Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:11

Ik doe een BOL-studie, begin aankomende maandag met 32 urige stage-week en daarnaast een dag keuzevak op school. Daarnaast voer ik standaard elke ochtend + avond de paarden tenzij ik bij mijn vriend ben(dan voeren mijn ouders). Ook probeer ik om de dag/elke dag de mest bij te houden.

In het weekend zie ik mijn vriend of werk ik, of ik combineer dit(vriend bij mij en dan gaan werken) Ik word bijna elk weekend ingepland op mijn werk. Dat ik mijn vriend zie betekent ook automatisch dat ik mijn auto pak naar het treinstation.

Ik fiets eigenlijk elke dag naar school, weer of geen weer. Heel soms pak ik nog wel eens de auto naar het treinstation om dan de trein te pakken naar school(en soms doe ik dit ook als ik op vrijdag na school naar mijn vriend ga). Op woensdag was ik altijd standaard vrij, maar nu mijn stage eraan komt is dat helaas niet meer van toepassing.

Ik maak meestal 1x per week vrij om programma's die ik leuk vind terug te kijken. Verder luister ik elke dag voor het slapengaan naar ASMR.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:17

Ik heb en ce moment zo weinig te doen dat ik er een beetje gek van word soms :+

Ik werk één à twee dagen (zes tot negen uur per dag horeca, vrijwel altijd in de keuken te vinden) per week. Dat is vaak een doordeweekse dag en een weekenddag.
Laatst bijgewerkt door Avis op 30-03-23 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:19

Wat deprimerend om te zien hoe georganiseerd iedereen is :')
Ik werk 50 uur in de week maar aan het tempo dat hier personeel ziek valt momenteel nog wat meer, en dan wil ik graag ergens ook nog mijn was gedaan hebben en mijn huis gepoetst en al de tijd die dan over is ben ik bij de paarden :)

Mijn paarden staan bij mijn vriend op stal dus die combineer ik zo _O-

Avis, jij hebt niet toevallig verhuisplannen richting Limburg waar je nog werk zoekt? :')

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:16

Granoek schreef:
Wat deprimerend om te zien hoe georganiseerd iedereen is :')
Ik werk 50 uur in de week maar aan het tempo dat hier personeel ziek valt momenteel nog wat meer, en dan wil ik graag ergens ook nog mijn was gedaan hebben en mijn huis gepoetst en al de tijd die dan over is ben ik bij de paarden :)

Mijn paarden staan bij mijn vriend op stal dus die combineer ik zo _O-

Avis, jij hebt niet toevallig verhuisplannen richting Limburg waar je nog werk zoekt? :')

Hahaha. Limburg staat niet helemaal op de planning helaas :')

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:31

32 uur per week werken en daarbij 1,5 uur reistijd per dag. een dochter van 4 die naar zwemles moet en allerlei andere clubjes 5x per week naar mijn paard ( waarvan mijn dichter 2 x mee gaat)2x per week hardlopen.

Huishouden: doe ik niet nagenoeg niet aan. Je moet keuzes maken. Dus kies ik voor dan maar een iets minder schoon huis.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:41

Hier altijd een lekker druk schema

Ik werk 42 uur per week + 40 minuten uit en thuis. Daarnaast ga ik dagelijks naar stal om een paard voor een ander te rijden. 4x in de week mijn eigen paard. Het liefst (als het in het schema past) zondag, dinsdag, donderdag & zaterdag.

Ik heb ook nog een shop- in-shop waar ik ook om de dag heen ga om alles even te controleren en weer netjes te leggen. Andere werkzaamheden gaan altijd even tussen door.

Zondag avond vaste prik werkoverleg voor de shop.

Woensdag avond is de stal borrel ook een verplicht nummertje ( je hoort mij niet klagen ;) )

Ik probeer zaterdag avond altijd zo veel mogelijk vrij te houden.

xxxmh

Re: Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:17

Ik woon nog thuis maar mijn week ziet er zo uit:

Werk 3 dagen per week op mijn eigen groep (kinderdagverblijf, 25,5 uur) op de dinsdag, woensdag en vrijdag. Op maandag of donderdag werk ik als inval 8,5 uur. Doordat het inval is weet ik vaak niet wanneer ik moet werken en welke tijd. Mijn rooster is als volgt: even weken dinsdag en vrijdag 7.30-16.30, woensdag 9.00-18.00. De oneven weken dinsdag en vrijdag 9.00-18.00 en woensdag 7.30-16.30.

