Dansende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VivianHesen
Fotograaf

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:29

Hoi! Mag ik me hier ook melden? Ik heb zelf 8 jaar gedanst, zowel showdansen als gardedans (Wat je vaak ziet met carnaval). Ik ben inmiddels voor het 12e jaar trainster.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:00

Hey! Mag ik me hier melden? Sinds kort ben ik met ballet begonnen op mijn 23 jarige leeftijd.
Ik doe het niet om super goed te worden maar voornamelijk voor mijn plezier en plezier heb ik zeker!

Thuis doe ik veel rek en strek en buik/rugspier oefeningen en dan 1 keer in de week les. Ik heb heel erg veel om in te halen maar dat vind ik helemaal niet erg! :Y)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:18

Wat leuk, ik wist helemaal niet dat dat te doen was, op latere leeftijd nog beginnen met ballet!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:28

Een top danser zal ik nooit meer worden, maar ik doe het voor mijn eigen plezier.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:30

O ik ben sinds kort ook weer begonnen :D Ik zei altijd: als ik stop met rijden, ga ik weer dansen. Dus zodoende.

Ik dans 2x per week: afro house en dancehall. Heel anders dan wat ik vroeger deed (disco dans, salsa) :D

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:09

Leuk topic! Ik meld me ook :)
Een half jaar geleden ben ik klassiek ballet lessen voor volwassenen (ben 40) gaan volgen. In mijn groepje hebben mensen verschillende niveau's, waarin ik de enige beginner zonder enkele danservaring heb dus dat maakt het soms wel lastig, al wordt er wel veel rekening mee gehouden. Inmiddels sla ik niet zo'n erg grote flater meer :o en begint het zowaar ergens op te lijken :D .

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:34

Pasterza schreef:
Leuk topic! Ik meld me ook :)
Een half jaar geleden ben ik klassiek ballet lessen voor volwassenen (ben 40) gaan volgen. In mijn groepje hebben mensen verschillende niveau's, waarin ik de enige beginner zonder enkele danservaring heb dus dat maakt het soms wel lastig, al wordt er wel veel rekening mee gehouden. Inmiddels sla ik niet zo'n erg grote flater meer :o en begint het zowaar ergens op te lijken :D .

Knap hoor! Ik dacht eerst dat ik te laat was met mijn 23 jaar, maar zelfs met 40 kan nog! Hartstikke leuk!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 15:58

eva1969 schreef:
Wat leuk, ik wist helemaal niet dat dat te doen was, op latere leeftijd nog beginnen met ballet!

Het Nationaal Ballet kan je vergeten, maar zolang als dat niet het doel is, is het echt wel te doen.
Ben zelf begonnen toen ik 27 was en wat ik in anderhalf jaar voor elkaar heb gekregen, dat had ik echt nooit verwacht. (officieel 2 jaar, maar het eerste half jaar deed ik niks omdat zij met de show bezig waren en ik niet mee deed, dus oefende ik vooral m'n landingshouding van schaatsen en dat soort dingen :+ ). Maar heb iedereen positief verbaasd, ook hoe m'n lenigheid met sprongen vooruit is gegaan, dat had niemand (ook de docent niet) verwacht. Dus nooit te oud, zou ik zeggen. :Y)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:45

milou123 schreef:
eva1969 schreef:

Het Nationaal Ballet kan je vergeten, maar zolang als dat niet het doel is, is het echt wel te doen.
Ben zelf begonnen toen ik 27 was en wat ik in anderhalf jaar voor elkaar heb gekregen, dat had ik echt nooit verwacht. (officieel 2 jaar, maar het eerste half jaar deed ik niks omdat zij met de show bezig waren en ik niet mee deed, dus oefende ik vooral m'n landingshouding van schaatsen en dat soort dingen :+ ). Maar heb iedereen positief verbaasd, ook hoe m'n lenigheid met sprongen vooruit is gegaan, dat had niemand (ook de docent niet) verwacht. Dus nooit te oud, zou ik zeggen. :Y)

Heb je misschien voor mij nog tips om mijn lenigheid te verbeteren? Ik weet niet zo goed welke oefeningen ik elke dag kan doen en welke een paar keer in de week.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:38

Movement schreef:
Heb je misschien voor mij nog tips om mijn lenigheid te verbeteren? Ik weet niet zo goed welke oefeningen ik elke dag kan doen en welke een paar keer in de week.

