Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:58

Help me eens even.

Als je biseksueel bent val je op mannen en op vrouwen.
Als je panseksueel bent val je op mannen, vrouwen, transmannen, transvrouwen, etc. Toch?

Is er dan nog een aparte term als je als vrouw op vrouwen en op transvrouwen valt?

Tortilla

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:00

Ik heb panseksueel altijd uitgelegd gekregen alsin 'je valt op het karakter' en niet op een geslacht :)

Zelf geen idee wat ik ben. Altijd geroepen dat ik bi ben, maar ik weet niet in hoeverre dat klopt. Het enige dat ik weet is dat ik in ieder geval op mannen val :+
Als daar nog eens wat bij komt kijken maar ouders raar op, maar dan zien we dat tegen die tijd wel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:04

Lente schreef:
Help me eens even.

Als je panseksueel bent val je op mannen, vrouwen, transmannen, transvrouwen, etc. Toch?

Is er dan nog een aparte term als je als vrouw op vrouwen en op transvrouwen valt?
Volgens mij valt een pansexueel op karakter, los vh geslacht. Volgens mij hetzelfde als bi, maar dat zal vast niet zo zijn.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:07

Panseksueel is inderdaad “meer” op persoon, in plaats van op geslacht. Ook bijvoorbeeld non-binaire mensen zitten daarin, die “buiten” de biseksualiteit vallen. Vor mij vallen transgender mannen/vrouwen wel onder biseksualiteit.

Ev_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:26

Ik weet nog steeds niet helemaal wat ik ben. Als ik perse een hokje moet bedenken kom ik denkik uit op homo-romantisch-biseksueel. Dat is waar ik me op dit moment het meest comfortabel bij voel geloof ik :j

Als ik zo terug kijk heb ik altijd al geweten dat ik op vrouwen val. Ik heb twee moeders wat het al makkelijker maakte om te realiseren wat bepaalde gevoelens waren, maar alsnog ben ik pas op mn 26e uit de kast gekomen (als zijnde,'ik heb een vriendin', zonder label, want dat label vind ik dus nog altijd niet helemaal duidelijk). Voor die tijd heb ik een paar keer een relatie met een man gehad, waarbij ik eigenlijk niet verliefd was.
Ergens vond ik dat ik pas zeker kon weten of ik op vrouwen val als ik een relatie/seks met een vrouw had gehad en dat gebeurde nooit. Nu denk ik bij mezelf, wat een onzin ik wist het altijd al, maar dat is achteraf. En hoewel ik niet denk dat ik verliefd wordt op mannen (hoewel ik niet uitsluit dat t ooit zou kunnen gebeuren) kan ik wel enorm genieten van seks met mannen en kan ik mannen heel aantrekkelijk vinden. Wat denk ik maakte dat ik soms dacht dat ik verliefd was, terwijl dat dus meer fysieke aantrekkingskracht was.

Voor nu weet ik in ieder geval zeker dat ik heel gelukkig ben met mijn meisje, of ze nou een jurkje aan doet met los haar en kanten ondergoed, of een mooi pak/blazers met stoere sneakers <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:05

Palmera schreef:
Ja. Maar ik ken ook mannen die ik niet manlijk en aantrekkelijk vind. :)
Die zijn gewoon aardig en dat is alles.

Maar goed, gewoon wat namen dan: George Clooney, Johnny Hallyday toen hij rond de 50 jaar was, Placido Domingo nog steeds (!), Eric Cantona.

Inderdaad mannen met fijne gelaatstrekken, kleine handen, smal gebouwd of klein, het valt bij mij allemaal af.

Daar val ik juist als een blok voor. Ik heb niets met macho mannen, doet me net zo weinig als een heel vrouwelijke vrouw

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 23:47

TS leest nog steeds mee hoor! Ik merk in deze dat ik mijn gedachtes bij alles wat gezegd wordt niet helemaal goed onder woorden kan brengen, maar ik vind het heel interessant hoe iedereen er tegenaan kijkt.

Ik vind het allemaal ontzettend complex. Wellicht is het voor mij persoonlijk ook niet zon probleem van “waar val ik op”, maar meer, “staat mijn over analyserende hoofd me überhaupt toe ergens op te vallen”...

