Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

s_v

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:57

Ging net de paardjes nog hooi geven...
Kwam ik deze tegen bij ons op het erf, een verdwaalde hello kitty ballon :))
Afbeelding

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:05

Wij hebben ook wel eens gehad dat een pakket niet was bezorgd omdat "wij niet thuis waren". Waren we dus wel op de tijden dat het bezorgd zou worden, nergens een briefje en ook op onze camera niet te zien dat er iemand was geweest. Kon waarschijnlijk de weg niet vinden of had haast en dan doe je blijkbaar dit >;)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:32

Niet vandaag, maar de afgelopen 3 dagen. Ik ben allergisch voor muggen, dus ik heb mijn ramen altijd dicht en ik word niet meer zo vaak gestoken, dus vergeet het ook vaak. Nu was ik een paar dagen weg en in het hotel was het heet, dus hadden we overdag de ramen open staan. In 2 nachten ben ik 20+ keer gestoken en met de bijbehorende jeuk en koorts.
Dat is opzich geen ramp en deels natuurlijk ook mijn eigen schuld. Maar gewoon niet leuk

We gingen even een stukje lopen en het was niet zo ver. We zouden er zo zijn. Uiteindelijk bleek het ruim een half uur lopen en ik had de verkeerde schoenen aan. Heen en terug dus meer dan een uur gelopen en op beide hielen een grote blaar.

Volgende dag naar een dierentuin. Voeten ingepakt, want we konden geen blarenpijsters vinden, dus maar geimproviseerd. Dat is de hele dag goed gegaan. Alleen mijn broek was stukgegaan bij het kruis. Dat heb ik eerst niet doorgehad. Dus met die hitte in combinatie met een gerafelde broek heeft dat heel erg geschuurd. Dus daar zit een schuurplek.

En laten problemen nou bij mij in viervoud te komen... laatste dag gingen we fietsen. Halverwege even afgestapt om alle jassen uit te doen, omdat het onverwachts heel warm was geworden. Bij het opstappen blijf ik achter schroef hangen. Bij mijn rechter bil horizontaal een grote scheur. We waren al op 15 km, dus omdraaien had ook niet heel veel nut. Ik dacht dat het wel meeviel, maar er zit nu een blaar/schuurplek van zo'n 10 cm op de achterkant van mijn bovenbeen.

Maar het was gezellig.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:48

Wij hebben hier een vrouw van PostNL die echt als de dood is voor honden, wij hebben een vrij grote Deense dog x labrador van nu 2. Afijn wij doen nooit de deur open altijd het raam dus hond kan niet bij haar komen, ze ziet hem meestal niet eens.
Maar toch misten wij altijd alle pakketjes, zo vreemd, werd altijd bij de buren afgeleverd.

Nu stond ik vorige week toevallig een keer boven voor het raam toen ik de bus aan zag komen rijden, zag haar uitstappen, heel zachtjes bij ons op het raam kloppen, en zich omdraaien en als een idioot weer naar haar bus sprinten :+ om dus het pakketje weer bij de buren af te geven. Had niet eens tijd om te reageren.

Dit doet ze dus volgens de buren wel vaker bij iedereen waar ze denkt dat er een hond woont dus tegenwoordig ga ik pontificaal voor het raam staan tot ze aanbeld.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:51

Ik had laatst dat er twee busjes stopten bij het veld voor mijn huis. Er stapten uit elk busje 6 jongens en die gingen op een rijtje naast elkaar staan plassen. Ik keek naar buiten en voordat ik doorhad wat er aan de hand was, zag ik meer dan ik wilde zien. Ik ben van schrik de kamer uitgelopen :o

Diezelfde dag was ik ook al langs een naakte zwever in een meer gelopen, dus dat was een bijzondere dag :Y)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:12

Tja eilish, soms heb je van die dagen :')

Ik liet vanavond laat onze twee honden uit voor het laatste rondje...het duurde een eeuwigheid voor ze beide geplast hadden.
Nr 2 was eindelijk klaar dus ik draai me om om de weg over te steken, komt er een flinke steenmarter aangerend van rechts!

Nooit eerder 1 in het echt gezien dus dat vond ik leuk, hoop alleen dat mijn auto waar hij onderdoor sprong van schrik heel blijft.
Auto van mijn vriendin is al aangevreten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:29

Kat gered hoop ik want hij ligt nu heel zielig in de tuin van de buren die er niet zijn en onze tuinen grenzen wel aan elkaar maar onze huizen allesbehalve.

