Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:20

Als ik zoveel geld zou winnen zou ik uiteraard een mooi huisje neerzetten maar ook een fonds starten voor fundamenteel wetenschappelijk onderzoek.
Maar ik heb nog nooit iets gewonnen :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:26

Vooral geld naar de paarden, een droom plek creëren / vinden die ze in alle gemakken voorziet, een ander huisje en iig een vakantie met de hele familie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:44

We kunnen nog heel even dromen van de Postcodeloterij toch? Nog paar uurtjes.
Maar iemand in Enschede heeft de 30 miljoen van de Staatsloterij gewonnen. Wauw, je zal het maar zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:45

Ik koop een appartement in Benidorm, mijn man kan stoppen met werken en voor mijn dochters ieder een huis met goede auto en een leuk spaarbankboekje ook voor de kleinkinderen. Degene die mij na aan mijn hart liggen zullen ook geen zorgen meer hebben. Mijn huidige huis opknappen en lekker genieten,meer niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:48

Ik denk al jaren over wat ik zou doen met veel miljoen, daar ik af en toe een lot van de Euromiljoenen loterij koop. (Ik woon in Portugal).
Ten eerste komt er een eigen huis en ten tweede zal ik de paardenopvang die ik nu op kleine schaal doe flink uitbreiden en personeel nemen.
Verder wellicht een zomerhuis in Nederland, of in het noorden van Portugal (ik vind de zomers hier te heet).
Ook speel ik met de gedachten om naar een van de kanaal eilanden te verhuizen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:52

Ik zou geen 30 miljoen willen winnen... Het is echt te veel geld, dan zou ik denk ik niet meer weten wat ik ermee zou moeten.

Een bedrag van ongeveer 2 miljoen zou wel leuk zijn - genoeg om een huis met land te kopen en veel te reizen. :D Misschien een dagje minder werken in de week (maar nog wel de verplichting hebben om te moeten werken. Zonder werk zou ik me echt een niksnut voelen denk ik). En ik zou heeeeeel graag een vette Harley Davidson motor willen :D

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:06

Emita schreef:
Ik zou geen 30 miljoen willen winnen... Het is echt te veel geld, dan zou ik denk ik niet meer weten wat ik ermee zou moeten.

Een bedrag van ongeveer 2 miljoen zou wel leuk zijn - genoeg om een huis met land te kopen en veel te reizen. :D Misschien een dagje minder werken in de week (maar nog wel de verplichting hebben om te moeten werken. Zonder werk zou ik me echt een niksnut voelen denk ik). En ik zou heeeeeel graag een vette Harley Davidson motor willen :D

Nou dan geef je toch gewoon 28 miljoen als anonieme gift aan een goed doel waar jij je mee verbonden voelt! Die zullen er vast raad mee weten :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:13

Pascalle90 schreef:
Emita schreef:

Nou dan geef je toch gewoon 28 miljoen als anonieme gift aan een goed doel waar jij je mee verbonden voelt! Die zullen er vast raad mee weten :D

En als je echt niet weet wat je er mee moet wil ik m’n bankrekening wel beschikbaar stellen O:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:25

DeEenhoorn schreef:
Ik heb in ieder geval helemaal niets gekregen van de staat vandaag :D

Ik ook niet, zelfs geen Mini. :(:)

Gaan we ook niet heel veel vermogensbelasting betalen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:28

Ik heb helaas niets gewonnen, maar vanavond weer kans :') Al hoef ik geen 30 mil, en ook zeker geen bijna 54 mil.

Ik hoopte op een paar duizend of een mini :') Dan zou ik een nieuwe keuken in mijn huisje laten zetten.
En een mini zou ik verkopen en een nieuwe Slopel voor mezelf kopen. :j

Maar stel dat ik echt een groot bedrag zou winnen... Zou ik het echt niet weten... Ik ben juist zo blij met mijn huisje. :') En zo debiel gelukkig met mijn leven nu.
Ik hoef geen eigen paard, ik heb het gaafste en liefste en mooiste paard ter wereld en hij wordt niet verkocht zolang de eigenaar leeft. Wat wil ik nog meer?
Ik heb een fantastisch leuke baan met geweldige collega's! Die wil ik echt niet zomaar laten schieten! Ik voel me juist zo graag nuttig.

Ik zou met dat geld wel mijn huisje helemaal af maken. Dus een nieuwe keuken er in, bijkeuken af. Droger kopen. Nieuwe kozijnen laten plaatsen. Beter laten isoleren. De tuin helemaal opknappen.
Maar ik doe ook graag veel dingen zelf. Misschien wel wat minder werken, zodat ik wat meer tijd heb.
Oh en ik zou mijn zusje en zwager helpen met het opknappen van hun nieuwe huis, financieel... Weet niet of ik verder ook kan helpen.

