Vader komt ongevraagd woning binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SG1985

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:13

You go girl!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:13

Jouw moeder is top!
Gewoon zorgen dat je je vader blijft zien en geen problemen delen met je kinderen, echt heel erg goed. +:)+
Heb je haar dat wel eens gezegd?

Het is en blijft je vader, en dat je niet op hem kunt rekenen, dat je bent "vergeten" bij een nieuwe liefde dat doet gewoon zeer.
Eigenlijk mag hij dat best weten ook, niet dat het hem gaat veranderen maar wel dat jij het kwijt bent.
Knap hoe je je eigen weg vindt, _/-\o_ hou dat vooral vast, laat je vader je niet uit je evenwicht brengen.
Misschien doet hij het niet eens expres en voelt hij zich echt zielugh, maar dat is hij niet hoor.
Ik denk alleen dat dit is wat het is en ik denk niet dat hij het kan/wil veranderen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:21

Wat goed van je dat je het nu allemaal zo doet! Hoe moeilijk het nu ook lijkt, uiteindelijk hoop ik dat je er rust mee kan vinden.

En wat betreft de zorgen over je vader die je niet kan plaatsen, dat is de onvoorwaardelijke loyaliteit die je als kind richting ouders hebt. Kan wellicht ook nog anders beschreven worden, maar zo heb ik het net eventjes in de boeken opgezocht.
Hoe dubbel het ook is.. Ik hoop voor je dat dit gevoel voor je mt de tijd verminderd :).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:29

SpeechLess schreef:
Ts, je hoeft je echt niet verantwoordelijk te voelen voor het feit dat hij nu weer terug wilt. Vroeg of laat was dit waarschijnlijk toch wel gebeurd. Zoals je zelf ook zei 'zodra hij een vriendin heeft zijn wij niet meer belangrijk genoeg voor hem.' Zijn ex 'roept' hem terug, dus gaat hij weer terug. Als dit nu niet gebeurd was, had 'ie vast een andere reden bedacht waarom het aan jullie lag dat hij weer teruggaat. Uiteindelijk maakt hij toch echt zelf deze keuze en jouw handelingen zijn volledig logisch geweest in deze situatie. Sterker nog hij mag in zijn handjes knijpen met een dochter die nog zoveel contact wilt ondanks zijn vertrek 3 jaar terug. Helaas ziet hij dat blijkbaar niet..

Ik denk ook dat het zo is.En dat jij heel wat volwassener overkomt dan je vader.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:44

Ts, je lijkt veel meer op je ma dan op je pa. Jouw vader is een overjarige puber zonder verantwoordingsgevoel en je moeder is een eerste klas vrouw zo te lezen. Zie je pa maar als je verwekker zonder verder ook maar iets te verwachten. Ik vind het een grote slapjanus die de kantjes er mooi vanaf loopt. Ook in Spanje zal hij niet werken dus reken er maar op dat hij voor zijn ticket op jullie is aangewezen, niets betalen. Laat hem maar mooi in z'n eigen sop gaarkoken , wat een minkukel.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:58

Inderdaad, net een puber terwijl volwassen is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:30

TS, hoe meer ik van je lees hoe meer ik je een tof wijf vind. En hoewel ik jullie beiden niet ken in het echte leven, weet ik zeker dat je op je moeder lijkt.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:45

Je bent niet je vaders moeder. Dus niets meer voor hem kopen een die sleutel terugvragen. Bouw dit langzaam op. Hij kan niet met de verantwoordelijkheid omgaan.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:51

Goh TS, daar vallen toch wat kwartjes hoor nu, bij mij toch. Als ik je verhaal over je oma lees, dat is ook niet erg gezond, en aangezien appels niet ver van bomen vallen, is het niet zo verbazingwekkend dat je vader ook niet alles op een rijtje heeft... Te fel bemoederd geweest wellicht en mede daardoor niet op eigen benen kunnen staan? Alles heeft zo zijn redenen en heel vaak is het terug te vinden in kindertijd, jeugd, opvoeding, ...
Uit jouw posts blijkt dat je een sterke vrouw bent die weet wat ze wil. Dat heb je dan zeker en vast aan je moeder te danken _/-\o_ Blijf jezelf en inderdaad, onderhoud het contact met je moeder maar goed! Weet niet of je daar mee verder wil, maar er zijn ook echt goede psychologen / therapeuten als je voor jezelf steun wil. Is toch niet makkelijk hoor, zo'n "foute" relatie met (één van) je ouders...