Op maandagavond van 20.30-21.30 carrousel les. En ik heb een bijrijdpaard die ik 2x per week doe en in het weekend spreken we af welke dag ik haar rijdt. Dit is meestal in de avond en dan ben ik meestal weg van 19.00 tot 22.00 ongeveer. En als ik vrij ben die dag doe ik het overdag. En om de week op vrijdag heb ik privé les met mijn bijrijdpaard.

Op zaterdagochtend en een andere doordeweekse vrije dag sport ik. Soms niet de doordeweekse dag maar sws de zaterdag ochtend wel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:24

Roodvos schreef:
Ma t/m vr: werken, eten, paard(rijden), slapen.
Weekend: Eten, paardrijden, slapen, boodschappen, huishouden.

En dan zijn er nog variabele bezigheden, maar daar wordt niet naar gevraagd ;)

GUSTIxBILL schreef:
Ik werk tussen de 65h en +71h in de week, soms ook nog zaterdagvoormiddag of zondagavond.
[...]
“Gelukkig” werkt mijn vriend dezelfde dagen alleen dan 50-65h met uitzonderingen van +65 en af en toe een zaterdag
Hoe dan? Ben je/zijn jullie eigen baas? Anders mag dit helemaal niet:
-Werknemers van 18 jaar en ouder mogen maximaal 12 uur per dienst werken en maximaal 60 uur per week.
-In een periode van 16 weken mag een werknemer gemiddeld niet meer dan 48 uur per week werken.
- enz.
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... werktijden

Dit vind ik altijd zo flauw... sommige mensen werken graag veel uren! Tussen wet en realiteit zit ook altijd veel verschil...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:38

Ik werk nu 30 uur (6 uur ouderschapsverlof, heerlijk) dus ik breng iedere ochtend mijn dochter naar mijn moeder, die brengt haar naar school, ik haal haar 's middags op. Dan besteed ik dagelijks tijd aan de honden en de kat, stofzuig ik een keer door de kamer en kook ik bijna elke dag. De overige huishoudelijke werkzaamheden verdeel ik een beetje over de week en soms laat ik het ook gerust een keer een dag liggen om met mijn dochter wat leuks te gaan doen. Kan ik echt niet wakker van liggen.
Op zondagochtend geef ik een uurtje zwemles en heeft mijn dochter zelf zwemles, en voor de rest hebben wij eigenlijk geen 'vaste' dingen. Gelukkig, want ik hou niet zo van dingen 'moeten'.

Mijn vriend daarentegen :') die voetbalt op maandag en zaterdag, dart op vrijdag, repeteert op woensdag met de kapel van de carnavalsvereniging.
Van november tot en met de carnaval is het iedere week raak met recepties. Komende 3 weken zie ik hem zowat niet, want dan komen er allerlei andere activiteiten bij nog. Ik kies zelf uit waar we mee heen gaan, anders werd ik gek :') Maar dat is dus maar een periode in het jaar en niet het hele jaar door.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:37

Ik werk minstens 46u per week (2 banen). Mijn vaste baan is 40u maar ik doe vaak wel wat overuren. Denk dat een gemiddelde week zo op 51u in totaal zit. Ik heb veel vrijheid en kan zelf veel indelen. Als ik naar Brussel moet/ga, heb ik 1-2u reistijd enkel, afhankelijk van het verkeer. Ik probeer de spits dus te vermijden.
Om de week rij ik naar Hoofddorp, daar doe ik 2-4u over enkel, en ik overnacht daar dan. De avonden op hotel zijn voor sporten, mailtjes en netflix. Of een escape room spel spelen :) Ongeveer 1 dag per week werk ik van thuis, dan werk ik meestal in het huis van mijn schoonvader.

Ik loop 3x per week hard en ga 2 keer week bij de kinesist een uurtje. Verder wil ik het rijden weer oppakken, zo'n 4 keer per week. Paard staat op 35km van thuis en 65km van werk dus daar gaat veel tijd inzitten. Hij staat wel erg dicht van mijn schoonvaders huis.
In het huishouden hebben we hulp, dus ik doe enkel de was, opruimen en keuken bijhouden. Verder spreek ik graag af met vrienden voor etentjes en spelletjesavondjes of gewoon wat gaan drinken. Sowieso minstens 1 activiteit in het weekend, vaker wat meer, en nog op vrije avonden in de week.

