naaktheid binnen gezin?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:37

Vroeger ging ik wel met mijn ouders in bad. Met mijn vader rond 4 jaar niet meer geloof ik.
Toen we wat ouder waren ging ik wel bij mam de badkamer op maar bij mijnvader helemaal niet. Die wilde dit ook absoluut niet. Ik gok vanaf een jaar of 10/11 hebben mijn ouders me niet meer naakt gezien.
Hier werd vooral door mij pa ook nogal preuts over gedaan.
Nu nog ben 25 en als ik aan mijn moeder bijv een nieuwe bh show en dus mijn shirt omhoog trekt bedekt mijn vader zijn ogen... Mi erg preuts want in bikini is toch t zelfde?

Ben nu zwanger van een zoon en heb er nav dit topic over gehad met mijn man en geslachtsdeel man is gewoon piemel/plasser. Voor een meisje weer iets moeilijker..

dromertje2

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:47

Hier in ons huis zijn ook alle sleutels van de deuren. Als iemand privacy wil, kan die de deur gewoon dicht doen. Zeker in een badkamer wil ik het niet hebben dat men de deur op slot doet want stel dat er iets gebeurd, geraak je niet binnen.

Ik verschiet er ook van als ik hier bij sommige lees dat ze boven de 2-3 jaar niet samen meer in bad gaan. Hier gaat mijn zoontje niets liever samen in bad.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:53

Bij ons vroeger thuis liepen we naakt en liepen in en uit de badkamer, ongeacht wie er in was, ook als iemand op de wc zat.
Dit deden we plm tot de pubertijd, zo vanaf een jaar of 14, vonden we het niet meer fijn.
Vanaf mijn 25ste of zo weer wel.

Mijn moeder liep ook veel later nog bloot maar vanaf dat ik langer uit huis was, vond ik het minder normaal.

Mijn partner en ik lopen ook gewoon bloot door huis.
Wc deur is vaak open bij mij, niet altijd bij mijn partner.

We hebben geen kinderen.

En met vrienden, is het erin geslopen dat het wat minder normaal is.
Maar als iemand aangeeft niet preuts te zijn, ga ik daar gewoon in mee.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:10

Kaka schreef:
MissToseland schreef:
Wij zijn hier thuis erg makkelijk. Naaktheid is bij ons normaal. We douchen ook gewoon met de kinderen. Zijn nu bijna 6 en 4.
Zal in de puberteit wel veranderen :))

Hier idem, met een kind van 2. Ik wil hem meegeven dat er niets vreemds is aan een naakt lichaam. Uiteraard met grenzen (niet zomaar aanraken, doen we bij hem ook niet).

Misschien dat de meiden met mams willen douchen en de jongens met paps. Hier veranderde er ook weinig nadat ik de pubertijd in ging.

Mijn ouders hebben er nooit moeilijk over gedaan. Mijn vader is daarbij ook naturist dat scheeld.

Nu ik op mijzelf woon doe ik er ook niet zo moeilijk over, maar niet jan en alleman hoeft mij te zien (woon op de bg met stoep naast mn ramen). Verder ga ik ook gewoon naar de sauna enzo. Heerlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:12

Hier is naaktheid tot bepaalde leeftijd geen probleem geweest. Heb als kind samen met mijn buurjongen, beste vriendin en natuurlijk broer en ouders in bad gelegen. En nog tot in de puberteit met een buurmeisje die net als een zusje voor mij aanvoelt (was dan wel een probleem dat ik soms als ze het vroeg niet kon, want dat snapte ze nog niet (ongesteld)). Nu douche ik als er op de camping maar 1 douche beschikbaar is bij de dames gewoon samen met mijn moeder. Ik douche ook samen met mijn vriend. En als het zo uitkomt ook samen met mijn beste vriendin, we zijn nu samen in Riga en kleden ons ook gewoon in elkaars bijzijn om. De deur gaat inmiddels wel op slot in de badkamer thuis, wij kleden ons allemaal daar om. Maar zelfs mijn schoonmoeder mag mij naakt zien, schoonzusje ook geen probleem zolang het maar in huiselijke sfeer is. Ik moet er niet aan denken naar de sauna of nudisten strand te gaan.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:28

