Vloer in woonkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FuGeLiCu

Re: Vloer in woonkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:05

Wij hebben juist pvc gekozen omdat het minder glad is als laminaat. Onze kleine ging leren lopen en gleed op het laminaat steeds uit, toen we pvc hadden was dat een stuk minder! En vrienden van ons hebben ook pvc nu met hun hond en die glijd ook minder als op laminaat.

PVC kun je laten verlijmen en klikken. In de winkel je gewoon laten adviseren wat ik jou huis het beste is (o.a. afhankelijk van waar het op gelegd wordt is ons verteld).

Voor degene die ook pvc dweilen, wringen jullie de dweil met de hand uit of hebben jullie een emmer/systeem? Ben op zoek naar zoiets, maar wil geen systeem waarbij de dweil te nat blijft.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:11

_Nelleke_ schreef:
Ik stofzuig mijn PVC gewoon dagelijks en ik dweil ook 1 tot 2x per week. (2 honden en 1 kat :+ ) Vloer is na 5jr nog als nieuw. Als je gewoon goede kwaliteit hebt is er niks aan de hand. Wij hebben quickstep verlijmde stroken.

Waarom wil je vriend geen tegels?

Omdat het gelijmd is, zo'n gedoe als je over tig jaar wat anders wilt :roll: Enige punt waar we het eens niet over eens zijn :P

MarliesV

Re: Vloer in woonkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:37

eponine, pvc is bij ons veel stroever dan laminaat en de houten vloer bij mijn ouders.
De hond van mijn nichtje kan er prima mee overweeg, maar wij hebben zelf geen hond dus alleen korte ervaring.

FuGeLiCu. ik dweil met een stok en een dweil er aan die ik zelf uitwring, vooral niet erg nat.
Heb er een hekel aan dat je sokken nat worden bij het dweilen, dus goed uitknijpen.

Overweeg trouwens een stoomreiniger, maar dat is meer omdat ik een hekel heb aan dweilen en niet vanwege de vloer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:37

Goldie schreef:
_Nelleke_ schreef:
Ik stofzuig mijn PVC gewoon dagelijks en ik dweil ook 1 tot 2x per week. (2 honden en 1 kat :+ ) Vloer is na 5jr nog als nieuw. Als je gewoon goede kwaliteit hebt is er niks aan de hand. Wij hebben quickstep verlijmde stroken.

Omdat het gelijmd is, zo'n gedoe als je over tig jaar wat anders wilt :roll: Enige punt waar we het eens niet over eens zijn :P

Kun je weerleggen; dan gooien we tegen die tijd gewoon pvc er overheen (voordeel van pvc, kun je gewoon over huidige tegels plakken).

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:25

_Nelleke_ schreef:

Wij hebben hetzelfde merk en ook verlijmd, ik pak meteen de stofzuiger, of nou ja morgenochtend.
Fijn te horen dat het bij jullie zo goed gaat, kan ik ook met een gerust hard vaker stofzuigen.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:50

Zijn er toevallig mensen die een zwarte betonlook vinyl vloer hebben? Wij zijn aan nieuwe vloerbedekking toe en laminaat vinden we te glad voor de hondjes en alle andere opties vinden we het geld niet waard :o
Vinyl bevalt prima, makkelijk schoon te houden, kan tegen een stootje, niet glad voor de hondjes en leuk betaalbaar...
Eigenlijk wilde een “houten vloer” look ( wat we nu ook hebben) maar we zijn nog niet de juiste kleur tegen gekomen die bij onze meubels ( ook hout) past.
Toen zagen we bij leenbakker dus bovenstaande, zwarte betonlook. Met het idee “ zwart kan overal bij” Alleen moeten we de muren denk ik wel licht houden? En zie je niet alles snel op zwart?