Het ging erom dat je tegenwoordig "niet voor vol aangezien wordt" als 't geen wrijf-foon is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Shaggy09 schreef:Mijn moeder heeft hier ook een handje van maar ik vind het vreselijk irritant. Als er wat met haar gebeurt onderweg of er is met mij iets aan de hand kan ik dr niet bereiken.
Vond dit zo grappig.Ik ben ook zo'n moeder en ga richting de 60 ,heb echt 50 jaar zonder mobiel overleefd![]()
Ik heb nu ook een paar jaar een smartfoon maar dat is omdat op het werk veel over WA gaat.Ik zeg altijd wel ,verwacht niet direkt antwoord ,hij ligt gewoon niet altijd in mijn buurt,dat weten ze onder tussen wel.
WA is gewoon goedkoop als je veel moet comminuceren met buitenland en het foto's en filmpjes mee sturen is handig.
Laatst kwam ik bij vrienden aan in NL op een verjaardag toen bleek dat mijn telefoon nog thuis was.De halve verjaardag was het hoofdonderwerp hoe gevaarlijk het niet was dat ik mijn gsm niet bij had![]()
Ik heb het overleefd
superpony schreef:Een mobieltje is inmiddels haast wel gedwongen, omdat ze alle telefooncellen en praatpalen inderdaad hebben weggehaald. Ze gaan er min of meer vanuit dat iedereen een mobiel heeft.
moonsparkle schreef:Ik heb een haat liefde verhouding met mijn smartphone.
Ik vindt het super handig voor de navigatie, what's app, agenda en de teletekst app voor het werk, maar ik merk ook dat ik elke avond in bed voor het slapen op mijn telefoon bezig ben en dat lukt eigenlijk niet echt om niet te doen. Is er een app waarmee je je telefoon kunt blokkeren voor tijdelijk?
Op vakantie kan ik trouwens makkelijk zonder en zet ik m zelfs meestal een paar dagen uit.
superpony schreef:Een mobieltje is inmiddels haast wel gedwongen, omdat ze alle telefooncellen en praatpalen inderdaad hebben weggehaald. Ze gaan er min of meer vanuit dat iedereen een mobiel heeft.
Smartphone wordt ook steeds meer door je strot geduwd.
De smartphone heeft functies die heel afleidend zijn. Maar op sociaal vlak en zeker qua manier van communiceren, vind ik veel app's ook niet een fijne toegevoegde waarde hebben.
Mensen typen steeds slechter Nederlands, mensen durven ( min of meer ) anoniem alles maar te zeggen en dan hebben we het nog niet over het alles filmen. Dat heeft zeker voordelen, maar gebleken ook nadelen.
Ik was vanmiddag met mn zoon van 21 op stap en dan zijn we toch echt samen op stap. We moesten een boodschap doen voor zijn baas, dus hij heeft 2 of 3x zeer kort overlegd, maar verder waren we in gesprek en bezig.
Het voorbeeld van ouders naar hun beeldscherm en kinderen niet meer zien, zie ik ook. Ik schrik daar vaak echt van.
Nog erger vind ik dat ouders steeds meer de telefoon of tablet als zoethouder gebruiken voor zeer jonge kinderen en dan zie ik ze echt hier in de omgeving al een kind van 1,5/2jaar een tablet in zijn handen duwen of de gsm.
Laatst kwam iemand aan, stappen uit en groeten. Kind gsm in handen, is ruim 2 jaar. Ik groet netjes, maar kind kijkt niet op en er werd niks van gezegd. Ik heb er dus wel wat van gezegd op uiterst grappige en subtiele wijze, maar kwartje valt niet.
Ik heb geen instagram en snapchat bijv. Whatsapp werd echt om gevraagd, dus oke. Is soms inderdaad makkelijk.
FB staat erop, maar typ daar niks mee.
Op stal maak ik alleen heel af en toe een foto en zal wel opnemen als ik een telefoontje verwacht, maar verder ben ik bezig.
Las trouwens tijd terug dat het voor dieren, dus je hond bijv ook echt heel storend is dat mensen steeds maar met de telefoon of tablet. laptop bezig zijn. Met uitlaten verbaas ik me er ook echt over en kan het ook echt vervelend voor andere honden en eigenaren zijn. Maar als je binnenkomt met je kop aar het scherm kan dat ook echt heel sneu zijn als je hond even alleen is geweest. En ik snap dat.
Magrathea schreef:superpony schreef:Een mobieltje is inmiddels haast wel gedwongen, omdat ze alle telefooncellen en praatpalen inderdaad hebben weggehaald. Ze gaan er min of meer vanuit dat iedereen een mobiel heeft.
Nee, andersom. Die dingen werden amper nog gebruikt waardoor de kosten van het onderhoud niet meer opwogen tegen wat het opleverde.
lieveli schreef:Ik zou helemaal kriegel worden als ik zo met anderen bezig zou zijn
verootjoo schreef:Maar superpony: dat is toch niet jouw probleem hoe anderen hun kind opvoeden? En ook niet het probleem van de smartphones.
Voor het smartphone tijdperk waren er ook heus mensen die hun kids anders opvoeden dan jij zelf zou doen. Ik zie om me heen ook een hoop andere visies op opvoeden en ik heb het mijne. Elk kind is anders en elke ouder is anders, dus bij iedereen past ook wat anders.
En als anderen het geen probleem vinden om hun kind de hele dagen achter de PS te laten spelen, so be it.