Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lente schreef:Volgens mij valt een pansexueel op karakter, los vh geslacht. Volgens mij hetzelfde als bi, maar dat zal vast niet zo zijn.Help me eens even.
Als je biseksueel bent val je op mannen en op vrouwen.
Als je panseksueel bent val je op mannen, vrouwen, transmannen, transvrouwen, etc. Toch?
Is er dan nog een aparte term als je als vrouw op vrouwen en op transvrouwen valt?
Palmera schreef:Ja. Maar ik ken ook mannen die ik niet manlijk en aantrekkelijk vind.
Die zijn gewoon aardig en dat is alles.
Maar goed, gewoon wat namen dan: George Clooney, Johnny Hallyday toen hij rond de 50 jaar was, Placido Domingo nog steeds (!), Eric Cantona.
Inderdaad mannen met fijne gelaatstrekken, kleine handen, smal gebouwd of klein, het valt bij mij allemaal af.
Werecat schreef:superpony schreef:Het lijkt me soms ook beter als mensen wel wat meer open zijn en wel antwoorden geven. Ik weet echt dingen niet en kan met mn vragen nergens terecht. Ik wil geen vooroordeel en denk wel dat het veel vooroordelen weg zou kunnen nemen.
Je hoeft niet in details te spreken, maar als het gewoon gezegd wordt; het is zus of zo, dan is het misschien klaar.
Op het internet is er ook erg veel te vinden over seksualiteit, zoals bijvoorbeeld op de site van sense. Die is er vooral op gericht om jongeren te informeren, maar dan alsnog erg nuttig.
Je geeft zelf bijvoorbeeld aan dat je het niet prettig vindt om jouw seksleven te bespreken, omdat je dat graag privé wil houden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen zo geldt. Heeft denk ik meer met het verlangen naar privacy te maken, dan dat het echt taboe is.
Rebecca schreef:Ik zal eens worstelen door dit topic
Heb niks met mannen , als kind al niet en ben 26 nu en nog nooit een relatie gehad. Soms het gevoel dat ik gewoon op niemand val maar misschien val ik gewoon niet op mannen , kwijl nooit bij zogenaamde hete mannen op tv weg etc
-gaat eens lezen-
theadora99 schreef:Panseksueel is inderdaad “meer” op persoon, in plaats van op geslacht. Ook bijvoorbeeld non-binaire mensen zitten daarin, die “buiten” de biseksualiteit vallen. Vor mij vallen transgender mannen/vrouwen wel onder biseksualiteit.

Dioxide schreef:Team Pan hierzo![]()
Voor mij betekent dat dat ik echt op een persoonlijkheid val en niet op een geslacht.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik er achter gekomen ben als ik eerlijk terug ga kijken. Al heel vroeg had ik een relatie met een jongen, maar destijds was ik al wel bewust dat ik vrouwen en non-binaire personen ook aantrekkelijk vind. Met de jaren nogal wat ervaringen opgedaan en het maakt me nog steeds niet uit. Vind ik je leuk, dan vind ik je leuk - ongeacht in wat voor verpakking je zit
Relaties heb ik echter wel alleen met mannen gehad, terwijl "anders" ook absoluut een optie was.
Precies alsof zij mensen dus enkel als object zien en naar het omhulsel kijken en niet naar de inhoud.
En al is het niet oliebol, het voelt gewoon anders. Zeker na een laatste aanvaring heb ik besloten dat het echt de laatste keer was, jezus... (In deze periode wist ik overigens wel al wat mijn geaardheid was, maar er is niks mis met wat experimenteren.
) Ook gewoon het algemene gevoel van een vrouw, zachte handen enzo.
GNC jongens/mannen vind ik ook heel mooi qua uiterlijk, ik zou zeggen moest ik biseksueel zijn zou ik me misschien heel erg aangetrokken kunnen voelen tot hun, maar dat is nu niet het geval.
Dus niet al het onbegrip komt af van buiten de community helaas.
Pas een jaar of een paar jaar later kwam het idee van 'ik kan wel biseksueel zijn', aangezien ik toen al vaak meelas op forums en mensen erover zag schrijven. Ook opvallend zoals sommige mensen hier schreven dat onderwerpen over homoseksualiteit me wel héél hard interesseerden in die tijd, wouldn't know why...
Zeiden ze achteraf. En moeders gilde tijdens de relatie vooral 'pas op dat je niet zwanger raakt hoor!' 
Avalanche81 schreef:Palmera schreef:Ja. Maar ik ken ook mannen die ik niet manlijk en aantrekkelijk vind.
Die zijn gewoon aardig en dat is alles.
Maar goed, gewoon wat namen dan: George Clooney, Johnny Hallyday toen hij rond de 50 jaar was, Placido Domingo nog steeds (!), Eric Cantona.
Inderdaad mannen met fijne gelaatstrekken, kleine handen, smal gebouwd of klein, het valt bij mij allemaal af.
Daar val ik juist als een blok voor. Ik heb niets met macho mannen, doet me net zo weinig als een heel vrouwelijke vrouw

DezeNaam schreef:Om eerlijk te zijn vind ik het 'omdat ik op personen val en niet op geslacht' altijd zo denigrerend overkomen naar bi- en homoseksuele mensen.Precies alsof zij mensen dus enkel als object zien en naar het omhulsel kijken en niet naar de inhoud.
!)

superpony schreef:Goed om te lezen dat jullie het samen fijn hebben, klinkt als een warme relatiegermie, ik snap je en het is niet te dwingen. Maar mijn man stinkt niet hoor en zijn ding ook niet....
Ik hou ook niet van vies enzo, maar wij hebben alleen sex met elkaar in ons eigen huis. Dan ken je elkaar goed, bent niet meer zo vies van elkaar en hebt alles bij de hand om schoon te maken. Daarbij vergeet je echt wel dingen als je wel opgewonden zou raken en in de sex zit. Tijdens denk ik echt nergens aan.
Maar ik ben wel daarna van netjes en schoonmaken.
Mijn man is wat simpeler daarin en is totaal niet vies van mij. Ik ben wel snel vies van mensen, en deels ook weleens van hem, maar tijdens sex is dat echt wel weg.
Wat ik me ook eigenlijk afvraag voor de groep die geen voorkeuren heeft;
Hoe doe je dat dan om in contact te komen met iemand anders? Hoe weet je of iemand ook open staat voor jou?
In een stad kan je vast mensen versieren zoals je wil. Maar stel dat je veel in een dorp gaat stappen en je had vorige week een vriendje, hoe moet een vrouw dan weten dat je deze week misschien interesse in haar hebt?
Voor mijn gevoel is het voor mensen met een uitgesproken voorkeur wel iets makkelijker.

Ailill schreef:Lente schreef:Volgens mij valt een pansexueel op karakter, los vh geslacht. Volgens mij hetzelfde als bi, maar dat zal vast niet zo zijn.Help me eens even.
Als je biseksueel bent val je op mannen en op vrouwen.
Als je panseksueel bent val je op mannen, vrouwen, transmannen, transvrouwen, etc. Toch?
Is er dan nog een aparte term als je als vrouw op vrouwen en op transvrouwen valt?