Hoe vaak bestel jij online?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:30

A3a1 schreef:
Dan doe ik kennelijk iets verkeerd waardoor ik wel steeds bezorgkosten betaal...
Maar van de andere kant, laat mij maar naar de lokale winkels gaan, er zijn al zoveel panden dicht in het centrum.

Als ik kleding koop heb je het over bedragen van 150 tot 400 euro, dan zitten er geen kosten meer bij. En H&M verstuurt gratis, Bodyshop ook, Lush is 10 pond maar dat bestel ik gewoon eens in de paar maanden.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:31

Ik bestel alleen dingen online waarbij ik geen idee heb waar ik ze anders kan krijgen. Zoals bijvoorbeeld studieboeken. Vroeger hadden wij op het Saxion een boekenwinkel met studieboeken, ideaal. Maar sinds die weg ik bestel ik al mijn boeken online, ik heb werkelijk geen idee waar ik anders studieboeken kan vinden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:32

karuna
Drukke kabouter

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:37

Enige dat ik bestel online is hondenvoer bij zooplus ongeveer eens per 6/10 weken.
Buren daar en tegen meerdere keren per weer een pakje. Heb ook al eens gezien wat dat kost aan verplaatsingen enz echt heel veel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:43

karuna schreef:
Enige dat ik bestel online is hondenvoer bij zooplus ongeveer eens per 6/10 weken.
Buren daar en tegen meerdere keren per weer een pakje. Heb ook al eens gezien wat dat kost aan verplaatsingen enz echt heel veel.

Redelijk gecentraliseerde verplaatsingen he... Vergeet dat niet...
Ik denk dat het milieuvriendelijker is dan wanneer iedereen zelf alles gaat ophalen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:51

Dat wel maar als ik zie soms drie verschillende bezorgers op een dag bij de buren -O- dan wordt dat lastiger toch

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:54

Ik heb wel eens DHL en PostNL maar dat lijkt me nog steeds milieuvriendelijker dan iedere dag zelf met de auto op pad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:58

karuna schreef:
Dat wel maar als ik zie soms drie verschillende bezorgers op een dag bij de buren -O- dan wordt dat lastiger toch

Kan best zijn dat die pakjes door één auto naar het distributiecentrum zijn gekomen.

Daarbij hebben de bezorgers een route. Zouden je buren zelf alles gaan halen, kan het best zijn dat ze twee of drie keer moeten rijden wegens tijd, dus heen en weer. Dus meer km's dan de bezorgers doen. En stel je eens voor dat de hele route zelf zou gaan rijden. Krijg je veel meer file's door etc.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:04

Ik probeer het ook zo weinig mogelijk te doen voor mezelf. Paardenspullen bestel ik toch wel dikwijls online, maar probeer ook wel grotendeels in de paardenwinkels te shoppen, alleen is het soms niet altijd even gemakkelijk om alles te vinden. De dingen die ik voor mezelf koop qua kleren over heel mijn leven kan ik denk ik nog steeds op twee handen tellen, heb nog nooit iets moeten retouren. Ik bestel dus enkel dingen waarvan ik bijna zeker weet dat ze gaan passen, ik heb ook geen moeilijke maat dus dat scheelt wel al.

Maar hier dus zeker niet wekelijks of maandelijks, soms is het 3 maanden niks en soms is het 2x op een maand tijd. Maar ik ben geen fanatieke online shopper.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:06

Zo weinig mogelijk. Als in...bijna nooit :+
Ik heb er echt zo'n hekel aan. Iets met van de oude stempel zijn ofzo :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:11

Janine1990 schreef:
karuna schreef:

Kan best zijn dat die pakjes door één auto naar het distributiecentrum zijn gekomen.

Daarbij hebben de bezorgers een route. Zouden je buren zelf alles gaan halen, kan het best zijn dat ze twee of drie keer moeten rijden wegens tijd, dus heen en weer. Dus meer km's dan de bezorgers doen. En stel je eens voor dat de hele route zelf zou gaan rijden. Krijg je veel meer file's door etc.

