Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:14

Hier 1 auto met z’n tweeën. Wil er dit jaar nog eentje voor mij kopen. Onze buren zetten hem op de oprit, de buren erna hebben geen auto dus ons stukje is de enige waar je kan kiezen uit zes plekken naast elkaar :+ Wonen bij een woonerf dus alleen parkeren in de vakken en eigen terrein.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:26

Hier 3 met zn 2en.
1 Dienstvoertuig van mijn werk, parkeer ik in de carport in de voortuin.

1 Auto rijdt mijn vriend mee van-naar werk. Wanneer ik niet thuis ben in de voortuin en anders algemene parkeerplaats verderop in de straat.

1 Speciale auto. Staat bij een bedrijf in de showroom.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:29

2 auto's, hebben een groot erf. Hadden het met 1 geprobeerd,maar aangezien hier alles ver weg is en we in n klein dorp wonen,was dat niet handig.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:39

God wat hebben we t slecht he, in Nederland!
Wij hebben er twee, met z’n tweeën. Overwegen er eentje weg te doen aangezien ik n goeie fiets heb en we het de meeste dagen wel met 1 auto af kunnen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:47

Wij zijn met zijn tweeën en hebben twee auto's. De een gaat in de carport de ander naast het huis. Het is wel echt vervelend parkeren bij ons, veel mensen pleuren de auto voor die van ons waardoor je de carport niet meer in of uit komt. Zijn altijd bezoekers van de buren, hebben al gevraagd of ze dat niet willen doen maar ja gewoon toch lekker doen natuurlijk... Heel frustrerend.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:58

Twee personen, 1 auto.
Onze voortuin is bestraat en zetten daar de auto...en dan heb ik net als fortitude last van buren die me letterlijk klem zetten.
Niet directe buren, maar die ernaast. Walgelijk huishouden. Hebben soms drie en soms vier auto’s en die moeten aan de huiskant van de straat, ook al liggen er aan de overkant van die straat nog 6 parkeer plaatsen vrij.
Wij gingen daar in vrije tijd mee om, en paar keer onder genot van biertje gevraagd, om me vrij te laten. Maar ik kon toch aanbellen..( mijn argument dat we twee hartpatiënten in familie hebben, en ik graag zonder gedoe weg wil...niet naar geluisterd) laten we zeggen dat ik na een paar keer gesprek, vriendelijk en aardig te zijn geweest, als stront voor alles werd uitgemaakt...ik heb ze de eeuwige jeuk gewenst, kijk ze niet meer aan, negeer ze volledig. En zet dus vaak ook mijn auto maar aan de straat...echt, zo verschrikkelijk stom!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:02

Ik heb geen auto. Doe alles met ov en de fiets! Net zo handig en goedkoper. Als ik ddn auto nodig heb, gebruik ik die van mijn ouders

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:07

Hier 2 personen (vriend en ikke) met elk een dagelijkse auto (die ook gebruikt wordt afwisselend van elkaar om de trailer te trekken) en deze parkeren we buiten op de oprit.
Daarnaast heeft mijn vriend nog een luxe auto (cabrio) welke enkel bij mooi weer gebruikt wordt of bijzondere gelegenheden (staat altijd in de garage)
Daarbovenop heeft vriend ook nog 2 vrachtwagens (ene staat op het werk geparkeerd) en de andere bij ons onder de carport.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:25

Wij hebben 4 auto's in een 5 persoonshuishouden. Ik heb een eigen auto maar studeer doordeweeks ergens anders, mijn vader heeft een auto op de zaak (grijs kenteken), mijn moeder rijdt met de gezinsauto en voor mijn zusjes staat de oude auto van mam er nog. We kunnen er 3 kwijt op de oprit maar in praktijk staan er vaak maar twee. We wonen in een redelijk luxe wijk waar de meeste auto's op de eigen oprit kunnen staan en er is voldoende parkeergelegenheid!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:36

Ik woon met twee personen in een huis en ik heb als enige een auto. Mijn broer een scooter.. :')

Ik merk hier wel dat alle buren rondom twee auto's hebben..
Hoekhuis parkeert naast het huis en voor hun huis, de buren parkeren voor hun huis en mijn huis (twee auto's) en dan kom ik. De buren andere kant hebben ook twee auto's en parkeren voor hun huis (of mijn huis als het zo uit komt) en bij hun buren. Ze parkeren nu al vier auto's in drie hele grote vakken.
Ik sta het vaakst naast het blok huizen in het eerstvolgende parkeervak/strook. Soms denk ik wel dat het logisch zou zijn als elk huis 1 eigen auto voor de deur kan parkeren(en de ander verderop), maar daar is geen beginnen aan en ik woon hier het kortst.. dus loop ik maar wat verder. :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:37

Wij hebben met ons gezin (2 volwassenen en 2 jonge kids) 2 auto's we hebben daar onze eigen parkeerplaatsen voor in de parkeer garage.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:40

2 auto's met z'n 2en op dit moment. 1 auto staat op eigen terrein, 2e auto in de (smalle) jaren 30 straat.
Meeste huizen hebben hier wel ruimte voor (minimaal) 1 auto op eigen terrein.
Maar schuin tegenover zijn een paar appartementen en die hebben die ruimte niet.
En idd, meerdere huishoudens met ruimte voor 1 auto op eigen terrein maar hebben net als wij 2 auto's.
Mijn auto staat op onze oprit en wordt nagenoeg dagelijks gebruikt.
Autootje van ml staat in principe in het parkeervak voor ons huis, aan de overkant van de straat (smalle straat met maar aan 1 zijde van de straat parkeervakken).
Hij gebruikt waar mogelijk mijn auto, maar als die met de auto weg moet als ik aan het werk ben gebruikt hij zijn eigen.

