Ik ga richting 30 en ik heb nog twee oma's boven de 85. De opa's heb ik nooit gekend. Zij zijn te jong overleden. Mijn vader is ook al 10 jaar geleden overleden. De mannen halen in mijn familie blijkbaar de 60 niet eens...
its_daantjee
Geplaatst: 15-01-19 11:06
ik ben 18, en heb nog van mijn vaders kant opa en oma, en van mijn moeders kant mijn opa nog. mijn oma is in 2015 helaas op 67 jarige leeftijd overleden. ook heb ik zelfs nog een overgroot oma. tot op 2 jaar geleden zelfs aan beide kanten nog een overgroot oma.
CoRiNa1983
Geplaatst: 15-01-19 11:20
Ik ben 35 en heb geen ouders en opa's en oma's meer.
Opa van vaders kant stierf toen ik 3 was en oma toen ik 19 was. Oma van moeders kant toen ik 23 was en andere opa toen ik 25 was. De opa die als 1ste stierf is nog geen 75 jaar geworden verder zijn mijn oma's en opa zijn allemaal 90+ geworden
Mijn moeder stief toen ik 4,5 jaar was zij was toen bijna 40 jaar en bij mijn vader was ik 20 jaar toen hij stierf hij was toen 61 jaar.
Boras
Geplaatst: 15-01-19 11:28
Ik vind het heel mooi en waardevol als je opgroeit met grootouders. En ouders natuurlijk.
1 opa stierf ruim voor mijn geboorte. 1 opa stierf toen ik een jaar of 4 was. Toen stierf ook een oma. Mijn andere oma stierf toen in 15/16 was. Maar ze woonde op enige afstand en er was door omstandigheden helaas niet vaak persoonlijk contact. Ik heb haar wel bewust gekend, maar te weinig meegemaakt. Echt een gemis.
Als ik bij het schoolplein van mijn kind al die kinderen met hun relatief jonge grootouders zie, dan vind ik het heel jammer dat mijn kind dat mist. Mijn moeder leeft nog, maar is al 82, dementerend en heel kwetsbaar. Ze kan geen echte oma meer zijn, hoe graag ze dat ook zou willen. Opa is al 10 jaar dood. Mijn schoonouders wonen ver weg in Turkije. Dat is vooral een skype relatie met heel lieve mensen die ze niet kan verstaan. Het is voor haar ook echt een gemis.
Koester het als je wel lieve grootouders om je heen hebt
tyleysmiley
Geplaatst: 15-01-19 11:45
Mijn twee oma's zijn 1 dag na elkaar gestorven toen in 16 was. Opa van moederskant heb ik nooit gekend, ons mam was 7 maanden zwanger van mij toen haar vader stierf. Andere opa kan ik me niet veel van herinneren, die stierf toen ik nog maar een paar jaar oud was.
Grootouders langs vaders kant zijn gestorven voor mijn geboorte. Opa langs moeders kant stierf toen ik 4 was, mijn oma stierf bijna door een ongeluk toen ik 6 was maar is er gelukkig nog steeds. Ook een overgrootmoeder die nog maar 2 jaar dood is, maar die had geen interesse in ons. Ik ben 20 trouwens, op de basisschool was ik de enige met zo weinig grootouders.
Ik ben 32 en heb geen opa's meer, al sinds mijn 12e niet meer. Mijn man heeft vanaf zijn 32e geen ouders meer en eigenlijk ook niet echt grootouders meer, hij heeft nog wel 1 oma maar geen contact mee.
Bowo
Geplaatst: 15-01-19 12:56
Ik ben 19, maar heb geen grootouders meer, al een aantal jaar. (Als ik het goed zeg) stierven 2 grootouders toen ik 5 was, 1 toen ik 10. Van hen kan ik me ook weinig herinneren (ook omdat ze ver weg woonden en we ze weinig zagen). Mijn laatste opa is een paar jaar geleden overleden.
Pandameisje
Geplaatst: 15-01-19 13:04
biologische opa oma zijn dood (1 leeft nog maar nooit gekend en de andere ook nooit gekend ) Pleegopa oma (ouders van mijn pleegouders) ook allemaal dood (well gekend ) Maandelijkse pleegoma (maandelijkse pleegmoeder ) leeft nog
Ik ben achttien, mijn opa's en oma's zijn allemaal over de 70, ik zie de familieleden aan mijn vaderskant nooit, ook al had ik als jong kind een sterke band met mijn oma. Nu kijkt ze alleen maar om naar mijn jongere neefjes. Ik heb haar al twee jaar niet gezien
Mijn andere opa en oma zie ik twee a drie keer per jaar. Verder totaal geen contact met ze, mijn opa heeft wel een wat slechtere gezondheid maar niet dat hij niet meer zelfstandig kan wonen etc.
Ik heb naast mijn overgroot oma ook nog nooit een begrafenis meegemaakt van een familielid en toen was ik 5 of zo, dus toen was het niet echt indrukwekkend.
Ik ben 21 en heb mijn opa's en oma's nog. Beide opa's zijn nu 70 en beide oma's 68. Heb ook nog één overgrootopa, die hoopt dit daar de 100 aan te tikken.
Nee , helaas niet. Maar ben inmiddels ook 40 Mijn opa van mijn moeders kant stierf toen ik 11 was. Mijn omi vorig jaar op 94 jaar. Ouders van mijn vader leven sinds 2008 en 2013 niet meer. Maar daar was het contact minimaal mee. Mijn vriend heeft ook geen overgroot ouders meer. Mijn zoon heeft gelukkig nog mijn moeder haar man en de ouders van mijn vriend.