Mijn schema is ontzettend wisselend. Dat komt deels door mijn werk maar ik vind het zelf ook wel fijn. In de winter sta ik wat later op, in het tussenseizoen wat vroeger om te kunnen rijden, en richting de lange dagen weer wat later. Lopen en rijden plan ik telkens voor de komende 2 maanden in, dan weet ik goed hoeveel ik nog uit eten kan of weg voor werk.
Ik kom van een hectische functie waarbij ik nog wat meer uren deed en heb een tijdlang genoten van meer rust en het laatste half jaar zelfs niet gereden. Maar dat gaat bij mij snel vervelen haha :D

Ondanks alles zit ik nog erg veel in de zetel te bokken of lezen :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:47

Ik werk 36 uur op kantoor, begin om 6.30 tot 15.00 en dan do en vr tot 12.30. Do/vr zijn dan ook de middagen waarop ik zelf les heb of les geef met de paarden.
Ik ga elke dag naar stal, stal doen, paard doen.
Heb een hond, die 3/4 keer per dag wel uitgelaten wil worden.
Daarnaast elke dag thuis trainen ongeveer half uurtje om mijn lijf stabiel te houden.
Sociaal leven op vr/za/zo, want doordeweeks trek ik dat echt niet.

Voorheen werkte ik als consultant en zat ik naast 40 uur werken ook nog eens 1,5 uur in de auto of trein enkele reis naar opdrachten. Daar ben ik aardig 'erdoor' mee gegaan. Dus dát nooit meer.

Zou dolgraag kantooruren minderen, maar zie niet in hoe, als eenpersoonshuishouden met huisdieren...

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:57

Jeetje wat een drukke schema's voor iedereen :o

Ik werk wisselend. Fotografie en oproep gehandicapten zorg. Verder ben ik gewoon huismoeder van 1 kleine en is er 1 op komst. Qua vaste taken heb ik niet zo veel. Ik heb de hond waarmee ik iedere dag er naast de plasrondes er minimaal 1 keer goed op uit ga voor een x aantal kilometers en het huishouden. Wel zitten we midden in een enorme verbouwing die de nodige tijd opslokt. Als ik zie wat jullie allemaal doen naast een full time werkweek zou ik niet weten hoe ik dat allemaal zou moeten bol werken. :oo

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:10

Ik werk 32u zeer wisselende diensten en rijd 1:15 na mn werk als het druk is 1,5 uur

Heb een leuke functie en baan dus mn reistijd is het waard icm de vergoeding voor het reizen

Echt vaste dingen heb ik verder niet heb 4 paarden aan huis en n kleine 200 koeien de paarden doe ik wel zelf de koeien zijn voor partner en personeel
Heb ik zin en tijd help ik uiteraard waar ik kan

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:18

Hier ook druk schema!
Ik werk 36 uur, ene week 4 dagen, andere week 5 dagen. Werk is op 10 minuutjes fietsen van mijn huis, das wel erg fijn :D

Schema doordeweeks:

Maandagavond hardlopen met hardloopclubje
Dinsdagavond volleybal
4 a 5x per week naar mijn paard, doordeweeks 's avonds uit werk
Moet nog 1x zelf hardlopen ergens tussendoor
Weekend altijd vrij vol met afspraken met vrienden, of met m'n eigen vriend

Als alles 'normaal' is, houd ik mijn drukke schema goed vol. Maar als er zaken tussendoor komen (bijvoorbeeld doordeweeks etentjes van mijn werk, of twee eetafspraken doordeweeks met vriendinnen, of werkzaamheden voor de VVE waar ik penningmeester ben, of klussen thuis, paard kreupel, etc.) dan heb ik snel stress. Daar baal ik wel van, ik moet echt proberen rust in mijn weken/ weekenden te bouwen en dat lukt niet altijd even goed :7
Gelukkig hebben we wel een schoonmaakster die wekelijks komt. Boodschappen doen en enigszins gezond koken, en niet te vaak uit eten of eten laten thuis bezorgen.. Das nog wel een uitdaging soms :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:42

Mijn week is een grote chaos :+ De ene week werk ik heel veel en de andere week heel erg weinig. Soms krijg ik een appje of ik last minute wil komen en dan gooi ik mijn planning om (het is een 0 uren/inval/flex contract). Hier pas ik eigenlijk alles op aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:53

Ik heb een vast ritme waar ik me het lekkerste door voel. Ook vanwege lichamelijk mankementen wil ik een goede balans houden.