Wanneer mijn schoonmoeder niet meer leeft, zal deze auto er waarschijnlijk weer uit gaan.
We kunnen nl eigenlijk best met 1 af, tenzij ik aan het werk ben en er is een panieksituatie is bij zijn moeder (op leeftijd, woont nog zelfstandig maar is wel alleen en wat aan het aftakelen).
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 31-01-19 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:41

6 auto's, voor twee personen. Ieder 3 auto's, ik heb mijn dagelijkse sportieve auto en twee 4x4's waarvan er één de trailer trekt en één maar enkele keren per jaar gebruikt wordt. En mijn vriend krijgt einde van deze week zijn nieuwe binnen, zijn oude wordt dan net als de andere twee collectie en dus dan zijn het er alweer 7. We hebben een groot erf, trailer staat er ook gezellig bij. :+

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:42

Wij hebben er 1.
Ik gebruik die dagelijks voor mijn werk en mijn vriend heeft een motor. Halverwege dit jaar komt er een auto bij die ook een trailer kan trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:42

Wij hebben één auto voor twee personen. Met het geluk van een parkeerplaats die alleen voor de bewoners van ons appartement is. (Met slagboom). Hier in de straten is het ook niet te doen.

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:47

Wij hebben er 4, voor 3 personen. 1 auto per persoon die ook alle drie echt nodig zijn en een cabrio voor de leuk die in de zomer gebruikt wordt. Staat nu in de garage. Verder staat er altijd 1 auto op de oprit en 2 op straat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:50

Keurig 1 auto. Wij wonen gedeeltelijk in Spanje en daar staat de auto op ons eigen erf, dubbele carport van toen we er nog twee hadden. Op de tweede plek staat de aanhanger en de kruiwagen :-) Is nog een parkeerplaats naast voor bezoek.

Als we in Nederland zijn hebben wij gelukkig onze eigen parkeerplaats bij het appartement, wat de buurvrouw gebruikt voor haar kleine autootje als wij in Spanje zijn. Anders staat hij bij het kantoor van haar man, want het is hier ook vechten om een plekje, ondanks dat we in een dorp zitten.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:51

Mijn vriend en ik hebben beide een eigen auto, gelukkig ruime parkeergelegenheid voor en naast huis en buren die de auto op eigen oprit kwijt kunnen. Bij mijn ouders hadden we 4 auto's op 3 personen, dat was krap zat kwa parkeren in een woonwijk.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:53

4 op eigen erf.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:55

Wij hebben er 1 (gebruiken en dagelijks beide 1, maar de andere is de bedrijfsauto die ook op t bedrijf staat), maar ruimte genoeg voor beide. We hebben een oprit waar er 2 op kunnen staan en tegenover ons nog een parkeerhaven van 6. Daar staat altijd eigenlijk alleen de bedrijfsbus van de buurman. Niets te klagen bij ons :D.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:15

Bij ons thuis 4 met rijbewijs, en 3 auto’s. We hebben een oprit waar 2 auto’s op kunnen, en de 3e auto staat altijd aan de straat. Het is wel de bedoeling dat er een 4e auto komt, want mijn moeder is het zat om constant haar auto aan mijn broer mee te geven (hij neemt de auto inmiddels vaker mee dan zij zelf) en mijn vader en andere broer hebben bij voorbaat al meteen gezegd dat hij hun auto’s niet meekrijgt :+ _O-

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:17

Nu nog bij mijn ouders 3 auto's met 4 personen. Dit weekend ga ik samenwonen en hebben we 2 auto's met z'n 2.. Tja, voor school/werk verkeer kan ik ook niet meer zonder tbh

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:19

2 auto's en we zijn met zijn tweeën.

Wel ook nog een oude eend in de stalling staan en een oldtimer die gemaakt moet worden :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:22

Met 4 personen in huis en 2 auto's en 1 Volkswagen camper die meeste tijd bij mijn oma in de garage staat alleen in het voorjaar/zomer soms in de straat.
Wij hebben per huishouden 0,7 parkeerplekken in de straat en de meeste hebben 2/3 auto's. Ze moeten blij zijn dat ik geen auto durf te rijden anders stond er nog 1 en mijn broertje krijgt hopelijk binnenkort zijn rijbewijs en wilt wel een auto kopen. Mijn scooter staat lekker in de achtertuin haha

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:22

Wij zijn thuis met vier personen en drie auto's. Twee auto's kunnen voor het huis staan en de derde staat in de straat om de hoek waar voldoende ruimte is.