Zwangerschappen/omgeving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:38

secricible schreef:
_lautje_ schreef:
TS wat zou je willen dat de artsen gaan doen?
Want heel cru gezegd: iui gaat je niet helpen. Je kan zelf zwanger worden (het duurt lang maar het kan wel) en dan krijgen vrouwen waar het echt niet bij lukt gewoon voorrang. Want er zijn hele grote wachtlijsten.

Voor nu is de kans dmv kansberekening gewoon groter dat je zelf zwanger wordt en blijft dan wanneer je aan iui start.
En het EMC heeft echt een hele goede fertiliteitsafdeling. Als zij dachten je nu echt Goed te kunnen en moeten helpen hadden ze dat echt gedaan.
Want (en dat is niet kwetsend bedoeld) 2 miskramen is redelijk veel voorkomend en niet uitzonderlijk.

En ik weet waar ik het over heb. Ik kan niet zomaar zwanger worden en ben ook dmv fertitleitsbehandelingen moeder geworden van 2 dochters.
Jij ziet het door de emoties en hormonen anders, maar artsen kijken veel statischer ergens naar. En dat is niet altijd leuk, maar over het algemeen weten ze wel wat ze doen.

Wellicht niet wat je wilde horen dit en het is niet gemeen bedoeld.

Maar Lau, TS is al enkele jaren bezig, en heeft (zoals ik het lees want de chronologie is soms wat lastig en ook de tijdsduur omdat het geschreven is uit emoties natuurlijk) in enkele jaren alleen 2 miskramen gehad. 2 miskramen komt voor, maar al dossier op aan het bouwen sinds 2002, al meer dan 2 jaar bezig met zwangerschapswens klinkt niet echt alsof TS echt een standaard situatie heeft...
Overigens zou ik ook niet zo snel voor IUI kiezen maar eerder een ICSI of IVF-traject, waarbij de eerste celdeling toch beter te volgen is...

Op zich niet ongewoon. Hier hetzelfde meegemaakt. Sowieso is de kans per maand iets van 20% dat je zwanger wordt als je op de goede tijden gemeenschap hebt gehad. Dat is gewoon weinig. Het is een gemiddelde, dus de eens heeft meer kans dan de ander. Miskramen hoeft niks te betekenen, 1op de 5 zwangerschappen loopt uit op een miskraam.

Wij zijn voor de eerste 2,5 jaar (geloof ik, ms langer) bezig geweest. Ook zonder reden.

Het is gewoon echt enorm rot als je graag een kind wilt en het niet wil lukken op jouw tijd. Maar het leven is niet altijd maakbaar. Dat maakt het zo moeilijk.

En tussen de regels door lees ik vooral dat de onzekerheid of het ooit zal lukken je gek maakt, en dat is heel herkenbaar. Ik dacht steeds; wat als het nooit wil lukken en ik geen moeder zal worden? Die vraag maakt je gek en blijft spoken. Het is nu eenmaal makkelijker als je weet dat je bv 5jaar moeten wachten en het dan zeker weten lukt, dan niet weten of je wens ooit in vervulling zal gaan.
En als je je dan ook nog niet begrepen en gehoord voelt door de artsen helpt dat niet echt mee :(:)
Ik hoop dat het snel zal lukken.

HHorseA

Re: Zwangerschappen/omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:01

Dikke knuffel meid! En ik versta je zeker en vast. Xx

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 21:08

Ik zal even chronologisch opsommen :j.
Soms snap ik het zelf niet meer, laat staan buitenstaanders.

