inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:37

Sannens schreef:
Even offtopic, ik heb namelijk nog geen kinderen.

Maar dragen jullie kinderen elke dag een schone broek en een schoon shirt? Ik weet dat ik als kind meestal kleding 2 dagen droeg en een broek soms nog een derde dag als die niet vies was. Als een shirt echt een vlek had dan ging die natuurlijk wel de was in, maar als dat niet was deed ik hem gewoon nog een tweede dag aan.

Dus dan kan je met 3 broeken en 5 shirts toch gewoon een week doen?

Ja elke dag schoon. Als 'ie in de modder heeft gerold (en dat doet hij elke dag) was ik het meteen uit. Bovendien ben ik laks met slabbetjes dus hij heeft altijd wel vlekken aan het eind vd dag.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:39

lieveli schreef:
Ik ga eens even uit mijn hoofd bedenken wat ik heb. Dit is wel zijn wintergarderobe.

Broeken:

6 tuinbroeken
1 suspender broekje
1 spijkerbroek
3 leggings
1 joggingpak
1 shirt korte mouw
4 shirts lange mouw
4 truien
4 vesten
5 mooie rompers lange mouw
5 mooie rompers korte mouw
1 keer laarsjes
1 keer schoentjes
3 jassen
1 bodywarmertje, zo'n faux schapenvachtje
3 kruippakjes

Als ondergoed draagt hij de bamboe rompers van HEMA en pyjama's van Zara/Feetje.

Voor volgende maand staan op de lijst:

Dr Martens, Lodger slofjes en wat shirts met lange mouw en print van Sleep no more die trouwens héle leuke sales en bundles hebben iedere week en níet duur. En misschien nog wat meer leggings.

Hier trouwens ook een jongetje in roze en glitter. Maar dat kies ik :=

Een vraag van iemand zonder kinderen... Waarom een legging voor een jongetje?

Urbanus

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:41

Mensen kijken zo raar als 'ie in zijn blote kont door de supermarkt schuift. Krijg ik Veilig Thuis op mijn dak.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:51

Sannens schreef:

Maar dragen jullie kinderen elke dag een schone broek en een schoon shirt? Ik weet dat ik als kind meestal kleding 2 dagen droeg en een broek soms nog een derde dag als die niet vies was. Als een shirt echt een vlek had dan ging die natuurlijk wel de was in, maar als dat niet was deed ik hem gewoon nog een tweede dag aan.

Zou je denken inderdaad, maar in de praktijk valt dat vies tegen :=

Of ze kakken een paar keer per dag finaal door de luier heen enzo. Of ze vallen in de modder.
En kinderen spelen, dus dan worden ze vies :j

Hoezo kan een jongetje geen leggings aan :? Zeker als ze nog niet lopen is een spijkerbroek echt niet comfortabel ofzo.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:53

:') Leggings hebben stretch, wat voor die kleintjes fijn zit. En waarom eigenlijk niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:56

Even nieuwsgierig, zie hier bedragen van 2 a 300 euro per maand voorbij komen. Zijn jullie niet bang dat met het ouder worden de kinderen ook een hele dure smaak ontwikkelen waardoor ze , wanneer ze op zichzelf gaan door studie of gewoon de deur uit, in de financiele problemen gaan komen?? Want dan is 250 euro een godsvermogen. Of sponseren jullie dan vrolijk verder??

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:03

Ik doe ze elke dag schone kleding aan, soms wel vaker een schone broek nu ze net zindelijk zijn....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:03

Hij kan sparen hoor, deed ik ook als student. Liever dat hij spaart voor iets moois dan wegwerpmode koopt. Gek idee ook, alsof je je kind behoedt voor geldproblemen door ze goedkope spullen aan te trekken.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:11

Mijn zoontje heeft leggings van noeser. Vind dat super fijn nu hij begint met kruipen. Bij mijn andere zoontje eens geprobeerd en ben echt fan. Heb overigens wel echte jongens printjes erop. Mijn dochter draagt overigens veel jongens shirts. Maar ja, gek op dino's en paw patrol en dan dus marchall & chase. En die staan vrijwel nooit op de meiden shirts.

En verder Moeten ze hier elke dag schone kleding. Mijn kinderen spelen graag buiten en vinden modder en plassen het einde. Ik vind dat alleen maar super. Vaak gaan we beestjes vangen buiten. Dan zit ook ik vaak tot mijn oren onder de modder en viezigheid. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:12

Het voordeel van volwassen zijn is dat je niet meer zo vaak van maat verandert en je dus zo maar jaren kunt doen met kleding *D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:15

lieveli schreef:
Hij kan sparen hoor, deed ik ook als student. Liever dat hij spaart voor iets moois dan wegwerpmode koopt. Gek idee ook, alsof je je kind behoedt voor geldproblemen door ze goedkope spullen aan te trekken.

