Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:49

Ik quote mij zelf. Mbt bijzonder oordelen te lezen! ik ben blij dat ik juist mijzelf deze kwaliteit van leven gun! En relaties en vriendschappen kunnen een aanvulling zijn en zeker van meerwaarde zijn. Ik heb een aantal hele mooie vriendschappen. Voor mij is vakantie tegenwoordig echt paardrijden! Anders moet ik veel in de rolstoel door stadjes etc. En ik ben zo een egoist dat ik dan liever ga rijden ipv v op linkerkant hangen in stoel of voorover hangen etc. Op mindere dagen chil ik liever met verzorgpaard v 26. En dat is ook niet zielig! Maar poeh wat een vooroordelen! Mbt als ik in de stoel zit of keuze bewust partnerloos kinderloos
Svadilfari1 schreef:
Ja bewust enkel met de paardjes. Relaties gehad. Laatste zelf beeindigd . Het koste mij meer energie. En teveel rekening houden met de situatie / keuzes van mijn ex. En ik perse paard wilden leasen. Nu heb ik door mijn gezondheid beperkte energie. En moet zelf kiezen hoe energie te verdelen. Van de paarden krijg ik behalve de beweging goed v mijn motoriek etc ook veel positieve energie. Vanmiddag in de regen staan voeren en zoenen. En ben super gelukkig ook op mijn mindere lichamelijke dagen. Inmiddels naast lease paard , 2 verzorgpaardjes 1 v 3,5 . En 2 v 26. Mijn super mannen!
[ [url=m/HDhYTz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:37

Adindaa schreef:
En dan ook die misvatting dat mensen denken dat je eenzaam bent als je single bent :') :')

Ik heb meerdere hele goede vrienden en die zijn absoluut een verrijking van mijn leven! Ook een lieve familie (en kat), dus niet eenzaam inderdaad. Ik krijg het juist benauwd van mensen die zeggen dat ze geen vrienden hebben en aan hun partner genoeg hebben en dat echte vrienden toch niet bestaan... Nee hoor, je hebt ze gewoon (nog) niet gevonden.

Ik ontloop een relatie niet bewust, maar ik word gewoon (bijna) niet verliefd. Lijkt me heerlijk hoor, maar meer dan (fysieke) aantrekkingskracht voel ik niet.

Joolien, ik hoop inderdaad dat je als hulpverlener nog iets genuanceerder gaat denken en ook je cliënten iets genuanceerder zult benaderen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:51

Hoe dol ik ook ben op mijn vriend, ik vind het zo irritant dat we in de samenleving zo gefocust zijn op huisje/boompje/beestje. Juist dan krijg je mensen die een relatie gaan haasten en ongelukkig worden. Vriendinnen die nu vrijgezel zijn leggen er zo veel druk op om te daten en de ware te vinden, want anders krijgen ze nooit kinderen en zijn ze alleen. Hou op joh. Er is niks mis met 'alleen' (willen) zijn. Vind alleen zo'n rotwoord, alsof je eenzaam bent. Single dan. Het is zo veel belangrijker dat jij gewoon lekker in je vel zit en je gelukkig voelt, dan dat je dat met een ander deelt. Sommigen hebben een partner nodig om zich goed te voelen. Maar sommigen juist niet. Een relatie of huwelijk is niet het einddoel voor iedereen. Je bent niet geslaagd in het leven als je een relatie hebt of aan het huisje, boompje, beestje verhaal voldoet. Voor iedereen is dit anders, voor sommigen is dat wel het einddoel.

Oprah heeft een keer een filmpje geplaatst over waarom zij en een aantal actrices niet getrouwd zijn. Vond deze filmpjes wel passend:

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:52

Moest lachen om de zin “zoveel katten adopteren als je wil”
Eerste wat ik deed toen ik begin dit jaar de sleutel van mijn huis kreeg was een kwartier daarna Naar het asiel rijden om 2 katten te adopteren _O- _O-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:54

Wat sneu dat Whoopi denkt dat ze niks te geven heeft. Ik vind haar een fantastisch mens maar als dit haar keuze is prima.

Anoniem

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:56

Maar als je kinderen wilt, snap ik wel heel goed dat je druk voelt om te daten.. Alleen aan kinderen beginnen is financieel niet voor iedereen weggelegd. Ik ben heel blij met mijn afwezige kinderwens, geeft mij rust en hoef nergens voor te haasten.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:09

Interessant topic.

