Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:37

CalipsoLover schreef:
Er is helemaal geen zolder, kwam hier plots voorbij maar dat is dus niet het geval. Weet niet waar dat vandaan komt. Er is dus een eenpersoonsbed op overschot, dus naar de kringloop hoeft niet. Voor de rommel die in mijn broer zijn ex-kamer staat moet ook nog even een oplossing gezocht worden.

Oke, heb daarnet even gezegd tegen mijn broer dat alles wel wat moet gaan opschieten en hij een beetje in gang moet schieten met zijn eigen slaapkamer te installeren. Maar kreeg onverwachts wat een snauwende blik en 5 minuten later zei hij 'Ik wil alles wat op het gemak doen' waardoor mijn moeder ook meteen een bezorgde blik naar mij toe wierp. Ja oliebol, merk dat hoe meer ik op mijn strepen ga staan mijn broer vervelender wordt. Terwijl hij gisteren nog zei dat hij 'het wel begreep als ik het vervelend vond als hij in mijn kamer sliep'

Pfff, is jouw broer gewend dat alles maar voor hem geregeld wordt? Wellicht eerst door jullie moeder en daarna door zijn vriendin? Tuurlijk is de situatie lastig, maar het is zíjn kind en het zijn zíjn problemen. Heel lief dat jullie willen helpen, maar hij moet zelf ook zijn verantwoordelijkheid pakken hoor.

BigOne

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:55

Mannen zijn vaak toch veel gemakkelijker. Zeg tegen je moeder dat je het fijn vind dat ze voor haar kinderen wil klaarstaan maar dat jij dit niet aan kunt. Dus of broerlief huurt maar een vakantiewoning zolang of hij zorgt dat zij ex uit de woning gaat en hij er in.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:59

Dat is nu ook wel drastisch.
De situatiebeschrijving doet vermoeden dat ex niet van de makkelijkste is en broer voor het blok gezet werd.
Het huis is bovendien groot genoeg dus het is op te lossen maar ze moeten het gewoon even met z'n allen bespreken en aanpakken.
Helemaal onoverkomelijk is broer in huis nu ook weer niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:06

En wat ik in het andere topic las is het een vreselijk lieve jongen die volkomen genaaid is. Nou ja ts, blijven communiceren en wees duidelijk.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:10

lieveli schreef:
En wat ik in het andere topic las is het een vreselijk lieve jongen die volkomen genaaid is. Nou ja ts, blijven communiceren en wees duidelijk.

Ook vreselijk lieve jongens die volkomen genaaid zijn kunnen de handen laten wapperen ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:11

Freggle_Edge schreef:
lieveli schreef:

Ook vreselijk lieve jongens die volkomen genaaid zijn kunnen de handen laten wapperen ;)

Ik heb nooit anders beweerd.

Edit: :) :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:16

Ik vind een vreselijk lieve jongen die volkomen genaaid is niet meer zo leuk als hij het vervolgens op zijn gemakje wil gaan oplossen en daarbij zijn zus in de weg zit. Hup, de lieverd een schop onder zijn kont zodat zijn handen uit de mouwen komen en hij zijn oude slaapkamer weer rap terug tovert van rommelkamer naar slaapkamer.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:18

Toch flauw hoe ts haar broer door een aantal zo aangevallen wordt.
Als dit verhaal door een bokker was verteld vanuit broers oogpunt waren de reacties juist weer op degene die de kamer had afgestaan zo negatief geweest want diegene met een relatie breuk gaat door een rottijd.

