[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:23

Anoniem schreef:
Ik kan het niet meer vinden, maar van hetzelfde kaliber als de wereldberoemde beautiful suïcide foto die Ailill postte is er een oude lugubere, maar fascinerende foto van een dame die een auto ongeluk heeft gehad. Een actrice volgens mij.
Weet iemand toevallig welke ik bedoel?

Oud als in? Jaren 80, jaren 50? Eerder?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:23

Ik woon in Maassluis, tegenover de Botlek. Heb wel eens iets gelezen over begraafplaatsen hier in de buurt die verplicht plekken vrij moeten houden voor massagraven, mocht er in de Botlek iets gigantisch misgaan. Weet niet in hoeverre dit waar is maar vond dat ook best luguber :Y)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:24

Ik denk dat er veel meer type mengele rond hebben gelopen (en misschien nog steeds rondlopen) op deze wereld. Ik begrijp je gedachtengang wel Janine, want laten we eerlijk wezen: Enorm veel van onze technologie komt voort uit conflicten (zie maar Amerika vs Rusland etc met hun ruimtevaart) maar oorlogen zijn ware goudmijnen als het om technologie gaat en zo'n beetje een vrijbrief voor mensen met opmerkelijke interesses zoals mengele... Dat draagt veel bij aan kennis die duidelijk op dat moment ontbrak, dat is waardevol, maar of het ethisch is is een ander verhaal... Daarnaast denk ik ook niet dat je als mens zijnde in staat bent om 'normaal' te blijven als je je in een omgeving bevindt waar moorden en mishandeling als normaal wordt beschouwd.
Daarnaast wordt er ook sterk over gespeculeerd of hij al dan niet een psychopaat was. Deze mensen zijn sowieso nogal uhm, vrij van menselijke emoties, het raakt ze dus ook niet. Mensen zijn min of meer objecten, objecten voor experimenten in de naam van wetenschap in het geval van Mengele dan. (Mits hij dus psychopaat oid was). Psychopaten, narcisten etc komen het best tot hun recht in dit soort omgeving. Maar andersom denk ik ook dat de meest normale mens hiervan compleet kan doordraaien en de meest immorele dingen kan gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:25

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:
Ik kan het niet meer vinden, maar van hetzelfde kaliber als de wereldberoemde beautiful suïcide foto die Ailill postte is er een oude lugubere, maar fascinerende foto van een dame die een auto ongeluk heeft gehad. Een actrice volgens mij.
Weet iemand toevallig welke ik bedoel?

Oud als in? Jaren 80, jaren 50? Eerder?

Ik denk jaren 50, ze glimlacht... En pas na beter kijken zie je dat haar hoofd los is van haar lichaam.
Een tijdje geleden gezien, indrukwekkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:26

Interesant topic :oo

Keek laatst op discovery een programma over een stam die hun voorouders tot.mummies lieten maken . Door iemand van buiten hun stam (een missionaris ) gingen ze begraven , maar de stamoudste een oud man wou alsnog een mummie worden en naast zijn vader gezet worden . Na zijn dood uren boven een vuur drogen etc in de door hem uitgezochte 'stoel' , om dan buiten de docu om uiteindelijk naast zijn vader gezet te worden.

Vind het fascinerend :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:27

sanso schreef:
(Oude, originele) docu’s van WWII..
Laatst nog een gezien en het is onbegrijpelijk.
Lijken die met bulldozers worden weggereden omdat het er te veel waren om te slepen naar de massagraven.. vlak na de ‘bevrijding’

Ik vondt dat zo inmens heftig. Ben er nog steeds van ontdaan. Hoe kunnen mensen zo wreed zijn..

Ja, die kijk ik ook. Zijn vaak op National Geographic of History channel. De bewoners uit het dorp bij Auschwitz moesten van de Russen verplicht door het kamp lopen en de lijken zien liggen, de ovens en de dingen die gemaakt waren van menselijke resten, lampenkappen en de gekrompen hoofdjes etc.
Die mensen werden helemaal niet goed. En die lichamen die daar lagen, dat waren skeletten met een vel, ik had nog nooit zoiets gezien.

