Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:39

amber15 schreef:
Zou het niet iemand kunnen zijn die jullie allebei stalkt?
Weet niet hoor.. kwam zo in me op

Dat is het wat ik al de hele tijd vermoed.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:49

App. Mr. Number. ( m.i. 1. Je maakt een probleem. 2. Simpel op te lossen.)

Boompje1985

Re: Help, ik word gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:26

Pfff TS dikke knuffel voor jou! Mijn gevoel zegt dat iemand loopt te stoken tussen jou en je ex en wie zou daar het meest gemotiveerd voor zijn denk je? Maar ook kan het zijn dat je ex wel de stalker is en onraad begon te ruiken en zichzelf probeert in te dekken. Ja dat laatste klinkt raar maar hij zal niet de eerste zijn die de rollen probeert om te draaien.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:47

Weet niet of t al gemeld is maar waarom blokkeer je niet alle oproepen die anoniem zijn?
Dat kan gewoon bij je instelling dat prive nummers en anonieme nummers (dus echt de bellers die geen nummer mee zenden)
Dat laat je gewoon een poosje zo en na een maand of wat dan deblokkeer je ze weer en mochten t dan weer gebeuren dan doe je t nog een poosje blokkeren?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:07

Ik neem mijn telefoon nooit op met onbekende nummers. Ook niet als het nummer openbaar is. Ik controleer het nummer en als het niks geks is bel ik terug of als iemand een boodschap in heeft gesproken.

Als ze je niet kunnen bereiken kunnen ze je ook niet stalken.

Wat ik zou doen.
Contact opnemen met de provider waarbij je vraagt om bepaalde nummers te blokkeren. Gezien de bedreigingen denk ik dat dat wel mogelijk is.

Zelf zou ik een ander nummer aanvragen.

Snachts de telefoon op vliegtuigstand. Dan heb je sowieso geen last van telefoontjes. En zie je als je je telefoon weer op normaal zet dat je weer gebeld bent dan blokker je het nummer en verwijder je dat lijntje.

Evt een ander privé e mailadres.

En gewoon niet reageren op berichten.

Als ze dan willen stalken moeten ze briefjes door je bus gooien of iets en daar moet de politie wel iets mee

Verder vind ik het zeer onwaarschijnlijk dat een nieuwe vriendin van je ex dit doet. Vooral het telefoon gesprek waarnaar gevraagt werd naar zwart geld enzo. Of er ontbreekt het e.a aan je verhaal. Maar ik zie niet waarom zij hem zou stalken. Maar misschien heeft zij wel een valse ex dat daar het addertje zit, dat het eigenlijk om stalken van je ex gaat en omdat hij zich niet laat stalken dat ze het bij jou doen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:39

Ik gok dat zijn nieuwe vriendin van drama houd en de boel loopt op te stoken..

Wat ik wel bijzonder vind is dat hij aangifte kan doen en er met jouw dingen niks gedaan wordt.

Heel veel sterkte en laat je niet kisten!

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 11:22

Ja daarom wil ik vandaag dus ook de wijkagent terug bellen om te kijken wat ik nu kan. Hij vroeg namelijk om mijn logboek en alle info die ik had.

Wie het kan zijn ben ik nu ook niet meer zeker van. Misschien is het alleen mijn ex, misschien samen met zijn nieuwe vriendin, misschien zijn vriendin alleen of inderdaad weer kennissen van haar.
Hij heeft in ieder geval geen moeite gedaan om te proberen met me te praten dus vandaar dat ik nog steeds in zijn of haar hoek zoek/denk.
In mijn ogen is het namelijk logisch om samen te praten als je samen hetzelfde mee maakt om te kijken wie het kan zijn. En niet zomaar aangifte tegen mij proberen te doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:53

Ik verdenk nog steeds je ex of zn vriendin. Echt... als je het programma gestalkt van rtl4 hebt gezien, zie je een patroon. Het is altijd iemand dichtbij, vaak een ex, en die gasten maken altijd rare sprongen, maar uiteindelijk verlullen ze zich toch.

Hoe weet je eigenlijk dat hij aangifte heeft gedaan? Zegt hij dat zelf of heb je dat van de politie gehoord? En waarom kan jij geen aangifte doen volgens de politie? Hij heeft toch net zo min bewijzen dat jij hem stalkt als jij dat hij jou stalkt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:01

Als er geen bewijzen zijn dan hoor je ook niks van de politie. Hier ook ooit zo’n grapje gehad. Ook aangifte tegen mij gedaan maar ik was daar helemaal niet en kon ook aantonen dat ik er niet was dus er is nooit iets mee gebeurd.
Wel vervelend voor je maar ik denk dat je het nog steeds in de ex hoek moet zoeken en dan vooral de vriendin. Geloof me komt vaker voor. Alleen bewijzen kan je het nooit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:42

Fashionstyle schreef:
Ja daarom wil ik vandaag dus ook de wijkagent terug bellen om te kijken wat ik nu kan. Hij vroeg namelijk om mijn logboek en alle info die ik had.

Wie het kan zijn ben ik nu ook niet meer zeker van. Misschien is het alleen mijn ex, misschien samen met zijn nieuwe vriendin, misschien zijn vriendin alleen of inderdaad weer kennissen van haar.
Hij heeft in ieder geval geen moeite gedaan om te proberen met me te praten dus vandaar dat ik nog steeds in zijn of haar hoek zoek/denk.
In mijn ogen is het namelijk logisch om samen te praten als je samen hetzelfde mee maakt om te kijken wie het kan zijn. En niet zomaar aangifte tegen mij proberen te doen.

