Aan de deur wordt niet gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:05

Domino_2006 schreef:
De jehova’s lopen hier gelukkig snel door sinds ik een Rottweiler heb (en een bordje bij de deur).

Verkopers blijven het proberen. Als ze echt te opdringerig worden roep ik de hond erbij en vraag ik wat ze niet begrijpen van het woordje nee. Meestal zijn ze er dan snel weg. (Al is mijn hond de goedheid zelve. Hij likt eerder dan dat hij bijt)

Ha fijn dat je de reputatie van het ras en hun eigenaars hoog houdt :D

Sorry beetje flauw maar om hier nou trots op te zijn vind ik wel een beetje maf.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:07

purny schreef:
Laatst werd ik wederom gebeld. Gaf netjes aan dat ik m'n energie zaken zelf regel. Daarna ging mevrouw door met haar verhaal. Mevrouw onderbroken met het verhaal dat ik dus geen interesse heb.
Tot nu toe maar 2 keer gebeld door die maatschappijen

Als je gebeld wordt, kun je de avg er nog tegenaan gooien: ik wil weten hoe u aan mijn gegevens komt en dat u ze verwijdert.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:11

Ik vind ze ook vreselijk iritant de verkopers

Vooral het zinnetje

Maar u buren zijn wel over gestapt.

En dan denk ik.. wat kan mij dat nou weer schelen, omdat hun ‘wel’ overstappen moet ik dat ook?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:16

Cayenne schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik kijk gewoon langs ze heen, als je oogcontact maakt ben je gelijk de sjaak nl. :+
Spreken ze me alsnog aan dan zeg ik 'nee dank je' of 'nee, geen interesse'.

Zo doe ik het tegenwoordig met de pakketbezorger wanneer ik geen pakketje verwacht.
Soms loop ik per ongeluk langs het raam wanneer hij de straat binnen rijdt en dan ben ik gelijk de sjaak om alle pakketjes aan te nemen van mensen die niet thuis zijn.
Af en toe een pakket aannemen vind ik helemaal niet erg, maar bijna iedere dag werd me te gortig :+

Volgens mij kun je ook gewoon een keer de deur open doen en de bezorger vertellen dat je geen pakjes aan neemt. Je bent tenslotte niet verplicht om voor de buurt afhaalpunt te spelen toch?
Zo is het mij wel gelukt tenminste.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:18

Hilary schreef:
purny schreef:
Laatst werd ik wederom gebeld. Gaf netjes aan dat ik m'n energie zaken zelf regel. Daarna ging mevrouw door met haar verhaal. Mevrouw onderbroken met het verhaal dat ik dus geen interesse heb.

Als je gebeld wordt, kun je de avg er nog tegenaan gooien: ik wil weten hoe u aan mijn gegevens komt en dat u ze verwijdert.

Wat dacht je van de keurige zin: ik ga het gesprek beeindigen want geen belangstelling en hup de hoorn op de haak.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:20

Ibbel schreef:
Volgende keer vragen of-ie weet in welke eeuw we leven. Wat zijn dit voor bizarre Victoriaanse aannames van dat soort gasten?

Hier komt gelukkig nooit iemand aan de deur. Buitengebied, hek aan de weg, geen bel bij het hek, drie loslopende honden en een oprit van 50 meter voor je bij het huis bent 8-)

Dat is wel een goede inderdaad :')
Is ook gewoon echt niet meer van deze tijd :+

Ben een tijd geleden monteur geweest en had van gereedschap van werk in huis liggen.
Kwam er een klusjesman via de woningbouw onderhoudt plegen.
Zegt hij zo 'Zo, mooi gereedschap heeft uw man!'.
Ik heb toen heel droog gezegd dat het mijn gereedschap was omdat ik zelf monteur was.
Maar toen juist een heel leuk gesprek gehad :)

Dat lijkt mij echt ideaal!
Is denk niet echt heel erg verleidelijk voor een deurverkoper om naar jouw deur te gaan :P

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:30

Toen we hier net woonden kwamen er ook twee tot drie keer per week verkopers aan de deur. Omdat we allebei onregelmatig werken werd het heel vervelend, ik ben vaak wakker gebeld. We hebben toen ook een nee-sticker opgeplakt en dit werkt wel heel goed moet ik zeggen. Van sommige mensen in de buurt kreeg ik wel te horen dat het niet sociaal was of niet hoorde. Na de uitleg van nachtdiensten etc begreep men het echter wel.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:38

Hilary schreef:
purny schreef:

Sta je al in het belmeniet-register? :) En maak dan ook direct een account aan op postfilter.nl tegen ongewenste reclame per post.