Misschien ben ik wel gewoon a-romantisch of zo... i dunno....

Toen jullie trouwens begonnen over wat voor type je dan aantrekkelijk vind dacht ik, laat ik eens kijken wat voor vrouwen ik eigenlijk aantrekkelijk vind. En dan vind ik de sprieterige supermodel vrouwen of types die hier genoemd werden zoals Meghan Fox eigenlijk helemaal niet zo interessant. Jennifer Lawrence vind ik wel heel knap, of Sophia Bush...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 01:32

Werecat schreef:
superpony schreef:
Het lijkt me soms ook beter als mensen wel wat meer open zijn en wel antwoorden geven. Ik weet echt dingen niet en kan met mn vragen nergens terecht. Ik wil geen vooroordeel en denk wel dat het veel vooroordelen weg zou kunnen nemen.
Je hoeft niet in details te spreken, maar als het gewoon gezegd wordt; het is zus of zo, dan is het misschien klaar.

Op het internet is er ook erg veel te vinden over seksualiteit, zoals bijvoorbeeld op de site van sense. Die is er vooral op gericht om jongeren te informeren, maar dan alsnog erg nuttig.

Je geeft zelf bijvoorbeeld aan dat je het niet prettig vindt om jouw seksleven te bespreken, omdat je dat graag privé wil houden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen zo geldt. Heeft denk ik meer met het verlangen naar privacy te maken, dan dat het echt taboe is.

Wij hebben zelf prima sex en hebben ook geen problemen.

Maar ik kan me voorstellen dat er nogal wat vooroordelen zijn over alles dat anders is dan hetero sex. Juist mensen die nog nooit iets anders hebben ervaren.

Ik hou een deel prive, omdat ik niet alleen ben. Maar dat is het specifieke deel wat we voor onszelf houden. Meer in het algemeen kan ik er prima over praten verder. Ga alleen niet in details vertellen hoe mijn man in bed is bijv.

Taboe vind ik het meer, omdat het snel als gek, vies, anders, raar wordt ervaren. Men praat stoer of lacherig over sex. Daarmee hou je toch wel wat taboe in stand denk ik.

Rebecca schreef:
Ik zal eens worstelen door dit topic :')

Heb niks met mannen , als kind al niet en ben 26 nu en nog nooit een relatie gehad :') . Soms het gevoel dat ik gewoon op niemand val maar misschien val ik gewoon niet op mannen , kwijl nooit bij zogenaamde hete mannen op tv weg etc :=

-gaat eens lezen-

Maar dat heb ik ook nooit hoor. Vriendinnen hadden foto's van actuers in hun agenda en ik voelde niks bij alleen een mooi plaatje. Nog steeds kan ik er niet opgewonden van raken.

Als ik alleen naar uiterlijk kijk, is mijn man niet mijn type. Maar we ontmoette elkaar, zaten te praten, zoenden en het was eigenlijk wel geregeld.
Voor mij moet iemand echt op een bepaalde manier bewegen, praten etc om aantrekkelijk te zijn.

Ooit was iedereen gek van een jongen die erg knap was. Dat zag ik ook wel, dus ik ook versieren....En ja, we hebben een tijdje lopen rommelen. Ik zag echt dat hij knap was, maar irriteerde me aan dingen en werd niet warm van het zoenen met hem.

Vrouwen vind ik nooit opwindend of aantrekkelijk, dus hoef het niet eens te proberen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 03:13

theadora99 schreef:
Panseksueel is inderdaad “meer” op persoon, in plaats van op geslacht. Ook bijvoorbeeld non-binaire mensen zitten daarin, die “buiten” de biseksualiteit vallen. Vor mij vallen transgender mannen/vrouwen wel onder biseksualiteit.

Dat is niet helemaal waar! De meeste biseksuele mensen kunnen ook gewoon op non-binaire mensen verliefd worden. Biseksueel is een veel nieuwere term dan panseksueel, welke pas wat recenter in gebruik is genomen. Met name door een jongere generatie die bang was dat biseksueel als buitensluitend gezien zou worden, terwijl biseksueel al vanaf het begin inclusief gender non-conforming mensen is geweest. Gewoon een stukje 'verwarring' dus, en persoonlijke voorkeur van verschillende mensen. Ik ben zelf non-binair en biseksueel, voornamelijk omdat ik me al vrij jong met 'biseksueel' identificeerde, en omdat ik de geschiedenis van biseksualiteit erg mooi en belangrijk vind voor mijn identiteit.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 03:23

Team Pan hierzo *\o/*
Voor mij betekent dat dat ik echt op een persoonlijkheid val en niet op een geslacht.