Ik word deze maand 26 en heb nog 1 opa en oma (moeders kant) Mijn oma is volgende maand jarig. Ongeveer 10 jaar geleden kreeg ze de diagnose ALS. We hadden niet verwacht dat ze zo lang nog bij ons zou blijven..
Blacky94
Geplaatst: 15-01-19 13:43
Ik ben 24, bijna 25, en in feite heb ik nog de oma aan mijn vaders kant en de moeder van mijn stiefvader. Die laatste zie ik een enkele keer per jaar eens maar daar heb ik nooit een goede band mee gehad. Wij waren immers "maar aangetrouwd". En als ik de oma aan mijn vaders kant 1x per jaar zie, is dat ook veel. Contact met mijn vader heb ik al jaren bijna niet meer en ook het contact met de rest van de familie van zijn kant is niet heel goed. Mijn opa is in 2013 overleden. Ik woonde op dat moment in Canada en ben ook niet teruggegaan voor de afscheidsdienst.
De opa en oma aan mn moeders kant had ik wel altijd een hele goede band mee maar die zijn in 2017 binnen 9 maanden van elkaar overleden. De ene verwacht, de ander heel onverwachts. Dat was wel zwaar en een behoorlijke klap..
Ik ben 25 en heb enkel nog deze van mijn moeders kant. Deze van mijn vader zijn nog niet zo lang geleden overleden dus heb ze wel nog gekend. Mijn vriend is wat ouder en heeft aan elke kan nog 1 iemand.
Ik mag er niet aan denken dat ik mijn grootouders aan mijn mama's kant verlies. Wil toch graag dat ze nog enkele dingen van uit mijn toekomst mogen meemaken.
beenjesshar
Geplaatst: 15-01-19 14:00
Hier nog een vader , me moeder is dit bijna 6 jaar geleden overleden En nog een oma aanwezig die nu 97 is en nog goed is de moeder van me moeder Andere oma al jaren terug overleden en me opa's heb ik nooit gekend
Leen
Geplaatst: 15-01-19 14:02
Ik ben 25 en geen enkele meer. oma moederskant op 69 overleden aan een hartstilstand, 1 opa vaderskant op 81 jarige leeftijd door ouderdom. Bij beide was ik toen 12 jaar. Opa moederskant na darmkanker overleden op 72 jarige leeftijd toen ik 21 was en mijn laatste oma vaderskant op 80 jarige leeftijd van ouderdom toen ik 24 was.
wyoming
Geplaatst: 15-01-19 14:03
Mijn oma zou zaterdag 92 jaar worden, helaas hebben wij vorige week afscheid van haar moeten nemen. Ik ben trouwens 34 jaar (bijna 35). Mijn opa’s ben ik al verloren toen ik 2 en 8 was. Mijn andere oma toen ik 21 was. Ik ben blij dat ik mijn oma’s nog zo’n lange tijd gekend heb, zeker mijn oma waar ik dus vorige week afscheid van heb genomen, dat was echt mijn 2de huis, heb zoveel goede herinneringen aan haar en blij dat zij mijn kindjes ook nog heeft leren kennen.
Ils_K
Geplaatst: 15-01-19 14:04
Ik ben 32 en heb beide oma’s en 1 opa. Andere opa is dit jaar 10 jaar geleden overleden. Inmiddels zijn ze 87, 89 en 90. Wonen nog zelfstandig en 1 rijd zelfs nog auto. Maar merk om mij heen dat er maar weinig zijn die nog opa’s en oma’s hebben. Oma heeft 4 achter kleinkinderen en opa en oma 7 achterkleinkinderen.
C_PMB
Geplaatst: 15-01-19 14:08
Geen opa’s en oma’s meer. Ben 27. De vader van mijn moeder heb ik nooit gekend, die verongelukte toen mijn moeder 6 jaar was. De moeder van mijn vader heb ik ook nooit gekend, die overleed vlak nadat ik geboren was. De moeder van mijn moeder heb ik wel gekend, maar die overleed toen ik een jaar of 5/6 was dus die herinneringen zijn zeer vaag. Mijn opa overleed in november 2017. Nooit ziek geweest. Hij kampte een tijdje met zijn nieren. We werden gebeld dat hij hard achteruit ging. 4 dagen later was hij al overleden. We hebben geen contact met de familie van mijn vaders kant en nauwelijks met de familie van mijn moeders kant. Heb alleen mijn ouders en zusje nog, en daar ben ik zeer dankbaar voor!
lor1_1984
Geplaatst: 15-01-19 16:05
Mijn grootouders zijn er allemaal niet meer. Geloof dat mijn 3 'stief'oma's nog wel leven, maar 1 heb ik nog nooit ontmoet, 1 heb ik bewust geen contact mee en de derde had ik al weinig contact mee maar weet ik van dat ik er altijd welkom ben.
Ik ben 29 en heb nog 1 oma van vaders kant. Ze is nu 83 geloof ik.
Ik ben nu zwanger en dat word haar 7de achterkleinkind.
_Nadia_
Geplaatst: 15-01-19 17:50
Ik geloof dat de moeder van mijn "vader" nog leeft, maar daar heb ik nooit contact mee gehad. Mijn enige echte opa en oma zijn overleden toen ik 4 en 15 was. Ik ben 35, mijn moeder leeft nog, mijn "vader" niet meer