JJ4

Re: Aan de deur wordt niet gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:48

Wij hebben een dubbele “NEE” sticker. Als er dan toch aangebeld wordt doe ik wel open, maar zeg ik niets en wijs enkel op de sticker terwijl ik de deur voor hun neus sluit (ongeacht of ze nog hun verhaal aan het afsteken zijn).

Vind het iets met respectloos.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:55

purny schreef:

Verkeerd topic denk ik? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:09

Tenzij ik iemand verwacht of een pakje verwacht doe ik veelal niet open als er aangebeld wordt dus ik heb eigenlijk weinig last van deur aan deur verkopers/geloofbrengers/collectes.
De enige keer dat ik ze zie is als ik toevallig net buiten ga wanneer zij de oprit oplopen (of net willen aan kloppen waardoor we ons allebei half dood schrikken om vervolgens in de lach te schieten. _O- )
Waar ik vroeger woonde waren wel eens behoorlijk agressieve verkopers en geloofbrengers. Waar ik nu woon zijn ze een stuk milder en is een "sorry, geen interesse" voldoende. Soms brengen ze me wel eens in de war waardoor het even duurt voor we tot dat punt komen maar goed, dat zijn mijn hersenen die dan nog wakker moeten worden. _O-

Toen ik hier net woonde verwachtte ik mijn moeder in de ochtend dus ik laat de hond uit en er klopt iemand aan, dus ik open zonder nadenken (in mijn pyama, haar ongetemd en ik heb krullen dus ik zie er dan uit als een poedel die haar neus in het stopcontact heeft gestoken.) en mevrouw vraagt me zonder verbaast te kijken (punten voor haar.) "goedemorgen mevrouw" dus ik knik en zeg "goedemorgen" waarop ze zegt "mag ik u een vraag stellen?" dus ik knik van ja, want ik denk: die is de weg aan het zoeken en da's best balen want ik woon hier net en ik heb nul gevoel voor oriëntatie dus dan zijn er gewoon twee mensen die het niet weten. Maar ik was m al aan het voorbereiden om haar door te verwijzen naar mijn buren die hier al hun hele leven wonen toen ze verder sprak. Wat ik dus niet verwachtte was "denkt u dat er ooit een einde komt aan pijn en verdriet?"
Dat was een héél gecompliceerde, diepzinnige vraag om negen uur in de ochtend... Ik heb ook ietwat verward dat geantwoord nadat ik haar eerst een paar seconden aan gekeken heb met een uitdrukking die waarschijnlijk behoorlijk dom uit gezien moet hebben en toen viel mijn oog pas op de foldertjes die ze bij had. := Ik geloof dat zij rond dat moment ook door kreeg dat ik totaal niet "mee" was. Dus toen schoot ze in de lach en zei ze "oh sorry, ik heb me nog niet voorgesteld he?"
Toen heb ik gewoon gezegd "nee, maar gezien de foldertjes vermoed ik dat u van de wachttoren bent en dan ga ik u vrees ik teleurstellen want daarin heb ik geen interesse."
Ze vroeg me daarop of ik niet geloofde waarop ik gewoon gezegd heb "ik geloof dat er meer is dan wij kunnen zien en bevatten en juist daarom kan en wil me niet toeleggen op een door de mens geschreven boek. Die manier past niet bij mij."
En dat begreep ze, we hebben elkaar nog een fijne dag gewenst en dat was dat. :j