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:18

Och ts, wat doet jouw verhaal mij denken aan de situatie met mijn zusje een aantal jaren geleden. Ik snap zó goed hoe je je voelt. Ik heb mijn zusje die toen alleen bij mij terecht kon qua logeeradres uiteindelijk de deur gewezen. Het brak mijn hart, vond het reuze moeilijk maar achteraf gezien echt de juiste beslissing. Voor mij dan. Het heeft nog jaren geduurd voordat mijn zusje uit haar manipulatie en slachtofferrol kon komen, maar nu gaat het gelukkig al bijna 2 jaar goed. Weliswaar woont ze nu bij mijn vader, maar voor de rest heeft ze haar leven aardig op de rit.

Ik kan je alleen maar zeggen: hou vol en zet door. Soms is het goed om meer afstand van je familie te nemen. Uit zelfbescherming. Jij kan dit!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:26

TS wat ik zo lees ben je een schat van een meid en een ontzettend lieve zorgzame dochter!
Echter zijn lang niet alle ouders geschikt om de rol van ouder te vervullen, jouw vader heeft daar duidelijk ook moeite mee.
Hoewel het je vader is en altijd zal blijven, is dat never nooit geen vrijbrief om jou zonder respect te behandelen.
Juist je familie dient je te respecteren!
Kunnen ze dat niet dan is dat ontzettend pijnlijk, maar geen reden voor jou om over jezelf heen te laten lopen.
Ik vind dat je er meer dan coulant mee omgaat en zou je willen aanraden om op je strepen te gaan staan want dit soort figuren kan je 1 vinger geven maar ze nemen je hele hand.

Persoonlijk had ik al geen sleutel gegeven, je kan die beter ergens verstoppen op een veilige plek.
Daarnaast; iemand die zomaar huisvredebreuk pleegt en daarbij ook nog eens mijn dieren pijnigt had ik er per direct uit getrapt en niet meer hoeven zien. Maar dat ben ik. :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 12:22

justkid schreef:
Jouw moeder is top!
Gewoon zorgen dat je je vader blijft zien en geen problemen delen met je kinderen, echt heel erg goed. +:)+
Heb je haar dat wel eens gezegd?

Ja dit weet ze, heb het er ook veel over met haar. Zei begrijpt mijn gevoel en ik begrijp waarom ze van hem is gescheiden..

@tess: ik studeer zelf psychologie, heb dit ook met mijn docent besproken. Het is ook niet zo dat ik ook echt psychische hulp nodig heb aangezien ik ergens wel weet hoe het zit. Maar weet niet zo goed hoe ik er op moet reageren omdat het om mijn eigen vader gaat. Daarom probeer ik dit ook wel als een leerproces voor mezelf te zien.

Het lijkt altijd heel simpel te zijn bij een ander, maar als je zelf in de situatie zit word het lastiger. Dus weer een les geleerd. Nu nog mezelf die schop onder mijn kont geven om hem echt te vertellen hoe ik er over denk.

Bedankt voor jullie reacties, ben zelf ook echt benieuwd hoe mijn vader gaat reageren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:53

Er is een groot verschil tussen hoofd en hart.
Je kunt leren met je hoofd, maar je vader zit ook in je hart (bij wijze van spreken).
En nu is er weer een stukje rouw omdat hij toch weer anders bleek dan je had gehoopt en wat je mist.
Begrip lost niet alles op. Wees lief voor jezelf en gun jezelf de ruimte om te voelen en te verwerken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:23

Tess-84 schrijft wat ik dacht.
Deappel valt niet ver van de boom. Je vader en oma willen dat dingen op hun manier gaan en niet anders.
Tja zo werkt dat niet.
Iedereen is goed zoals hij/zij is.

Dikke pluim dat je voor jezelf kiest. Dat lijkt makkelijk maar valt in praktijk best tegen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 08:44

Van de ene kant gun ik hem natuurlijk zijn geluk. Hij vertrekt dinsdagochtend weer terug naar Spanje, hij stond gisteren weer onverwacht aan de deur, hij wou aan mijn broertje vragen of hij zijn ticket terug wou betalen, maar die was niet thuis. Toen heeft mijn vader mijn broertje in een bericht gevraagd of hij dat wou betalen, en mijn broertje heeft gezegd dat hij dat niet kon omdat hij weinig geld heeft op het moment. Daarop reageerde hij geirriteerd dat hij het zelf wel weer zou oplossen.. Vind het knap van mijn broertje dit zo heeft gedaan, hij is iets minder gevoelig daarin als ik gelukkig.

