Door de kleine huisjes het bos niet meer zien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Re: Door de kleine huisjes het bos niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 14:33

Ik denk dat de keuken er ook bij zit, vanwege dit stukje tekst:

Casco is ook een mogelijkheid, dan moet je denken aan een startprijs van rond de 50,000 euros. Je kunt dan zelf bijvoorbeeld een badkamer en keuken plaatsen.

Maar dat is iets om na te vragen in het gesprek.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:46

Wij zijn ook aan het bouwen, inpandig in het stalgedeelte van een oude boerderij. Net een keuken uitgezocht met inductiekookplaat voor 2300 en zonder onnodige poespas. Dus het kan zeker goedkoper! Het blijft leuk om er zo mee bezig te zijn en je niet te laten afschrikken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:49

En een keuken van ikea kan echt iedereen in elkaar zetten. Voor het aansluiten kun je altijd nog iemand laten komen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:54

DubbelDun schreef:
Ik denk dat de aansluitingen toch minstens bij de opleverprijs zouden moeten zitten, anders zou er sowieso geen water-, elektra- en afvoerleiding in de koopprijs zitten.

Vergis je daar niet in, de leidingen zitten er wel maar voor het aansluiten in je meterkast moet er iemand komen van de nuts maatschappij, die kostte een jaar of 5 geleden 1500 euro per aansluiting omdat een nieuwe aansluitlocatie betrof.

Dit zat niet bij de casco bouw van de woning in begrepen en zou ik dus goed navragen.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:24

Dominoshomes.eu

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:25

Ik heb een keer een keuken van ikea in elkaar gezet, en daarna een showroom keuken. Nooit meer ikea, zeker weten nog een keer een showroom keuken. Zoveel makkelijker, en heel veel scheelt het nu ook weer moei in prijs. Marktplaats zijn ook prima simpele project keukens te vinden voor een leuk bedrag (wij hadden een heel net blok met 4 onder een 4 boven kasten en spoelbak voor ik meen 180 euro)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 16:55

Nogmaals, ik moet het navragen, maar ik vermoed dat de keuken erbij zit.

En ook de aansluitkosten zitten erbij, dat heb ik gevraagd.

Huis wordt niet casco opgeleverd, maar sleutelklaar. Dat is misschien onduidelijk door mijn vorige bericht.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:07

Ik vind het geweldig dat je doorzet, maar zeker nu het budget richting de 115.000 euro sluipt (als alles meezit) vraag ik me echt af waarom je koop van een bestaande woning niet overweegt. Volgens mij is het dan echt mogelijk om veel meer waar voor je geld te krijgen, en dat met een stuk minder kopzorgen. Eerder schreef je geloof ik dat je afhankelijk bent van openbaar vervoer, maar daar is misschien wel een oplossing voor te vinden?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 17:13

Bedankt :) Volgens mijn berekeningen zit ik nu op €102.600 aan kosten (27.600+75.000). En voor 100.000 zag ik alleen huizen in de uithoeken van Nederland. En dan moet er misschien ook nog iets aan gebeuren.

Oplossing voor het ov weet ik zo snel niet, ik kan niet (meer) autorijden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:19

Sorry, ik dacht dat de kavel duurder was. Je komt inderdaad wel al snel in een uithoek terecht, dat moet je wel liggen natuurlijk. In elk geval vind ik het stoer dat je het probeert en ik hoop dat het lukt!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 17:22

Snap ik, ik zag net dat ik niet had gezegd hoe duur de kavel is.
Ik kom nu ook in een uithoek terecht, maar wel een die goed te bereiken is vanaf mijn huidige woonplaats.
Dankjewel!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:54

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:55

Sleutelklaar houdt meestal in: incl muren, installatiewerk (dus stopcontacten en wateraansluitingen), badkamer en toilet maar zonder wandafwerking (je moet dus nog behangen of stucen en kan niet zomaar schilderen), zonder keuken en zonder vloer.

Casco is dat alleen de buitenkant staat maar de binnenkant helemaal kaal is zonder muren, deuren, stopcontacten, meterkast, badkamer etc

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:59

Ik kwam deze net tegen en moest aan dit topic denken. Ik weet niet of hij al genoemd is maar ik vind het leuke huisjes. Mss interessant voor anderen die dit topic als inspiratie gebruiken

https://www.heijmans.nl/nl/heijmans-one

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:07

Ik werd getipt door een vriendin voor dit huisje. Vanaf 32.000 euro compleet, ook voor permanente bewoning. Wel op wielen.
Er staat geen naam of website bij, alleen "Tiny House Groene Hart" in Woerdense Verlaat.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 13:38

Bedankt allebei. De Heijmans is inderdaad al voorbijgekomen, maar te duur helaas.