Het eerste deel van de zin (nee, ik hoef geen vriend) begrijp ik volledig. :j Het 2e deel van de zin (ik ben al met mijn paarden getrouwd) slaat in mijn ogen nergens op. Dat vind ik wel heel triest. :x Paarden en mensen zijn niet te vergelijken, paarden zijn immers gewoon gebruiksvoorwerpen voor de mens, hoe goed je ook voor ze bent.

Ik denk dat je beter kunt zeggen ''ik heb geen behoefte aan een vriend, ik heb genoeg aan mezelf.''

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:20

Adindaa schreef:
Nou inderdaad, er rust nog een groter taboe op het niet willen van een relatie dan op het niet willen van kinderen en daar word ik soms zo gek van.
Mensen wíllen gewoon niet begrijpen dat we er totaal niet op zitten te wachten en komen dan inderdaad aan met dingen als ‘het is een verrijking van je leven’. Hou toch op :').

Zoveel katten adopteren als je wil, op zaterdagavond kunnen kijken op tv wat JIJ wil en kunnen doen wat jij wil, wanneer je dat wil zonder rekening te houden met iemand anders, dát is een verrijking van je leven :)).

En dan ook die misvatting dat mensen denken dat je eenzaam bent als je single bent :') :')

Ben je gek, ik vond het singlezijn heerlijk. Voelde me totaal niet zielig. Ben nu blij met man en kind en ja dat gun ik mensen. Maar ik gun mensen ook mijn single leven. Ik gun mensen gewoon geluk en dat vult een ieder voor zichzelf in.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:26

UK_eef schreef:
Interessant topic.

Het eerste deel van de zin (nee, ik hoef geen vriend) begrijp ik volledig. :j Het 2e deel van de zin (ik ben al met mijn paarden getrouwd) slaat in mijn ogen nergens op. Dat vind ik wel heel triest. :x Paarden en mensen zijn niet te vergelijken, paarden zijn immers gewoon gebruiksvoorwerpen voor de mens, hoe goed je ook voor ze bent.

Ik denk dat je beter kunt zeggen ''ik heb geen behoefte aan een vriend, ik heb genoeg aan mezelf.''

Natuurlijk is dit niet zo letterlijk bedoeld...
Maar paarden voegen in mijn geval gewoon ontzettend veel toe aan mijn leven, en ik denk niet dat een relatie nog meer toe zou kunnen voegen.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 11:25

Sterker nog: Ik ken genoeg koppels die zelf maar al te graag als single door het leven willen en die daar niet vooruit durven te komen, omdat hun omgeving zich ermee bemoeit en die hun oordeel wel klaar hebben staan over hoe een ander zijn leven moet invullen.
Een verrijking in het leven is toch dat je gelukkig moet zijn en niet je bij een partner bent omdat het maar moet vanwege het monogamie gejengel van de buitenwereld
Voor de meeste mensen is de mening van anderen behoorlijk belangrijk. Vooral als het gaat om wat die anderen van hen vinden. Mede daardoor gaan er single mensen voor een relatie om er maar bij te horen of om van het gezeur af te zijn.
Ik zeg niet per definitie dat iedereen dit zo doet en op deze manier denkt, maar het komt vaker voor dan gedacht.
Voor de bezorgde onder ons ik heb geen trouwplannen ^&+ met mijn paard :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:15

UK_eef schreef:
Interessant topic.

dat er mensen zijn die vinden dat paarden gebruiksvoorwerpen zijn,dat is een zeer belangrijke reden voor mij om niet met een mens een relatie aan te gaan. want inderdaad,in het begin zeggen ze dat niet,maar na een tijd komt toch boven dat ze het paard te duur vinden,vies,teveel tijd kosten,"kun je hem niet verkopen?"etc.!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:55

Tiggs schreef:
Adindaa schreef:

Ik heb meerdere hele goede vrienden en die zijn absoluut een verrijking van mijn leven! Ook een lieve familie (en kat), dus niet eenzaam inderdaad. Ik krijg het juist benauwd van mensen die zeggen dat ze geen vrienden hebben en aan hun partner genoeg hebben en dat echte vrienden toch niet bestaan... Nee hoor, je hebt ze gewoon (nog) niet gevonden.

Ik ontloop een relatie niet bewust, maar ik word gewoon (bijna) niet verliefd. Lijkt me heerlijk hoor, maar meer dan (fysieke) aantrekkingskracht voel ik niet.

