PZB video over “bokthaat”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:36

Trui schreef:
Zag het inderdaad ook.

Volgensmij heb ik er iets over gezegd in de Trent van misbruik maken van je fans. Zoek mijn reactie :')

Vols muj heb ik die gezien. Dat ouders hun kinderen hier naar toe laten gaan voor €150,- voor 1,5e dag. Vind het idd misbruik maken van de situatie.

Het is een aparte stichting, die je vooral lekker moet laten gaan. Op instagram zijn ze booming, aangezien er talloze fanprofielen te vinden zijn.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:38

Ik heb er ook een opmerking over gemaakt. 150 euro voor 2 halve dagen/overnachting. Affijn, als het allemaal ten goede komt aan de paarden die het echt nodig hebben.....
mijn dochter gaat er iig niet naar toe

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:00

Die shoplog is echt belachelijk, de site is inderdaad niet bepaald top en zo te horen de communicatie ook niet. En dan die 150 euro... Afzetterij. Ik had eerst wel een goed beeld van deze organisatie (buiten de penny filmpjes om), maar als ik dit allemaal lees..

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:01

Trui schreef:
Zag het inderdaad ook.

Volgensmij heb ik er iets over gezegd in de Trent van misbruik maken van je fans. Zoek mijn reactie :')

Ik zag je reactie, had hem geliked.. :+
De reacties zullen wel weer verwijderd worden, dat doen ze altijd als het hun niet aan staat.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:11

Hoewel ik het onzinnig vind dat hier weer een topic over geopend is wil ik toch graag ook mijn mening delen,

PaardZoektBaas is een mooi inititief en de beste man Ten Napel bedoelt het vast ook goed, maar er zijn zóveel dingen scheef op dit moment dat ik niet snap dat er nog mensen zijn die de dieren adopteren..

Tijd geleden een witte tinker zwaar verwaarloosd binnengekregen geloof ik, paardje moest zodra die al een beetje op gewicht (lees: niet genoeg) was gelijk meelopen met die “ponykampen”
Naast dat is dat het enige verwaarloosde dier dat ik daar gezien heb in de afgelopen maanden (jaar?)

Om verder te gaan op de ponykampen, 150 voor 1 nacht?! Onnodige spullen voor meer dan 1000 euro kopen, om donaties vragen, voor mij gaat dit allemaal 3 stappen te ver. Zeker als je kijkt naar de (te) hoge adoptie bedragen. Ik heb een tijd geleden een aantal keer contact met ze gehad over bepaalde paarden. Afspraak gemaakt om te komen kijken en dan als antwoord krijgen dat ze vergeten te zeggen waren dat paardje atrose heeft? Laat maar zitten.

Paarden vind ik overigens daar ook redelijk schraal (richting mager) eruit zien, waaronder die van hunzelf (neem de schimmel als voorbeeld in de recente video’s), ik schrik van de hoeven van sommige dieren.. daarnaast doen ze in mijn ogen echt te veel met die één jarige shetjes..

Als laatste vind ik het op deze manier geen stichting meer maar handel, zeker gezien de hoge adoptiebedragen, nee ik koop wel een paard van een particulier

Noem me maar een zeur, maar de laatste tijd prijzen ze zich te erg de hemel in, en hoop ik dat vader ten Napel dochterlief even onder de duim neemt, en youtube stopt. Naamsbekendheid zal alleen niet zo best blijven of worden vrees ik

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:25

Citaat:
Paarden vind ik overigens daar ook redelijk schraal (richting mager) eruit zien, waaronder die van hunzelf (neem de schimmel als voorbeeld in de recente video’s), ik schrik van de hoeven van sommige dieren..

Dit viel mij ook heel erg op, en ook totaal geen bespiering. Als het nou paarden waren elke keer die ze net binnen hebben oké, dan kan ik er in komen. Maar het zijn vaak paarden die er al langere tijd staan.

Trui

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:28

En ze krijgen tegwnoordig ook veel paarden binnen die ze niet hebben gered maar waar mensen gewoon vrijwillig afstand van doen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:30

Trui volgens mij heb ik zelfs gelezen dat mensen daarvoor moeten betalen ...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:31

Als je regelmatig op fb leest over bv oudere paarden waar een goed huisje voor word gezocht zie je dat er met enige regelmaat pzb word aangeraden. Maar ook reactie's dat er bv al contact geweest is met pzb, en dat die het dier niet wilde omdat het niet meer bereden kon/mocht worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:33

candalisa schreef:
Trui volgens mij heb ik zelfs gelezen dat mensen daarvoor moeten betalen ...