Oef, dat vind ik lastig om zo te zeggen. Vooral omdat ik niet weet hoe je lichaam is, je niet gecorrigeerd wordt en ik in dat opzicht vind dat ik te weinig kennis erover heb. Ik stretch onder leiding van allerlei professionals, wordt continue gecorrigeerd waardoor ik thuis ook zo stretch zodat blessures zo klein mogelijk blijven. Denk dat het het verstandigst is als je daar iemand naar laat kijken die er echt verstand van heeft. Weet niet waar je woont? Maar anders weet ik wellicht wel iemand die je er goed bij kan helpen anders, zodat je stretcht et cetera op een manier die veilig is voor je lichaam. :)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:54

Dat is waar inderdaad! Ik woon zelf boven Groningen. Ik ben bang dat dat te ver weg is.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:52

Denk het ook, maar wellicht is er wel iets mogelijk. Zou ik even moeten navragen, zie ze komende week weer. Kom er bij je op terug!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:17

Is goed! Weten jullie toevallig ook nog goede online webshops waar ik een balletpakje kan kopen? In de stad is er een winkel maar ik woon er niet in de buurt. Ik wou er 1 halen bij de officiële website van Bloch, maar daar betaal je ook nog eens 11.50 verzendkosten, dus ik wou eerst even kijken of ik het ergens anders goedkoper kan halen. Ik heb het liefst een balletpakje met kant.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:23

Het kriebelt bij mij al jaren om ballet weer op te pakken. Heb het tot mijn 14de gedaan en ook op spitzen gedanst. Maar ben erg bang dat ik dat niveau nooit meer kan bereiken :=

Decathlon heeft ook ballet spullen. Maar volgens mij zijn dat wel simpele.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:25

Movement: een collega van mij haalt haar balletpakjes meestal hier. 6,95 verzendkosten zie ik.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:42

Jettie schreef:
Movement: een collega van mij haalt haar balletpakjes meestal hier. 6,95 verzendkosten zie ik.

Dankjewel! Degene die ik wou zit er ook bij, maar die is al net zo duur als het pakje zelf met verzendkosten bij bloch, en dan moeten hier er nog verzendkosten overheen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:50

Het is hier al heel lang stil maar misschien kan iemand hier mij helpen. Ik moet voor school een sport en bewegen project doen. En ik wil heel graag een ballerina vastleggen.
Het zou gaan om 18 of 25 oktober dus mocht iemand dan kunnen graag <3

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:51

Hoe lang duurde het voor jullie om een pirouette te maken? Ik zit nu al bijna 2 jaar op ballet maar een pirouette lukt me nog steeds niet. :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:55

Een enkele?

Niet zo heel lang, maar ik had dan ook al jaren gestijldanst en een tijdje iers volksdansen gedaan. Ik begon dus niet groen aan ballet.

Dit is een fijn filmpje om je te helpen: https://www.youtube.com/watch?v=LLTM_KP0Dsg

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:59

Ik wil me ook graag melden.

Vroeger op styldansen gezeten en les gehad van Hans van Schaik toen ik 16 was. Jaren lang niet meer gedanst.

Sinds dit jaar weer begonnen en ik ben helemaal in too de cubaanse salsa. Ook heb ik een cursus bachata dominican en kizomba mix urban/dominican gedaan. Verder dans ik ook wat merengue soms.

