Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura82 schreef:musiqolog schreef:Zelf ben ik van januari 1984. Ik zal meteen het goede voorbeeld geven:
* Toen ik geboren werd, bestond Doe Maar nog.
* Ik weet nog dat Oranje (de mannen wel te verstaan!) Europees kampioen werd.
* Toen ik klein was, kon je nog niet pinnen.
Hebben jullie ook van die dingen die je al dan niet bewust hebt meegemaakt, en die je vol trots aan jongere mensen kunt vertellen?
De eerste pinautomaat is ergens in de jaren 70 gekomen, dus dat klopt niet helemaal.
Ik ben van 1982, en kan me geen moment herinneren dat er niet gepind werd, mn moeder deed dat al toen ik nog heel jong was.
Toen ik klein was nam ik nog muziek op van de radio met cassettebandjes, uren zat ik ernaast om de juiste liedjes er helemaal op te krijgen.
Toen ik klein was hadden we geen computer, laat staan internet.
Toen ik klein was hadden we een spelcomputer met 1 spel erop, namelijk donkey kong.
musiqolog schreef:Laura82 schreef:
De eerste pinautomaat is ergens in de jaren 70 gekomen, dus dat klopt niet helemaal.
Ik ben van 1982, en kan me geen moment herinneren dat er niet gepind werd, mn moeder deed dat al toen ik nog heel jong was.
Toen ik klein was nam ik nog muziek op van de radio met cassettebandjes, uren zat ik ernaast om de juiste liedjes er helemaal op te krijgen.
Toen ik klein was hadden we geen computer, laat staan internet.
Toen ik klein was hadden we een spelcomputer met 1 spel erop, namelijk donkey kong.
Hm oké, je kon al wel geld uit de muur halen, maar in winkels betaalde je contant of met een cheque. Misschien had ik dat moeten noemen: ik moest nog weleens een cheque van mijn ouders aan de meester geven als er een schoolreisje gepland stond. En wat betreft geld opnemen: dat hebben we nog vaak genoeg in de bank gedaan, aan het loket.
Ik weet er trouwens nog wel een paar:
* Ik heb nog weleens een Raider gekocht in de winkel (de oude naam van Twix).
* Wij hadden al vroeg een pc, maar de printer deed het nooit en dus typte mijn vader de vonnissen op de schrijfmachine (hij is rechter geweest). In zijn tempo, op een elektrisch model, klonk dat als een mitrailleur: "wieieieieie-drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-ping-drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!" Dat geluid heeft me nog vaak uit mijn slaap gehouden...
* Toen ik klein was, ging je nog met de brug over de Maas als je per trein van Dordrecht naar Rotterdam reisde. Je kon de Sint-Laurens vanuit de trein zowat aanraken. Ooit nog voor een schoolreisje naar de Ontdekhoek (niet-Rotterdammers: googel maar eens) bij het bovengrondse station Blaak uit- en ingestapt.
* Op school hadden we een computerhoek met Windows 3.1. Daar stonden educatieve spelletjes op als "Verkeer" of "Thuis in het milieu", een heel houterig spel dat ons milieubewustzijn wilde bijbrengen.
* Toen ik zes was startte het eerste seizoen van Samson. Het outro had nog coupletten! Als je ze nog mee kunt zingen heb je waarschijnlijk precies mijn leeftijd.
* Toen ik zeven was, opende er in mijn straat een peuterspeelzaal "het Sterretje". Niemand dacht er iets ranzigs bij.
Citaat:Bestonden er heerlijke Campina snoepjes! - ik mis ze nog steeds.
Kwamen er ineens overal dalmatiërs, vanwege de film iedereen was bang van Cruella. (‘Wie?!’)
Citaat:* Op school hadden we een computerhoek met Windows 3.1. Daar stonden educatieve spelletjes op als "Verkeer" of "Thuis in het milieu", een heel houterig spel dat ons milieubewustzijn wilde bijbrengen.
Telpeva schreef:Citaat:* Op school hadden we een computerhoek met Windows 3.1. Daar stonden educatieve spelletjes op als "Verkeer" of "Thuis in het milieu", een heel houterig spel dat ons milieubewustzijn wilde bijbrengen.
Die hadden wij ook, heeft een van jullie het wel eens voor elkaar gekregen om het uit te spelen? wij hadden per week geloof ik een half uur of uurtje om met de computers in het computerlokaal te rommelen, niemand van ons heeft het ooit voor elkaar gekregen om hem uit te spelen. Het verste dat ik kwam was meestal strijken ofzo geloof ik
Emmaa_ schreef:Oh in dat kader, Limewire. Muziek downloaden en nooit zeker weten of je nou een liedje of een virus aan het downloaden wasHeb onze computer daarmee echt meerdere keren om zeep geholpen.
Ianthe schreef:Inbellen als je internet wilde gebruiken.. en dan maar een uurtje mocht internetten in de avond, anders was het te duur!Dat internet inbelgeluid haha, heerlijk. Dat is lang geleden.