Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Granoek schreef:Wat deprimerend om te zien hoe georganiseerd iedereen is![]()
Ik werk 50 uur in de week maar aan het tempo dat hier personeel ziek valt momenteel nog wat meer, en dan wil ik graag ergens ook nog mijn was gedaan hebben en mijn huis gepoetst en al de tijd die dan over is ben ik bij de paarden![]()
Mijn paarden staan bij mijn vriend op stal dus die combineer ik zo
Avis, jij hebt niet toevallig verhuisplannen richting Limburg waar je nog werk zoekt?
)Roodvos schreef:Ma t/m vr: werken, eten, paard(rijden), slapen.
Weekend: Eten, paardrijden, slapen, boodschappen, huishouden.
En dan zijn er nog variabele bezigheden, maar daar wordt niet naar gevraagdGUSTIxBILL schreef:Hoe dan? Ben je/zijn jullie eigen baas? Anders mag dit helemaal niet:Ik werk tussen de 65h en +71h in de week, soms ook nog zaterdagvoormiddag of zondagavond.
[...]
“Gelukkig” werkt mijn vriend dezelfde dagen alleen dan 50-65h met uitzonderingen van +65 en af en toe een zaterdag
-Werknemers van 18 jaar en ouder mogen maximaal 12 uur per dienst werken en maximaal 60 uur per week.
-In een periode van 16 weken mag een werknemer gemiddeld niet meer dan 48 uur per week werken.
- enz.
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... werktijden
die voetbalt op maandag en zaterdag, dart op vrijdag, repeteert op woensdag met de kapel van de carnavalsvereniging.
Maar dat is dus maar een periode in het jaar en niet het hele jaar door.
Ongeveer 1 dag per week werk ik van thuis, dan werk ik meestal in het huis van mijn schoonvader.

elizabeth85 schreef:Wat leuk om te lezen van iedereen en wat een verschillende levens! Wij hebben een eigen bedrijf, 2 ponys en nog wat vee aan huis, 4 kinderen ( 11, 10, 9 en 7 waarvan 1 rolstoel afhankelijk is en 1 tje een mentale beperking heeft).
Mijn vaste bezigheden per week:
Ochtend ritueel:
6 30 opstaan, aankleden, dochter in rolstoel helpen met eerste gedeelte aankleden
Paarden voeren en weer naar binnen
Andere 3 kids wakker maken en dochter helpen met rest aankleden en toilet
Ontbijt tafel klaar maken en tassen klaarmaken
Zoontje met beperking in de kleren helpen.
Ontbijten met ons allen
Zoontje met beperking helpen in met tanden poetsen en haren. Ondertussen doe ik mm eigen tanden en haren en make up.
Dochter helpen met school klaar maken 7.40 is haar taxi er
Andere 2 kinderen klaar maken. Kunnen al veel zelf.
8.00 is de 2e taxi er voor zoontje
8.15 begint de school van de andere 2, dus die naar school
Thuisgekomen.... wandelen met de hond, de kippen losdoen en de schapen en geiten voeren
Dan neem ik altijd even een momenten voor mezelf met een kop koffie en vaak even Bijbel lezen, bidden en rustig zitten
Dan huishouden/boekhouding
12.00 voeren paarden schapen geiten en vaak mesten
14.15 eerste 2 kids uit school halen
15.00 taxi met zoontje komt aan en hem helpen
15.30 voeren krachtvoer en klaarzetten 3 porties hooi
Rond 16.00 kinderen met muziek les helpen, dochter loopt daarna met de hond
16.20 taxi met dochter komt terug, helpen toilet gang en eventueel naar bed...
Dan eten maken.
17.00 hooi naar de paarden en geiten en schapen ( staat dan klaar)
17.30 eten
18.30 quality time met de kids. We maken dan voor elk kind apart tijd vrij om te zitten/spelletje te doen/praten
19.20. Eerste kind naar bed
19.35 2e kind naar bed
20.30 beginnen met avond ritueel dochter in rolstoel en die liggen er dan rond 21.00 in
23.00 laatste voer beurt paarden en geiten en schapen en kippen hokken sluiten. En hond nog even naar buiten doen...
24.00 slapen
Maandag avond heeft zoontje club, dinsdag avond dochter muziek les, woensdag avond dochter koor, donderdag middag zoontje muziekles. Zaterdag dochter vrijheiddressuur en zoontje zwemles....
Daarnaast werk ik flexibel, tussen de bedrijven door gemiddeld 24 uur per week mee in ons bedrijf met de boekhouding. Ik heb mijn eigen paard aan huis, waarmee ik 1 x per 2 weken les heb, daarnaast rijd ik 4 x per week en vaak nog x wandelen of iets anders met de paarden doen
We hebben een druk leven en gaan vaak laat naar bed. Mijn man heeft veel minder slaap nodig dan ik, dus ik probeer tussen de bedrijven door even een uurtje te gaan liggen
Dat is zó niet mijn stijl. Normaal kost het me maar 2 dagen.
Mijn wederhelft werkt ook in de luchtvaart en weet meestal 1 á 2 dagen van te voren hoe laat/waar/wanneer hij moet werken.