Wat ik ook gezien heb en wat me enorm schokte was SS pantser regiment Das Reich. Zij waren verantwoordelijk voor het uitmoorden van Oradour Sur Glanes. Wat daar gebeurd is is echt vreselijk. Er zijn ook echte beelden van, de rest is nagespeeld. Maar daar schrok ik wel echt van.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:31

Rebecca schreef:
Interesant topic :oo

Keek laatst op discovery een programma over een stam die hun voorouders tot.mummies lieten maken . Door iemand van buiten hun stam (een missionaris ) gingen ze begraven , maar de stamoudste een oud man wou alsnog een mummie worden en naast zijn vader gezet worden . Na zijn dood uren boven een vuur drogen etc in de door hem uitgezochte 'stoel' , om dan buiten de docu om uiteindelijk naast zijn vader gezet te worden.

Vind het fascinerend :o

Die was prachtig. Ik kijk vaak dat soort dingen, idd de Mount Everest slachtoffers en in Japan is een suïcide bos, ook heel indrukwekkend.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:31

Precies die heb ik ook gezien, ben alleen vergeten hoe die heet. Of beter gezegt ik heb het verbannen uit mijn geheugen. Misselijkmakend en ben niet snel onder de indruk..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:32

Ik ben nu nog benieuwder naar de foto van ailill.

Het suicideforest.. ook erg bizar.
Is in Japan dacht ik.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:33

Vumana89 schreef:

Is in Japan dacht ik.

Die foto stond al in dit topic, mooie foto

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:37

Foto’s van dode mensen, interessant om te zien.

Als een paus sterft wordt hij ook opgebaard en tentoongesteld.

Frank van de Goot, patholoog anatoom had ook een mooi programma.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:42

Vumana89 schreef:

Is in Japan dacht ik.

Ja dat bos! Heel apart.
Gewoon expres verdwalen om dood te gaan of je zelf op te hangen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:52

Sheehan schreef:
Je hebt ook die film toch? Iemand die het overleeft maar zijn eigen arm moet afhakken?

127 hours is dat
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 14-01-19 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:59

Anoniem schreef:
Ik denk jaren 50, ze glimlacht... En pas na beter kijken zie je dat haar hoofd los is van haar lichaam.

Ik kwam op Jayne Mansfield, maar daar staat bij
Citaat:
Reports that Mansfield was decapitated are untrue, although she suffered severe head trauma.

magda_90

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:02

Museum Vrolik in Amsterdam moet ook ontzettend luguber zijn. :j

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:04

magda_90 schreef:

Oke ik lees dus mee en ben al de hele avond dingen aan het opzoeken.
En nu wil ik hier dus ook heen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:05

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:

Ik kwam op Jayne Mansfield, maar daar staat bij
Citaat:
Reports that Mansfield was decapitated are untrue, although she suffered severe head trauma.

Nee, is het niet.... Op die ik bedoel zie je het gezicht van de vrouw op de voorgrond.
Ik heb overal al op gezocht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:05

Onali schreef:
Over geschiedenisfoto's gesproken

https://en.wikipedia.org/wiki/Omayra_S%C3%A1nchez

Meisje in modder

Hier moest ik ook aan denken bij dit topic, kon het alleen even niet vinden. Weet nog goed dat de beelden van haar bij ieder journaal langs kwamen. Kon me alleen niet meer herinneren bij welke natuurramp het was.

Bij de MH17 heb ik niet bij de rouwstoet gestaan. Wel ieder vliegtuig vanaf die kant gezien, ze vlogen hier over voordat ze landden. Iedere vlucht die aankwam gaf me weer een brok in de keel, om vervolgens de beelden op tv gezien als de stoffelijke overschotten werden uitgeladen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:06

Lieszje schreef:
magda_90 schreef:

Ik ook :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:07

Anoniem schreef:
Nee, is het niet.... Op die ik bedoel zie je het gezicht van de vrouw op de voorgrond.
Ik heb overal al op gezocht.

Ik ben zo nieuwsgierig nu!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:07

Wij gaan hopelijk binnenkort, moet even wachten tot mijn dag vrij is goedgekeurd. :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:10

Janine1990 schreef:
Lieszje schreef:

Ik ook :+

I call boktmeeting *\o/*

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:10

Ik dacht het jij zegt het :))

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:11

Haha wilde net hetzelfde plaatsen :')
Ik stem ook voor een boktmeeting :D

Gimme_Joy