Ging plantjes water geven en zag een katje met zijn koppie door het gaas. Muurvast zat hij. Tja, en wat dan?
Ik heb niet de kracht om met een tang het gaas door te knippen. Dacht nog even de brandweer te bellen maar toch eerst eens naar het huis van de buren gefietst die er dus niet waren. Uiteindelijk deed hun buurman wel open en die is met mij meegegaan met dikke handschoenen en tang.
Heb wat blikvoer door het gaas gedaan en ik hoop dat hij wat bijkomt met rust. Arm ding.
Afbeelding

Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:24

Hoe is het nu met het katje? Enig idee?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:54

Hij was na een uurtje weg. Hoop naar zijn huis.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:17

Hier iemand van de andere kant van postnl ( Tot vorig jaar pakketbezorger )

Heb meerdere keren gehad dat ik pakketten moest bezorgen waarbij betaald moest worden ( rembours of invoerkosten ) wat voor ladingen s.hit ik wel niet over me heen heb gekregen. Ben overal voor uitgemaakt en beschuldigd voor het zelf maken van de rekeningen en geld in eigen zak steken ( had altijd de juiste papieren mee, maar toch altijd problemen ) Ik vond die baan afschuwelijk en was zo blij dat mijn contract niet verlengd werd. Ook een keer gehad dat ik gegrepen werd door een hond en de eigenaren stonden te lachen. Wanneer die hond buiten liep berzorgde ik daar idd niet meer. Ook de persoon die me bedreigde sloeg ik over. Als je zo doet mag je de pakketten ophalen bij het postnl punt in de buurt.

Heb 1 keer gehad dat een collega het pakket in de schuur had gezet en toen ik kwam ( ik had de route 3 keer per week ) werd moest ik uitleggen waarom het pakket de ene keer in de schuur werd gezet en de andere keer weer mee ging. Ik heb uitgelegd dat onbeheerd achterlaten niet mag. Die regel had ik vast zelf bedacht en het zou voor mij makkelijker zijn. Mooi niet, hoe meer pakketten ik weg kreeg hoe fijner, anders kreeg ik het pakket de volgende dag weer mee of moest er mee sjouwen naar het postnl punt.

Zo blij dat ik daar weg ben. Ik vind het een rotbaan.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:20

Gisteren een wat me nu overkomt momentje gehad, ik had me voor de lol voor het eerst ingeschreven bij een onderdeel wat we normaal nooit starten.

Uiteindelijk ging het zo goed dat we de ervaren mensen eruit reden waarvan ik in geen 100 jaar had verwacht dat te kunnen bereiken met dit paard. Zoo gaaf, speciaal en apart *\o/*

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:40

Afbeelding

Is al een jaar geleden maar wij wonen zelf op nummer 70 :+

Kon dus bij een paar buren langs om te vragen of mijn pakket daar toevallig lag.

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:52

wyoming schreef:
[ [url=m/Ul35Co.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is al een jaar geleden maar wij wonen zelf op nummer 70 :+

Kon dus bij een paar buren langs om te vragen of mijn pakket daar toevallig lag.

Dit heeft mijn moeder laatst ook gehad! Stond ook ons eigen huisnummer op het briefje. We hadden net nieuwe buren aan de ene kant, dus mijn moeder eerst naar de andere buren, die er al jaren wonen. Daar lag het pakketje natuurlijk niet, kon ze naar de nieuwe mensen, die we nog nooit gezien hadden. Leuke introductie :')

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:09

PostNL, daar ken ik er ook nog wel een van :')
Een keer waren wij niet thuis, en is de postbode onze tuin zo ingelopen (we hebben een poort aan de straatkant) en heeft het pakketje onder onze tuintafel gelegd. Onbeleefd om iemands tuin zomaar binnen te lopen, ze hadden ook bij de buren kunnen aanbellen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:15

Miefje schreef:
Een keer waren wij niet thuis, en is de postbode onze tuin zo ingelopen (we hebben een poort aan de straatkant) en heeft het pakketje onder onze tuintafel gelegd. Onbeleefd om iemands tuin zomaar binnen te lopen, ze hadden ook bij de buren kunnen aanbellen.

PostNL geen slechte ervaringen mee, DHL daarintegen wel, had sporenwieltjes besteld, krijg ik de eerste keer een briefje in de bus met 'we zijn al 2x bij u langs geweest, sturen het pakket nu terug op vraag van afzender' .. ehh het paste in de brievenbus, de verzender had NIET aangegeven dat het getekend moest worden, zeker niet aangegeven dat het teruggestuurd moest worden én het was de eerste keer dat ze er waren :Y)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:27

Miefje schreef:

En ik had van de week een vrouw die juist kwaad was omdat ik niet achter het huis was gelopen.

Wat willen mensen nou?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:33

Froukje schreef:
Miefje schreef:

En ik had van de week een vrouw die juist kwaad was omdat ik niet achter het huis was gelopen.

Wat willen mensen nou?

Ik ben juist héééél blij als ze het pakketje bij de zijdeur zetten, en sommige bezorgers zetten het in de schuur. Maar goed, ik woon erg afgelegen in de polder.. In de stad is het risico op diefstal allicht te groot.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:39

Ik kreeg een mail 'uw pakket is vandaag bezorgd' met een adres erbij wat in de verste verte niet op die van mij leek. Pakkettendienst gebeld en het was inderdaad fout bezorgd. Er was wel getekend voor ontvangst.

