Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kaka schreef:MissToseland schreef:Wij zijn hier thuis erg makkelijk. Naaktheid is bij ons normaal. We douchen ook gewoon met de kinderen. Zijn nu bijna 6 en 4.
Zal in de puberteit wel veranderen
Hier idem, met een kind van 2. Ik wil hem meegeven dat er niets vreemds is aan een naakt lichaam. Uiteraard met grenzen (niet zomaar aanraken, doen we bij hem ook niet).
dromertje2 schreef:Zeker in een badkamer wil ik het niet hebben dat men de deur op slot doet want stel dat er iets gebeurd, geraak je niet binnen.
Huertecilla schreef:superpony schreef:Het zou wel veel makkelijker zijn als iedereen hetzelfde deed.
Het zou al een stuk makkelijker zijn als er geen mening zou zijn over meer dan het eígen gedrag.
Loop bloot of met kleren aan, stel je eigen huisregels op en ... houdt het daarbij.
Ik heb geen moeite met naakt en ook niet met gekleed gaan van anderen. Oh, met ´die beperking dat je niet bloot loopt waar de openbare zeden gekleed aannemen en andersom.
Persoonlijk lijkt het mij erg vervelend als je moeite hebt met bloot van anderen en jezelf.
We worden tenslotte bloot geboren en het is niets om je voor te schamen. Schaamte voor jezelf of plaatsvervangend lijkt me vervelend en niet het probleem van een ander.
meisje_ schreef:Kussen op de mond van andere kindjes zoals neefjes,nichtjes of de kids van vrienden vind ik niet zo prettig trouwens. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ouders dan zeggen geef tante eens een dikke kus, terwijl voor mij een box, zwaai, high five en dergelijke ook prima is. Als ze het uit zichzelf willen prima maar niet omdat pap/mam t zegt. Mogen kinderen voor mij zelf beslissen!
A3a1 schreef:meisje_ schreef:Kussen op de mond van andere kindjes zoals neefjes,nichtjes of de kids van vrienden vind ik niet zo prettig trouwens. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ouders dan zeggen geef tante eens een dikke kus, terwijl voor mij een box, zwaai, high five en dergelijke ook prima is. Als ze het uit zichzelf willen prima maar niet omdat pap/mam t zegt. Mogen kinderen voor mij zelf beslissen!
Nou, ik heb ook wel eens gezien dat de vader zijn grote puberdochter vol op de mond kust....
Ik vind het niet gepast.
Bij kleine kinderen ok, maar er is een bepaald moment waarop het intiem wordt.
MarliesV schreef:Nee, jij vind het intiem worden. Niet iedereen kijkt daar zo tegenaan.
Ik ben 37 en geef rustig mijn pa een kus, en ja ook recht op zijn mond.
Het is mijn vader! Geen vreemde vent, iemand waar ik intiem mee ben of wil zijn of wat dan ook. Meer als vader-dochter gevoelens zal daar nooit bij zijn.