Ik werk fulltime, heb 4 paarden aan huis, een hond en 3 katten tussen wie ik mijn zorg een aandacht dagelijks verdeel. De meeste verzorging is op vaste tijden, 's morgens vroeg, tussen de middag, eind van de middag/avond en 's avonds laat. De tussen de middag diensten heb ik niet altijd vanwege mijn baan, alle andere zijn wel voor mijzelf.

Elke dag maak ik schoon, binnen en buitenshuis. En de extra onderhoud in huis, stallen, schuren, weilanden en paddocks probeer ik goed te verdelen in mijn vrije tijd.

Af en toe wil ik nog wel eens tijd vrij maken voor wat sociale contacten. Maar na een drukke dag op mijn werk vind ik het eigenlijk ook prima om gewoon mijn ding thuis te doen. Dan heb ik al mensen genoeg gezien en gesproken. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:17

Hier een heel strak schema. Ik werk 35 uur per week, via een wisselend rooster. Daarnaast doe ik sochtends zelf mijn paarden voeren, buitenzetten en uitmesten. (7 stuks) savonds haal ik ze ook weer zelf binnen en voer ik ze zelf. Daarnaast rijd ik 4 paarden, wil ik twee keer per week wielrennen, hardlopen en wil ik af en toe mijn vriend nog eens zien, welke 1.5 uur rijden vederop woont. Ja het is druk, maar waar een wil is is een weg haha. Ben wel eigenlijk 6 dagen per week van 6.00 tot 22.00 van huis

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:25

elizabeth85 schreef:
Wat leuk om te lezen van iedereen en wat een verschillende levens! Wij hebben een eigen bedrijf, 2 ponys en nog wat vee aan huis, 4 kinderen ( 11, 10, 9 en 7 waarvan 1 rolstoel afhankelijk is en 1 tje een mentale beperking heeft).

Mijn vaste bezigheden per week:

Ochtend ritueel:
6 30 opstaan, aankleden, dochter in rolstoel helpen met eerste gedeelte aankleden
Paarden voeren en weer naar binnen
Andere 3 kids wakker maken en dochter helpen met rest aankleden en toilet
Ontbijt tafel klaar maken en tassen klaarmaken
Zoontje met beperking in de kleren helpen.
Ontbijten met ons allen
Zoontje met beperking helpen in met tanden poetsen en haren. Ondertussen doe ik mm eigen tanden en haren en make up.
Dochter helpen met school klaar maken 7.40 is haar taxi er
Andere 2 kinderen klaar maken. Kunnen al veel zelf.
8.00 is de 2e taxi er voor zoontje
8.15 begint de school van de andere 2, dus die naar school
Thuisgekomen.... wandelen met de hond, de kippen losdoen en de schapen en geiten voeren
Dan neem ik altijd even een momenten voor mezelf met een kop koffie en vaak even Bijbel lezen, bidden en rustig zitten
Dan huishouden/boekhouding
12.00 voeren paarden schapen geiten en vaak mesten
14.15 eerste 2 kids uit school halen
15.00 taxi met zoontje komt aan en hem helpen
15.30 voeren krachtvoer en klaarzetten 3 porties hooi
Rond 16.00 kinderen met muziek les helpen, dochter loopt daarna met de hond
16.20 taxi met dochter komt terug, helpen toilet gang en eventueel naar bed...
Dan eten maken.
17.00 hooi naar de paarden en geiten en schapen ( staat dan klaar)
17.30 eten
18.30 quality time met de kids. We maken dan voor elk kind apart tijd vrij om te zitten/spelletje te doen/praten
19.20. Eerste kind naar bed
19.35 2e kind naar bed
20.30 beginnen met avond ritueel dochter in rolstoel en die liggen er dan rond 21.00 in
23.00 laatste voer beurt paarden en geiten en schapen en kippen hokken sluiten. En hond nog even naar buiten doen...
24.00 slapen

Maandag avond heeft zoontje club, dinsdag avond dochter muziek les, woensdag avond dochter koor, donderdag middag zoontje muziekles. Zaterdag dochter vrijheiddressuur en zoontje zwemles....