Sinds 2001 (16 jaar was ik) problematische bloedingen qua menstruatie en tijdens seks. Die laatste deden geen zeer. Dit is alarmbel voor de huisarts en dus, met spoed doorverwezen naar een oncoloog/gyn.
Allerlei testen gehad sn hieruit kwam weliswaar pap1, maar ook afwijkende plaveicelcellen op de baarmoedermond.
Dit is allemaal in een aantal jaar gebeurd. Dus onderzoeken, uitslagen en behandelingen.
Omdat het bloeden aan bleef houden zijn ze overgegaan op het behandelen van Zilvernitraat. Dus de baarmoedermond werd aangestipt.
Hierna een colposcopie gehad. Hierbij bleek dat mijn BMM extreem snel bloed.
Vanaf je menstruatie krijg je een wat verhard vlies over de BMM ter bescherming van infecties en ontstekingen.
Dat was bij mij nooit begonnen met groeien. Het vermoeden is vanuit letsel of heel vroege beschadiging van de BMM.
2008 een Laparascopie gehad.
Tijdens een colposcopie, die ze tijdens de operatie deden vonden ze een zeer actieve ontsteking op dr BMM.
Die is weggehaald door lisexcisie en pas toen werd het wat kalmer.
Echter is, mede door alle behandelingen de baarmoeder compleet van slag geraakt en krampte ni zichzelf compleet open tijdens menstruaties. Ik moest de pil doorslikken.
Door deze pil is in 2012 vastgesteld dat ik onvruchtbaar was wegens het niet hebben van baarmoderslijmvlies en waar het wel zat was het minder dan 0.1 mm.
Ik ben op een andere pil gezet. 2016 werd bekend dat het wel lekker dik uitzag en kinderen zeker weer konden..

En nu dit circus.

Ik heb een heel goed gesprek gehad met de huisarts.
Ze snapte me en vond het echt ongelofelijk. Ze gaf aan dat de kans hoog is dat we zelf zwanger worden maar begreep dat dat ons verdriet niet wegneemt.

Wat ik had willen bereiken?
Ik wil hun keuze snappen. Ik wil begrijpen waarom zij deze keus maken.
En wellicht idd hulp bij het rapper zwanger worden.
Op dit moment is de situatie compleet uitzichtloos. Daar gaat mijj huisarts overigens wel wat van vinden.
Die gaf direct aan dat ze me kon doorverwijzen naar waar we heen wilden. Dus dat is gwn al heel fijn.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:56

TS ik snap dat je je niet gehoord voelt door de artsen. Wat loop jij tegen een muur op zeg, het lijkt me enorm frustrerend dat je niet echt "contact" krijgt met de artsen.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik ken meerdere stellen met 3+ miskramen die uiteindelijk prachtige kindjes mochten krijgen. Er is een kans dat er bij jou medisch meer speelt en dat zegt je gevoel ook. Maar er is ook een kans dat je tot nu toe "gewoon" nog geen 6 hebt gegooid. Ik hoop op het laatste.

Heel veel sterkte!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:33

Maar Sec: dit is volgens mij geen grond voor ivf. Zelfs officieel niet voor iui. Dat krijg je niet rond met de verzekering en geen arts die dat doet nu. De arts begint er ook niet aan.
En dat is heel rot als je graag een kind wil en het gevoel hebt dat het nooit gaat gebeuren zo, maar die richtlijnen zijn er met een hele goede reden.

Wat Vero ook zegt. Iedere maand heb je ong 20% kans om natuurlijk zwanger te raken. Bij iui is die kans 10%. En dat is lager omdat je te maken hebt met stellen die al problemen hebben, maar echt veel meer kans heb je niet.

Ga ik snap dat je uitleg wil waarom ze dat doen. Maar ze hebben toch aangegeven dat het grond van statistiek is dat ze niet doorgaan nu?

Kijk ik wil niet cru of onaardig overkomen, want ik ken het verdriet en de situatie. Maar je bent 1 van de velen en jou situatie is nog niet zodanig dat je in aanmerking komt voor verdere behandeling. En mijn ervaring is eigenlijk dat ze over algemeen niet moeilijk zijn om traject te starten. Na een jaar niet zwanger en ze beginnen traject. Dat ze dat nu niet willen betekend ook dat ze er echt vertrouwen in hebben dat het gaat lukken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:50

Ik begrijp nu beter wat je wilde zeggen Lau en ben dat inderdaad wel grotendeels met je eens. Ik interpreteerde je post als in dat er niks was met TS en dat haar situatie gewoon nog "normaal" is.