Ik heb vroeger altijd met mijn ouders gedoucht. Zij hielpen me ook tot en met mijn 10e denk ik. Geen idee wanneer ik hun voor het laatst naakt heb gezien. Ik loop ook niet naakt door huis (tenzij ik alleen ben of als er niemand is behalve mijn vriend), daar voel ik me niet fijn bij en ik denk ook niet dat mijn broertjes dat heel chill zouden vinden.
Als broertje van 11 stat te douchen kom ik nog wel eens binnen maar vraag wel altijd of het mag.
Naakt in combinatie met mijn beste vriendin bijv is ook echt geen probleem. Op de wc zitten daarentegen doe ik dan gewoon liever in mn eentje zonder iemand erbij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:38

dromertje2 schreef:
Zeker in een badkamer wil ik het niet hebben dat men de deur op slot doet want stel dat er iets gebeurd, geraak je niet binnen.

Als er iets makkelijk van buitenaf open te maken is, is het wel een badkamer-/WC-deurslot. Kan zelfs met een muntstuk.

Hier lopen we ook gewoon naakt rond, tot en met in de tuin als het zo uitkomt, er kan ook niemand naar binnen kijken. Volkomen afgelegen, geen buren.
Mijn ouders deden er ook niet echt moeilijk over, en dat was voor die generatie (ruim voor de tweede wereldoorlog geboren) eigenlijk best wel bijzonder. Zelfs mijn oma, uit de voor-vorige eeuw dus, deed niet moeilijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:51

Hier zijn alle deuren dezelfde maar wel met andere sloten en sleutels. Zijn dus volwaardige sloten. Met een muntstuk kom je daar niet ver mee.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:57

Hier ook geen problemen met naaktheid, we douchen ook samen en gaan gezellig mee in bad met onze dochter van 2 jaar. Naaktheid is niet iets om je voor te schamen vinden wij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:22

Huertecilla schreef:
superpony schreef:
Het zou wel veel makkelijker zijn als iedereen hetzelfde deed.

Het zou al een stuk makkelijker zijn als er geen mening zou zijn over meer dan het eígen gedrag.

Loop bloot of met kleren aan, stel je eigen huisregels op en ... houdt het daarbij.

Ik heb geen moeite met naakt en ook niet met gekleed gaan van anderen. Oh, met ´die beperking dat je niet bloot loopt waar de openbare zeden gekleed aannemen en andersom.
Persoonlijk lijkt het mij erg vervelend als je moeite hebt met bloot van anderen en jezelf.
We worden tenslotte bloot geboren en het is niets om je voor te schamen. Schaamte voor jezelf of plaatsvervangend lijkt me vervelend en niet het probleem van een ander.

Dit dus vind ik heel goed verwoord! Zo denk ik er ook over.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:37

Mijn ouders hadden geen schaamte met naaktlopen en ik en mijn dochter van 14 ook niet. Heb haar duidelijk aangegeven dat het geen probleem ia als ze zegt dat ik niet meer bv de was mag pakken als ze doucht maar t boeit haar niet haha heerlijk. Mijn ( later aan het gezin toegevoegde, jongere) vriend is naar mij ook schaamteloos maar niet naar mijn dochter, die moet ik dus wel eens naar boven sturen om iets aan te trekken als ze denkt ff snel vanuit bed naar de wc te kunnen sneaken haha maar ik begrijp zijn kant volledig.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:40

Mijn man heeft helemaal geen probleem met zijn naaktheid bij de kinderen (3,5 en 7). Hij vind het zelf niet fijn dat het klokkenspel vrij kan luiden en draagt dus meestal een boxer, maar dat heeft niks met preutsheid te maken.

Buiten ons gezin zijn we met onszelf (dus de volwassenen) wel wat subtieler. Maar dat is ook bij vrienden. Ik ben niet heel preuts (mijn man helemaaaaal niet) maar ga niet vol lopen flashen. Dus als ik in bijzijn van vrienden moet omkleden, dan draai ik me even om.