Drie bezorgers als in post.nl dhl en dpd :+ drie verschillende bedrijven dus. Met drie verschillende distributie centra

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:14

karuna schreef:
Drie bezorgers als in post.nl dhl en dpd :+ drie verschillende bedrijven dus. Met drie verschillende distributie centra

Gezien de personeelstekorten is het best aannemelijk dat een andere transporteur verschillende ophaalroutes richting distributiecentra combineert. Die centra zitten toch vaak wel bij elkaar in de buurt.

Maar goed, het kan ook niets zeggen ;)

Wij krijgen soms 3 of 4 keer per dag een bezorger dan DHL op het werk. Eentje op de fiets, 2 in een kleine auto en 1 in een grote auto :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:22

Momenteel minstens 1x per week. Veel nieuwe spullen voor mijn huisje. Maar de ene keer kunnen ze het huis wel vinden, andere keer niet...

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:33

Janneke2 schreef:
...een keer naar de stad fietsen met een paar boodschappentassen op de vroege ochtend - noch tijd noch benzine verspild.

Ik geef toe dat niet iedereen de tijd heeft en dat niet iedereen kan fietsen, maar on line bestellen is in mijn ogen een vorm van verspilling.

Niet alleen van benzine, ook het weg concurreren van de kleine middenstand en het "funden" van akelige arbeidsomstandigheden.

huh. hoezo dat. ook als je online besteld kun je gewoon bij 'kleine' Nederlandse webshops bestellen. en mijn arbeidsomstandigheden bij precies zo'n winkel zijn beter dan gemiddeld :D

overigens bestel ik zelf wel veel online. klein dorp dus weinig winkels. kan voor kleding, sieraden en schoenen bij mn eigen werk terecht, maar verder wordt er veel besteld. ook voor de honden alles online en zelf hellofresh maaltijden.

eerlijk, ik heb gewoon geen tijd om naar de stad te gaan. als we eens echt vrij zijn doen we het wel en slaan dan ook gelijk groots in op verzorgingsproducten, ondergoed ed.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:43

Ik bestel best veel online. We wonen echt in een uithoek van het land waar er weinig te winkelen valt.

Mijn paardenvoer bestel ik telefonisch met mijn zus samen 1 keer per 14 dagen rijden ze met een vrachtwagen een bepaalde route. dit is voor 10 paarden niet te doen om het af te halen.

Mijn diepvries kuikens en hondenvlees bestel ik online, ik had voor vandaag niets meer dus moest ik naar de boerenbond hebben ze 2 mega vriezers staan wat denk je 1 worst en 3 zakjes puppy vlees |o verder waren de vriezers leeg. Gelukkig komt mijn bestelling morgen.

Kleding ook online makkelijk passen en op voorhand bekijken wat ik wil kids kijken op de pc en zetten in het winkelwagentje dan kijk ik de maten na en bestel ik.

Boodschappen doe ik wel graag in de winkel. Supplementen en ander paardenspul koop ik ook online ze hebben het hier gewoonweg niet in de winkels. rijbroeken pas ik graag en ga die dan ook hier in de buurt halen, de winkel is wat verder maar goede service..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:59

Dimphyl schreef:
Janneke2 schreef:
...een keer naar de stad fietsen met een paar boodschappentassen op de vroege ochtend - noch tijd noch benzine verspild.

Ik geef toe dat niet iedereen de tijd heeft en dat niet iedereen kan fietsen, maar on line bestellen is in mijn ogen een vorm van verspilling.