Mijn ervaring in mijn omgeving is ook dat we heel snel (En goed!) Kunnen helpen bij een uitblijvende zwangerschap. Maar dat voor iemand die wel zwanger wordt (En dat gaat bij TS blijkbaar ook niet heel soepel), maar niet blijft, die laten ze aanmodderen omdat er niet echt hulp voor is.
En als het dan al lastig is om zwanger te worden (Maar wel binnen "normaal"), en de zwangerschappen dan ook nog vroeg eindigen val je flink tussen wal en schip.
Je kan beter helemaal niet zwanger kunnen worden dan 1-2x per jaar en dan een miskraam krijgen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 07:00

Na 1 jaar niet zwanger heb je hoe zeg ik dit.... 'recht' op iui..
althans, je hebt nergens recht op maar er is meer kans om dan op die manier een bevruchting tot stand te brengen.

Vergeet niet dat in mijn geval de tijd dringt.
Vanaf de 35e heb je minder kans om spontaan zwanger te raken, na 2 miskramen ook.
Vanaf je (43 of 45e..) willen ze ook geen IVF meer doen.

Er wordt aangegeven ''je hebt nog 70% kans om zelf zwanger te worden, dat is HARTSTIKKE HOOG!'' ja. Fijn.
De kans op een miskraam is enorm laag en die hebben we nu ookal 2 x achter de rug.

Gister heb ik bij de huisarts aangegeven dat ik heel goed weet hoe het werkt. Maar zij zegt ook dat ze niet snapt dat er nu weer 1 tot 2 jaar ''afwachttijd'' gegeven is.
Dit strookt namelijk gewoon niet in lijn met de 'normale' procedure.
Laatst bijgewerkt door Lieffiefi op 25-09-19 07:09, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:09

Alleen als er een reden gevonden is voor het niet zwanger worden toch?
En hoe banketstaaf ook, omdat het is uitgelopen op een miskraam, je bent wel zwanger geworden.
De kans dat je met iui zwanger zal worden is kleiner dan dat je normaal zwanger zal worden.

Maar goed, het is gewoon poedersuiker want heb ik hetzelfde schuitje gezeten. Wij hebben toen zelf gekozen voor geen poespas maar gewoon te kijken hoe ons leven loopt en dan ons leven in te richten eventueel zonder kinderen.
Maar toen kwam het na jaren toch nog vanzelf. Dat kan namelijk ook nog :) dat komt namelijk echt vaker voor. Ik hoor om me heen van meer mensen dat het jaren en jaren heeft geduurd om natuurlijk zwanger te worden. (In mijn omgeving kiezen redelijk wat mensen voor geen fertiliteitsbehandelingen)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 07:10

Nee, als je 1 jaar bezig bent en je wordt niet zwanger dan kan je 9 van de 10 x IUI krijgen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:28

Ik herken je verdriet en machteloosheid. En hoe moeilijk het is om je zelf niet gek te maken. Het leest voor mij alsof je het een beetje nodig hebt om je frustratie op iemand te kunnen richten, in een situatie waar niemand 'schuld' heeft. Da's heel herkenbaar.

Toen wij kinderen wilden raakte ik na 13 mnd zwanger. Dat werd op 7 wkn een miskraam. Mooi niet dat we doorgestuurd werden. Pas als we na een nieuw jaar niet zwanger werden, kwamen we voor onderzoek in aanmerking. En dat traject in het lokale ziekenhuis verliep echt zó slordig -O-

Als je nú verder wilt, omdat je klokje tikt, dan zou je idd kunnen overwegen naar het buitenland uit te wijken. In Nl gaat niet gebeuren waar jij op hoopt, blijkt wel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:39

Te, hoe oud ben je nu?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 07:46

34 over een paar weekjes

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:44

_lautje_ schreef:
Want heel cru gezegd: iui gaat je niet helpen. Je kan zelf zwanger worden (het duurt lang maar het kan wel) en dan krijgen vrouwen waar het echt niet bij lukt gewoon voorrang. Want er zijn hele grote wachtlijsten.