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik er achter gekomen ben als ik eerlijk terug ga kijken. Al heel vroeg had ik een relatie met een jongen, maar destijds was ik al wel bewust dat ik vrouwen en non-binaire personen ook aantrekkelijk vind. Met de jaren nogal wat ervaringen opgedaan en het maakt me nog steeds niet uit. Vind ik je leuk, dan vind ik je leuk - ongeacht in wat voor verpakking je zit :)

Relaties heb ik echter wel alleen met mannen gehad, terwijl "anders" ook absoluut een optie was.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 07:35

Nog nooit gevoelens gehad voor een vrouw. Diverse relaties gehad. Dol verliefd geweest op mannen en nog steeds op mijn vent waar ik 2 jaar mee samenwoon. Hoop ook dat we nog heel lang happy blijven samen. Dus dan kan ik wel in t hokje hetro

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:44

Dioxide schreef:
Team Pan hierzo *\o/*
Voor mij betekent dat dat ik echt op een persoonlijkheid val en niet op een geslacht.

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik er achter gekomen ben als ik eerlijk terug ga kijken. Al heel vroeg had ik een relatie met een jongen, maar destijds was ik al wel bewust dat ik vrouwen en non-binaire personen ook aantrekkelijk vind. Met de jaren nogal wat ervaringen opgedaan en het maakt me nog steeds niet uit. Vind ik je leuk, dan vind ik je leuk - ongeacht in wat voor verpakking je zit :)

Relaties heb ik echter wel alleen met mannen gehad, terwijl "anders" ook absoluut een optie was.

Ja dat vertelde een oud-collega van mij ook... zij is ook pan seksueel.
Zij heeft met verschillende "geslachten" langdurige relaties gehad, maar zij gaf aan dat het voor haar nu het meest logisch voelt dat ze uiteindelijk eindigt met een man. Waarom kon ze niet uitleggen...
Maar dat dat net zo goed niet zo kan zijn... zij heeft wel een sterke kinderwens en heeft zelfs al een donor geregeld voor als ze toch met iemand eindigt waarbij ze technisch gezien geen kinderen kan krijgen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:32

Om eerlijk te zijn vind ik het 'omdat ik op personen val en niet op geslacht' altijd zo denigrerend overkomen naar bi- en homoseksuele mensen. :+ Precies alsof zij mensen dus enkel als object zien en naar het omhulsel kijken en niet naar de inhoud.

Zelf ben ik gay en ik kan zeggen dat ik persoonlijkheid veel belangrijker vind dan uiterlijk. Ik zou het nooit uitsluiten dat ik verliefd zou kunnen worden op een man, ik zou het enkel heel raar vinden. Zou mezelf niet kunnen zien in een relatie met een man, het klopt gewoon niet in mijn hoofd. Heb overigens met beide geslachten wel al gewoon gekust, en sorry mannen, wat kussen de meesten oliebol zeg. :') En al is het niet oliebol, het voelt gewoon anders. Zeker na een laatste aanvaring heb ik besloten dat het echt de laatste keer was, jezus... (In deze periode wist ik overigens wel al wat mijn geaardheid was, maar er is niks mis met wat experimenteren. :+ ) Ook gewoon het algemene gevoel van een vrouw, zachte handen enzo. <3