En van het andere linkje vind ik het apart dat er geen naam en website bij staat. En het huisje mag niet op wielen zijn vanwege de hypotheek.

Ik heb intussen een lijst ontvangen van wat er wel en niet onder casco en sleutelklaar valt van het bedrijf waarmee ik in gesprek ben. Vloer en keuken zit bij sleutelklaar.

Ik ben aan het onderzoeken in hoeverre het goedkoper is om casco te doen en dan door iemand anders sleutelklaar te laten maken.

Maar ik wil binnenkort een alvast een oriënterend gesprek inplannen met het bedrijf van het huisje.

Het kan nog wel iets van een jaar duren voordat het huisje er staat trouwens. Voordat ik een bouwvergunning heb en de weg en voorzieningen zijn aangelegd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:39

x_spekkie_x schreef:
Ik werd getipt door een vriendin voor dit huisje. Vanaf 32.000 euro compleet, ook voor permanente bewoning. Wel op wielen.
Er staat geen naam of website bij, alleen "Tiny House Groene Hart" in Woerdense Verlaat.

Gaaf zeg!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:39

x_spekkie_x schreef:

Geschikt voor permanente bewoning is nog een eind van voldoen aan het bouwbesluit vandaan.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 05:34

GDG schreef:
x_spekkie_x schreef:

Geschikt voor permanente bewoning is nog een eind van voldoen aan het bouwbesluit vandaan.

Echt? Stom, ik ging er vanuit dat dat hetzelfde was. Goed dat je het zegt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:33

Ik zie je topic nu pas, wilde al tinyfindy opperen, maar zie dat dat al genoemd is.

Ik was wel verbaasd dat je geen tiny house kunt vinden binnen je budget, maar de goedkopere huisjes zullen dan de huisjes op wielen zijn denk ik, die je kunt verplaatsen. Maamr gelukkig heb je nu iets gevonden.

Lijkt me leuk als je straks inderdaad een volgtopic opent, ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:34

Hoe gaat het nu Ellish? Ben je al wat verder met dat bedrijf?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 21:02

Leuk dat je het vraagt Marie_Anne! Misschien is een volgtopic straks wel handig inderdaad.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt met het bedrijf. Dat wil ik wel zo snel mogelijk doen, maar iemand waarvan ik wil dat die bij het gesprek aanwezig is, is helaas ziek. Dus het is wachten tot diegene beter is en dat kan even duren, maar hopelijk wel binnenkort.

Gister heb ik het concept kavelpaspoort ingediend, waarvan ik hoop dat die wordt goedgekeurd en dan mag ik een optie nemen op de kavel.

En een positief gesprek gehad bij een hypotheekadviseur. Ik had al een keer met een bank gesproken en heb nu een beter voorstel gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:10

Oh, goed nieuws over de hypotheek dus, fijn! Er komt best veel kijken bij zoiets hè.

Wordt vervolgd dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:48

Hoi Eilish, hoe staat het er nu voor met de kavel en het huisje?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 19:53

Hoi Marie_Anne, ik ben er druk mee bezig, maar ik moet komende maand eerst mijn scriptie afmaken. En ondanks dat het huis en de kavel veel tijd kosten, gaan de vorderingen helaas vaak langzaam.

Intussen heb ik een goed gesprek gehad met het bedrijf. Ik ben nu bezig met keuzes maken voor de binnen- en buitenkant van het huis. Daarbij zit ik te denken om de vloer en de keuken door andere bedrijven te laten leveren. Voor de vloer wil ik graag pvc in plaats van parket. En de keuken kan denk ik goedkoper bij Ikea. Wanneer mijn scriptie af is wil ik bij Ikea langs.

Dan kan daarna de offerte aangepast worden en hopelijk de omgevingsvergunning aangevraagd worden. Wanneer de omgevingsvergunnig is goedgekeurd, kan ik een koopovereenkomst voor de kavel en voor het huis tekenen

Voor de kavel heb ik een optieovereenkomst aangevraagd, maar het wachten is tot de gemeente de overeenkomst heeft opgesteld. Na de zomer willen ze beginnen met de weg en dan is die hopelijk eind december klaar.

En dat ze dan in januari kunnen beginnen met bouwen. Binnen een week is het casco gedeelte klaar en dan zijn ze nog minstens drie weken bezig voordat het sleutelklaar is.