Ts je geeft zelf al aan dat jouw broer zelf niet weet hoe jij je erover voelde. Dat kan ie niet ruiken natuurlijk en al helemaal niet als hij zelf al zoveel kopzorgen heeft.
Als mensen hem al niet zielig vinden waarom jou dan wel ?
Ik lees alleen waarom dingen niet kunnen en wat je broer en nichtje allemaal verkeerd doen.
Probeer die energie eens om te zetten in wat wel kan.
Kop telefoon op en dan leren waar wel plek is. Afleiding kan je met vanalles hebben. Is aan jou er iets aan te doen.
Die kamer kan je zelf ook in orde maken voor je broer en hem zo verrassen door dat voor hem te doen zodat hij zijn focus op zn scheiding kan houden.
Kan me best voorstellen dat ie iets op zn gemak wil doen als al t andere al zo hectisch is
Vind t oprecht sneu dat hij zo wordt afgebrand terwijl hij er nog maar net zit.
Geef m wat adempauze.. help waar kan en waar niet kan geef dat gewoon duidelijk aan.
Niet overal dit kan niet en dat kan niet. Wat kan wel en regel dat.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:38

Maar ook als je bent bedrogen, kun je rekening houden met de mensen die jou een gastvrij huis aanbieden.
Vooral als deze situatie waarschijnlijk langere tijd gaat duren.
Dat vergt aanpassingsvermogen van alle partijen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:39

Ik vind dat hier van beide kanten te makkelijk gedacht wordt.
TS is gewoon haar plek kwijt, uit ervaring als iemand die snel overprikkeld is, kan je dan echt even niks meer. Hoe erg je je er ook probeert aan te passen. Dat is niet een kwestie van "even een knop omzetten", dat is een kwestie van wennen, uitproberen, falen, en dan pas kan je aanpassen naar je wens om weer te zien wat werkt. Als TS met 2 weken examens heeft is dit niet het moment om dat riedeltje door te gaan.
Haar broer hetzelfde, een kind hebben en uit elkaar gaan is mentaal niet niks. Als hij eerst snauwt maar vervolgens wel rustig zegt "ik heb tijd nodig" dan zit die er ook gewoon hartstikke doorheen. Want hij beseft wel dat het niet goed is zo, maar zijn gevoel geeft dan die snauwende blik.

Ik denk dus dat je zelf echt je oude plekje moet terug krijgen en even als noodoplossing kan je broer misschien in de 2e living slapen? In ieder geval even tot je examens voorbij zijn. Na je examens maar weer even verder zien.
Ga even om tafel met zowel je broer als je moeder om even te kijken of jullie tot een oplossing kunnen komen. Verzin zelf een paar opties die voor jou werken, schrijf ze desnoods op, en misschien zit er iets bij dat voor de rest ook goed werkt.
Succes TS...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:42

TS heeft haar kamer aan haar broer aangeboden en dat blijkt niet te werken. De oplossing is dat zijn oude jongenskamer geschikt wordt gemaakt als zijn slaapkamer. Er zijn 3 volwassenen in huis dus als die er samen de schouders onder zetten kan dat toch in 4 uur geregeld zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:47

Maflinger_S schreef:
Ik vind een vreselijk lieve jongen die volkomen genaaid is niet meer zo leuk als hij het vervolgens op zijn gemakje wil gaan oplossen en daarbij zijn zus in de weg zit. Hup, de lieverd een schop onder zijn kont zodat zijn handen uit de mouwen komen en hij zijn oude slaapkamer weer rap terug tovert van rommelkamer naar slaapkamer.

Het zijn niet mijn woorden dat het een jongen is die vreselijk is misbruikt en nu mentaal en fysiek in de knoop zit. Ik vind de topictitel ook wel ironisch want tot zover het liefdesleven van 'Hans'.

En als je die jongen je kamer aanbiedt en je dan toch bedenkt is dat vervelend, voor alle partijen. En als hij er echt zo slecht aan toe is als elders op bokt valt te lezen dan snap ik ook wel dat 'ie niet altijd heel correct reageert.

