:35

Was vanmorgen bij MS Mode, even neuzen, zag een leuke print hangen, bleek een rok te zijn, ik draag geen rokken dus vroeg aan de verkoopster of er iets vergelijkbaars was maar dan in een broek, komt ze met een roomwitte broek aan terwijl ik toch echt een printstof in mijn handen had, deze is heel erg fijn zei ze er nog bij... Euhh nou ben op zoek naar een printje, oh maar hij draagt echt erg prettig hoor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:38

LadyMadonna schreef:

Ooohhhkeeeeee....

Volgens mij heb ik bij douglas eens iemand gehad die deze workshop ook had gevolgd :')
Maar dan met een of andere nagelvijl.
‘Kom eens met je hand, moet je echt even proberen’
‘Nee, wat ga je doen dan?’
‘Dit is een nieuw soort nagelvijl waar je nagels echt mooi van gaan glanzen’
‘Ik hoef geen nagelvijl, ik wil alleen dit luchtje’
‘Zal ik het even voordoen?
‘Nee’
‘Hij is maar €7,50’
‘Ik hoef geen nagelvijl’

Echt hoor.... hou gewoon op of ik bestel dat luchtje wel bij bol.com :roll:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:12

Dreamybol schreef:
Jup, ik vermijd Douglas. Ik heb ook altijd het gevoel dat ze me niets willen verkopen. En ooit moest ik wel (iemand wilde perse een bon van Douglas) en de dame naast mij rekende voor minder af en kreeg tig monstertjes mee en mijn bon kon nog net ingepakt worden, maar dat was het dan ook wel. Oké, ik kwam net van stal en mijn jas was niet al te schoon, maar verder had ik gewoon een spijkerbroek aan en zag ik er echt niet heel smoezelig of vies uit.

Ja deze slechte ervaring heb ik ook bij Douglas gehad.Terwijl ik 60+ ben en altijd dure parfum koop,werd ik behandeld alsof ik daar niet mocht zijn. Nou ja,graag of niet,nu ben ik vaste klant bij Ici Paris. daar zijn ze wel vriendelijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:14

Vind het heel fout van Douglas dat ze hun service aanpassen op je uiterlijk of status.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:26

Haarbal schreef:
Ik krijg bij het Douglas-personeel altijd het gevoel dat ze denken "jij hoort hier niet!" en ben dus ook heeeeel snel weer weg!

Dit is dus precies het gevoel dat ik ook bij de Douglas krijg!
Bij de IciParis heb ik dat gevoel daarentegen totaal niet. Daar voel ik me altijd welkom. En je kunt er ook nog rustig rond kijken. Al is dat soms wel te rustig... ik wil daar juist vaak wel graag advies als ik eenmaal iets heb gekozen, maar vaak zijn ze dan allemaal al iemand aan het helpen :').

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:52

Bij Douglas of Ici Paris loop ik nooit naar binnen. Er zijn vaak niet zoveel mensen binnen. Meteen staan ze je afkeurend aan te kijken want ik ben geen makeup achtig type.

Bij Trekpleister inderdaad altijd bij de kassa of je deze geweldige aanbieding ook wil kopen. Dat werkt alleen maar de verkeerde kant op. Omdat het opgedrongen voelt zeg ik dan toch nee.

Maar het tegenovergestelde valt me dan weer op bij vooral schoenwinkels. Daar staan vaak wat kids als personeel met hun telefoon te spelen. Ze vinden vooral mekaar interessant en hebben geen interesse om een klant te helpen. Als ik daar binnen loop, dan heb je al geen zin meer om te vragen of ze een bepaalde schoen in je maat hebben.Doe je toch, dan kijken ze alsof: hoe durf je me lastig te vallen.... hier heb ik echt geeeen zin in....
Laatste paar schoenen in Duitsland gekocht. Gewoon volwassen personeel met kennis van hun product, en netjes geholpen zonder opdringerig te zijn.

Er moet een balans zijn tussen opdringerig zijn/lastig vallen en helemaal geen interesse tonen. Iemand met een beetje feeling weet wel wanneer een klant behoefte heeft aan hulp.

En wat betreft selecties op uiterlijk.... in winkels met electronica wordt ik als vrouw altijd steevast genegeerd door het personeel. Kom ik met mijn vriend daar dan staan ze meteen voor je neus of ze kunnen helpen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:55

Bij de mediamarkt ooit een laptop gekocht. Ik was met mijn moeder mee, vriend kon niet.
Verkoop meneer dacht dat hij ons alles wijs kon maken, maar helaas voor hem heb ik wel verstand van laptops en dat soort dingen. Hij stond echt met een mond vol tanden _O- .

