Ook zoek ik nog dé drinkfles. Eentje die niet lekt en ook niet gaat stinken.. Dopper (ofhoeheethetookalweer) vind ik super irritant. Weet iemand een fijne site voor betaalbare flesjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaka schreef:verootjoo schreef:Idd wel van polyester... geeft dat microplastics af?
Sting schreef:Ik merk ook dat ik het lastig vind om álles goed te doen. Zoals hierboven: dan doe je milieuvriendelijk en haal je herbruikbare dingen ipv weggooi; komen er weer microplastics door het wassen... Lastig om dan te beslissen waar de grens ligt, hoe 'extreem' wil je gaan? Natuurlijk is alles extra belasting voor het milieu, maar ik merk dat ik ook al flink tegen grenzen aan het schoppen ben. Een speciaal waszakje om de plastics binnen te houden, en deze zou je dan weer moeten legen in de plastic-container? Ik heb het niet opgezocht, dus weet niet hoe het werkt, maar pff..
manou_diablo schreef:Ik las dat iemand nog geen altenatief voor de wattenstaafjes had: https://www.biggreensmile.nl/products/h ... hYQAvD_BwE
verootjoo schreef:Sting schreef:Ik merk ook dat ik het lastig vind om álles goed te doen. Zoals hierboven: dan doe je milieuvriendelijk en haal je herbruikbare dingen ipv weggooi; komen er weer microplastics door het wassen... Lastig om dan te beslissen waar de grens ligt, hoe 'extreem' wil je gaan? Natuurlijk is alles extra belasting voor het milieu, maar ik merk dat ik ook al flink tegen grenzen aan het schoppen ben. Een speciaal waszakje om de plastics binnen te houden, en deze zou je dan weer moeten legen in de plastic-container? Ik heb het niet opgezocht, dus weet niet hoe het werkt, maar pff..
Nou iddDat heb ik ook wel een beetje. Maar het gaat ook om de bewustwording. En dus bewust keuzes kan maken voor het een of het ander. En zo leer je steeds meer.
Alles perfect doen is niet mogelijk, maar als iedereen een beetje zou doen verkleinen we ook al onze ecologische voetafdruk![]()
Uiteindelijk is het feit dat we überhaupt hier op aarde leven natuurlijk al vervuiling
JudithO schreef:Hoe doen jullie het dan met brood? Ik doe maar eens in de week boodschappen, dus ik vries heel veel brood in. Dat kan lijkt me niet zo goed in een katoenen zak, of wel?
casperzazoe schreef:Interessant topicik probeer me zo bewust mogelijk te zijn van mijn (voornamelijk) plastic afval, maar is toch lastig soms. Vooral een broodje of groente halen in een plastic zakje vind ik enorme verspilling. Shampoo etc gebruik ik niet zoveel en is van een goedkoop merk dus om een dure shampoo bar te halen vind ik dan net wat té, voor mij. Nu gebruik ik wel erg veel bodylotion..
heeft iemand daar een beter alternatief voor? Evt zelf maken. Of is zoiets nog niet op de markt?
Ook zoek ik nog dé drinkfles. Eentje die niet lekt en ook niet gaat stinken.. Dopper (ofhoeheethetookalweer) vind ik super irritant. Weet iemand een fijne site voor betaalbare flesjes?
JudithO schreef:Maar dat gebruiken voor plastic afval kun je met gewone broodzakken ook doen toch? Zijn alleen iets kleiner