Je bent broer/zus, heel hecht, het is een nare situatie. Het allerbelangrijkst zijn nu die examens, leg dat uit op een rustige manier.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:51

Ben het niet veel eens met lieveli maar nu deel ik haar mening ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:52

Oke

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:57

Ik ben het meestal wel eens met Lieveli, en nu ook.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:59

Hoi ts, als ik je berichten zo lees klinkt het vooral alsof je er veel moeite mee hebt om je gevoelens te communiceren. Ik zou zeggen, dit is het perfecte moment om daar aan te werken, heb je nog je hele leven plezier van. Verder moet je ook goed beseffen dat je niet altijd lief hoeft te zijn. Ook niet voor vrienden of familie (misschien juist niet zelfs)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 22:26

Mijn broer wordt wat neergeschilderd als een beul, wat helemaal niet het geval is om dat nogmaals even aan te knopen. Mijn broer is bij zijn vriendin alles behalve gemakzuchtig geweest, integendeel, ALLES viel op zijn schouders zoals lieveli zegt, hij heeft het niet gemakkelijk maar daar hoef ik niet op terug te komen want dat heb ik al meerdere keren gezegd en aangeboden om dit verder via pb te sturen. Daarom dat ik misschien ook te voorzichtig ben met het communiceren naar hem toe, ja ik moet duidelijker zijn en zeggen waar het op staat, maar ik hou momenteel misschien ook te veel rekening met zijn gevoelens en schuif mezelf daardoor op de tweede plaats...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:38

Of je laat het gaan en de kans is groot dat de situatie escaleert, zeker als je snel overprikkeld bent heb je al helemaal je eigen ruimte nodig, daarnaast geeft dit je zoveel stress dat je mogelijk je examens slechter maakt.
Of je zegt tegen je broer, ik merk, dit gaat niet goed, sorry dat ik mijn kamer aanbood, ik heb hem nu echt zelf weer nodig, jij moet je eigen kamer gaan gebruiken en dan aanbieden bv tweede kerstdag op te passen zodat hij een hele dag de tijd heeft zijn kamer in te richten
Of je zoekt zsm een kamer elders bv vlakbij jouw school! Eerlijk gezegd denk ik dat die laatste optie wellicht het beste is indien broer daar met jong voor langere tijd blijft hangen in een zo een gehorig huis! De tijd die je nu kwijt bent aan het 'oppassen' kun je dan besteden aan een bijbaantje waar jij je kamer van kunt betalen!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 23-12-18 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:41

Is het een idee om morgen, als je nichtje er niet is, met z'n drieën om de tafel te gaan zitten en in alle rust de dingen uit te praten en concrete afspraken te maken om samen zo snel mogelijk de oude kamer van je broer in elke geval zover klaar te maken dat hij daar rustig kan slapen, zodat jij weer in je eigen kamer kan?

Aangeven dat je begrip hebt voor zijn situatie, maar dat je het fijn vindt als hij ook begrip voor jouw situatie en je examens opbrengt en dat jullie nog een tijd met elkaar onder een dak moeten leven en dat het dan fijn is als iedereen, ook je moeder, een eigen plekje heeft om zich even terug te kunnen trekken.

Wel fijn dat je vriend een extra bureautje heeft geregeld, zodat je daar ook kunt studeren trouwens. Ik hoop dat jullie thuis ook snel tot een oplossing kunnen komen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:43

Sabri schreef:
Of je laat het gaan en de kans is groot dat de situatie escaleert, zeker als je snel overprikkeld bent heb je al helemaal je eigen ruimte nodig, daarnaast geeft dit je zoveel stress dat je mogelijk je examens slechter maakt.
Of je zegt tegen je broer, ik merk, dit gaat niet goed, sorry dat ik mijn kamer aanbood, ik heb hem nu echt zelf weer nodig, jij moet je eigen kamer gaan gebruiken en dan aanbieden bv tweede kerstdag op te passen zodat hij een hele dag de tijd heeft zijn kamer in te richten
Of je zoekt zsm een kamer elders bv vlakbij jouw school! Eerlijk gezegd denk ik dat die laatste optie wellicht het beste is indien broer daar met jong voor langere tijd blijft hangen in een zo een gehorig huis!

