Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pasterza schreef:Leuk topic! Ik meld me ook
Een half jaar geleden ben ik klassiek ballet lessen voor volwassenen (ben 40) gaan volgen. In mijn groepje hebben mensen verschillende niveau's, waarin ik de enige beginner zonder enkele danservaring heb dus dat maakt het soms wel lastig, al wordt er wel veel rekening mee gehouden. Inmiddels sla ik niet zo'n erg grote flater meeren begint het zowaar ergens op te lijken
.
eva1969 schreef:Wat leuk, ik wist helemaal niet dat dat te doen was, op latere leeftijd nog beginnen met ballet!
milou123 schreef:eva1969 schreef:Wat leuk, ik wist helemaal niet dat dat te doen was, op latere leeftijd nog beginnen met ballet!
Het Nationaal Ballet kan je vergeten, maar zolang als dat niet het doel is, is het echt wel te doen.
Ben zelf begonnen toen ik 27 was en wat ik in anderhalf jaar voor elkaar heb gekregen, dat had ik echt nooit verwacht. (officieel 2 jaar, maar het eerste half jaar deed ik niks omdat zij met de show bezig waren en ik niet mee deed, dus oefende ik vooral m'n landingshouding van schaatsen en dat soort dingen). Maar heb iedereen positief verbaasd, ook hoe m'n lenigheid met sprongen vooruit is gegaan, dat had niemand (ook de docent niet) verwacht. Dus nooit te oud, zou ik zeggen.
Movement schreef:Heb je misschien voor mij nog tips om mijn lenigheid te verbeteren? Ik weet niet zo goed welke oefeningen ik elke dag kan doen en welke een paar keer in de week.
Jettie schreef:Movement: een collega van mij haalt haar balletpakjes meestal hier. 6,95 verzendkosten zie ik.
Movement schreef:Hoe lang duurde het voor jullie om een pirouette te maken? Ik zit nu al bijna 2 jaar op ballet maar een pirouette lukt me nog steeds niet.
Sheran schreef:Daarom zeg ik relatief: het hangt natuurlijk van je doel af. Maar wil je de wedstrijdsport of de optredens in dan maak je bij ballet gewoon weinig kans.
Movement schreef:Ik les 1 keer in de week in de groep. Ze kijken dan niet echt specifiek naar mij. Bij mij gaat het fout wanneer ik weer bijna voor ben, ik 'val' dan naar voren waardoor ik met mijn voet naar voren land en niet naar achteren. Ik heb dat ook inderdaad dat ik zo'n beetje overal wel random pirouettes draai om het toch maar te proberen. Ik heb het idee dat ik er teveel over nadenk, spotten, handen erbij houden, goed releve omhoog etc.
tengeltje11 schreef:Movement schreef:Ik les 1 keer in de week in de groep. Ze kijken dan niet echt specifiek naar mij. Bij mij gaat het fout wanneer ik weer bijna voor ben, ik 'val' dan naar voren waardoor ik met mijn voet naar voren land en niet naar achteren. Ik heb dat ook inderdaad dat ik zo'n beetje overal wel random pirouettes draai om het toch maar te proberen. Ik heb het idee dat ik er teveel over nadenk, spotten, handen erbij houden, goed releve omhoog etc.
Is er niet ergens een andere plek in de buurt die les aanbiedt?dit is een typisch probleem die vooral door verkeerde spanning ontstaat.
Mijn lesgevers vroeger zeiden altijd dat je als een tol de lucht in moet gaan van zodra je wil draaien moet je opwaarts stuwen en ook buik en poep goed opspannen. Als die te slap blijven, vlieg je alle richtingen uit idd.