Ik zou hem een bericht sturen dat je voorlopig geen contact meer met hem wil. Ivm vervelende gebeurtenissen. Daarna zijn nummer blokkeren. Hem ook op Facebook blokkeren en gewoon lekker verder gaan met je leven en heel dit gedoe achter je laten.

Als hij hier achter zit is hij het niet waard om aandacht aan te besteden. Als hij het niet is heeft hij er vast begrip voor en kun je kater als het gedoe voorbij is kijken of contact mogelijk is.

Wie heeft het eigenlijk uitgemaakt?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:44

Zou hem helemaal niks sturen.. voor je t weet zegt ie zie je wel nu stuurt ze me ook nog berichtjes. Zou het lekker via de wijkagent laten lopen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:50

Als je al die tijd geen contact meer met hem hebt gehad zou ik hem niet ineens een nieuw nr gaan doorgeven. Dat is heel raar. En zeker nu hij jou blijkbaar beschuldigt van stalking is dat onverstandig.

Sterkte TS, lijkt me heel rot!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:57

gretoes schreef:
Weet niet of t al gemeld is maar waarom blokkeer je niet alle oproepen die anoniem zijn?
Dat kan gewoon bij je instelling dat prive nummers en anonieme nummers (dus echt de bellers die geen nummer mee zenden)
Dat laat je gewoon een poosje zo en na een maand of wat dan deblokkeer je ze weer en mochten t dan weer gebeuren dan doe je t nog een poosje blokkeren?

Dan heb je een bedrijf en blokkeer je een maand lang dus ook alle klanten die anoniem bellen.. Ik snap je wel, maar nee dat zou ik ook niet doen. Hoeveel inkomsten je dan misloopt door zo'n droeftoeter. Beter het probleem aanpakken bij die persoon (taak van de politie uiteraard) dan dat TS alles aan moet passen voor zo' n sukkel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:57

MarjanB schreef:
Zou hem helemaal niks sturen.. voor je t weet zegt ie zie je wel nu stuurt ze me ook nog berichtjes. Zou het lekker via de wijkagent laten lopen.

De wijkagent gaat daar ook echt over ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:25

BeFunny schreef:
MarjanB schreef:

De wijkagent gaat daar ook echt over ;)

Dat is wel de enige die d’r nu helpt helaas...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 01:23

De wijkagent kan veel meer doen als je denkt! Bij mij is hij de schakel geweest. Ik wist wie het was. Dat dan wel. Hij heeft 1 keer zo in mijn huis gestaan, en in de nacht voor de deur. Die ik toen gelukkig op slot had. Heb tips gehad. En de wijk agent waar hij woont heeft een stop gesprek met hem gehad. Toen in de avond erna de politie had gebeld, stond de ochtend al de wijk agent voor mijn deur omdat hij zich zorgen maakte. Hij heeft nog 2 keer contact met mij proberen te zoeken. Heb hem overal verwijderd.

Ik denk dat hij in jouw situatie echt wel meer kan doen. Dit moet gewoon stoppen! Goed dat je alles bij houd!

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 07:00

Even een update

Het stalken wordt wel al iets minder maar helaas nog steeds niet gestopt.
Ik heb niks meer gehoord van de aangifte die tegen mij loopt dus hoop dat dat overwaait en ze inderdaad niks kunnen vinden (mijn wijkagent zou mij op de hoogte houden dus hoop dat hij dat ook doet)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:28

fijn te horen dat het minder word! Zal je wel wat rust geven.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 20:37

Helaas blijkt mijn wijkagent al weken ziek thuis te zitten en heeft mij dus niet op de hoogte gehouden.

De politie stond net voor mijn deur om me uit te nodigen voor een verhoor a.s. woensdag. Ik word dus gezien als verdachte in deze zaak en helaas niet als slachtoffer.
Mijn verhaal heeft dus een hele andere wending gekregen dan waarvoor ik het hier opende.
Dit bied me ook wel weer mogelijkheden want als mijn ex het zover krijgt om dus daadwerkelijk aangifte tegen mij te doen, moet ik het andersom dus ook kunnen doen.
Ik wacht woensdag af en dan zie ik wel weer verder.

Hebben jullie nog tips over wat ik wel en niet moet zeggen? Ik heb niks te verbergen namelijk

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:40

Huh, wat bizar.
Maar wordt hij ook echt gestalkt?
En hoe kan het idd dat jij geen aangifte kan doen en hij wel :?

En wb wel en niet zeggen; je kan toch gewoon zeggen hoe het is? Jij stalkt hem niet dus zou gewoon jouw verhaal van begin af aan vertellen zoals je het hier vertelt.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:42

Vragen om een advocaat! Als je te veel verdient moet je er zelf een regelen anders kun je een beroep doen op een regeling voor minima. Je hebt misschien niks te verbergen maar ik zou me persoonlijk nooit laten verhoren zonder advocaat als ik ergens van verdacht zou worden. Immers, alles wat jij onbedoeld onhandig verwoord kan tegen je worden gebruikt.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:44

Ik zou ook even contact opnemen met een advocaat of juridisch kantoor. Dit is wel heel bizar allemaal. Kun je met je telefoon wel aantonen dat het nummer jou zo vaak belt? Dat zou ik dan sowieso laten zien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:44

Hoe kan dat tegen je worden gebruikt als je niks hebt gedaan :? Ze moeten toch met bewijzen komen en er valt niks te bewijzen want TS doet niks...

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:51

Neem een advocaat mee! Als je als vedachte opgeroepen wordt, dan kunnen ze je tot 6 uur zonder advocaat laten zitten, dus plan die dag maar niks.
En gewoon niets zeggen totdat jouw advocaat erbij is.
Wat een gek land leven we in....

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:56

Wat een bizarre situatie!
Heel veel sterkte. Tips ga ik mee met mijn voorgangers!