Bij "vreemde" kinderen vragen we altijd of we moeten helpen met toiletgang, of dat we erbij moeten blijven of weg moeten gaan (vooral uiteraard de kleintjes). Als we een badje buiten hebben staan gaan vriendjes en vriendinnetjes ook gewoon lekker naakt badderen als ze geen zwemspullen bij hebben. Ik vind het soms even wennen dat andere kinderen geen "open deur policy" kennen. Maar probeer wel rekening met hen te houden.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn kinderen zaken vertellen over mij tegenover anderen. Jah, misschien dat ik schaamhaar heb (schokkend ;) ) en een keer dat mama mooie borsten heeft (gelukkig vind iemand ze mooi :Y) ) tja, daar schaam ik me echt niet voor.

Kusjes op de mond worden hier gewoon gegeven. Ik heb wel aangegeven dat ik "open mond" kusjes niet echt prettig vind en dat dat iets is tussen mensen die verlieft op elkaar zijn (het is meer alsof je door een lucht happende vis gekust wordt, maar dan nog)

Mijn schoonouders heb ik nog nooit naakt gezien en dat vind ik wel prima, maar als zij vrijer zouden zijn zou dat ook geen probleem zijn. Mijn moeder is heel onzeker over haar lichaam en laat dat liever niet zijn buiten het gezin, maar mijn vader is er heel vrij in. Nu hebben zij wel een kamer verhuurd en dan wordt er natuurlijk niet naakt rondgelopen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:55

Kussen op de mond van andere kindjes zoals neefjes,nichtjes of de kids van vrienden vind ik niet zo prettig trouwens. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ouders dan zeggen geef tante eens een dikke kus, terwijl voor mij een box, zwaai, high five en dergelijke ook prima is. Als ze het uit zichzelf willen prima maar niet omdat pap/mam t zegt. Mogen kinderen voor mij zelf beslissen!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:43

meisje_ schreef:
Kussen op de mond van andere kindjes zoals neefjes,nichtjes of de kids van vrienden vind ik niet zo prettig trouwens. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ouders dan zeggen geef tante eens een dikke kus, terwijl voor mij een box, zwaai, high five en dergelijke ook prima is. Als ze het uit zichzelf willen prima maar niet omdat pap/mam t zegt. Mogen kinderen voor mij zelf beslissen!

Nou, ik heb ook wel eens gezien dat de vader zijn grote puberdochter vol op de mond kust....
Ik vind het niet gepast.
Bij kleine kinderen ok, maar er is een bepaald moment waarop het intiem wordt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:44

Mijn inmiddels overleden voormalig schoonvader deed dat ook. Ongevraagd, nee dat is toch niet fijn. Ben daar geen fan van tenzij bij heel leuk exclusief persoon

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:50

A3a1 schreef:
meisje_ schreef:

Nou, ik heb ook wel eens gezien dat de vader zijn grote puberdochter vol op de mond kust....
Ik vind het niet gepast.
Bij kleine kinderen ok, maar er is een bepaald moment waarop het intiem wordt.

Nee, jij vind het intiem worden. Niet iedereen kijkt daar zo tegenaan.

Ik ben 37 en geef rustig mijn pa een kus, en ja ook recht op zijn mond.
Het is mijn vader! Geen vreemde vent, iemand waar ik intiem mee ben of wil zijn of wat dan ook. Meer als vader-dochter gevoelens zal daar nooit bij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:04

Ik word van dat op de mond kussen van kinderen door volwassenen altijd de beetje onpasselijk. Of ze nou groot zijn of klein. Geen idee waarom. Met knuffels heb ik dat bijvoorbeeld niet. Ik vind het zelf ook niet prettig om op de mond gekust te worden door een kind. De dochter van mn man was dat gewend bij haar moeder en wilde dat als kleuter ook bij mij doen bij het afscheid nemen. Ik vond het lief, maar echt niet fijn. Maar was een mooie gelegenheid om even uit te leggen dat niet iedereen kussen of knuffelen even fijn vind, en dat je alleen moet kussen of knuffelen als je het allebei prettig vind. En dat ik liever een knuffel of een hand krijg dan een kus.