Voor nu is de kans dmv kansberekening gewoon groter dat je zelf zwanger wordt en blijft dan wanneer je aan iui start.
En het EMC heeft echt een hele goede fertiliteitsafdeling. Als zij dachten je nu echt Goed te kunnen en moeten helpen hadden ze dat echt gedaan.
Want (en dat is niet kwetsend bedoeld) 2 miskramen is redelijk veel voorkomend en niet uitzonderlijk.

En ik weet waar ik het over heb. Ik kan niet zomaar zwanger worden en ben ook dmv fertitleitsbehandelingen moeder geworden van 2 dochters.
Jij ziet het door de emoties en hormonen anders, maar artsen kijken veel statischer ergens naar. En dat is niet altijd leuk, maar over het algemeen weten ze wel wat ze doen.

Er zijn, naast hulp bij zwanger worden, ook echt wel opties om hulp te geven bij het zwanger blijven. In Nederland is dat allemaal maar matigjes, maar in het buitenland wordt met meer opties gewerkt. Daarvoor zou het dan wel goed zijn als de oorzaak bekend is. Zomaar uit het hoofd een paar opties:
1. Progesteron komt vrij uit het gele lichaam. Na een week of 10/11 moet de placenta dit overnemen. Als dat niet gebeurt, kan je een miskraam krijgen. Utrogestan (zelf te verkrijgen, maar bij voorkeur via huisarts) is kunstmatige progesteron, dat kan ervoor zorgen dat de overgang goed verloopt.
2. Acetylsalicylzuur (aspirine), lage dosering, voor een betere doorbloeding van het bmsv. In sommige gevallen worden ook anti trombose middelen voorgeschreven. Voor een betere doorbloeding zijn meerdere opties.
3. Als het immuunsysteem de oorzaak kan zijn (te sterk immuunsysteem zorgt voor afstoting) wordt soms prednison voorgeschreven.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:05

Heb je al je cyclus bijgehouden in een app? Slik je supplementen?

Het is behoorlijk kostbaar al die trajecten en ik snap ook heel goed dat ze daar dus terughoudend in zijn. Grotendeels ben ik het met Lau eens ook. Zelf hebben wij dus bijna 7 jaar gedaan over onze oudste, een hoop miskramen en jaren voor nummer 2. Het is mij allemaal maar wat bekend helaas. Er zijn echt wel wat zaken die je zelf kunt doen ( zoals niet roken enzo, maar dat preekt wel voor zich hoop ik). Misschien is het wat voor je om aan te sluiten bij een facebookgroep hierover ( bijvoorbeeld die van Freya) of een groep hier of op een ander forum?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:20

veerledec schreef:
_lautje_ schreef:

Er zijn, naast hulp bij zwanger worden, ook echt wel opties om hulp te geven bij het zwanger blijven. In Nederland is dat allemaal maar matigjes, maar in het buitenland wordt met meer opties gewerkt. Daarvoor zou het dan wel goed zijn als de oorzaak bekend is. Zomaar uit het hoofd een paar opties:
1. Progesteron komt vrij uit het gele lichaam. Na een week of 10/11 moet de placenta dit overnemen. Als dat niet gebeurt, kan je een miskraam krijgen. Utrogestan (zelf te verkrijgen, maar bij voorkeur via huisarts) is kunstmatige progesteron, dat kan ervoor zorgen dat de overgang goed verloopt.
2. Acetylsalicylzuur (aspirine), lage dosering, voor een betere doorbloeding van het bmsv. In sommige gevallen worden ook anti trombose middelen voorgeschreven. Voor een betere doorbloeding zijn meerdere opties.
3. Als het immuunsysteem de oorzaak kan zijn (te sterk immuunsysteem zorgt voor afstoting) wordt soms prednison voorgeschreven.

Jij had toch ook in het andere topic een lijst geschreven met wat wel en niet te eten als je zwanger wilt worden? Daar heb ik me toen aan gehouden en toen werd en bleef ik ineens zwanger :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:59

Heb je al ondersteunende medicatie gekregen of voorgesteld gekregen voot zwangerschap in de toekomst zoals utrogestan?