Dat vind ik niet raar. Als je je dier bij het asiel brengt moet je ook afstandskosten betalen :).

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:35

Ja je moet betalen om je paard aan hun te geven. Want de nieuwe 'eigenaren' adopteren van pzb en kopen niet. Dus paard blijft altijd in bezit van pzb. En daar betaald de oude eigenaar ook nog voor. Dus ja als je wilt dat pzb je paard 'goed' verzorgd en er een goed adoptiehuis voor vind dan moet je daar voor betalen. Voor de paarden die er slechter aan toe zijn of speciale paarden betaal je zelfs meer omdat deze langer op pzb moeten staan en dus ook langer in onderhoud van pzb staan. Ze gaan er van uit dat normale paarden na laten we zeggen drie maanden, een adoptie adres hebben gevonden. Voor die drie maanden dat ze bij pzb staan betaal je dus geld.
Dus voor lastigere paarden, die mensen minder snel zouden willen, betaal je dus meer omdat die volgens pzb langer bij pzb staan en dus lzb meer kost in onderhoud.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:36

Zelfde idee als een asiel, dus :). Op zich wat voor te zeggen.

Geen idee hoe de paarden er verder bij lopen.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:37

AmyJamess schreef:
Citaat:
Paarden vind ik overigens daar ook redelijk schraal (richting mager) eruit zien, waaronder die van hunzelf (neem de schimmel als voorbeeld in de recente video’s), ik schrik van de hoeven van sommige dieren..

Dit viel mij ook heel erg op, en ook totaal geen bespiering. Als het nou paarden waren elke keer die ze net binnen hebben oké, dan kan ik er in komen. Maar het zijn vaak paarden die er al langere tijd staan.

Inderdaad, ik begrijp overigens wel dat ze niet de middelen hebben om de paarden juist te trainen met juiste bespiering, maar dit is toch wel echt mager in de zin van weinig ruwvoer/gras/brok

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:43

Ik vertelde mijn vriend dit verhaal hij zo dit klinkt als handelaren en geen stichting of ponykamp manege want ze houden ook ponykampen waar iedereen op hun paarden rijd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:44

Die stichting zit in Enschede, toch? Misschien eens een kijkje nemen :).

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:45

het ponykamp is op hun tweede locatie, in duitsland.
Laatst bijgewerkt door Trui op 30-09-18 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:45

Ik ben ook nogsteeds heel benieuwd naar hun inkomsten en uitgaven als stichting. Als stichting mag je namelijk geen winst maken. Maar ik heb zo mn vermoedens..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:46

Amado schreef:
Ik ben ook nogsteeds heel benieuwd naar hun inkomsten en uitgaven als stichting. Als stichting mag je namelijk geen winst maken. Maar ik heb zo mn vermoedens..

Dat inderdaad.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:46

_San87_ schreef:

Ze zitten nu in duitsland
Enschede komen ze niet meer
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 30-09-18 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:47

Ik las volgensmij ooit eens dat een stichting dat ieder jaar of elke maand openbaar moet maken. Of dat ze dat verplicht zijn om te geven als iemand daarom vraagt o.i.d. Maar dat pzb dit niet doet. En dat is ook verdacht

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:47

Trui schreef:
Ik las volgensmij ooit eens dat een stichting dat ieder jaar of elke maand openbaar moet maken. Of dat ze dat verplicht zijn om te geven als iemand daarom vraagt o.i.d. Maar dat pzb dit niet doet. En dat is ook verdacht

Ja precies, vandaar dat ik er ook nogsteeds benieuwd naar ben

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:49

Wel vreemd dat er op de site niks over duitland te vinden is, bij comtact staat ook nog een adres in enschede

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:49

Wat ik me persoonlijk afvraag: er mogen nooit mensen besproken worden op bokt maar eh... wat wordt hier nu gedaan?

Ik heb geen mening over dat hele pzb. Maar wat er hier gespeculeerd en geroepen wordt vind ik niet heel netjes := .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:51

doezel2 schreef:
_San87_ schreef:

Ze zitten nu in duitsland
Enschede komen ze niet meer

Oh. Ik vind alleen een p.a. in Enschede.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:52

assie schreef:
Wat ik me persoonlijk afvraag: er mogen nooit mensen besproken worden op bokt maar eh... wat wordt hier nu gedaan?

Ik heb geen mening over dat hele pzb. Maar wat er hier gespeculeerd en geroepen wordt vind ik niet heel netjes := .

Het is een stichting dus neem aan dat hier gewoon een discussietopic over geopend mag worden?