Zo bedoel ik het niet. Die van ons kregen vroeger kleedgeld vanaf hun 14de. En hebben daar veel van geleerd maar ik zag hier iemand de opmerking maken dat voor een 14 jarige ong 750 per drie maanden werd uitgegeven . En dat zijn bedragen die ze, wanneer ze zelfstandig zijn echt niet o kunnen hoesten terwijl ze dan wel aan bepaalde levensstijl/kwaliteit gewend zijn. Ik heb niets tegen de betere merken. Daar doe je juist langer mee maar gaat er meer om hoe je dat opvoedkundig doet. Tenminste vanaf een bepaalde leeftijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:19

Ik ga dat wel anders doen dan mijn ouders ja. Ik heb 1 keer kleedgeld gehad en toen vond mijn moeder het ongezellig om te winkelen. :=

Dus Oot krijgt straks 100 euro oid per maand, wil hij meer dan kan hij werken en jassen/schoenen krijgt hij van ons.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:21

Meneer hier krijgt in principe elke avond na het douchen / badderen een schone romper aan en als die niet doorlekt 's nachts dan houdt hij die de dag erna ook aan tot baddertijd of tot hij echt te nat / vies is om baddertijd er mee te halen :=

Hier eigenlijk nooit last gehad van ontplofte poep of kwijl schade maar des te meer spugen als klein babietje en vieziken met eten. Meneer van 3,5 jaar eet nu bij nat etenswaar nog steeds met een XXL schortje dat alles bedekt want echt vlekkeloos gaat dat lang niet altijd met pap / ijs / pasta ofzo :')

Broeken gaan aan totdat ze vies zijn. Dat is meestal 1 of 2 dagen bij gewone broeken.
Zijn Hu-Da wollen winterbroeken die gaan wel weken mee zonder wassen, die zijn waterafstotend doordat het hele dichte wol is met ook nog eens stevige kniestukken en klop je zo uit :D

Voor wat later betreft is het afwachten hoe het zich ontwikkeld met meneer zijn smaak, nu maakt het hem nog niet zo gek veel uit en laat ik hem gewoon kiezen tussen 2 dingen. Maar ik ben niet van plan om hem te sponsoren in buitensporige verlangens. Als hij meer wil dan wat we nog redelijk vinden dan legt hij zelf maar bij of dan zal hij moeten kiezen tussen bvb. 5 gewone leuke shirts of maar 1 of 2 dure onzinshirts :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-09-18 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:22

lieveli schreef:
Mensen kijken zo raar als 'ie in zijn blote kont door de supermarkt schuift. Krijg ik Veilig Thuis op mijn dak.

_/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:23

lieveli schreef:
Ik ga dat wel anders doen dan mijn ouders ja. Ik heb 1 keer kleedgeld gehad en toen vond mijn moeder het ongezellig om te winkelen. :=

Dus Oot krijgt straks 100 euro oid per maand, wil hij meer dan kan hij werken en jassen/schoenen krijgt hij van ons.

Dan begrijpen we elkaar helemaal. Onze kregen 75 gulden en bij grotere vraag, hup baantje.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:24

Sannens schreef:

Iedere dag alles schoon. Pyjama iedere paar dagen en beddengoed iedere week.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:43

Waarom zou een legging niet kunnen bij een jongen? Kan prima hoor.

En iedere dag gewoon schone kleren aan ja. Vies rondlopen is geen optie vind ik. En ja peuters worden echt iedere dag vies. Rondje zandbak is vaak genoeg. Bet als eten of zelluf drinken.

Hier nooit kleedgeld gehad en altijd gesponsord door moeders. Mn moeder zei letterlijk als je kleedgeld krijgt kan je minder mooi spul dragen dan je nu doet en dat wil ik niet.
En ik kan nu prima met geld omgaan.

Overigens sponsort ze nog veel kleren. Maar doet ze voor ons allemaal. Net als de kleinkinderen.

En qua levensstijl gewend zijn, dat veranderd niet door kleedgeld. Kinderen zien toch wel als er in gezin meer kan.
Hier komt straks ook een pony. Dat kan niet overal.
Wij hè ben het geluk te kunnen leven op een bepaalde manier. Dat gaan we niet aanpassen zodat zij daar niks van meekrijgen.
Overigens krijgen ze hier wel mee dat er keihard gewerkt wordt voor dat geld.
En ze mag zelf als ze 12 is gewoon tomaten plukken in de tuin in het weekend. Leert ze gelijk het bedrijf kennen en hopelijk wil ze er uiteindelijk in verder.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:50

Ik geef aan mezelf zo'n 25 per maand uit of minder :') maar ja kinderen groeien natuurlijk wel heel hard.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:54

Als t nog schoon is krijgen ze t nog een dag aan, maar dat gebeurd hier niet vaak, we zijn veel buiten met ze en dan wordt t zo vies.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:01

Ik vind als meisjes moeder een legging voor jongens echt niks maar dat is een kwestie van smaak denk ik. Hier gaat elke dag alles in de was want ze kan niks lang schoon houden. Idd vaak buiten en dat zie je terug aan de kleding. Of knoeien met eten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:08

Inderdaad, niet iedereen heeft smaak. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:10

Leggings vind ik over het algemeen niet echt wat. Handig in de luier leeftijd en daarbij maakt jongen of meisje weinig uit. Onder een jurkje is dat tot een bepaalde leeftijd ook nog ok. Maar legging met t-shirt is naar mijn smaak meer gymkleding.
Echter moet ik dan ook weer bekennen dat ik vroeger wel ook in van die felgekleurde leggings liep met smiley t-shirts (dat was toen hip :+ )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:11

Oot heeft van die kasjmieren leggings van de Zara met een oversized trui en zijn Mockies. IK vind het prachtig, wat een ander vindt daar kan ik niks mee en is niet relevant.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:13

Gelukkig hoef je daar ook niets mee ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:17

Ontopic maar weer dan?