Iemand stelde hier de vraag waarom sommige homoseksuele mensen zich aangetrokken voelen tot mannelijke vrouwen of vrouwelijke mannen.. Een wetenschappelijke verklaring kan ik niet direct geven, maar ik moet ook zeggen dat ik mannelijke vrouwen extreem aantrekkelijk vind. Waarom? Ik zou het niet weten. Waarom eet ik graag mango's en verafschuwt één van mijn beste vriendinnen ze? :+
Maar ik denk dat het voornamelijk gewoon het feit is dat ze 'gender nonconforming', en dat iets is wat ik heel leuk vind aan mensen. Zeker als ze de nog eens punk/emo/alternatief zijn, ja damn. :') GNC jongens/mannen vind ik ook heel mooi qua uiterlijk, ik zou zeggen moest ik biseksueel zijn zou ik me misschien heel erg aangetrokken kunnen voelen tot hun, maar dat is nu niet het geval.
Moet wel zeggen dat ik niet op het 'mannelijk gedrag' val, mensen die zich als macho's gedragen daar moet ik echt niets van weten.. Helaas komt dat wel nog vrij vaak voor..xd

Maar op 'mijn type' na heb ik ook wel al crushes gehad op mensen die ik eerst niet zag staan. Iemand die me anders nooit was opgevallen sprak me gewoon zo hard aan qua persoonlijkheid. Uiteindelijk vind ik haar nu ook gewoon mooi, ik heb haar nooit 'lelijk' gevonden (wat een term ook om over mensen te praten), maar ze viel me gewoon niet op. Vandaar heb ik dus nog steeds mijn bedenkingen bij het 'pan' zijn, ik denk dat iedereen wel naar persoonlijkheid kijkt lijkt me.. Biseksualiteit is ook niet altijd 50/50. En homoseksuele vrouwen kunnen zich evengoed aangetrokken voelen tot transvrouwen, of non-binaire mensen (die als vrouw geboren zijn in my case en geen T nemen). Al staat het je vrij om je niet aangetrokken te voelen tot bepaalde mensen, aantrekking is geen keuze en ik vind dat er vanuit de community soms nogal gepusht wordt tot wie jij je aangetrokken zou moeten en mogen voelen.

Overigens is het 'kan je dan niet evengoed samenzijn met een man' op het topic 'mannelijke vrouwen' niet enkel iets wat door hetero's gezegd wordt hoor... Heb helaas ook al genoeg in de community zelf gelezen waarom sommige vrouwen zich 'half man' maken, en waarom je ermee samen zou zijn want het is toch bijna een man joh... :+ Dus niet al het onbegrip komt af van buiten de community helaas.

Ik ontdekte trouwens wel al vrij vroeg dat ik gay was. Eerst een tijdje rondgehangen als biseksueel omdat ik die stap 'makkelijker' vond (en ik ook oprecht twijfelde). Toen ik 11 jaar was heb ik ook een 'relatie' gehad met een meisje. Vreemd genoeg heb ik er toen niet eens aan gedacht om er de term 'lesbisch' op te plakken.. :') Pas een jaar of een paar jaar later kwam het idee van 'ik kan wel biseksueel zijn', aangezien ik toen al vaak meelas op forums en mensen erover zag schrijven. Ook opvallend zoals sommige mensen hier schreven dat onderwerpen over homoseksualiteit me wel héél hard interesseerden in die tijd, wouldn't know why... :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:41

Hahaha, mijn ouders waren vooral bizar verbaasd dat ik een korte tijd een relatie met een man had.
Dat klopte niet. :n Zeiden ze achteraf. En moeders gilde tijdens de relatie vooral 'pas op dat je niet zwanger raakt hoor!'
Moest ze toch in de afdeling seksuele voorlichting verlaat praten over 'risico's van seksueel contact'. :')
Ik heb nog nooit zo awkward op de bank thuis gezeten als twintiger.

Mijn moeder heeft sowieso iets met dat soort dingen. Ik ben uit de kast gekomen omdat in de internetgeschiedenis 'gay.nl' stond. Ik wist niet dat mijn moeder überhaupt wist hoe ze bij de internetgeschiedenis kon komen want het is echt een a-techneut. Zit je dan met je 13 jaar. :7

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:05

Avalanche81 schreef:
Palmera schreef:
Ja. Maar ik ken ook mannen die ik niet manlijk en aantrekkelijk vind. :)
Die zijn gewoon aardig en dat is alles.

Maar goed, gewoon wat namen dan: George Clooney, Johnny Hallyday toen hij rond de 50 jaar was, Placido Domingo nog steeds (!), Eric Cantona.

Inderdaad mannen met fijne gelaatstrekken, kleine handen, smal gebouwd of klein, het valt bij mij allemaal af.

