Overstappen naar automaat of toch blijven schakelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Overstappen naar automaat of toch blijven schakelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:26

gefeliciteerd!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:12

gefeliciteerd!

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:20

Eileen_ schreef:
vilheide schreef:
Een jaar geleden vol goede moed, na een rotperiode, begonnen. Hopende dat een autootje me de nodige vrijheid zou geven. Inmiddels is de goede moed en mijn spaargeld aardig geslonken. Ik ben ook van mening dat je rijden pas echt leert nadat je je rijbewijs op zak heb. En ik denk dat mijn leeftijd (48) er ook voor zorgt dat ik wat voorzichtiger te werk ga dan iemand van net 18.
Ik was al van plan om een regionale rijschool te bellen en hun mijn verhaal voor te leggen.

In dat geval vind ik automaat toch nog wel een goed idee en dat is absoluut niet banketstaaf bedoelt. Ik ga er vanuit dat je dan ook graag zo snel mogelijk wel een eigen auto wilt aanschaffen, gezien je 48 bent. Dan kan je inderdaad prima voor een automaat gaan en een automaat rijbewijs halen. Ik en vele anderen van mijn leeftijd (en jonger) hebben gewoon absoluut geen mogelijkheid tot het kopen en onderhouden van een eigen auto, zowel financieel niet als praktisch niet (want er zijn hier geen parkeerplekken :')). Dus dan ben je gebonden aan het lenen van de auto van anderen (aka, ouders). Dit is bij jou anders. Daarnaast is leren op een hogere leeftijd natuurlijk ook veel lastiger dan voor een 18-25 jarige.
Ik neem mijn woorden uit mijn vorige post dus deels terug en denk dat het in jouw geval nog best goed zou zijn om eens een proefles te doen in een automaat. Als het weinig verschil is voor je en/ of je vindt het toch niks, dan kan je altijd nog weer gewone rijlessen nemen. Maar wel bij een andere instructeur/ rijschool :)

Ik heb toendertijd ook examen gedaan met een automaat, alleen je mag dan alleen automaat rijden.
En jaren erna herexamen gedaan voor schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:54

Gefeliciteerd!!

Ik heb een normaal schakel rijbewijs maar ik rij de laatste 20 jaar alleen maar automaat, zoveel fijner!!
Waarom zou je jezelf al die overbodige schakelhandelingen aan doen? In files zul je de kramp in je linkerbeen niet missen en er zijn zoveel leuke automaat auto's te vinden!!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:34

Gefeliciteerd TS! Ik hoop dat je snel in je eigen karretje rondscheurt :D

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:47

Wat geweldig TS gefeliciteerd!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:15

Gefeliciteerd! Veel plezier met rijden.