Booooo schreef:Maar dat is waar jij woont, in heel veel landen is dat niet.
Hoe maken ze dan onderscheidt tussen toeristen en mensen die er wonen? Daarnaast zie je niet aan de buitenkant of iemand moslim is of niet.
Je mag in een restaurant gewoon eten, of je nou moslim bent of niet, dat is je eigen zaak. Ik bedoel echt niemand mag op straat of in openbare ruimtes eten, dus als je in het winkelcentrum iets koopt bij een restaurant dan eet je het in het restaurant op. Als je bij de supermarkt iets koopt moet je wachten tot je thuis bent. Of je nou toerist bent of niet, dat is gewoon de wet hier en die keuze maak je als je hier op vakantie komt
Als je in een hotel verblijft mag je daar natuurlijk gewoon eten en 90% van de mensen die ergens heen gaan, gaan met de hotelbus.Dus ter conclusie; niemand mag tijdens de ramadan in het openbaar eten of drinken, toeristen niet en lokalen niet. Als je op reisbezoek oid. bent kan je in je auto eten, of in ruimten die beschikbaar gesteld zijn. Die zijn bijna overal wel, en daar komen de mensen die vasten dus niet.
Hier heb je van 7 tot 4 de tijd om te eten en drinken, en dat is in principe genoeg. Ja, je hebt honger en dorst tijdens de dag maar dat is nu net het punt.
Zelf maak ik smoothies met heel veel fruit erin, ik eet eigenlijk gewoon wat ik normaal zou eten maar sla ik de lunch over. Dus als ik aan Iftar begin, eet ik avondeten (pasta, dadels, soms zelfs hamburgers of zelfgemaakte patatjes, salades, rijst, soep, kip...) en voor ik ga slapen eet ik yoghurt met een banaan, nog een smoothie en nootjes. Soms maak ik roerei. Ik drink mijn 2 liter gewoon tijdens die tijd ipv overdag en kom niets te kort. Het enige verschil is de tijd waarop ik eet. Het heeft dus ook niets te maken met jezelf volproppen.
)
Nog drie uurtjes te gaan...