Mijn vader heeft mij ook niet gevraagd om het ticket te betalen, en dat zou ik ook niet gedaan hebben. Hij zei gisteren dat hij terug wou naar Spanje omdat hij niet alleen wil zijn, en omdat hij hier veel schulden heeft en daardoor steeds deurwaarders aan de deur krijgt.

Ergens ben ik blij (erg dat ik dat zeg) dat hij weer gaat, als hij in Spanje zit hoor ik bijna nooit iets van hem, dan hoef ik me in ieder geval minder zorgen te maken, en ik weet dat zijn vriendin/vrouw (weet niet eens of ze ondertussen al getrouwd zijn) hem wel onderhoud.
Maar van de andere kant was ik wel weer bezig hem weer stap voor stap toe te laten in mijn leven, en begon net aan het idee te wennen dat mijn vader er weer was, en nu gaat hij weer. En laat hij mij voor de 3e keer in de steek (zo voelt het).

Ik heb morgenavond een gesprek met hem, en ga bovenstaande ook zeker tegen hem vertellen en dan moet hij zelf maar weten wat hij er mee doet. Maar voor mij is het wel een beetje klaar zoals ik er nu over denk.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:00

Vluchtgedrag van je vader dus. Heel herkenbaar. Goed van je broertje trouwens! En heel fijn dat je vader het niet aan jou heeft gevraagd, anders had je weer voor een dilemma gestaan. Dat hij geirriteerd is dat hij het dan wel zelf oplost, tsja, wat verwacht hij dan, dat zijn kinderen en moeder alles maar voor hem oplossen? Hij is tenslotte zelf degene die weer naar Spanje wil vertrekken...

Je geeft zelf nu ook aan dat als hij hier is, het een extra druk en zorgen voor jou betekent. Dat is ook de reden waarom ik aangaf dat het soms goed is om afstand te nemen van familieleden. Dat betekent niet dat je minder van ze houdt. Maar wel meer rust en minder zorgen voor jou. Zelfbescherming dus. Grijp zijn vertrek dan nu ook aan om die afstand (letterlijk) te krijgen. En hou de deur dicht als hij terugkomt. Contact prima, maar op jouw voorwaarden. Het is tijd dat je vader gaat leren zijn problemen zelf op te lossen! Het is gewoon niet fair dat hij jou (en de rest van zijn familie) met zijn problemen opzadelt.

Dus: nee het is niet erg dat je zegt dat je blij bent dat hij gaat. Het zal je nu even moeilijk vallen, om voor jouw gevoel je vader te laten vallen, maar uiteindelijk ga je er profijt van hebben. En misschien wel een betere relatie met je vader krijgen. Ik spreek uit ervaring :o

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 09:12

Charmaine schreef:
Vluchtgedrag van je vader dus. Heel herkenbaar. Goed van je broertje trouwens! En heel fijn dat je vader het niet aan jou heeft gevraagd, anders had je weer voor een dilemma gestaan. Dat hij geirriteerd is dat hij het dan wel zelf oplost, tsja, wat verwacht hij dan, dat zijn kinderen en moeder alles maar voor hem oplossen? Hij is tenslotte zelf degene die weer naar Spanje wil vertrekken...

Je geeft zelf nu ook aan dat als hij hier is, het een extra druk en zorgen voor jou betekent. Dat is ook de reden waarom ik aangaf dat het soms goed is om afstand te nemen van familieleden. Dat betekent niet dat je minder van ze houdt. Maar wel meer rust en minder zorgen voor jou. Zelfbescherming dus. Grijp zijn vertrek dan nu ook aan om die afstand (letterlijk) te krijgen. En hou de deur dicht als hij terugkomt. Contact prima, maar op jouw voorwaarden. Het is tijd dat je vader gaat leren zijn problemen zelf op te lossen! Het is gewoon niet fair dat hij jou (en de rest van zijn familie) met zijn problemen opzadelt.

Dus: nee het is niet erg dat je zegt dat je blij bent dat hij gaat. Het zal je nu even moeilijk vallen, om voor jouw gevoel je vader te laten vallen, maar uiteindelijk ga je er profijt van hebben. En misschien wel een betere relatie met je vader krijgen. Ik spreek uit ervaring :o

Dat is ook inderdaad wat ik nu ga doen, afstand nemen. Maar ik zal mijn deur nooit volledig voor hem dichtgooien, maar ga het niet makkelijk voor hem maken als hij weer eens in de oliebol zit, hij mag het nu eerst zelf op proberen te lossen. Maar zal mijn vader ook niet in een vreemd land laten staan zonder hulp, zo zit ik gewoon niet in elkaar.

