Relatie,,samen paarden gek !!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:48

JJ4Photoz schreef:
Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat ie mijn grote trots, biefstuk noemt.... _-:(

Haha mijn vriend zegt altijd frikandel :P

Hij doet altijd alsof ie er niks mee heeft. Totdat Nesquick, mijn eigen gefokte veulen geboren werd. Mijn vriend heeft dr eerder gezien dan ik.
Hij is ook melkveehouder, dus van elkaar snappen we het hele buitenleven. Dat is al ontzettend fijn.

Kaatastrof

Re: Relatie,,samen paarden gek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:51

Paardengek hoeft echt niet, maar open staan voor mijn hobby/passie wel. :) Ik vind het ook wel fijn als mijn vriend niet bang is van ze en af en toe een handje kan helpen. Uiteraard lijkt samen buiten rijden me ook super gezellig, maar dat is voor mij geen must.

Dierenliefhebber in het algemeen vind ik wel echt belangrijk. Ik studeer een diergerelateerde richting, ben opgegroeid met dieren en zou me een (huis)dier-loos leven echt niet kunnen voorstellen. Gelukkig ben ik met mijn huidige vriend echt met 'mijn gat in de boter' gevallen. Heeft zelf beestjes en werkt in een dierenwinkel. Heerlijk is dat, samen lekker genieten van onze viervoetertjes. <3

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:52

Mijn paard wordt ook altijd biefstuk genoemd :+

Hier ook nog nooit een vriend gehad in de paarden, en dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik vind het juist leuk om iets voor mezelf te hebben, en ook nog het gevoel te hebben dat er een wereld is buiten de paarden.
Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn sport geaccepteerd en begrepen wordt. Merk dat dit soms met niet-paardenmensen vaak een probleem vormt. Mijn vriend gaat graag mee naar de paarden, maar ik vind het soms nogal vervelend juist omdat hij er niets vanaf weet en zo onvoorzichtig is :roll:

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:54

Amanda schreef:
Dat zei mijn vriend laatst ook: "Je bent altijd zo vrolijk en relaxt als je terug komt van een lange rit."

Als je het maar onthoudt :Y) :Y) :Y)

Oh dat hoor ik hier ook zo vaak, sinds ik niet meer kan rijden met mijn paard is dit ook zo veranderd en plots ging het ook veel slechter in mijn relatie :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:15

Heb twee relaties gehad waarbij mijn vriend niks had met paarden. Mijn huidige partner is wel besmet geraakt met het paardenvirus. Ging gewoon met mij mee de opfokkudde in, hielp me met beleren en heeft zelfs als eerste op mijn eigen paard gezeten toen we gingwn inrijden. Ik had gekneusde ribben en hij 'durfde wel'. XD
Hij gaat geregeld mee naar stal, we gaan training in t bos (met mountainbike erbij) en hij heeft zelfs rijlessen gehad.

Het geeft wel een extra begripsfactor. Ondanks dattie soms een beetje moppert dat ik weer zo lang op stal was en we nog niks gegeten hebben om 9 uur savonds... Maar verder snapt hij hoeveel tijd erin zit en dat het me goed doet. Hij gaat graag mee om even lekker buiten te zijn.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:52

Mijne noemt hem fiets :Y)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 02:07

Mijn vriend vind het wel leuk, maar niet om zelf te doen ofzo. Maar dat vind ik ook prettig, ieder zijn eigen ding. Dat je ook gewoon even los bent van elkaar of hoe ik dat ook maar uit moet leggen.
Als het niet anders kan gaat hij anders ook graag mee op wedstrijd, vind hij geen enkel probleem en hij kan zelf voorlezen. En eens samen een leuke buitenrit maken of wandelen met de pony's vind hij ook heerlijk, maar dat is meer omdat wij samen wat doen, dan dat het echt om de paarden gaat haha.
Ik denk dat vooral idd acceptatie belangrijk is, ieder zijn eigen ding en lekker om laten pannekoeken als dat kan haha :P Natuurlijk wel met sommige dingen in overleg haha, als het om dingen kopen gaat }:)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 05:54

Afbeelding

Die van mij 'heeft er niets mee'. Dat zie je meteen :')

Hij is wel bijgedraaid de laatste jaren :P maar het is en blijft (gelukkig) mijn hobby, hij heeft lekker zijn eigen ding

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 06:27

Mijn man heeft er ook eigenlijk niks mee.
Hij vond het altijd wel erg leuk toen mijn bijrijdpaard nog leefde om mee het bos in te gaan. Ik op mijn merrie en hij er naast hardlopen.

Hij moest stiekem ook wel even slikken toen we op vakantie hoorde dat ze die nacht was overleden.

Nu rijd en geef ik les op de manege. Komt hij wel eens kijken. En als ik een naam noem op wie ik zit weet hij van de meeste wel of ik die leuk vind of niet.

