Welk cadeau geven aan moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:54

Tja, weet je, 'het is dan wel je moeder', maar jij bent in de eerste plaats haar kind. Ze hoort voor je te zorgen, voor je klaar te staan en hulp te bieden waar nodig. Dat verschuift als je ouder wordt, maar nog steeds blijf jij haar kind.
Je hoort liefde van haar te krijgen, en naar haar toe te willen omdat je van haar houdt. Niet omdat 'het je moeder is'. Want dat is ze blijkbaar niet in de juiste voorwaarde...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:06

Ik lees dit met grote verbazing..
Is er begeleiding in het spel, aan beide zijden?

Winged

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:10

Je hebt zo te lezen een wel heel bijzondere familie... Zulke mensen ben je toch liever kwijt dan rijk?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:14

Ik vind het heel moedig om te lezen dat je nog contact met haar houd.
Het is dan wel je moeder, maar ze voegt niks toe aan je leven, dan alleen maar ellende.
Was er echt klaar mee geweest, doeg moeders!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:37

Wat is dit voor een slechte soap als je het zo leest :')
Wat zegt je vriend ervan? Ik ben benieuwd of die een strak gezicht kon houden tijdens het bezoek.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-01-19 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post verwijderd

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:59

Je moeder klinkt wel heel euh, bijzonder. Om het vriendelijk te houden. Een opvoedingskosten-factuur. :') Je zou voor de gein bijna alle kosten aan je meisje bijhouden, dat je haar als ze een strontvervelende puber is ook zo'n factuur kan voorhouden. :D Maar om zoiets serieus te doen slaat natuurlijk nergens op.

Vooral heel jammer dat je grootouders er zo in meegaan. Doe je al die moeite om bij hen op visite te komen, is dit je dank..
Laatst bijgewerkt door Dani op 24-01-19 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post eruit gehaald

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:15

De verjaardag ben je dus al geweest...heel goed dat je afstand neemt...zijn zat mensen die jouw gebaren wel weten te waarderen. Een opvoedingsfactuur….wat moet dat pijnlijk voor je zijn geweest…
en wat ben je goed bezig door stukje bij beetje steeds meer voor jezelf op te komen...het lijkt zo vanzelfsprekend, maar als je hele leven in het teken heeft gestaan van voldoen aan wat anderen wilden, is dat niet zo eenvoudig.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-01-19 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:23

DMH, je doet het hartstikke goed. Het is voor mij natuurlijk heel makkelijk praten om het sus of zo te doen. Voor mij is het maar een topic. Voor jou is het je leven.

Maar pb me wel haar adres want dan stuur ik haar een glitterbom. }>
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-01-19 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:26

Ik heb gewoon medelijden met je dat je zo’n moeder hebt. Zo hoort het echt niet.. wat zijn er toch vreemde mensen op de wereld.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:50

TS ontzettend triest dit en helaas ook in grote lijnen herkenbaar. Zowel mijn zus als ik hebben bewust geen contact meer met mijn moeder om oa deze redenen al zijn het bij haar haar broers en zussen die veel normaal vinden. En opvoedingskosten heb ik dan wellicht niet hoeven te betalen maar was het weer normaal dat ik fulltime in een darmenfabriek op mijn dertiende werkse, een krantenwijk erna had en meehielp thuis met de aardbeienverkoop (in de vakanties) en het geld thuis afdroeg.
Het heeft ons ontzettend veel rust opgeleverd om het contact te verbreken nadat moeders voor de laatste keer om €15.000 vroeg ivm de schulden die zij en haar inmiddels overleden man hadden gemaakt al blijft het trauma natuurlijk bestaan en gaat dat nooit meer weg
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-01-19 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:29

Wow DMH, jouw moeder klinkt echt alsof ze een flinke psychische stoornis heeft.

Ik vind eerlijk gezegd wel dat jouw partner je hier meer in zou moeten steunen, want contact met haar is gewoon niet gezond voor jou en ook niet voor je dochter.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:46

Als ik het goed gelezen heb werd TS door haar moeder gestalkt toen ze in het verleden het contact al een keer volledig had verbroken. Dus ik snap wel dat je daarna een beetje probeert te schipperen tussen nét genoeg contact dat het geen gestalk oplevert.
Maar ik zou dus het contact opnieuw verbreken en bij hervatten van het stalken aangifte doen. Want ook stalken van je eigen dochter is verboden, voor zover ik weet.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:59

Ik snap niet dat je de moeite hebt genomen om daar op te reageren ts...tsjonge jonge...dat slaat gewoon echt nergens op (waar je op reageerde dan).

En verder....als het niet zo triest zou zijn, zou het echt zo in een soap kunnen...het zal je moeder maar wezen zeg.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:21

Ik heb niet alles gelezen, maar ik zou een potje rattengif meenemen.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:29

Ibbel schreef:
Als ik het goed gelezen heb werd TS door haar moeder gestalkt toen ze in het verleden het contact al een keer volledig had verbroken. Dus ik snap wel dat je daarna een beetje probeert te schipperen tussen nét genoeg contact dat het geen gestalk oplevert.
Maar ik zou dus het contact opnieuw verbreken en bij hervatten van het stalken aangifte doen. Want ook stalken van je eigen dochter is verboden, voor zover ik weet.

Heel simpel alles blokkeren. De afstand is te groot om haar buiten telefoon, app, etc te stalken. En op dat moment is alles blokkeren maar ook acties te negeren te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:39

Voor wie nog benieuwd was hoe het verdere contact gaat: Dit heb ik momenteel afgeblokt. Ik word niet gelukkig van haar. Ze gaat bijna wekelijks op bezoek bij mijn zussen, maar voor mij heeft ze geen tijd. Als ik bel weigert ze op te nemen. Vorige week had ik haar nog eens aan de lijn. Toen ze de naam van mijn dochter niet meer wist was de maat voor mij vol. Dit is zo respectloos. Ze gaf duidelijk aan de komende tijd sowieso niet te willen komen dus ja, dag dan. Dan moet het voor mij niet meer. Kansen genoeg gehad denk ik. Ze moet ons nog steeds geld dat ze heeft meegenomen zonder te vragen. Wij komen nog dagelijks dingen tegen (of juist niet eigenlijk) die zij met de verhuis heeft ontvreemd. Onkruidverdelger bv. Hebben wij nu weer nodig. Onvindbaar. Blijkt zij het dan gewoon te hebben meegepakt want dat kan ze wel gebruiken. Het is genoeg geweest. Als zij mij blijft stalken dan wordt haar nummer bij de provider geblokkeerd.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:45

Een moeilijke beslissing. Maar wel de enige juiste.
Knap dat je voor jezelf gekozen hebt!
Sommige mensen verdienen de titel vader of moeder niet..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:37

Ik denk dat er heel veel moed voor nodig is om dit soort beslissingen te nemen. Dat doe je niet voor niets en alleen maar als de grenzen al 1000x overschreden zijn. Sterkte!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:01

Goed zo, je kiest voor jezelf. You go girl!