Shaggy09 schreef:Roken is een verslaving daar stop je niet zomaar 1-2-3 mee.. Je kan het gewoon vergelijken met een alcohol of drugs verslaving, die kun je toch ook niet ineens per direct laten stoppen. Niet rokers zullen dat nooit snappen denk ik.
Neemt niet weg dat ik het niet in het plaatje voedselbank vind passen. Maar idem dito voor dieren houden. Als je echt ieder dubbeltje moet omdraaien horen dieren daar niet bij imo.
Het heeft ook met wilskracht te maken. Het 'verslavende effect' zit 'm in de eerste haal, daarna is het roken puur omdat het zonde is om de sigaret weg te gooien. Dit heb ik nu al van zóveel ex-rokers gehoord, dat ik het voor waarheid heb aangenomen. Er was overigens ook een oud-collega van mijn man die per dag anderhalf pak shag weg rookte en ondertussen maar liep te mijmeren over hoe graag hij iets wilde kopen, maar dat niet kon. Mijn man heeft hem toen een simpel rekensommetje voorgelegd en daar schrok die man van. Het heeft hem niet van het roken afgehouden: hij zei later dat hij ook eigenlijk niet wilde stoppen.

.