Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:46

Ik heb mijn konijnen binnen gezet alleen nu heeft het vrouwtje bedacht dat dit een prima tijd voor jongen is :+: dus doen ze niks anders dan jeweetwellen := mannetje is overigens gecastreerd hoor!

Verder werk ik bij de post :PB

daantjuhhh

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:53

Het grootste nadeel vind ik het zweten
Ik ben iemand die al zweet bij -10 terwijl ik het steenkoud heb.
Ben er ook mee naar de dermatoloog geweest. Niets helpt, alleen Botox injecties. Maar die worden niet meer vergoed.

Ik kan shirtjes na een maand of 2 weggooien.
Je krijgt de geur er niet meer uit.
En je wordt erg onzeker omdat je constand bang bent dat mensen je ruiken.
Ik douche mij normaal 2 x per dag. Maar nu soms vaker.
Ik doe dagelijks 2 x schone kleding aan.
Heb altijd een washandje, zeep, deo en een schoon shirtje in mijn tas.

Nou nu met dit weer mag ik wel 4 shirtjes meenemen.
Het maakt mij erg onzeker.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:08

Afbeelding

Inmiddels uit elkaar gehaald, nu is ze woest :=

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:22

Heerlijk weer, echt buiten en met vrije dagen heb ik er geen enkel probleem mee.
Ik zweet ook vrij makkelijk, wel voornamelijk in mijn gezicht en noem het dan ook glinsteren in plaats van zweten (women don't sweat they glisten) *D en dat helpt veel bij afkoelen. Maar de winter vind ik ook heerlijk, sneeuw en vorst kom maar door.

Op mijn werk is het wel vrij dramatisch. Vooral omdat wij net in een oud stukje gebouw zitten, vanaf de muur waar ik met mijn rug naartoe zit is alles heerlijk met climate control en aardwarmte/koeling en hier staat een ventilator met ramen op het zuid oosten. Op zich is het wel uit te houden, je went ook aan de temperatuur (en lekker glinsteren), maar werkelijk iedereen die binnen komt moet even zeggen 'oh het is hier veel warmer dan bij ons' en 'goh hebben jullie het niet warm'. 'JA! wij hebben het warm ja, donder op', denk ik dan terug naar ze.

Qua dieren gaat het hier ook nog wel goed. Hond gaat overdag niet zo lang uit en de avondwandeling dan maar wat langer, hond wil wel altijd uit trouwens en hard rennen maar we moeten hem maar een beetje inhouden. De pony's staan de op het heetst van de dag onder de grote eiken waar het nog wel onderdoor waait en krijgen 's avonds een strook gras voor de nacht. Ondanks vliegendekens zweten ze amper. Gras is er nog voldoende en ook nog groen. Dus geen klagen hier.

Sterkte voor de mensen die het nodig hebben Y;(

Daantjuhh dat is wel heel vervelend, kan me voorstellen dat het je onzeker maakt :(:)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:23

‘s avonds een goed eind skeeleren om energie kwijt te raken en even flink te zweten, overdag bezig blijven zodat je ‘s avonds lekker moe bent. Oh en warm douchen, als je dan uit de douche stapt voelt de omgeving koel.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:23

karuna schreef:
Hoe moet je je hier op kleden?
[ [url=m/1Inhkh.png]Afbeelding[/url] ]

Niet, gewoon bikini aan en voetjes in het zwembad...

Maar pfff gelukkig wordt het hier maar 35 graden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:24

Petrichor schreef:
bigone schreef:
Als we dit soort periodes jaarlijks gaan krijgen verkoop ik de hele tent en ga rentenieren ergens aan de kust.

Nou wij willen ons appartement te koop zetten maar kunnen het op dit moment niet. Het is bij ons 30 graden in huis, dus als er mensen komen bezichtigen draaien ze zich snel weer om en gaan er vandoor.

Ik baal er zo van, onze onderburen hebben hun appartement binnen een week verkocht en alles verkoopt hier zo snel op het moment. Alleen wij kunnen helaas nog niks.

Ik zou ook geen appartement kopen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:28

daantjuhhh schreef:
Ben er ook mee naar de dermatoloog geweest. Niets helpt, alleen Botox injecties. Maar die worden niet meer vergoed.

Regelmatig naar de sauna geen optie? Klinkt vreemd maar kan soms helpen.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:49

Ik HAAT dit weer, wat een verschrikking. Heb gelukkig wel zomervakantie dus kan lekker de hele dag voor een ventilator liggen op m'n kamer. Helaas ook precies de komende 3 weken geen studentenOV dus een uurtje met de trein reizen naar het strand zit er voorlopig even niet in. Ben benieuwd hoe het vanavond op de sportschool gaat zijn, niet erg druk denk ik...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:02

Ik ben een wintermens en heb normaal erg veel last van de warmte. Deze warme periode gaat me eingelijk nog best goed af. Zelfs vannacht onder winter dekbed geslapen :=

Ik heb de airco niet aan, ventilator niet aan, drink geen koude dranken, ga eingelijk geen zwembad in. Neem een warme (hete) douche, drink warme chocomelk en ben deze periode met een andere mentaliteit in de warmte gestapt. Dus niet constant denken ''oh wat is het warm''. Ik heb nu een stuk midner last van de warmte dan normaal.. En normaal houd ik het niet eens uit als het boven de 20 graden is. Geef mij maar sneeuw en regen maar klagen werkt volgens mij alleen mar meer in het voordeel van de hitte :')

Overigens, het water uit de douche was ipv 20 graden bijna 40 graden :D geen koud grondwater meer voor ons.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:15

Afbeelding

Mijn nieuwe vriend is aangekomen *\o/* *\%/* *\o/*

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:21

sunshine schreef:
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die dit fijn vinden?
Zelf ben ik echt een koukleum, en hou van de zon, maar van dit weer word ik echt stik chagrijnig.
Het is veel te benauwd en veel te warm, op het werk ( ik werk in de zorg ) drijf ik bijna bij de mensen naar buiten, en ik kan amper iets met mijn dieren doen.

Met mijn aandoening doet alles in de winter pijn door de koud en het natte weer. Dus ja, dit vind ik super!!!
Daarbuiten ben ik achttien en heb ik zeven welen lang geen school, haha.

Houd wel van regen en dat mag van mij best wel vallen nu hoor. Heb ik geen problemen mee. Ik maak een lekker regendansje voor jullie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:31

bigone schreef:
daantjuhhh schreef:

Regelmatig naar de sauna geen optie? Klinkt vreemd maar kan soms helpen.

Nee. Dat helpt niet.
Mijn oppervlakkige klieren produceren overmatig.
Daar helpt alleen het lam leggen van de klieren met Botox tegen. Ik zweet zelfs veel als ik zit te klappertanden van de kou.

Alle deo’s heb ik al geprobeerd. Zelfs een van de dermatoloog die alleen op recept verkrijgbaar is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:21

Botox is een prima middel in handen van een deskundig arts, veel mensen laten de okselzweetklieren lamleggen. Scheelt toch al wat.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:32

Hitte... Niet normaal. Nja, ik woon in Japan en het is hier al 2 week 38 tot 40 graden met een standaard luchtvochtigheid van minstens 75%. Dus als je buiten loopt ben je binnen een minuut nat van het zweet. Ik verlaat mijn huis niet meer zonder een klein handdoekje, mijn waaier en verkoelende doekjes. Geweldige uitvinding in japan! Je wrijft die doekjes over je lichaam en binnen 30 sec voel je je gewoon al koeler worden, het is geweldig!

Maar de hitte is gewoon verschrikkelijk in het algemeen, het liefste zou ik me de hele dag verstoppen in mijn AC cave maar dan heb ik ook geen leven :' e 25 en 26 graden wat ik in Nederland hoor klinkt erg verkoelend.
Laatst bijgewerkt door Gydja op 25-07-18 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:33

bigone schreef:
Botox is een prima middel in handen van een deskundig arts, veel mensen laten de okselzweetklieren lamleggen. Scheelt toch al wat.

Ja ik deed dat altijd via mijn dermatoloog in het ziekenhuis. Hij deed dat zeer kundig. Hielp enorm goed. Maar je moet ong elke 9 mnd. Nu wordt dat niet meer vergoed door je zorgverzekering. En helaas is zn behandeling niet heel erg goedkoop.
Het wordt tegenwoordig gezien als schoonheidsingreep. Maar voor mij is het natuurlijk veel meer dan dat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:35

Gydja schreef:
Hitte... Niet normaal. Nja, ik woon in Japan en het is hier al 2 week 38 tot 40 graden met een standaard luchtvochtigheid van minstens 75%. Dus als je buiten loopt ben je binnen een minuut nat van het zweet. Ik verlaat mijn huis niet meer zonder een klein handdoekje, mijn waaier en verkoelende doekjes. Geweldige uitvinding in japan! Je wrijft die doekjes over je lichaam en binnen 30 sec voel je je gewoon al koeler worden, het is geweldig!

Maar de hitte is gewoon verschrikkelijk in het algemeen, het liefste zou ik me de hele dag verstoppen in mijn AC cave maar dan heb ik ook geen leven :') de 25 en 26 graden wat ik in Nederland hoor klinkt erg verkoelend.

25 en 26 zeg je?
Was dat maar zo. _O-

Afbeelding

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:37

daantjuhhh schreef:
Gydja schreef:

Maar de hitte is gewoon verschrikkelijk in het algemeen, het liefste zou ik me de hele dag verstoppen in mijn AC cave maar dan heb ik ook geen leven :') de 25 en 26 graden wat ik in Nederland hoor klinkt erg verkoelend.

25 en 26 zeg je?
Was dat maar zo. _O-

[ [url=m/8EXfsu.png]Afbeelding[/url] ]

oh wauw warmer dan ik dacht :') Verder verlang ik wel naar de Nederlandse luchtvochtigheid heb het gevoel dat ik een regenwoud ben ingestapt als ik de deur uit ga.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:39

Gydja schreef:

Maar de hitte is gewoon verschrikkelijk in het algemeen, het liefste zou ik me de hele dag verstoppen in mijn AC cave maar dan heb ik ook geen leven :' e 25 en 26 graden wat ik in Nederland hoor klinkt erg verkoelend.

Wij zitten toch anders ook op 35 graden hoor :)

Ik ben dus 1 van die mensen die hier niet tegen kan. Geen energie, hoofdpijn, darmen van slag, totaal geen honger, kotsmisselijk en duizelig.

Geef mij maar een heerlijke winter.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:45

Ja zie het nu ook :P hoorde van velen dat het rond de 30 graden hing en van "phoe het is 26 graden in mijn huis". Warm voor Nederland, hoop dat het snel weg trekt! De luchtvochtigheid is wel anders en moet zeggen dat ik dat ik die plak lucht hier wel een beetje zat ben. Ook 's nachts koelt het niet af. In Nederland kan je als je vroeg op staat nog dingen doen hier koelt het gewoon niet af -O- , voordeel: je kan uitslapen, het maakt toch niet uit hoe laat je op staat, warm is het toch wel :')

Ik kan trouwens ook niet goed tegen hitte. Ik krijg heel snel hoofdpijn als het te warm is en ik word lui en loom van het weer.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:48

Bij ons is het nu tegen de 40 graden buiten en in huis 30 .... %) Ik ben er klaar mee ! ( en de paarden en honden ook )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:51

Vanmiddag even geholpen met wat laatste dingen op lokale ballon evenement maar pff heb goed gezweten. Nu lekker thuis bij de waaier , vanavond bbqen }:0

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:52

36,8 in de schaduw waar nog geen zon is geweest. In de zon voor geen idee gister is kaars voor spontaan gesmolten. Ver boven de 40 graden vermoed ik.
In huis te doen door ventilator die iets harder staat. Voordeel dat zonnepanelen veel opwekken nu al maanden. Verbruik minder stroom dan ik opwek al tijden

Bbq en is vlees op de straat neerleggen? :+

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:54

karuna schreef:
Bbq en is vlees op de straat neerleggen? :+

:') _O- _O-
Je kan het altijd proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:54

Hier 36 graden, paarden staan te zweten op stal. Als het straks afgekoeld is mogen ze lekker weer naar buiten.