Huh?? De wereld omgekeerd.
Rare omkering.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:49

CalipsoLover schreef:
Mijn broer wordt wat neergeschilderd als een beul, wat helemaal niet het geval is om dat nogmaals even aan te knopen. Mijn broer is bij zijn vriendin alles behalve gemakzuchtig geweest, integendeel, ALLES viel op zijn schouders zoals lieveli zegt, hij heeft het niet gemakkelijk maar daar hoef ik niet op terug te komen want dat heb ik al meerdere keren gezegd en aangeboden om dit verder via pb te sturen. Daarom dat ik misschien ook te voorzichtig ben met het communiceren naar hem toe, ja ik moet duidelijker zijn en zeggen waar het op staat, maar ik hou momenteel misschien ook te veel rekening met zijn gevoelens en schuif mezelf daardoor op de tweede plaats...

Ik denk dat jij en je broer het niet van een vreemde hebben nee := maar mooie les voor jullie alledrie: om dit te laten werken moet eenieder dus heel duidelijk zijn én jij móet jezelf nu op de 1e plek zitten.

Dus haal met elkaar zijn kamer leeg en geef aan wanneer je moet studeren. Een kleuter is geen robot maar als jullie allebei thuis zijn en je hebt last van haar kan hij misschien even ergens met haar lunchen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:06

Een toevoeging op de post van lieveli ipv lunchen. Bij ons zitten er verschillende tuincentra die een (gratis) binnenspeeltuin hebben. Papa kan lekker een bakje koffie doen en dochterlief lekker spelen. En jij kan lekker studeren.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:14

senna21 schreef:
Sabri schreef:
Of je zoekt zsm een kamer elders bv vlakbij jouw school! Eerlijk gezegd denk ik dat die laatste optie wellicht het beste is indien broer daar met jong voor langere tijd blijft hangen in een zo een gehorig huis!

Huh?? De wereld omgekeerd.
Rare omkering.

Tja, broer met kind is er al en heeft blijkbaar al redelijk wat 'macht' over TS en haar moeder. Als TS mogelijk dreigt enorm overprikkeld te raken ivm huilend kleutertje en zo te horen onvolwassen gedrag van broer lijkt me niet een fijne plek om je op je studie te concentreren. Zeker niet als broer de verwachting heeft dat zus en moeder de 'moederrol' van het kindje ook nog deels gaan doen. Wat TS dus ook doet. TS is inmiddels volwassen en zou dus op kamers kunnen. Om een jaar of langer mogelijk gefrustreerd thuis te zijn of op een rustige kamer bij je school je op jezelf en je studie te concentreren, dan kan het wat omgedraaide werkelijkheid zijn, alleen die situatie is al ontstaan en zo te lezen heeft TS nu geen enkele ruimte / plek meer omdat ze die al heeft afgestaan! En zo te lezen heeft ze medelijden dus zal ze mogelijk snel geneigd zijn te doen wat hij wil.. Het is al van de zotte dat je je eigen bed afstaat en kamer en bij je moeder gaat slapen als je al een volwassen vrouw bent. Notabene in een huis waar de rommel blijkbaar belangrijker is om een eigen kamer te hebben dan TS. Het lijkt me geen gezonde situatie daar meer voor TS.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 23-12-18 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:20

Pfoe wat wen vreselijk negatief bericht. 'Macht'. Zo lees ik het gelukkig niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:37

Ik lees de post van TS vooral als die van iemand die een beetje overvallen is door een situatie, net als de rest van het gezin trouwens. Omdat TS (en haar moeder) lieve en behulpzame mensen zijn hebben ze hulp geboden aan een gezinslid dat hulp nodig had. De vorm van hulp moet echter nog wat geoptimaliseerd worden, een realisatie die kwam nadat de eerste schok voorbij was. Daar is niets mis mee, maar dat heeft wel goede en heldere communicatie nodig, zodat iedereen kan werken aan een situatie die ook op iets langere termijn voor alle gezinsleden gaat voldoen.