Joolien, ik hoop inderdaad dat je als hulpverlener nog iets genuanceerder gaat denken en ook je cliënten iets genuanceerder zult benaderen.

Precies, ik heb ook een stel hele goede vriendinnen die mijn leven verrijken, net zoals mijn kat, dus eenzaam? Absoluut niét :D.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:02

UK_eef schreef:
Interessant topic.

Paard zit ergens tussen huisdier en eeuwig kind in. Enkel voor de wet is een paard een ding, voor de eigenaar zou zo'n houding ronduit ongezond zijn, levende wezens kunnen/mogen (terecht) niet zo in de kliko, gebruiksvoorwerp wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:05

Heerlijk dit topic, ik voel me spontaan niet meer alleen :+ genoeg 'zusters' die er net zo over denken. _O-
Ik ken ook geen mannen die het met me uit zouden kunnen houden dus dan maar liever alleen. Bevalt me prima tot nu toe.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 22:22

Ik ben blij dat we niet meer als eenzaam worden gezien :)
Zo erg ben je tocht niet dat de mannen voor je op de vlucht slaan :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:42

Mag ik me ook melden, zonder paarden dan :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:50

Ze slaan niet op de vlucht maar staan ook niet in de rij. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen moeite meer voor doe.
Heb zo mn voor- en afkeuren en heb nog geen match gevonden.
Ben baas over eigen afstandsbediening en heb schurfthekel aan voetbal/formule 1 kijken. Tja dan blijft er weinig over en dan moet hij ook nog mijn paard en katten ok vinden.
Dan blijft er dus nog minder over en waar vindt je die speld in een hooiberg? Niet op stal of op andere plekken waar ik kom! :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:56

eerlijk vind ik het altijd wat zielig klinken 'ik heb niemand nodig en ben gelukkig alleen'.

ik kan echt niet geloven dat al de mensen die dit hier beweren,'s avonds in hun bed niet met het idee spelen dat het toch leuker zou zijn om in bed je gedachten te delen met een soulmate om daarna gezellig tegen elkaar in slaap te vallen.

en dan haal je ideeen voor je ogen a la 'elk weekend met elkaar op pad gaan,want je moet er wat voor over hebben',dit om jezelf nog maar eens te versterken in het idee dat het beter is alleen.

sorry,vind ik zo'n onzin!

op termijn wordt niemand gelukkiger alleen dan met iemand waar je je goed bij voelt.
en je hoeft niet constant te vergelijken met de relaties die niet helemaal goed zijn,dat doe je enkel om je niet slecht te voelen omdat jij niet die andere naast je zij hebt.

hier getrouwd met een fantastische man. 3 kindjes.
deze avond ben ik alleen thuis,de jongste baby ligt wel boven te slapen,maar man en kindjes zijn weg op stap,samen met zijn vrienden.
heb ik totaal geen zin in,en vindt iedereen prima.
meestal heb ik daar geen zin in en meestal gaat hij dan(soms met en soms zonder kinderen) alleen op stap met zijn vrienden.
zo heb ik ook mijn dingen waar hij niets van vindt,en die ik lekker in mijn eentje doe.

maar toch heb ik iemand waartegen ik altijd mijn verhaal kwijt kan,altijd een oprecht antwoord van krijgt,een steun als het nodig is,een mening als ik twijfel,een……

en ja,ik zou ook prima 'gelukkig' kunnen zijn in mijn eentje,maar toch mis je iets,en net dat ene dingetje wat je mist,zorgt ervoor dat je nooit compleet gelukkig bent...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:03

tengeltje11 schreef:
eerlijk vind ik het altijd wat zielig klinken 'ik heb niemand nodig en ben gelukkig alleen'.

ik kan echt niet geloven dat al de mensen die dit hier beweren,'s avonds in hun bed niet met het idee spelen dat het toch leuker zou zijn om in bed je gedachten te delen met een soulmate om daarna gezellig tegen elkaar in slaap te vallen.

en dan haal je ideeen voor je ogen a la 'elk weekend met elkaar op pad gaan,want je moet er wat voor over hebben',dit om jezelf nog maar eens te versterken in het idee dat het beter is alleen.

op termijn wordt niemand gelukkiger alleen dan met iemand waar je je goed bij voelt.
en je hoeft niet constant te vergelijken met de relaties die niet helemaal goed zijn,dat doe je enkel om je niet slecht te voelen omdat jij niet die andere naast je zij hebt.