Diegene heeft nu dus gewoon een nieuwe smartphone :+

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:39

nog een post.nl verhaal.
We verwachten een pakketje en onze buren willen dat niet voor ons aannemen omdat we elkaar niet vaak treffen. Helemaal prima, dus wij briefje op de deur gedaan : Pakketten niet afgeven bij nummer XX
Komen we een ontredderde postbezorger tegen, ik wil het pakketje bij de buren afgeven maar ze willen het niet aannemen, heel verongelukt! Ehm stond er toch duidelijk, dan vraag je toch de andere buren of gaat het weer mee naar het pakketpunt?
Blijkbaar kan hij slecht lezen!
Zo moeilijk is het toch niet.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:45

Froukje schreef:
Miefje schreef:

Wat willen mensen nou?

"We willen dat je het pakket afgeeft bij de buren/in de tuin legt/in de schuur legt/naar een post.nl punt brengt/nog een keer langs komt/niet in onze tuin komt/niet bij de buren links bezorgd/zelf in te vullen: doorhalen wat niet van toepassing is. Duidelijk, toch? :+ _O-

Nee. Is niet te doen voor pakketbezorgers. Ik ben hoe dan ook blij dat jullie het werk willen doen. Enthousiaste online shopper, hopelijk worden onze buren niet knetter van ons.

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:57

Ik wilde post op de brievenbus doen dus deed mijn knipperlicht al optijd naar rechts om op dat parkeervak te staan
Vervolgens had diegene achter mij niet opgelet waardoor hij moest remmen en begon te schreeuwen
Vervolgens wilde ik weer in mijn auto stappen waarop deze jonge vervolgens was omgedraaid en met volle snelheid op mij af kwam rijden, zo hard echt niet normaal! Je mocht hier 30 rijden..
Hij reed dus ook tegen het verkeer in
Toen er een tegenligger aankwam ging hij nog net optijd naar zijn eigen weghelft
Nou ik vond dit zo vreemd dat ik (samen met mijn schoonzus) vol met adrenaline ( want ja echt ik zag alles voorbij flitsen ik was zo erg geschrokken!) achter hem aan was gereden
Hij probeerde ons af te schudden maar ik ken heel mijn woonplaats uit mn hoofd dus het lukte hem niet
Uiteindelijk ging hij stoppen waarop wij naar hem toe liepen
Hij zei vervolgens ; oh ja sorry ik dacht dat je iemand anders was
PARDON? Je wilt dus iemand anders aanrijden
Hoe gestoord ben je
>;)

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:00

Zucht..

Als je een pakketje besteld zorg dan gewoon dat je thuis bent. (je kan gewoon een ander bezorg moment kiezen.)
Die mensen kunnen het ook nooit goed doen, niet in de tuin zetten, en dan een boze reactie waarom ze het niet in de tuin hebben gezet, wel in de tuin zetten en dan een boze reactie omdat hun privacy is geschonden. Of eerst bij andere huizen moeten aanbellen om vervolgens uiteindelijk het pakketje alsnog mee terug te moeten nemen, en ga zo maar veder.
Deze mensen hebben nog meer pakketjes te bezorgen.
Van mij mogen ze na 1 bezorg poging en niet thuis op dat moment het pakketje wel standaard naar het post nl punt brengen, geen gedoe met extra bezorg pogingen, bij buren aanbellen of commentaar van azijnpissers..
Je kiest er zelf voor om een pakketje te bestellen dus zorg dan ook dat je thuis bent.
|o

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:03

_Nero schreef:
Zucht..

Als je een pakketje besteld zorg dan gewoon dat je thuis bent. (je kan gewoon een ander bezorg moment kiezen.)
Die mensen kunnen het ook nooit goed doen, niet in de tuin zetten, en dan een boze reactie waarom ze het niet in de tuin hebben gezet, wel in de tuin zetten en dan een boze reactie omdat hun privacy is geschonden. Of eerst bij andere huizen moeten aanbellen om vervolgens uiteindelijk het pakketje alsnog mee terug te moeten nemen, en ga zo maar veder.
Deze mensen hebben nog meer pakketjes te bezorgen.
Van mij mogen ze na 1 bezorg poging en niet thuis op dat moment het pakketje wel standaard naar het post nl punt brengen, geen gedoe met extra bezorg pogingen, bij buren aanbellen of commentaar van azijnpissers..
Je kiest er zelf voor om een pakketje te bestellen dus zorg dan ook dat je thuis bent.
|o

Mee eens !

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:05

Hou dan? Ik werk 40 uur en mijn partner ook. Als ik nou meteen een tijdstip mocht aangeven waarop het bezorgd wordt is het totaal geen probleem, maar dat kan dus niet.
Dus hoe moet ik dan zorgen dat ik thuis ben??

De regels moeten gewoon gehanteerd worden en dat houd dus in: Niet het pakket voor mijn deur flikkeren zodat iedereen het mee kan nemen, nee, gewoon mee terug nemen naar het sorteerpunt, zodat ik alsnog de tijd kan aangeven waarop het bezorgd wordt en dat een tijdstip is waarop wij wel thuis zijn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:07

Dan laat je het op een servicepoint bezorgen.. Als je weet dat je nooit thuis bent.