Daar val ik juist als een blok voor. Ik heb niets met macho mannen, doet me net zo weinig als een heel vrouwelijke vrouw

Een mannelijke man en een macho is niet hetzelfde hè! :)

De man met vrouwelijke gelaatstrekken kan zich nog steeds gedragen ald een macho en de mannelijke man kan in tranen uitbarsten bij bambi.

Dat laatste is ook verboden. Dat mag alleen ik. :')

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:14

Even ter aanvulling ; homo en bi en hetero zijn geen losse categorieen . Je kan het beter zien als een schaal (kinsey, zie link), al zeggen huidige seksuologen dat dat nog wat te simplistisch is

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kinsey-schaal

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:15

DezeNaam schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het 'omdat ik op personen val en niet op geslacht' altijd zo denigrerend overkomen naar bi- en homoseksuele mensen. :+ Precies alsof zij mensen dus enkel als object zien en naar het omhulsel kijken en niet naar de inhoud.

Ik snap je punt heel goed, alleen denk ik dat het op "personen" vallen voor andere mensen gemakkelijker te begrijpen is en daarom de uitleg gebruikt wordt.

Ook als ik naar mezelf kijk dan snappen mensen het beter als ik vertel dat ik op "mensen" val in plaats van "ik val op alles". Krijg je altijd de vraag; "ben je bi dan?" - yeah, sort of. Maar in het huidige begrip van bi-zijn is het erg zwart-wit voor sommige mensen omdat je in hun ogen dan weer alleen op man en vrouw valt.

(Lag trouwens dubbel om je opmerking over dat de meeste mannen niet kunnen zoenen, zó waar :')!)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:15

Palmera je bent een lekker ding :D
Maar daar heb je gelijk in, het is zeker niet hetzelfde.
Mijn vriend is klein, fijne gelaatstrekken, en heel zachtaardig. Ik viel er werkelijk als een blok voor. Voor mij echt een enorme openbaring dat er in het spectrum "man" nog zoveel zit.
Het grappige is wel dat ik stoere vrouwen ook woest aantrekkelijk vind. Macho vrouwen haha.

Ik zie gender als een spectrum denk ik. Er is heel vrouwelijk, heel mannelijk, en nog een heleboel er tussenin. Ik hou vooral van er tussenin denk ik :)

@ daydream: mee eens. Ik ben biromantisch, en heteroseksueel. En ik vind de Kinsey schaal idd te simplistisch.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:25

Dioxide schreef:
(Lag trouwens dubbel om je opmerking over dat de meeste mannen niet kunnen zoenen, zó waar :')!)

Helaas...... zonder meer waar :(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:36

Ik weet het eigenlijk niet. Het enige wat ik absoluut wel weet is dat ik asexueel ben. En dan denk ik hetero romantisch asexueel. Nog nooit heb ik lichaamssappen van een ander aantrekkelijk gevonden en nooit heb ik ook maar 1 keer behoefte gehad aan seks. Masturberen kan wel, maar dat is gewoon een privedingetje. Maar ik heb echt nooit behoefte gehad aan het gevoel van een man die me penetreerde. Bah. Ook een penis aanraken doet me helemaal niets en ze stinken. Zweet van een ander vind ik ook goor.
Soms denk ik wel eens dat ik dan lesbo ben, maar dat ben ik ook niet. Ik wacht gewoon op de ware mannelijke romantische asexuele avonturier die mij vrijlaat in mijn duiken of zelf meewil en ook openstaat voor veel avontuur. Hoewel ik niet lesbo ben zou ik een relatie met een vrouw me op zich heel goed kunnen voorstellen en er ook wel open voor staan. Uiteraard zonder lichaamssappen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:21

germie, ik snap je en het is niet te dwingen. Maar mijn man stinkt niet hoor en zijn ding ook niet....

Ik hou ook niet van vies enzo, maar wij hebben alleen sex met elkaar in ons eigen huis. Dan ken je elkaar goed, bent niet meer zo vies van elkaar en hebt alles bij de hand om schoon te maken. Daarbij vergeet je echt wel dingen als je wel opgewonden zou raken en in de sex zit. Tijdens denk ik echt nergens aan.
Maar ik ben wel daarna van netjes en schoonmaken.
Mijn man is wat simpeler daarin en is totaal niet vies van mij. Ik ben wel snel vies van mensen, en deels ook weleens van hem, maar tijdens sex is dat echt wel weg.

