Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Maar is onmiddellijk een koophuis en mooie nieuwe meubels niet een beetje "bovenaan de ladder beginnen"?
zonnebloem18 schreef:Lijkt me toch ook niet meer dan logisch dat je vanaf je 18de je eigen zorgverzekering betaalt. Je krijgt ten slotte ook zorgtoeslag.
Vjestagirl schreef:Maar is onmiddellijk een koophuis en mooie nieuwe meubels niet een beetje "bovenaan de ladder beginnen"?
billionache schreef:Ik werk sinds een paar maanden (parttime). Ik vind het niet meer dan normaal dat ik mee betaal thuis en doe dat dus ook. Mijn moeder moet al krabbelen om rond te komen iedere maand, kan nooit op reis of uit eten etc, dan vind ik het belachelijk als ik dan niks zou meebetalen en op haar kosten zou eten en slapen (maar intussen wel een eigen paard op een pensionstal, regelmatig wat drinken met vrienden of uit eten...). Ze is alleenstaand en we zijn maar met z'n tweeën, en zij heeft ook al die jaren mijn studies betaald.
Brainless schreef:Urona447 schreef:Wij gaan als onze dochter 18 is ook kostgeld vragen. Welk bedrag , dat weten wij nog niet maar we zullen dit bedrag apart zetten en dit als ze uit huis is als een gift geven.
Dan moeten ze al wel een (redelijk) inkomen hebben.
Froukje schreef:Maar goed, hier heb je ook nog een leuk huisje voor 150.000 en dat is in de rest van Nederland nu wel anders. Al is dat met huurhuizen niet anders als ik berichten hier op Bokt mag geloven wbt wachttijd ed.
Brainless schreef:Froukje schreef:Maar goed, hier heb je ook nog een leuk huisje voor 150.000 en dat is in de rest van Nederland nu wel anders. Al is dat met huurhuizen niet anders als ik berichten hier op Bokt mag geloven wbt wachttijd ed.
Om een huis van 150.000 euro te kunnen kopen moet je een jaarinkomen hebben van 35000.
Dat is 2600 bruto per maand.
De meeste verdienen dat niet (alleen).
Froukje schreef:Ik vind kostgeld betalen wel zoiets belachelijks.
Ouders willen kinderen maar die zelfde kinderen moeten wel mee betalen om in het zelfde huis te wonenHallo, ik heb er niet om gevraagd om geboren te worden hoor, als je het te veel vind om een beetje extra electra en water te betalen had je je dat moeten bedenken voor je die kinderen zou verwekken.
En dan lees ik ook nog bedragen van honderden euro's. Wel makkelijk, heb je er meerdere kun je zelf de hele dag thuis gaan zitten want je kinderen betalen je dan wel je minimum loon.
Ik loop geregeld door de supermarkt om boodschappen te halen voor iedereen maar no way dat ik huur ga betalen aan mijn eigen oudersGelukkig vinden mijn ouders kostgeld net zo belachelijk als ik dus dat scheelt al een hoop.
A3a1 schreef:Froukje schreef:Ik vind kostgeld betalen wel zoiets belachelijks.
Ouders willen kinderen maar die zelfde kinderen moeten wel mee betalen om in het zelfde huis te wonenHallo, ik heb er niet om gevraagd om geboren te worden hoor, als je het te veel vind om een beetje extra electra en water te betalen had je je dat moeten bedenken voor je die kinderen zou verwekken.
En dan lees ik ook nog bedragen van honderden euro's. Wel makkelijk, heb je er meerdere kun je zelf de hele dag thuis gaan zitten want je kinderen betalen je dan wel je minimum loon.
Ik loop geregeld door de supermarkt om boodschappen te halen voor iedereen maar no way dat ik huur ga betalen aan mijn eigen oudersGelukkig vinden mijn ouders kostgeld net zo belachelijk als ik dus dat scheelt al een hoop.
Je doet net alsof je als baby al kostgeld moet betalen....
Jou zou ik gelijk zeggen dat je op kamers mag als je een baan hebt, een baan hè, niet bijverdienste.
Froukje schreef:A3a1 schreef:Jou zou ik gelijk zeggen dat je op kamers mag als je een baan hebt, een baan hè, niet bijverdienste.
Zulke ouders zou ik ook vertellen dat ze een ander kind mogen zoeken.
Froukje schreef:Ik vind het echt bijzonder dat bokkers hier denken dat mensen die geen kostgeld betalen ondankbaar zijn, niks leren over geld, niks bijdragen en vooral genieten van hun luxe leventje en totaal niet van plan zijn zelfstandig te gaan wonen.
Froukje schreef:Ik vind kostgeld betalen wel zoiets belachelijks.
Dorine92 schreef:Froukje schreef:Zulke ouders zou ik ook vertellen dat ze een ander kind mogen zoeken.
Tja ik vind dit dus een puberale reactie, kan er niks aan doen. Net als dat je eist dat jij gratis bij je ouders mag inwonen ondanks dat je je eigen geld verdient. Jij de lusten, zij de lasten. En dat is zo te horen doodnormaal en niet iets om dankbaar voor te zijn, wél iets om boos over te worden als je het niet krijgt. Ik vind dat dus bizar. Je ouders geven wel al hun privacy op, draaien jouw was, betalen jouw energie/waterrekening en verliezen hun subsidies omdat jij er woont. Maarja hee zij hebben ervoor gekozen dus hun probleem
Gini schreef:Froukje schreef:Ik vind het echt bijzonder dat bokkers hier denken dat mensen die geen kostgeld betalen ondankbaar zijn, niks leren over geld, niks bijdragen en vooral genieten van hun luxe leventje en totaal niet van plan zijn zelfstandig te gaan wonen.
Nou, een luxeleven is het toch ook gewoon. Ik heb ook heel lang thuis gewoond en man, het feit dat het eten op tafel stond als ik thuiskwam van werk of als het heel laat was geworden dat het dan netjes in de koelkast stond, als ik te laat was met mijn was ik even lief naar mijn moeder moest kijken en de was mee mocht met de rest, dat als ik het niet meer haalde om naar de winkel te gaan voor een pot pindakaas ik maar even een berichtje naar pa moest doen en die dat uithaalde voor mij, dat ik helemaal niet moest strijken (want daar heb ik een bloedhekel aan). Het is toch wel een luxe die enorm ondergewaardeerd wordt.
Ik vind de opmerking 'jullie hebben mij gewild, dus deal er nu maar mee' best wel kwetsend overkomen naar ouders. Ik zou het nooit op die manier over mijn vader en moeder hebben.
Sheehan schreef:Ben ik de enige die het echt gek vind als je tot je 25e thuis blijft wonen? Op een gegeven moment ben je er toch wel ‘klaar mee’?