deze avond ben ik alleen thuis,de jongste baby ligt wel boven te slapen,maar man en kindjes zijn weg op stap,samen met zijn vrienden.
meestal heb ik daar geen zin in en meestal gaat hij dan(soms met en soms zonder kinderen) alleen op stap met zijn vrienden.
zo heb ik ook mijn dingen waar hij niets van vindt,en die ik lekker in mijn eentje doe.

maar toch heb ik iemand waartegen ik altijd mijn verhaal kwijt kan,altijd een oprecht antwoord van krijgt,een steun als het nodig is,een mening als ik twijfel,een……

en ja,ik zou ook prima 'gelukkig' kunnen zijn in mijn eentje,maar toch mis je iets,en net dat ene dingetje wat je mist,zorgt ervoor dat je nooit compleet gelukkig bent...
Bak een taart en vier je geluk *\o/*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:05

@tengeltje11

Ben het niet geheel met je eens

Ik heb een goede relatie gehad. Ik was smoor.
En het was echt een hele leuke tijd. Hij was goed voor mij. Dus ook geen nare ervaring.
Maar er zaten ook een heleboel verplichtingen bij waar ik een scheid hekel aan heb.

Ik ben nu alleen. Maar echt niet minder gelukkig hoor.
Mocht ik een leuke man tegen komen dan sta ik natuurlijk open voor een relatie.

Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het ook echt heerlijk om alleen te zijn.
Ik geniet echt als ik s'avonds met mijn koppie thee, dekentje, kat op schoot op de bank hang.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:15

[quo="Joolien"]
Donkydonkje schreef:
Joolien schreef:
Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van

Sorry, maar ik en mijn lijf zijn VEEL gelukkiger zonder partner! Ik heb een partner gehad en was altijd gespannen, werd er sjaggie van. Ik ben nu wel blij. En wij zijn niet op de wereld gezet om een partner te MOETEN zoeken, wie heeft die onzin verzonnen? Wat dat betreft kan ik de psychologenwereld echt de nek omwringen wat zulke uitlatingen betreft. Wordt er zelfs een beetje misselijk van omdat je door zulke uitspraken in een keurslijf wordt gezet van wat "normaal" hoort te zijn. En daar walg ik van.

Ik zeg niet of iets normaal is, of dat iets moet, ik zeg dat dit gewoon zo in ons systeem zit. Ieder zoogdier zoekt van nature een partner, soms is dat alleen voor de voortplanting, voor mensen en andere zoogdieren is dat ook voor je eigen veiligheid.
Dit verzin ik niet, dit is gewoon wetenschappelijk onderzocht. Ik zeg nogmaals niet dat je een relatie moet hebben, ik ben altijd wel direct benieuwd wat je zo beschadigd heeft dat je geen relatie (meer) wilt.[/quote]

Je zegt het nu zelf: je wilt weten wat iemand beschadigd heeft om zo te leven. Volgens jou moet er dus iets geberut zijn waarom iemand liever alleen leeft. Kom eens uit die psychologen bubbel zeg. Lees je tekst nog eens terug, je haalt alleen maar dingen aan die normaal en standaard in een mens zouden moeten zitten. Mensen zijn niet in hokjes te stoppen, of moet het volgens jou Psychologische trigger ook zo zijn dat twee mannen of twee vrouwen niet samen mogen/kunnen zijn?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:16

Ailill schreef:

Zeg hallo, ik dacht dat wij al getrouwd waren >;)

:')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:18

Jolien. Dat je als mens instinctief op zoek bent naar een partner betekent niet dat je daar ook daadwerkelijk gelukkiger van wordt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:18

Adindaa schreef:
Ailill schreef:

Zeg hallo, ik dacht dat wij al getrouwd waren >;)

:')
Leer eerst maar eens op eigen benen te lopen staan :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:19

tengeltje11 schreef:

Zucht, weer zo’n aanname.
Ik moet er juist niet aan dénken om mijn bed met iemand te delen, vreselijk! Ik doe al geen oog dicht als mijn zusje naast me ligt op vakantie.

En iemand waar ie je verhaal tegen kwijt kan? Die een steun in de rug is? Daar heb ik mijn meest dierbare vriendinnen voor.

Wat fijn voor jou dat JIJ een relatie op deze manier ervaart, echt top!
Maar ga niét zeggen dat wij niet compleet gelukkig zijn, omdat wij ons geluk ergens anders vandaan halen dan uit een relatie. Want dat vind ik nou onzin.