Nu met de corona dans ik even niet. De lessen zijn schrikbarend duur geworden en het niveau vrij laag. Dus ik wacht even totdat het weer een beetje normaal is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:29

Movement schreef:
Hoe lang duurde het voor jullie om een pirouette te maken? Ik zit nu al bijna 2 jaar op ballet maar een pirouette lukt me nog steeds niet. :')

hoe vaak les je?
en waar gaat het fout dan? de balans?

vele hangt ook af van de les die je volgt is mijn ervaring.
de lesgever kan echt een enorm verschil maken om iets te leren of net amper iets te leren.
tuurlijk is ook aanleg wel van belang, en voor de rest: oefenen, oefenen, oefenen.

ik weet nog toen ik jong was, dat ik echt overal pirouettes ging draaien, in de gang, op mijn kamer, voor een venster op de speelplaats,..... :+

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:52

Ik les 1 keer in de week in de groep. Ze kijken dan niet echt specifiek naar mij. Bij mij gaat het fout wanneer ik weer bijna voor ben, ik 'val' dan naar voren waardoor ik met mijn voet naar voren land en niet naar achteren. Ik heb dat ook inderdaad dat ik zo'n beetje overal wel random pirouettes draai om het toch maar te proberen. Ik heb het idee dat ik er teveel over nadenk, spotten, handen erbij houden, goed releve omhoog etc.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:24

Sheran schreef:
Daarom zeg ik relatief: het hangt natuurlijk van je doel af. Maar wil je de wedstrijdsport of de optredens in dan maak je bij ballet gewoon weinig kans.

Als je uitvoerend danser(es) wil zijn dan is dat wel heel handig ja. Neemt niet weg dat hoog amateurniveau ook heel leuk is natuurlijk. Ik ben begonnen toen ik 19 was, en dans nu 3 jaar (klassiek ballet). Voorheen een paar jaar streetdance gedaan toen ik een jaar of 10 was maar dat sloeg niet echt ergens op. Vanaf het begin ben ik wel flink aan de slag gegaan, 2x pw les en ook nog thuis dansen.
Nu heb ik zeker niet het niveau van een prima ballerina maar ik dans wel tussen mensen die echt veel langer dansen (en dat lukt ook prima). Heb 2x een summer intensive gedaan voor volwassenen waar het ook echt goed gaat. Oh en ik heb mijn hele leven paardgereden maar ben met heel veel stretchen toch lenig geworden. En dan ben ik het grootste gedeelte van de tijd ook nog flink ziek (geweest) waardoor ik periodes niet heb kunnen/mogen dansen.

Ik bedoel niet dat ik een uitzondering ben die niet jong heeft hoeven beginnen oid, ik heb ook lang niet het niveau van de academie en ik ga geen competities winnen (of meedoen) maar je kan wel echt heel leuk leren dansen als je later begint. Nu dans ik kleine variatietjes op spitzen maar hopelijk kan ik over een aantal jaar echt leuke dingen <3

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:29

Movement schreef:
Ik les 1 keer in de week in de groep. Ze kijken dan niet echt specifiek naar mij. Bij mij gaat het fout wanneer ik weer bijna voor ben, ik 'val' dan naar voren waardoor ik met mijn voet naar voren land en niet naar achteren. Ik heb dat ook inderdaad dat ik zo'n beetje overal wel random pirouettes draai om het toch maar te proberen. Ik heb het idee dat ik er teveel over nadenk, spotten, handen erbij houden, goed releve omhoog etc.

Is er niet ergens een andere plek in de buurt die les aanbiedt?dit is een typisch probleem die vooral door verkeerde spanning ontstaat.

Mijn lesgevers vroeger zeiden altijd dat je als een tol de lucht in moet gaan van zodra je wil draaien moet je opwaarts stuwen en ook buik en poep goed opspannen. Als die te slap blijven, vlieg je alle richtingen uit idd.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:19

tengeltje11 schreef:
Movement schreef:

Is er niet ergens een andere plek in de buurt die les aanbiedt?dit is een typisch probleem die vooral door verkeerde spanning ontstaat.

Mijn lesgevers vroeger zeiden altijd dat je als een tol de lucht in moet gaan van zodra je wil draaien moet je opwaarts stuwen en ook buik en poep goed opspannen. Als die te slap blijven, vlieg je alle richtingen uit idd.

Ik ga het proberen! Er is niet echt iets anders in de buurt, hier in het noorden van Nederland is er niet veel keus. Ik kan mijn leraar wel vragen of ze misschien wil opletten waar het mis gaat.