En ook dan zou er een nieuwe Slopel komen denk ik :j

En ik zou me meer willen inzetten voor maatschappelijke dingen... Maar dan wil ik het financieel ondersteunen én er over meepraten. Bepaalde projecten opzetten voor mensen die het niet makkelijk hebben, maar wel hard willen werken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:34

Emita schreef:

Vergis je niet, dat gaat op en dan zit je met je huis met land waar je allerlei belasting over moet betalen, plus de belasting over wat je op de bank hebt, en dan ben je dus aan het werk om je hoofd boven het hoofd te houden, niet voor je lol.
Als je niet een goed plan hebt om inkomsten te blijven werven uit die 1 of 2 miljoen, gaat het op en is alles weer bij het oude, met kans dat je zelfs je huis met land moet gaan verkopen...
Daar zijn genoeg verhalen van bekend.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:36

Ik zou mij geen zorgen meer maken, lekker genieten, keertje uit eten en een keer goed shoppen voor mijn paardjes. Verder niet gek veel, blijf wonen waar ik woon. Hoe minder gekke dingen hoe meer je behoud. :)

Edit er gaat trouwens ruim 40% procent af, vanaf een bedrag van €499,99.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:38

regtur schreef:
Ik heb alles wat ik hebben wil, behalve een eiland ergens boven Schotland. Dat lijkt me echt geweldig. En dan gelijk een prive vliegtuig erbij waar de hele familie inpast, zodat we er een paar keer per jaar heen zouden kunnen. Dat was het wel zo'n beetje..

Een aantal jaar geleden konden wij zo'n eiland kopen, moest je met de boot naar toe en het had een helikopter landplaats. Ik had op dat moment alleen geen 3 miljoen pond... We waren er helemaal verliefd op!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:43

Melissa1996 schreef:
Ik zou mij geen zorgen meer maken, lekker genieten, keertje uit eten en een keer goed shoppen voor mijn paardjes. Verder niet gek veel, blijf wonen waar ik woon. Hoe minder gekke dingen hoe meer je behoud. :)

Staatsloterij is belastingvrij. 8-) (kansspelbelasting, je krijgt wel met vermogensbelasting te maken natuurlijk..).

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:44

Een heel bos kopen om buitenritten te maken, daarnaast een heel groot gebied voor mijn (en eventueel andere) paarden met weides en stallen en alles erop en eraan en een binnen en buitenbak, en natuurlijk een huis naast de wei van mijn paarden dan :+

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:49

Sourire schreef:
Melissa1996 schreef:

Staatsloterij is belastingvrij. 8-) (kansspelbelasting, je krijgt wel met vermogensbelasting te maken natuurlijk..).

Helaas Vriendenloterij, bankgiro loterij en nationale postcode loterij niet..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:51

Melissa1996 schreef:

Nou zo'n ramp is dat toch niet? Je krijgt het... iets minder, maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken ;)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:04

Janine1990 schreef:
Melissa1996 schreef:

Nou zo'n ramp is dat toch niet? Je krijgt het... iets minder, maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken ;)

Absoluut niet :D alles is welkom!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:05

Het is ook niet voor niets dat iedereen die wint intensieve begeleiding krijgt vanuit de loterij :j Zowel psychologisch als praktisch

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:21

Leuk topic! Had het er gisteren nog met mijn vriend over.
- Ik zou mij eerst direct uitschrijven van school. (Heb in 2016 al mn mbo4 gehaald en ben nu net een half jaar bezig met hbo)
- Ik zou de hypotheek van mijn ouders af betalen en ze voldoende geld schenken dat ze vervroegd met pensioen kunnen als ze dat willen
- Ik zou de studieschuld van mijn zus afbetalen en de rest van haar studie financiëren
- Ik zou een deel investeren in aandelen
- Ik zou op wereldreis gaan
- Daarna zou ik een leuk huisje kopen ergens in Drenthe waar ik paarden aan huis kan houden
- En dan zou ik dus ook een stuk of 3 paarden kopen haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:23

Ik heb we 10 euro uit m'n december kalender gewonnen! Voor 't eerst. Dat voelde zo goed!

Voor de rest nog nooit gewonnen en ook niet het idee dat ik ooit ga winnen.

Maar met 30 mil zou ik gelijk een mooi droomhuis neer zetten, voor m'n ouders ook. Een mooie nieuwe stal met binnen rijbaan.
Vervolgens na dat hele gedoe op vakantie en de rest maar op een spaarrekening ofzo _O-

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:37

Ik vind het best raar dat bijna iedereen direct zegt ik zeg mijn baan / school op. Blijkbaar heb je er dan niet heel veel plezier in ofzo..

Als ik zoveel geld zou winnen zou ik er geen moment over denken om mijn studie te stoppen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:47

sharon488 schreef:
Ik vind het best raar dat bijna iedereen direct zegt ik zeg mijn baan / school op. Blijkbaar heb je er dan niet heel veel plezier in ofzo..

Als ik zoveel geld zou winnen zou ik er geen moment over denken om mijn studie te stoppen.

Same. Plus, je wil toch bezig blijven lijkt me. Of in ieder geval je kwaliteiten inzetten om iets te doen :j Stel je hebt bijv een supersaaie administratieve baan, dan zou je er met zoveel geld voor kunnen kiezen om kosteloos de administratie van je lokale manege te gaan doen ofzo, omdat die het niet breed hebben.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:47

sharon488 schreef:

Mijn studie is best leuk hoor, maar ook erg stressvol en zwaar. Ik heb al een diploma. Dus nee, mocht ik zoveel geld winnen ga ik echt niet nog 3,5 jaar hiermee door als ik ook kan gaan reizen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:49

Ik zou mijn baan opzeggen om een leraren opleiding te kunnen volgen.

Verder een ander huis voor mijn ouders en mijn broertje en een andere auto.

Misschien een iets ruimer huis voor onszelf, maar wel in dezelfde wijk of liever nog in onze eigen straat.

Verder weinig wensen, onze 3 kinderen zouden later kunnen studeren zonder studieschuld, dat lijkt me heerlijk