Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dromertje2 schreef:Bwa, lees hier genoeg dat men ook niet content is met de kleiner cadeautje dus heb daar mijn twijfels bij...
Dorine92 schreef:Bij ons op het werk regelt het uitzendbureau de kerstpakketten voor de uitzendkrachten. Dus wat krijgen die.. 4 snoepjes in een zakje. Of 2 blokjes chocola in een doosje. En dat heet dan "kerstpakket". De mensen die voor het bedrijf zelf werken krijgen een heel leuk goedgevuld kerstpakket
dromertje2 schreef:In het topic zelf gaat het er ook over dat iedereen hetzelfde moet krijgen. Misschien moet je het topic is lezen.
Maar verder zou ik het normaal vinden als je op een heel jaar maar een paar uur hebt gewerkt, je geen cadeau krijgt. Je moet ergens een lijn trekken.
dromertje2 schreef:In het topic zelf gaat het er ook over dat iedereen hetzelfde moet krijgen. Misschien moet je het topic is lezen.
Maar verder zou ik het normaal vinden als je op een heel jaar maar een paar uur hebt gewerkt, je geen cadeau krijgt. Je moet ergens een lijn trekken.
Zoolgangster schreef:Dorine92 schreef:Bij ons op het werk regelt het uitzendbureau de kerstpakketten voor de uitzendkrachten. Dus wat krijgen die.. 4 snoepjes in een zakje. Of 2 blokjes chocola in een doosje. En dat heet dan "kerstpakket". De mensen die voor het bedrijf zelf werken krijgen een heel leuk goedgevuld kerstpakket
Uitzendbureau waar ik voor werkte gaf 1 plastic flesje. Maar goed, een dorstig kind in de 3e wereld zou dan ook dezelfde fles krijgen. Er waren wat boze uitzendkrachten die die flesjes niet eens ophaalden. Dat er een goed doel achterzat maakte het voor mij nog wel acceptabel en het is toch een aardigheidje. Maar de meeste mensen wisten dat niet en baalden flink. (moet je een bijgevoegd briefje lezen, moeilijk).
verootjoo schreef:dromertje2 schreef:In het topic zelf gaat het er ook over dat iedereen hetzelfde moet krijgen. Misschien moet je het topic is lezen.
Je kan die lijn toch gewoon trekken bij wel of niet in dienst
Een lijn trekken tussen een gewerkt aantal uren vind ik echt bizar. Dat onderscheid wordt al in je salaris gemaakt.
dromertje2 schreef:T is maar normaal dat er een onderscheid in loon gemaakt wordt als je maar 8 u per week werkt of 40u, niet? Dat is toch een evidentie?
Je werkt er ook naar.
verootjoo schreef:Voor het wel of niet geven van een cadeau vind ik het echt heel raar om te kijken naar werkuren.
Voor een kerstpakket werk je niet om het te verdienen he? Dat is een blijk van waardering van je werkgever. Die dan dus blijkbaar mensen met meer werkuren meer waardeert dan mensen met weinig werkuren. Bizar gewoon. Iedereen zet zich in.
Je eindejaarsbonus en salaris gaan natuurlijk wel naar rato van gewerkte uren.
verootjoo schreef:Mag ie zelf bepalen ja, maar ik mag ook zelf bepalen dat ik dat geen stijl en ook niet zo sociaal en geen goed werkgeverschap vind![]()
Ik heb het ook echt nog nooit meegemaakt eigenlijkis de eerste keer dat is hoor dat er mensen uitgesloten worden voor een kerstpakket. Het komt volgens mij ook echt niet vaak voor in Nederland
Froukje schreef:Hoewel ik echt niet de leukste baas heb ben ik wel blij dat ze bij ons gewoon iedereen het zelfde kerstpakket geven. Of je nou 1 dag in de week werkt of 6 en of je nou 10 jaar of 1 week in dienst bent. Iedereen krijgt hetzelfde.
Je kunt het als bedrijf toch niet maken iedereen een kerstpakket te geven en dan bepaalde mensen over te slaan omdat ze niet genoeg uren maken/er te kort werken?
Ik zou ook echt niet lang bij zo'n bedrijf in dienst zijn denk ik. Het gaat me echt niet om dat kerstpakket, die kan me echt gestolen worden, maar wel om het feit dat je dan dus blijkbaar gewoon niet gewaardeerd word want je werkt te weinig.
Sizzle schreef:Ik zie nu helemaal voor me dat dan uitgerekend de schoonmaakster die sowieso al de minst gewaardeerde en slechst betaalde functie heeft geen kerstpakket krijgt omdat ze maar 1-2 uurtjes per dag gewerkt heeft (misschien zelfs naast haar 3 andere poetsbanen om de huur te kunnen blijven betalen).
Froukje schreef:Hoewel ik echt niet de leukste baas heb ben ik wel blij dat ze bij ons gewoon iedereen het zelfde kerstpakket geven. Of je nou 1 dag in de week werkt of 6 en of je nou 10 jaar of 1 week in dienst bent. Iedereen krijgt hetzelfde.
Je kunt het als bedrijf toch niet maken iedereen een kerstpakket te geven en dan bepaalde mensen over te slaan omdat ze niet genoeg uren maken/er te kort werken?
Ik zou ook echt niet lang bij zo'n bedrijf in dienst zijn denk ik. Het gaat me echt niet om dat kerstpakket, die kan me echt gestolen worden, maar wel om het feit dat je dan dus blijkbaar gewoon niet gewaardeerd word want je werkt te weinig.