Heb wel al een paar keer verkopers van G/W/E zien rood worden omdat ze vroegen of mijn ouders thuis waren. _O- En zodra ik dan een wenkbrauw op trok of een andere vorm van lichaamstaal gaf die hen duidelijk maakte dat ze me mogelijk een stuk jonger ingeschat hadden dan ik ben, werden ze spontaan rood. _O- Ja dan ben ik ook wel zo gemeen om ze even een minuutje of wat te laten zoeken naar een manier om zich er uit te l*llen alvorens ik ze verlos uit hun lijden. _O- Maar tot op heden hebben ze dat altijd heel goedmoedig opgevat. :D

Dus nee, ik koop niet aan de deur maar ik heb desondanks wel al een paar keer hele leuke gesprekken gehad en samen met ze gelachen. :D

Als ik écht niet in de mood ben of pijn heb of whatever dan doe ik gewoon niet open. Lijkt me voor beide de meest aangename oplossing. :)

Telefoon net zo: tenzij ik weet wie je bent of een telefoontje verwacht is de kans klein dat ik op pak. Meestal laat ik 'm over gaan op voicemail en bel dan wel terug indien ze wat achter laten. Mijn vrienden weten dat inmiddels dus meestal sturen ze even wat of laten ze een voicemail achter, ze weten dat ik dan redelijk snel terug bel. :')
Is er toch eentje die er door glipt dan rond ik gewoon af met "Ik heb geen interesse maar bedankt voor het aanbod." en ik heb eigenlijk zeker de laatste jaren niet meer mee gemaakt dat ze daar doorheen l*llen. Een tiental jaar terug was dat veel erger dan nu IMO.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:27

@gaby:heeft geen zin omdat je gegevens toch worden doorverkocht en ik sta er idd al in

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:57

poes schreef:
Domino_2006 schreef:
De jehova’s lopen hier gelukkig snel door sinds ik een Rottweiler heb (en een bordje bij de deur).

Verkopers blijven het proberen. Als ze echt te opdringerig worden roep ik de hond erbij en vraag ik wat ze niet begrijpen van het woordje nee. Meestal zijn ze er dan snel weg. (Al is mijn hond de goedheid zelve. Hij likt eerder dan dat hij bijt)

Ha fijn dat je de reputatie van het ras en hun eigenaars hoog houdt :D

Sorry beetje flauw maar om hier nou trots op te zijn vind ik wel een beetje maf.

Wie zegt dat ik trots ben??? Het werkt en ik gebruik het alleen bij de erg lastige verkopers die drie keer nee niet horen

(je opmerking zegt meer over jou, hoe jij dingen leest)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:03

Mijn bel doet het niet, dat is wel zo rustig als ik dat hier zo eens lezen.
Telefonisch zeg ik gewoon “ heb geen interesse, bedankt” en hang op.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:35

Ik had er vandaag geen aan de deur maar aan de tel pfff wat een l*l joh.
Maar blijven drammen dat ik even langs de dealer moest komen voor een vrijblijvend aanbod....
Op een gegeven moment was ik hem zat en werd echt geïrriteerd waarop ik eruit gooide ‘ey gast ik heb echt niet even 17000€ voor een nieuwe auto liggen hoor als je dat soms verwacht’ waarop hij antwoorden ow nou dan moeten we dit gesprek maar beëindigen.
Ik ben niet snel onbeschoft maar denk als hij voor de deur had gestaan ik echt de deur voor zn neus had dicht gegooid :oo

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:43

Wat een zuurpruimen zijn sommigen van jullie zeg :=

Ik koop wel aan de deur, maar laat me niets opdringen waar ik me niet goed bij voel.

Laatst nog een nieuw energiecontract afgesloten en dat scheelt veel geld. Soms komen leerlingen van een de bakkersopleiding koeken verkopen, kinderpostzegels, collectes, ik vind het geen probleem. Ik geef verder niets aan goede doelen dus zo heb ik het idee toch nog wat te kunnen doen daarvoor.

En als ik ergens geen zin of tijd voor heb, dan zeg ik dat op een vriendelijke manier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:56

denice schreef:
Wat een zuurpruimen zijn sommigen van jullie zeg :=

Ik koop wel aan de deur, maar laat me niets opdringen waar ik me niet goed bij voel.