Kortom hij toont zijn interesse maar het is fijn mijn eigen hobby. En dat vind ik prima.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:20

Mijn vriend zei altijd dat hij paarden stom vond. Ben inmiddels bijna 9 jaar met hem samen en een jaar geleden kwam ik erachter waarom. Hij is gewoon een beetje bang :')

Het maakt mij overigens niet uit of hij het leuk of absoluut niet leuk zou vinden. Er is meer dan alleen paarden binnen ons leven en relatie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:46

Hier sinds een 5tal maandjes een vriend die zelf ook een eigen paard heeft en... ik had het nooit gedacht en stond er altijd negatief tov omdat ik ook graag mijn vrijheid en ruimte heb maar sinds ik hem ken en we samen erop uit trekken te paard door het bos, over de hei of het strand... gewoon ZALIG!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:17

mijn vriend had er ook niks mee, en nog steeds niet echt. Hij mag mij me paard brengen met de trailer maar komt meer omdat ik niet al te beste ogen heb en dan erg onzeker wordt in verkeer als ik een trailer erachter heb hangen.

Als ik het zelf had gekund had hij dat prima gevonden (en ik ook, want dan kan ik het zelf ipv vragen of hij me dat weekend naar dit of dat wilt brengen met mn paard) maar goed het is wat het is haha.

Maar toen we net een wat sireuzer relatie kregen, was het na je paard neem je maar een bij rijdpaardje. En nu.. nu heb ik gewoon 2 paarden.. Mn droom was altijd een veulen/jong paard te willen als komende opvolger voor mijn oudere haflinger. En vorig jaar heb ik dan een veulen gekocht. En ja ik heb t keer verteld maar nooit om gezeurd of wat dan ook. Hij was diegene die zei hoeveel kost een opfok? (we waren in oostenrijk 2017 op vakantie en waren naar het haflinger ebs geweest, waar schattige veulens stonden).

Hij zegt ook ind je komt altijd zo relaxt en vrolijk thuis.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:20

Waikiki schreef:
Mijne noemt hem fiets :Y)

Hier is mijn merrie horsedick -O-

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:20

:D Een paardenfan hoeft voor mij niet maar een dierenvriend wel en ook eentje die mijn hobby aanmoedigt, motiveert en er zelf achter staat.

Gelukkig heb ik zo’n man gevonden :+
Wel heb ik hem in het najaar moeten beloven dat ik hem een appje stuur als ik een klein ongelukje heb gehad met 1 van de paarden zodat hij niet schrikt als hij thuis komt }:0

Verder heeft hij zijn eigen hobby’s, is wel gek met de dieren die we hebben en hebben we dus gewoon onze eigen tijd :D

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 14:50

Het zo wel heel erg fijn zijn als. ik vriendin zo treffen die ook gek op dieren is . Als zij ook nog eens van paarden houd is het mooi mee genomen .of in iedereen geval mijn sport waardeert.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:15

Leuk topic! Hier ook een vriend die er niet veel mee heeft en dan ook geen ene cent er aan uit zal geven voor me. Alhoewel hij er zeker niet bang voor is want als die is een keer mee is poets die hem gerust of pakt het halster touw en loopt ermee op t erf. Hij zal niet uit zijn eigen mee gaan dat dan niet haha. Vindt t soms wel jammer vooral omdat die er in het privéleven ook erg weinig naar vraagt. Alleen toen die op boxrust stond een maand geleden vroeg die wel eens ernaar. Maar liever zo dan een partner die zeikt dat je zovaak op stal bent.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:16

Ik Ben eigenlijk op zoek naar een plek waar een volwassen man goed kan gaan lessen ... mijn vriend heeft nu al een paar keer laten vallen dat het hem best leuk lijkt
Maar nu nog een stek vinden

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:19

In welke regio zoek je wat?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:21

Toen ik nog veel met de paarden deed had ik een vriend die het echt leuk vond om mee te gaan. Rijden ofzo hoefde hij zeker niet maar ik vond het leuk om hem wat grondwerkdingetjes te leren.
Ik heb ooit eens gezegd dat paarden een soort hele grote honden zijn en dat bleef wel hangen _O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:23

Ik zit in noord Brabant tussen de afgedamde en de bergsche maas in
(Dussen, net een stukje de polder in Langs de A27 tussen breda en gorinchem
)
We hebben hier heel dicht bij een manege, maar daar wil ik geen geld naar toe brengen := )

Maar we staan ook zo in drunen(staat mijn paard) bijvoorbeeld

Magrathea , toen ik nog op een doe het samen stal stond Hielp hij idd ook wel eens mee , best gezellig
Nu sta ik voor het eerst in mijn leven in vol pension dus klussen hoeft niet meer

(Edit: mijn paard is geen optie , Die Ben ik aan het inrijden en moet eerdaags naar de osteo , als die terug is van het wk in Berlijn)