Goof schreef:Operatieassistent lijkt me echt enorm leuk!
Ik vind het echt een heel leuk beroep. Het is technisch, het is menselijk en je hoeft je nooit zorgen te maken of je haar goed zit en wat je aantrekt in de ochtend
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mcjv schreef:Nu jullie beginnen over die nachtdiensten, ik heb nooit geweten dat dat wettelijk niet mocht. Ik werkte donderdag meestal tot 4, vrijdag en zaterdag tot 6 en de dag erna werkte ik om 18:00 meestal al. Soms wat eerder, soms wat later. Vooral met grote evenementen begon ik wel eens om 13:00 als ik de nacht had gewerkt. Gelukkig ben ik daar ook niet meer werkzaam. Was overigens een baantje in de horeca, wat ik wel altijd met volle passie heb gedaan, maar de tijden hebben mij echt gesloopt en ik ga nu op zoek naar iets overdag of alleen in de avond.
bzquinto schreef:Groot gelijk. De nachtdiensten sloopten mij ook. En dat nog icm paardrijden en alle andere dingen werd het mij ook echt teveel. Heb nu gewoon een baantje gevonden overdag. En de weekenden vrij
Heerlijk
Gelukkig kan ik dat nu allemaal weer oppakken. Wat fijn ook dat je nu iets hebt gevonden dat je dat ook lekker weer kan doen.
verootjoo schreef:Ik ben fysiotherapeut in een revalidatiecentrum waar ik op de longafdeling werk. En ik vind het geweldig.
Ik heb er over gedacht om me om te scholen naar operatieassistent omdat er zoveel vraag naar is, maar ik durf niet
enny schreef:verootjoo schreef:Ik ben fysiotherapeut in een revalidatiecentrum waar ik op de longafdeling werk. En ik vind het geweldig.
Ik heb er over gedacht om me om te scholen naar operatieassistent omdat er zoveel vraag naar is, maar ik durf niet
Ben je bang dat je spijt van de overstap zou krijgen of lijken de operaties je spannend?
Ik werk nu bij een detacheerbedrijf als Business Intelligence & Analytics Engineer (mond vol) en ben momenteel gedetacheerd als Business Intelligence Developer bij een hele grote bank hier in Nederland. Ik ontwikkel en onderhoud de applicaties/software, ben veel bezig met bergen aan data (Databases, ETL, SQL) en creeër ook dashboards en rapporten in o.a. PowerBI.
Ik heb altijd geroepen dat ik geen kantoorbaan wilde en nu zit ik toch op kantoor. Het bevalt me echter hartstikke goed omdat mijn werk lekker afwisselend is! Bij mijn werkgever heb je ook de mogelijkheid om vanuit huis te werken, dus dat vind ik echt ideaal. Op maandag en dinsdag zit ik sowieso op kantoor, op twee locaties. De rest van de week is maar net hoe het uitkomt
Ik ben ook nog hartstikke jong en ik kom net pas om de hoek kijken in de wereld van de IT, dus ik kan nog alle kanten op. Voor nu heb ik echt een top plek om ervaring op te doen
Varekaj schreef:Ik zou ontzettend graag met dieren werken of, zoals maaikemuis, in een OK. Helaas zit ik als sociaal verpleegkunde al 2,5 jaar aan een bureau. Ik zou niet eens meer weten hoe ik bloed moet prikken, of ik zou er toch even heel goed over moeten nadenken.
En dan te bedenken dat ik na een stage op medische beeldvorming ooit zowat blind aan de lopende band infusen kon plaatsen...
. Leuke collega's, leuke leidinggevende's en het werk is afwisselend. En tja, het verdient ook prima
. Maar ik doe mijn job heel graag, ben dierenarts voor rundvee. bzquinto schreef:mcjv schreef:Nu jullie beginnen over die nachtdiensten, ik heb nooit geweten dat dat wettelijk niet mocht. Ik werkte donderdag meestal tot 4, vrijdag en zaterdag tot 6 en de dag erna werkte ik om 18:00 meestal al. Soms wat eerder, soms wat later. Vooral met grote evenementen begon ik wel eens om 13:00 als ik de nacht had gewerkt. Gelukkig ben ik daar ook niet meer werkzaam. Was overigens een baantje in de horeca, wat ik wel altijd met volle passie heb gedaan, maar de tijden hebben mij echt gesloopt en ik ga nu op zoek naar iets overdag of alleen in de avond.
Groot gelijk. De nachtdiensten sloopten mij ook. En dat nog icm paardrijden en alle andere dingen werd het mij ook echt teveel. Heb nu gewoon een baantje gevonden overdag. En de weekenden vrij
Heerlijk
Op woensdagmorgen om 7u stoppen en maandag terug opnieuw dagurenverootjoo schreef:Nee ik ben bang voor infusen plaatsen en alles wat met naalden te maken heeft![]()
En heb zelf een traumatische keizersnede gehad en dat wel verwerkt maar denk toch dat het terugkomt als ik weer in een OK kom.
Liesje1611 schreef:Ik ben afgestudeerd als paraveterinair maar vond mezelf te jong om al aan het werk te gaan (19) en het loon is natuurlijk bagger.
Ben gestart met de HBO Diergezondheid & Management en ik wil dolgraag mijn eindstage lopen bij de NVWA, samen werken met de dierenpolitie en mij hard maken tegen de broodfok.Dat lijkt me echt fantastisch!
Mijn iets minder realistische droom zou denk ik wildlife-dierenarts zijn in de Serengeti.
Varekaj schreef:@Mexx_lady stiekem zou ik ook graag op medische beeldvorming staan (ik hou van "technische" zorg zoals je mss merkt) maar durf er niet meer voor solliciteren omdat ik dus eigenlijk de meest banale basistechnieken niet meer ken.
En op MB of OK staan in halftijdse functie... Lijkt me praktisch helemaal onmogelijk.
Daarnaast, voor OK-assistent moet je een postgraduaat volgen. Ik kan het me echt niet veroorloven om te stoppen met werken om terug te gaan studeren
Koekie73 schreef:Leuk topic dit!!
Ik ben 45 en had voor mijn scheiding (paar jaar geleden) het plan om mijn droom uit te laten komen en HBO-V te gaan doen (heb 'vroegah' Commerciele Economie gedaan) Doordat wij 2 zorgintensieve kinderen hebben en ik zo goed als fulltime voor ze zorg (don't ask) was het niet haalbaar. Ze gaan allebei inmiddels naar voortgezet speciaal onderwijs en alleen al studie combineren met hun schooltijden is onmogelijk. Laat staan alle afspraken met hulpverlening. Dag droom.....
Maar sinds een jaar heb ik zo'n leuke baan gevonden! Heel gek misschien, maar het is de leukste baan, werkgever en de leukste collega's die ik in al die jaren heb gehad. Ik ga alle 4 de dagen met heel veel plezier naar mijn werk en dat heb ik nog niet eerder ervaren. Blijkbaar zit ik helemaal op mijn plek.
Ik ben verantwoordelijk voor import voor een klein familiebedrijf.
Liesje1611 schreef:Ik ben afgestudeerd als paraveterinair maar vond mezelf te jong om al aan het werk te gaan (19) en het loon is natuurlijk bagger.
Ben gestart met de HBO Diergezondheid & Management en ik wil dolgraag mijn eindstage lopen bij de NVWA, samen werken met de dierenpolitie en mij hard maken tegen de broodfok.Dat lijkt me echt fantastisch!
Mijn iets minder realistische droom zou denk ik wildlife-dierenarts zijn in de Serengeti.
.