Laatst nog een nieuw energiecontract afgesloten en dat scheelt veel geld. Soms komen leerlingen van een de bakkersopleiding koeken verkopen, kinderpostzegels, collectes, ik vind het geen probleem. Ik geef verder niets aan goede doelen dus zo heb ik het idee toch nog wat te kunnen doen daarvoor.

En als ik ergens geen zin of tijd voor heb, dan zeg ik dat op een vriendelijke manier.

En dat weet je zeker dat je energie goedkoper is? Het is algemeen bekend dat deze maatschappijen je energie vaak goedkoper doen lijken als dat het daadwerkelijk is

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:00

Ik word gek van de JHG die iedere maand weer terug komen. Soms 2 x per maand. Mijn moeder en ik al meerdere malen vriendelijk bedankt en ze blijven gewoon terug komen.

Ik doe inmiddels niet meer open als ik zie dat zij het zijn := Mijn moeder is daarentegen niet zo goed in nee zeggen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:01

Jahoor, prijs per m3 gas en kwh etc was ietsje minder, maar ook een overstaplokkertje van 250 euro, en de overstapboete werd betaald.

We zijn in het verleden weleens de mist in gegaan omdat mijn man iets had aangevraagd, bleek dat er een contract was opgesteld en als we binnen 2 weken tijd niet reageerden deze automatisch inging. Toen was ik behoorlijk pissed en hij mag nooit meer iets afsluiten aan de deur :')

Ik zou mijzelf ook absoluut niet naïef noemen en ik sluit echt niet maandelijks dingen af aan de deur, eerder eens per 5 jaar, maar ik vind vooral meedoen aan collectes en kinderacties gewoon geen probleem..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:23

Gelukkig maar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:12

Ik ben zelf zo klaar, geen interesse en klaar! Mijn man laat mij altijd gaan want hij kan dat niet :n
Mijn dochter heeft een leuke stickerAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:20

Wauw waar is deze sticker te koop? :D

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:00

Hier vroeg laatst ook een energieverkoper of hij één van mijn ouders mocht spreken. Ik heb gezegd dat die hier niet wonen maar dat hij best één van mijn vier kinderen mag spreken O:)

Ik koop nooit wat aan de deur van bijvoorbeeld energie of zo. Maar wel voor goede doelen zoals lootjes van de sportclub en zo. Hier vlakbij zit een dagbesteding voor geestelijk gehandicapten. Die komen vaak zelfgemaakte spulletjes verkopen samen met een begeleider en dan is het geld voor nieuwe knutselspullen. Daar koop ik vaak wel wat van :-) En collectes doe ik ook, maar geen machtigingen voor afschrijven.

Enige probleem is dat ik steeds minder contant geld in huis heb :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:25

Een tijd geleden had ik via internet een pink ribbon armbandje gekocht om het goede doel mee te steunen.
Het armbandje heb ik nooit binnen gekregen, maargoed daar ben ik verder niet boos om.
Wél om het feit dat enige tijd later er zomaar geld werd afgeschreven via een automatische incasso door het KWF.

Ik liet dat geld terugboeken en jahoor de volgende dag telefoon.
“ goedendag mevrouw, wij vragen ons af waarom u onze incasso hebt teruggeboekt?”

Ik: “ omdat ik graag zelf bepaal hoeveel geld ik waaraan uitgeef”

Zij: “ maar het is voor een goed doel”

Ik: “ ja daarom heb ik een armbandje gekocht en daarnaast wat extra’s gedoneerd. Dat geeft niemand ook jullie niet het recht om via automatische incasso extra geld te incasseren zonder toestemming daarvoor te hebben.”

Zij: “ Dus u wilt geen extra geld meer geven?”

Ik: Correct en jullie hoeven het niet nogmaals te proberen, want ik heb de incasso naar jullie rekening laten blokkeren. Vragen mag, maar zomaar geld afschrijven ook al is het voor een goed doel gaat mij echt een brug te ver, ik wens u een prettige dag nog”

Nu ik er aan terug denk, heb ik nog steeds dat zelfde gevoel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:18

Morganlefay, het enige dat ik weet is dat ze hem via internet heeft besteld!