Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Maar als je niet kunt slapen mag je toch wel je bed uit?
Ik heb geen direct aangrenzende buren, maar als ik niet kan slapen ga ik eruit, maak ik een thee, ga de honden even knuffelen en met thee en boek naar bed terug. Misschien trek ik de wc een keertje extra door of staat de kraan kort aan.
Dat doe ik gewoon zachtjes, en dat zou ik in een flat ook doen. Dat zijn nou eenmaal normale geluiden als mensen ergens wonen.
Ragdollcat schreef:Ik vind het eerlijk gezegd ook niet kunnen dat je savonds na 21:00 u nog gaat stofzuigen of de wasmachine laat draaien.
Eigenlijk ben jij het probleem met je rare extreme tijden, maar dat ligt ook zeer aan de soort woning en huizen. Je woont nou eenmaal in een flat en daar dien je wel rekening te houden met de gewone tijden van de mensen. En daar wijk jij enorm vanaf.
Ragdollcat schreef:Eigenlijk ben jij het probleem met je rare extreme tijden, maar dat ligt ook zeer aan de soort woning en huizen. Je woont nou eenmaal in een flat en daar dien je wel rekening te houden met de gewone tijden van de mensen. En daar wijk jij enorm vanaf.
Palmera schreef:Dus in alle flats in nederland is het doodstil na 18 uur? Niemand, kookt, douched, kijkt TV?
En dat geloof je zelf?
Daarnaast is TS níet afwijkend want ze wilt stofzuigen voor 20 uur. Dat doet iemand die uit zijn werk komt vast ook wel eens.
En hoe laat ze opstaat doet er niet toe, ik mag aannemen dat de buren zich daar niet aan storen.
Fitzroy schreef:@ragdollkat: 21.00 uur een rare tijd? Daar kan ik met mijn pet niet bij. Dat is toch een volledig normale tijd om nog wat te doen?
En mijn wekker gaat iedere dag om 6.00 uur, dus ik ben een vroege vogel.
Palmera schreef:Ragdollcat schreef:Eigenlijk ben jij het probleem met je rare extreme tijden, maar dat ligt ook zeer aan de soort woning en huizen. Je woont nou eenmaal in een flat en daar dien je wel rekening te houden met de gewone tijden van de mensen. En daar wijk jij enorm vanaf.
Dus in alle flats in nederland is het doodstil na 18 uur? Niemand, kookt, douched, kijkt TV?
En dat geloof je zelf?
Daarnaast is TS níet afwijkend want ze wilt stofzuigen voor 20 uur. Dat doet iemand die uit zijn werk komt vast ook wel eens.
En hoe laat ze opstaat doet er niet toe, ik mag aannemen dat de buren zich daar niet aan storen.
Ragdollcat schreef:Fitzroy schreef:@ragdollkat: 21.00 uur een rare tijd? Daar kan ik met mijn pet niet bij. Dat is toch een volledig normale tijd om nog wat te doen?
En mijn wekker gaat iedere dag om 6.00 uur, dus ik ben een vroege vogel.
Ja, om nog wat te gaan doen zoals het strijken, douchen, koken, schoonmaken etc.
Maar stofzuigen en de wasmachine of droogtrommel nog gaan aanzetten na 21:00 uur........dat is wel lastig in een flat lijkt mij i.v.m. het geluid..........zelf heb ik nog nooit in een flat gewoond, maar het lijkt mij dat je er met elkaar rekening kan gaan houden, wil je het nog leuk houden.
iirrssjjee schreef:Ragdollcat schreef:
Ja, om nog wat te gaan doen zoals het strijken, douchen, koken, schoonmaken etc.
Maar stofzuigen en de wasmachine of droogtrommel nog gaan aanzetten na 21:00 uur........dat is wel lastig in een flat lijkt mij i.v.m. het geluid..........zelf heb ik nog nooit in een flat gewoond, maar het lijkt mij dat je er met elkaar rekening kan gaan houden, wil je het nog leuk houden.
Wel grappig dat je dit vind.... Mijn buurman (toen ik nog in een flat woonde) werkte nachtdiensten. Die kwam soms om 3.00 uur thuis, dan wilde hij toch echt even douchen.... En daar vind ik niks mis mee. Zelfde als stofzuigen om 21.00 uur. Soms is het even niet anders. Toen ik bij de post werkte, moest ik er om 6.30 uit, ging ik werken, was ik 17.00 klaar. Thuiskomen, douchen, boodschappen, koken en eten, was het al gauw 20.00/20.30. En helaas moet er soms ook nog schoongemaakt worden....
ChelseaAyLee schreef:Ik geloof niet dat jij alles gelezen hebt. Heb een bij autisme en ADHD ook nog een slaapstoornis die nu onder controle is. Ga ik afwijken kan ik geheel niet meer slapen en word bovendien lichamelijk ziek. Dus nee om 8 uur de honden uitlaten gaat niet, dan slaap ik. Ik sport niet meer, door een zware burnout moeten stoppen. Ik rijd als ik er de energie voor heb die dag. De verzorging doe ik dagelijks in stapjes op mijn tempo van die dag. Van dieren raak ik niet overprikkeld daar voel ik me juist prettig bij. Van in het bos wandelen met de honden ook niet, hoewel dat niet elke dag lukt. De honden zijn dagelijks mee op stal en rennen en springen daar rond, en met regelmatig bos en zwemmen zijn die in huis rustig en slapen. Ik zeg niet dat ik elke dag slechte dagen heb heb ook zeker goede waarop ik meer kan.
De vraag was meer alleen of het redelijk is wat de buren eisen en het antwoord daarop is dus nee. Voor 2000 is redelijker en daar ga ik me ook aan houden.
ChelseaAyLee schreef:als zij visite hebben hoor ik haar de hele avond gilletjes slaken en lachen. Ook hebben ze beiden een harde stem, en ook regelmatig ruzie waarvan ik letterlijk kan meegenieten. Hier klaag ik niet over, zet de tv wat harder. Zij gaan meestal slapen om half 10 dus weet wanneer het afgelopen is. Ook klappen ze nogal met de deuren als ze naar hun werk gaan en dat soort dingen dus hoor genoeg van hun
Fitzroy schreef:Maikeltje, ik weet niet of jij je wel eens verdiept hebt in autisme, maar dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn zoals kraamvisite hoeven dat voor een autist helemaal niet te zijn.
Als dit het ritme is van TS dan is dat nu eenmaal zo. En ze doet echt geen onredelijke dingen. De buren zijn pas onredelijk imo.