Wat ik me ook eigenlijk afvraag voor de groep die geen voorkeuren heeft;

Hoe doe je dat dan om in contact te komen met iemand anders? Hoe weet je of iemand ook open staat voor jou?
In een stad kan je vast mensen versieren zoals je wil. Maar stel dat je veel in een dorp gaat stappen en je had vorige week een vriendje, hoe moet een vrouw dan weten dat je deze week misschien interesse in haar hebt?

Voor mijn gevoel is het voor mensen met een uitgesproken voorkeur wel iets makkelijker.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:55

superpony schreef:
germie, ik snap je en het is niet te dwingen. Maar mijn man stinkt niet hoor en zijn ding ook niet....

Ik hou ook niet van vies enzo, maar wij hebben alleen sex met elkaar in ons eigen huis. Dan ken je elkaar goed, bent niet meer zo vies van elkaar en hebt alles bij de hand om schoon te maken. Daarbij vergeet je echt wel dingen als je wel opgewonden zou raken en in de sex zit. Tijdens denk ik echt nergens aan.
Maar ik ben wel daarna van netjes en schoonmaken.
Mijn man is wat simpeler daarin en is totaal niet vies van mij. Ik ben wel snel vies van mensen, en deels ook weleens van hem, maar tijdens sex is dat echt wel weg.

Wat ik me ook eigenlijk afvraag voor de groep die geen voorkeuren heeft;

Hoe doe je dat dan om in contact te komen met iemand anders? Hoe weet je of iemand ook open staat voor jou?
In een stad kan je vast mensen versieren zoals je wil. Maar stel dat je veel in een dorp gaat stappen en je had vorige week een vriendje, hoe moet een vrouw dan weten dat je deze week misschien interesse in haar hebt?

Voor mijn gevoel is het voor mensen met een uitgesproken voorkeur wel iets makkelijker.
Goed om te lezen dat jullie het samen fijn hebben, klinkt als een warme relatie :)

Wat betreft voorkeuren, juist in een dorp praten mensen toch wel over je. Nu staat Culemborg er geloof ik inmiddels landelijk om bekend dat het echt een roddel-dorp is, dat zal vast ook meespelen. De meeste mensen binnen mijn omgeving weten dat ik bi ben, en de mensen binnen mijn omgeving kennen weer andere mensen en zo komt het plaatje een beetje rond.

Daarnaast, flirten kan met iedereen. Al is er inderdaad weleens iemand, na wat blikken heen en weer, op mij afgestapt en zij vroeg hoe het nu zat. Dan ben ik er ook gewoon eerlijk in. Overigens date ik sowieso niet met iemand hier uit het dorp, 2 keer gedaan vroeger en hij/zij bleken exen van elkaar te zijn, dat werd echt een beetje awkward :o

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:23

Ailill schreef:
Lente schreef:
Help me eens even.

Volgens mij valt een pansexueel op karakter, los vh geslacht. Volgens mij hetzelfde als bi, maar dat zal vast niet zo zijn.

Is zeker niet hetzelfde :)
Ze hebben niet voor niks een aparte benaming haha

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:26

Alle pagina’s even door gelezen, de vragen die langs kwamen zijn al beantwoord zag ik, dus ik begin met mijn ‘verhaal’

Laat ik het zo zeggen, ik weet zeker dat ik niet op mannen val. Maar niet zeker of ik wel op vrouwen val. Het is in mijn hoofd net zo vaag als het nu beschreven staat :’)
Ik heb me nog nooit echt aangetrokken gevoeld tot iemand, of dat nog komt? Geen idee! Ben pas 17 dus nog aardig jong
Ja ik zit wel vaak van: wow zij is echt heel knap
Etc, maar ja geen idee, een soort van mix tussen pan en lesbi? :’)

Zijn er nog meer mensen die dit herkennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:27

Maar dan weet ik nog niet hoe het heet als je op vrouwen en transvrouwen valt :+