Niet alleen van benzine, ook het weg concurreren van de kleine middenstand en het "funden" van akelige arbeidsomstandigheden.

huh. hoezo dat. ook als je online besteld kun je gewoon bij 'kleine' Nederlandse webshops bestellen. en mijn arbeidsomstandigheden bij precies zo'n winkel zijn beter dan gemiddeld :D

overigens bestel ik zelf wel veel online. klein dorp dus weinig winkels. kan voor kleding, sieraden en schoenen bij mn eigen werk terecht, maar verder wordt er veel besteld. ook voor de honden alles online en zelf hellofresh maaltijden.

eerlijk, ik heb gewoon geen tijd om naar de stad te gaan. als we eens echt vrij zijn doen we het wel en slaan dan ook gelijk groots in op verzorgingsproducten, ondergoed ed.

Is inderdaad ook te zien waar je bestelt, als je bij Zalando of grote ketens en merken bestelt dan ben je inderdaad aan het funden. Maar als ik een deken van Hypostore ofso bestel dan weet ik dat ik niet rechtstreeks een grote keten aan het funden ben, wel een merk, maar ja, dat heb je ook in de gewone winkels.

Al ben ik het wel eens dat je normale boodschappen zoals eten etc. echt niet online moet bestellen en laten leveren, dat is een beetje absurt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:08

Ik bestel gerust mijn boodschappen hoor. :)
Niet standaard maar wanneer ik flink insla, geen zin heb in de kerstdrukte of wanneer ik om wat voor reden dan ook niet naar de winkel kan gaan bestel ik en laat ik thuisbezorgen.
Kan me dan ook niets schelen dat ik op 1-2 minuten lopen van 3 supermarkten af zit. :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:10

Ik bestel ook veel online. Ik woon buitenaf, en hier in het zuiden zijn nauwelijks goede camerawinkels bijvoorbeeld, en veel winkels zijn hier wat kleiner en hebben juist dat gene wat je zoekt vaak net niet op voorraad.

Via Stockon koop ik de laatste tijd regelmatig wat zware producten. Dingen die ik niet op de fiets kan meenemen, en waarvoor ik met de auto weer 10km moet rijden. Dan is bezorgen denk ik milieuvriendelijker.. en goedkoper.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:24

Ik weet dat veel supermarkten wel komen leveren op de fiets, Jumbo doet dit ook veel volgens mij, dat vind ik dan wel een super goed initiatief.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:25

Plus niet, maar ik zit zo kortbij dat als de auto het niet doet ze met een winkelwagentje komen leveren. :))

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:42

Tja, bestel niet voor niets mijn boodschappen. Hier komen ze met bestelbusje, maar met de fiets is het ook geen doen (gemiddeld 6 kratten) voor 6 personen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:04

Wij hebben nog geen auto en nu met 1 maar straks met 2 kleine kinderen is boodschappen doen gewoon niet chill. Dus die bestellen we lekker. Kleding kopen we van duurzame merken maar die worden nauwelijks verkocht in de stad, of in zulke kleine oplages dat bestellen makkelijker is. Naaigerei koop ik wel in de winkel maar stof niet want in de winkel ligt altijd maar een klein assortiment, hatelijk.

Schoenen koop ik wel in de winkel, maar dan ook echt alleen die winkel :') (Bar&Boots mensen) en als ik toch in het dorp ben ga ik de markt over.

Ik wil best de lokale middenstand steunen maar als je iets exclusievere spullen zoekt kom je al gauw bij internet uit.

Dus ja sorry, denk dat we 3 á 4 keer in de week pakketten krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:52

CalipsoLover schreef:
Ik weet dat veel supermarkten wel komen leveren op de fiets, Jumbo doet dit ook veel volgens mij, dat vind ik dan wel een super goed initiatief.

Huh hoe dan?
Mijn boodschappen passen bij lange na niet op een fiets en na elke klant weer naar de jumbo fietsen is toch totaal niet rendabel :?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:00

Zulke fietsen past best veel in hoor :j
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:04

Oh dat zijn wel mooie fietsen, nooit gezien!
Maar bakje ziet er wel klein uit voor weekboodschappen van een gemiddeld gezin toch?