Ook bij de Mediamarkt had mijn vriend een Android telefoon gekocht. Die verkoper elke keer; ja, maar met een Apple kan je.. jaaahaaa, weten we! Werd er zo gek van, dat we hem maar online hebben besteld :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:47

Shaggy09 schreef:
Coentjuh schreef:
Toevallig in Den Bosch? Ooit daar ook wel is gehad (of was het nu de Ici Paris)?

Jaa de Lush in Den Bosch uuuuuugghhh :')

ik kom daar zoizo niet ooit wel een eens op zaterdag gezien ding puilt gewoon uit van de mensen :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:53

Beoordelen op uiterlijk gebeurt ook bij grote autodealers...
Mijn vader had een eigen bedrijf maar werkte gewoon mee. Ging een nieuwe SUV kopen bij BMW.
Hij was natuurlijk in zijn werkkleding... haren onder het stof :') maar het geld contant in zijn zak.
Hij stond bij het nieuwe model te kijken, kwam er een verkoper naar hem toe.
"Mooie wagens he meneer? Wanneer u even mee loopt laat ik even zien waar de 2e hands SUV's staan die meer in uw prijsklasse vallen".
Mijn vader lachtte zich rot... zei niks en liep naar de overkant naar de Ford USA dealer, daarna met een bon weer terug de BMW dealer in... liet zien dat hij de nieuwe Edge contant had betaald... en zei tegen die jongen nooit mensen te beoordelen op het uiterlijk. Die stond wel even raar te kijken toen.

Eigenlijk wilde hij geen Ford Edge... maar kocht de wagen uit principe :+
Achteraf onze beste auto ooit geweest, ik heb er ook veel plezier van gehad na zijn overlijden.
Dat ze auto zoop als een oude zeeman met zijn 3.5 supercharger, mocht de pret niet drukken :')
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 14-06-19 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:56

Ohh BH winkels, bijzonder is dat altijd! Inderdaad ineens in je hokje kijken of het allemaal lukt, terwijl je daar staat te passen. Uhh, ik heb inmiddels al ruime tijd borsten, die BH aantrekken lukt wel. :+

Kan me ook nog goed herinneren dat ik m'n dingetje aan het doen was, BH's aan het pakken om te passen, maar ze hebben niet altijd mijn maat. Prima, ik zoek er wel eentje waarvan ze mijn maat wel hebben, of ik vraag het. Maar, er was iemand die mij zo nodig moest helpen. Dus ik zeg, "ja, heb je deze in 75D?"

Kijkt die mevrouw mij aan, en zegt "jij hebt geen 75D, jij hebt een C". Ik heb toch echt een 75D, maar die mevrouw gelooft me niet. Ze duwt dus van een BH die ik al in m'n handen heb de 75C ook in mijn handen, en hup, ik naar het pashokje. Doe die BH aan, heb er spontaan een side-boob bij, dus zij kijken en zegt ze, totaal verbaasd, "Oh ja, je hebt inderdaad een D cup nodig."

Ja tuthola, dat wist ik zelf ook. Koop al jaren deze maat. Ik vond het zó knullig! Zo geef ik ook altijd aan dat ik bepaalde soorten BH's (bijvoorbeeld balconettes) niet pas vanwege de vorm van m'n borsten, maar ze komen toch vrolijk aanzetten met een balconette. Nee hoor, mij niet gezien in dat soort winkels. Als je niet fatsoenlijk naar je klant kan luisteren...en dan nog zeggen "als je er 3 koopt is de 3e gratis!".

Toedels!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:02

Dan lijkt me dat toch echt aan het filiaal liggen. Toen ik bij de hunkemoller een bh ging passen en kopen gebeurde mij dat echt niet

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:15

Sintara schreef:
Verschrikkelijk. Gedag zeggen vind ik ok, en dat ze ergens zijn waar je ze kunt vinden als je een vraag hebt. Maar als ze zo bij me blijven voelt het alsof ze me wegjagen.

Bij de honkemoller durf ik niet eens meer in de winkel te passen, want daar heeft een winkeljuf een keer zomaar het gordijn open getrokken bij mij =/ echt niet ok
Zij wilde zogenaamd ook helpen..

Ugh, dat had ik laatst ook bij de Hunkemöller.
Ik was een bikini aan het passen (kwam eigenlijk alleen maar even kijken, maar werd zo ongeveer het pashokje in gedwongen :’) ).
“Heeft u hem aan?”
“Ja”
*rukt gordijn open en begint mijn bandjes te verstellen*
Sorry maar daar had ik echt niet om gevraagd.

Not to mention dat ze hem niet eens goed verstelde, bandjes deed ze te kort waardoor het ‘gewicht’ ( :’) ) aan mijn schouders hing i.p.v. netjes gedragen werd door de band onder je borst. Maar goed, dat is een andere discussie over de veelal incompetentie Hunkemöller-medewerkers.