Ik heb 2 zoontjes door icsi ( beide uit 1ste poging), ik ben naar jette geweest. Heel bekend om hun uitstekend labo, mensen komen ver uit buitenland.
Ikzelf ben daar heel tevreden over ( uiteraard), maar hun aanpak is heel doortastend, hebben veel kennis en zijn heel vriendelijk.
Ik heb al op meerdere nederlandse forum, ook op dit forum, zaken gelezen dat mijn wenkbrauwen doen fronsen, heel afwachtend,conservatief,....

Met uw voorgeschiedenis zou ik ook eo reageren.
Is recent nog de dikte van je baarmoederwand nagekeken want daarczijn ook medicatie voor, om die dikker te krijgen.

Je hebt het forum de verdwaalde ooievaar, wel van belgie, maar er praten ook nederlanders mee, waar je zowel veel steun maar ook heel veel informatie kan vinden. Ik heb daar veel aan gehad.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:41

TS ik ga mee met chubby. Je klinkt echt mega gefrustreerd en wat verzuurd. En dat is zonde want daarmee beperk je jezelf.
Ik heb in zelfde schuitje gezeten maar zaken als vriendinnen ontlopen die wel zwanger zijn daarmee maak je echt veel meer kapot. Ook voor jezelf. En nee het is niet leuk en het is pijnlijk maar op de lange termijn geeft het nog meer verdriet.

Je zou nog kunnen kijken of je naar het Maasstad kan. Daar ben ik zelf geweest en heel tevreden over. Daar pakken ze ook echt goed door.
En er zijn ook private vruchtbaarheidsklinieken. Echter als je ergens bent ‘afgewezen’ zullen zij niet snel zeggen wij doen het wel.

Overigens is (bijna) 34 jog geen factor voor sneller ingrijpen. Dat gaat pas vanaf 37 meespelen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:25

Een gevoel heb je, dat is er gewoon. Niemand die eigenlijk kan of moet zeggen dat ze dat niet mag hebben.
Ieder gaat er anders mee om met het gevoel dat ze hebben en dat mag, net zoals iemand anders er anders mee mag omgaan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 12:44

Ik ben zeker gefrustreerd. Ontken ik ook nergens.
Feit is dat er vanaf de start diverse dingen verkeerd gegaan zijn.

Ik blijf erbij dat niemand mij kwam ''dwingen'' gezellig naar babyshowers te gaan. Of hartstikke happy op babybezoek te gaan.
En dat als intimie dat niet snappen dan is dat prima. Ik wil het uitleggen, maar begrijpen doen ze het niet.
''Joh, je wordt vast weer zwanger''. Helemaal goed hoor, dat je er zo instaat. Dat dacht ik ook toen we jaren geleden starten. Maar de pijn die ik heb zullen ze niet snappen. Trachten het te begrijpen dat doen ze zeker wel inmiddels. Maar omdat zij de scherpe randjes niet hebben denken zij (in mijn geval) dat het makkelijker is ermee om te gaan.

Hetgeen wat mij boos maakt is dat, wat diverse al roepen, als je niet zwanger wordt er in 1 jr allerlei opties zijn die ze kunnen doen.
Maar dat als je 1 maal een miskraam hebt gehad en automatisch behandelingen/opties wegvallen. Ookal raak je daarna niet meer zwanger.
Mijn eigen zus raakte niet zwanger, na 1 jr IUI, nu ICSI en IVF. Alles kan en mag.

Waarom moet ik het dan maar jaar op jaar op jaar zelf blijven proberen?
Want wie weet was zij na 18 mnd wél natuurlijk zwanger geraakt.
Daar ligt het pijnpunt en de frustratie. En dan niet perse bij mijn zus an sich. Maar bij de procedures die gevolgd zijn.
Let wel, de mensen die een of meer miskramen hebben gehad hebben ook dát verdriet erbij he. Stap daar niet overheen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 12:45

dromertje2 schreef:
Heb je al ondersteunende medicatie gekregen of voorgesteld gekregen voot zwangerschap in de toekomst zoals utrogestan?