Daarnaast werk ik flexibel, tussen de bedrijven door gemiddeld 24 uur per week mee in ons bedrijf met de boekhouding. Ik heb mijn eigen paard aan huis, waarmee ik 1 x per 2 weken les heb, daarnaast rijd ik 4 x per week en vaak nog x wandelen of iets anders met de paarden doen

We hebben een druk leven en gaan vaak laat naar bed. Mijn man heeft veel minder slaap nodig dan ik, dus ik probeer tussen de bedrijven door even een uurtje te gaan liggen

Mag ik even zeggen dat ik dit lees met bewondering en respect?

Ik ga ieder jaar mee op een kamp voor lichamelijk beperkten (lckv wheelerkamp) en we zijn dan een week in de weer met 20 deelnemers. We doen alles wat ze op de andere kampen ook doen en de deelenemers vergeten die week eventjes dat ze een handicap hebben.

Het is loodzwaar, maar zo mooi! Dit jaar ben ik voor de tweede keer kok. Fantastisch om te zien hoe de deelnemers genieten en hoe hecht de club begeleiders is.

Maar voor ons is dat maar een weekje. Voor mantelzorgers is dit iedere dag. Dus nogmaals respect!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:40

Ik werk 36-40 uur per week, het verschilt een beetje. Gelukkig maar op 10 minuten rijden van mijn huis.
Ik heb een eigen huis, in mijn eentje... Waar al heel wat aan gebeurt is en waar ik nog heel wat wensen voor heb.

Meestal ben ik tegen 5 uur thuis van mijn werk, dan ga ik eten maken, eten en dan snel naar paard toe. Zodat ik 's avonds tegen half 9/9 uur thuis ben en nog even wat me-time heb. Dat is best nodig als je met veel te veel (veel te gezellige) mensen in een veel te klein kantoor zit :')
Gelukkig rij ik maar 3 keer per week, omdat dit het prettigste lijkt te zijn voor mijn paard.

Op overige dagen doen we vaak wat aan mijn huis, moet ik de afwas wegwerken, hou ik de boel een beetje schoon. Probeer ik nog eens af te spreken met vriendinnen. Op zaterdag is het meestal een grote chaos in mijn huis die ik dan 's avonds nog weg probeer te werken :+
En op zondag heb ik dan de dag voor mezelf.

Ik heb nu het idee dat het de afgelopen tijd echt too much is geweest, want ik ben al bijna een week ziek. :\ Dat is zó niet mijn stijl. Normaal kost het me maar 2 dagen. :+
Het lijkt niet veel, maar ik heb echt maar weinig tijd over, misschien ook juist omdat ik alles altijd lekker ongeorganiseerd doe :')

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:42

Ik zie weinig afspraken met vrienden. Hebben jullie daar nog wel tijd voor? Veel drukke schema's!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:31

Ik spreek 2-3 keer per week af met vrienden :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 01:46

Vrienden wonen hier op een uur rijden tot 4 uur vliegen. Spontaan afspreken komt dus eigenlijk zelden voor, tenzij iemand toevallig 'in town is' en dan laten we eigenlijk gewoon alles vallen om die persoon even te ontmoeten (en vv als wij hun kant op gaan).
Vrienden die wel op rij-afstand wonen, plannen we gewoon af en toe een weekendje mee. Of bij iemand thuis, of met z'n alleen een weekendje kamperen ofzo.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 01:55

Mijn vaste bezigheden zijn werken (+/-32 uur per week gemiddeld, maar wel 7 volle dagen achter elkaar in ploegendienst, daarna paar dagen vrij), hond uit laten, Huishouden en paarden trainen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:03

Werken, 5-6 dagen per week. De ene week vroeg de andere week laat.
Honden uitlaten
Paarden verzorgen en rijden als het kan.
Eten koken
Beetje huishouden

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:24

Ik werk in continuedienst (luchtvaart) en heb totaal geen ritme meer :') Mijn wederhelft werkt ook in de luchtvaart en weet meestal 1 á 2 dagen van te voren hoe laat/waar/wanneer hij moet werken.

Met andere woorden; meestal weten we beiden niet meer welke dag van de week het is :o

Wat ik wel probeer is zeker 4x per week naar de sportschool te gaan en minimaal 2x per week "groot" huishouden te doen. Qua tijden ligt er niks vast en sociale activiteiten worden ingepland volgens mijn rooster. We hebben ook een klushuis, dus ook dat komt nog op de stapel erbij.

Spoiler:
Volgensmij denken de bouwlui van de buren dat we werkloos zijn, omdat we relatief veel thuis zijn doordeweeks overdag :')