Qua bloot: mijn ouders waren naturisten. Dus ik ben ermee opgegroeid. Ben ook blij dat ik mensen bloot kan zien zonder me daarbij ongemakkelijk te voelen. In huis loop ik gerust bloot van bed naar badkamer etc. Maar als de dochter van mn man er is niet. Ze is nu 21 en sinds de puberteit voelt het op de een of andere manier niet zo gepast. Bovendien neemt ze regelmatig haar vriendje mee. Ik vind zelf dat het gewoon zou moeten kunnen, maar wil niet dat ze zich ongemakkelijk voelen.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:21

Bij mij op het werk kunnen sommige mensen er al niet tegen dat je na het werk omkleed bij je kluisje.
We hebben kleedhokjes hoor.
Maar als ik afsluit zijn er bijna geen mensen meer. Dus hop broek en polo uit en eigen kleding aan.
Nou dit is voor sommige al to much...denk dat die ook nooit gaan zwemmen....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:28

Ik geef mijn ouders ook nog steeds gewoon een kus op de mond. Zit niks achter...

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:37

Riddershow schreef:
Ik geef mijn ouders ook nog steeds gewoon een kus op de mond. Zit niks achter...

Ik ben nu 23 en doe dat ook nog steeds

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:17

MarliesV schreef:
Nee, jij vind het intiem worden. Niet iedereen kijkt daar zo tegenaan.

Ik ben 37 en geef rustig mijn pa een kus, en ja ook recht op zijn mond.
Het is mijn vader! Geen vreemde vent, iemand waar ik intiem mee ben of wil zijn of wat dan ook. Meer als vader-dochter gevoelens zal daar nooit bij zijn.

:j

+1

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:12

Riddershow schreef:

Dat doe ik dan weer niet! Yak nooit graag gedaan ook. Maar is ook stukje opvoeding. Mijn ouders kussen bijv ook nooit. Pa vind kussen vies.
Mijn man kus ik overigens wel gewoon!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:13

Mijn dochters ook hoor! Ouder kindliefde, mooi toch!
Zolang je kinderen het zelf willen is het toch geen probleem.
Laat me ook geen probleem meer Aanpraten hoor, net als de tijd van de incestzaak in Epe, wij gingen naar Spanje met de kids en die vonden het leuk om vanuit het koude zwembad zo bovenop hun vader te springen op het ligbed :evaw: ! Dat ik toen dacht oohhh wat zullen de mensen denken, nou zolang ze het spontaan doen is het toch goed zei mijn man en gelijk heeft hij.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 17:41

zoontje begon op een gegeven moment ook mij te kussen op de mond.
hem toch gezegd dat je beter niet constant op de mond kust,want als mama bv ziek is,een koortlip krijgt,.....
dan geef je zoiets gewoon over,en dat wil ik liever niet.

hier geven de kindjes echt enorm veel kusjes per dag,maar dan op de wang.

als een ander het op de mond doet,dan doen ze dat maar,maakt voor mij helemaal niets uit.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:59

Thuis zijn we nooit moeilijk geweest met naakt zijn. Ik ben tot mijn 8e ofzo met mijn vader in bad geweest (zonder zwembroek, waarom zou je in godsnaam een zwembroek bij je eigen kind dragen? :') ). Mijn moeder loopt nu nog steeds naakt rond thuis, mijn zus ook wel eens. Ikzelf liever niet, maar als ik met mijn vriend ben, kan ik zo de hele dag naakt lopen hoor. En hij net zo goed. ;) Preuts over naaktheid veroorzaakt denk ik alleen maar gedoe. Ik ben er liever gewoon open over. Naaktheid heeft iedereen, iedereen is naakt onder zijn of haar kleding. Niks raars aan vind ik.