Sunnda schreef:. Maar ze zijn inmiddels twee jaar samen en in feite doet vriendlief de waarschuwingen van zijn vriendin af als onzin. En dat vind ik zorgelijk voor haar. Dan heb je verkering met iemand die de manier waarop je moet leven afdoet met “ onzin” .miesnaom schreef:Dan zou ik sowieso terwille van hem geen stappen ondernemen ts. Hij neemt jou en de situatie niet eens serieus.
Je ben nog jong en ik merk ook beetje naïef. Ik was dat ook op die leeftijd! Niks mis mee. Maar blijf gewoon nog lekker thuis. Ga sparen zodat als je wil, je over een tijdje het huis uit kan. Maar niet voor die jongen.
Misschien kan je ergens studeren? En dan daar op kamers. Dat vinden je ouders misschien minder erg.
Zou dit wel overleggen natuurlijk. Evt een studie in de buurt van die kennis, dat je eerst daar kan wonen. Dan is de stap minder groot. Ik wilde op die leeftijd ook uit huis.
Maar ben ZO blij dat ik het niet heb gedaan. Neem de tijd! En maak zeker geen overhaaste beslissingen.
Wat een onzin, die jongen is 19 en opgegroeid in een cultuur die mijlenver afstaat van de cultuur van TS. Dat kun je hem niet kwalijk nemen..
Als ik naar mijn neefjes en nichtjes kijk van die leeftijd zouden die er net zo instaan als die jongen. Dat is niet gek als je zo jong bent en in een 'ik cultuur' opgegroeid bent.
Dat wil niet zeggen dat ze niet serieus zijn of iets. Ze houden het al twee jaar uit, dat vind ik best lang voor die leeftijd en helemaal met zulke problemen die er al zijn vanaf het begin.
Ben het wel met je eens dat uit huis gaan prima kan, maar wel met het idee dat als de relatie strandt ts alsnog verder kan alleen en dat ook wil.
Voor hun was het toch ook een hele grote shock.
Volgend jaar op kamers is denk ik best verstandig. Dan heb je de ruimte en de vrijheid om uit te zoeken wat je precies wilt. Echter hoeft dit zeker niet te betekenen dat je hem dan veel vaker gaat zien. Toen ik op kamers ging werkte ik full time. Omdat ik in een winkel werkte werkte ik meestal vrijdagavond en zaterdag ook. Mijn vriend die toen op anderhalf uur afstand woonde (dus 3 uur reistijd) Werkte ma- vrij. Dit betekende dat eigenlijk alleen de zondag een optie was. (eventueel al zaterdag avond).