Ik heb 2 zoontjes door icsi ( beide uit 1ste poging), ik ben naar jette geweest. Heel bekend om hun uitstekend labo, mensen komen ver uit buitenland.
Ikzelf ben daar heel tevreden over ( uiteraard), maar hun aanpak is heel doortastend, hebben veel kennis en zijn heel vriendelijk.
Ik heb al op meerdere nederlandse forum, ook op dit forum, zaken gelezen dat mijn wenkbrauwen doen fronsen, heel afwachtend,conservatief,....

Met uw voorgeschiedenis zou ik ook eo reageren.
Is recent nog de dikte van je baarmoederwand nagekeken want daarczijn ook medicatie voor, om die dikker te krijgen.

Je hebt het forum de verdwaalde ooievaar, wel van belgie, maar er praten ook nederlanders mee, waar je zowel veel steun maar ook heel veel informatie kan vinden. Ik heb daar veel aan gehad.

Nee. als ik nu zwanger ben krijg ik met 7 weken een echo om de vorming van de orgaantjes te bekijken. Thats it...
Ik ga eens kijken naar het forum, thanks!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:55

Als je nooit zwanger raakt natuurlijk heb je net zo veel verdriet hoor.
Want dan is de kans namelijk bijna 50% dat je nooit een kind zal krijgen.
Jouw verdriet is niet groter dan dat van ieder ander in een dergelijk traject.
En je doet vooral jezelf tekort door te zeggen ze snappen het toch niet.
Mijn ervaring is dat mensen juist heel veel snappen als je ze de kans geeft.
En ja ik heb ook heel wat keren gehuild als weer een vriendin of collega wel zwanger was. Maar als jij open en oprecht bent blij bent voor hun zijn zij ook veel meer bereid om je te steunen en je verdriet er ook te laten zijn.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 13:00

Als je nooit zwanger raakt dan heb je in ieder geval het gevoel alsof je er alles aan gedaan hebt.
Ik heb het idee dat als je niet zwanger raakt er een scala aan mogelijkheden ligt, die je niet krijgt zodra je 1 maal een miskraam gehad hebt.

https://reismicrobe.com/zwanger-worden-na-een-miskraam/
Hier staat, voor mij, heel goed omschreven hoe het voelt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:02

Ik zou toch eens kijken of je zelf het eea kunt doen.
Bepaalde supplementen, voedingsmiddelen en/of medicatie kun je zelf kopen of vragen.
Wat de echo betreft: het staat je vrij meerdere echo's te laten maken als je dat graag wilt of extra controle wilt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:04

mwah, een vriendin van mij heeft ook een heel fertiliteitstraject "gekregen" nadat ze eerst een miskraam kreeg en daarna een jaar niet meer zwanger was. Dus ik zou me daar niet zo op vastpinnen.

En verder is het lastig om te bedenken wat je voelt als je nooit zwanger raakt, als dat niet jou situatie is. Let op met invullen voor een ander.

Dat gezegd hebbende, vind ik dat ook voor anderen dan TS. Gevoel is gevoel. En gevoel mag er zijn. Ik was ook zo vol verdriet en frustratie toen ik in het ICSItraject zat en maar niet zwanger werd. Ik kon ook niet oprecht blij zijn en vermeed deze mensen zoveel mogelijk. De meeste begrepen dat. De mensen die dat niet begrepen, die mis ik nu nog steeds niet ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:06

Daarmee doe je het verdriet van een heleboel vrouwen tekort en klink je vooral bijzonder afgunstig.
Hiermee zeg je eigenlijk hetzelfde als die mensen die jij zo irritant vindt joh het komt vanzelf.

Jij krijgt ook vanzelf hulp alleen niet nu omdat nu nog de kans groter is dat...

Ik word iig echt heel boos als mensen teksten zoals hierboven gaan uitslaan. Jij vind jezelf vooral heel zielig en dat mag maar je bent niet zieliger dan ieder ander die om wat voor reden geen kind kan krijgen.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 25-09-19 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt