Autorijden als beginner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Re: Autorijden als beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 11:51

Ik ben voor het eerst op de snelweg geweest en ging super goed! :D
Daarna zijn we door gereden naar Meppel en dat was heel goed voor mijn omkeer skills met al die 1 richting wegen :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:53

Goed bezig! Ik had eerst precies hetzelfde als jij maar dan met de motor. Ik ontwikkelde uiteindelijk zoveel stress en angst door de toeterende auto’s en het afslaan steeds dat ik niet meer durfde te rijden. Ik oefen nu weer met mijn vriend achter mij in de auto zodat ik geen stress heb. Lekker blijven oefenen, met mij en de auto is het ook goed gekomen, nu de motor en ik nog :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:49

Ik heb ook geoefend met mijn vriend achter me in zijn eigen auto toen ik echt nog heel bang was :+
Het is toch een beetje kuddegedrag, als er eentje toetert gaat de rest meedoen... Als mijn vriend rustig bleef wachten, bleven degenen achter hem dat ook.
Als ik een moeilijke route rijd zoek ik nog steeds wel eens een andere auto uit om een beetje achter te gaan plakken. Vaak merk je wel aan de rijstijl of iemand bekend is of niet, kun je je daar een beetje aan optrekken :P

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:51

Ik ga vanavond voor het eerst in m'n autotje de snelweg op. Inderdaad met manlief ook in zijn auto, zodat ik een beetje steun daaraan heb. Moet hij 'm alleen niet te hard doortrekken, ik heb maar een Nissan Micra haha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:33

Ik krijg morgen mijn tijdelijke leaseauto van het werk, nog onbekend wat het is.. Mag hem gelijk naar huis rijden :o Kijk er nu al tegenop haha.

Over 3 maanden krijg ik mijn gloednieuwe C4 Cactus, ook een schakelbak. Zaterdag heb ik een proefrit, dus ben wel benieuwd hoe hij rijdt. Vooral omdat ik dus enorm korte benen heb en dus veel te dicht op het stuur moet zitten eigenlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:29

Ik wilde gister bij ons huis weg rijden (achteruit helling trekken), moest m iets corrigeren in zn vooruit omdat ik niet lekker uit kwam en in een vlaag van verstandsverbijstering trap ik vol op het gas i.p.v. op de rem.... stond bijna in m’n woonkamer... :oo

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:33

Oh nee! Dat is echt mijn ergste nachtmerrie!
Had je schade, of viel het mee?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 15:49

LadyMadonna schreef:
Ik wilde gister bij ons huis weg rijden (achteruit helling trekken), moest m iets corrigeren in zn vooruit omdat ik niet lekker uit kwam en in een vlaag van verstandsverbijstering trap ik vol op het gas i.p.v. op de rem.... stond bijna in m’n woonkamer... :oo

Ooooh mijn nachtmerrie, hier parkeerplaats ook voor de woonkamer op een helling. Altijd erg spannend

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:30

Oh LadyMadonna, schrik van je leven! :oo

Ik heb vandaag mijn tijdelijke leaseauto gekregen, wist van tevoren niet wat het zou zijn maar het is dus een Peugeot 208 blueHDI geworden. Moest hem gelijk naar huis rijden en ik zag de bui al hangen.. Maar het ging helemaal goed. Net nog even naar de dijk gereden en hellingproef geoefend. Gelukkig heb ik 2 maanden geleden kunnen oefenen in een leenauto, dat scheelt enorm. Het is een pittig ding dus rijdt prima, ligt ook fijn op de weg. Optrekken voor een stoplicht op een helling gaat nog niet heel snel, maar bij een gewoon stoplicht rijd ik toch veel mensen eruit 8-) Hij trekt goed op zn 1 haha. Oja en ik heb hem niet eens af laten slaan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:43

Nee, helemaal geen schade gelukkig, maar t scheelde 5 cm ofzo...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:16

Ghostattack schreef:
Oh LadyMadonna, schrik van je leven! :oo

Ik heb vandaag mijn tijdelijke leaseauto gekregen, wist van tevoren niet wat het zou zijn maar het is dus een Peugeot 208 blueHDI geworden. Moest hem gelijk naar huis rijden en ik zag de bui al hangen.. Maar het ging helemaal goed. Net nog even naar de dijk gereden en hellingproef geoefend. Gelukkig heb ik 2 maanden geleden kunnen oefenen in een leenauto, dat scheelt enorm. Het is een pittig ding dus rijdt prima, ligt ook fijn op de weg. Optrekken voor een stoplicht op een helling gaat nog niet heel snel, maar bij een gewoon stoplicht rijd ik toch veel mensen eruit 8-) Hij trekt goed op zn 1 haha. Oja en ik heb hem niet eens af laten slaan!

Peugeot 208 is een fijne auto <3

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 17:17

208 Is fijn!! Heb ik in gelest :))

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:21

Ah leuk! Zijn ook best stoere wagentjes. Ik heb een gloednieuwe, helaas wel een witte.. Wordt leuk als ze weer gaan gieren straks :') Moest wel even wennen aan het sportstuurtje, wat een mini ding! Normaal rijd ik een Peugeot 307 stationwagen, vrij grote degelijke auto met een groot stuur.

Ik heb deze besteld, 12 tot 15 weken wachten :=
http://www.evanshalshaw.com/images/spec ... t-view.jpg

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:47

Peugeot 507 ook alleen tja, blijft een franse auto.... Duuurr!