Mijn relatie met mijn vader zal denk ik niet veel beter worden dan dat het nu is, mijn broertje is zelfs blij dat hij weer weg gaat. Mijn broertje zei toen ik vertelde dat hij weer naar Spanje ging: "mooi hoef ik me geen zorgen meer te maken en oncomfortabel te voelen als hij hier is". Het leek hem weinig te doen, maar toen ik hem in zijn kamer hoorde huilen (mijn broertje is een grote brede stoere vent van 1.90 die nooit huilt) brak mijn hart wel een beetje. Kan hem niet dwingen maar hoop dat mijn broertje mijn vader gaat vertellen hoeveel verdriet hij hem/ons aan doet, want ik ga het wel tegen hem vertellen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:20

Ik zou nooit meer een ticket voor hem betalen. Als ie zo snel alweer terug wil? Jij hoeft en kan zijn problemen niet oplossen, al snap ik je wel want het blijft wel je vader.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 16:06

Machie schreef:
Ik zou nooit meer een ticket voor hem betalen. Als ie zo snel alweer terug wil? Jij hoeft en kan zijn problemen niet oplossen, al snap ik je wel want het blijft wel je vader.

Nah het betalen is niet zo'n groot probleem omdat hij het geld contant terug betaald (ofja, mijn oma). Maar ik ben het eerlijk gezegd beu om moedertje voor hem te spelen iedere keer als hij in de oliebol zit, en vind het ook zwaar onbeschoft dat hij nu zo kwalijk doet tegen mijn broertje. Misschien is het inderdaad wel beter voor hem als hij is Spanje blijft..

Denk ook niet dat ik nog heel erg lang lief en aardig tegen hem blijf, want hoe meer ik er over denk hoe bozer en verdrietiger ik er van word..

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 09:30

Even een update, mijn vader vertrekt vanmiddag weer naar Spanje. Hij is niet van plan daar werk te gaan zoeken en gaat op zijn vriendin/verloofde/vrouw (weet niet meer wat het is) haar geld leven, en wachten tot hij misschien ooit geld van de verzekering krijgt.
Heb dit weekend goed na zitten denken en dingen op papier gezet die ik tegen hem wou zeggen en heb daar echt mijn gevoelens en mening in naar voor laten komen. Zijn reactie daarop "tja mensen zijn nu eenmaal zoals ze zijn". Toen heb ik hem verteld dat ie dan de volgende keer aub daar in Spanje moet blijven en ben ik een beetje boos geworden, waar ik me nu erg rot om voel.. Van de ene kant wil ik niet dat hij met ruzie weg gaat, maar ik ben ook geen jojo..

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:33

ik vind jouw reactie niet meer dan normaal!
zeker na zo'n nonchalant antwoord op jouw gevoelens!
Ik denk dat ongeveer iedereen boos/geïrriteerd gereageerd had daarop
en misschien beseft hij dit pas echt als hij in spanje is.. of helemaal niet.. die mensen heb je helaas ook

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:40

Ik kan me je reactie goed voorstellen! Je bent wel zijn dochter en zo te zien hecht hij meer waarde aan zijn makkelijke levensstijl dan aan een goede band met zijn dochter!
En op het geld van een ander parasiteren... Tja, dat is zijn keus, maar vroeg of laat stoot hij wel een keer zijn neus. De vraag is wat jij doet als hij ooit weer met hangende pootjes voor de deur staat (of belt dat je een ticket moet betalen :+ ). Het is makkelijk om te zeggen dat je dan niet toe geeft, maar ik ken het gevoel van 'tja, het is toch mijn vader'.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:43

Knap van je, en erg onvolwassen en jammer hoe hij daar weer op reageert. Dat jij daar gefrustreerd op reageert is imo meer dan normaal, na alles wat ik gelezen heb over hem verdient hij het wel een beetje. Gewoon dat het hem een keer verteld wordt.
Voel je je wel een beetje op gelucht?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:28

Ik snap dat je je rot voelt :(:) je hoopt op een andere reactie, maar aan de andere kant,hij reageert eigenlijk precies zoals hij in het leven staat.
Misschien komt hij er nog eens op terug maar waarschijnlijk voelt hij zich nu nog meer slachtoffer.
Mensen kunnen alleen zichzelf veranderen. Dat geldt voor hem en ook voor jou.
Jij kunt jezelf leren om je hier niet rot over te voelen en de band met je vader anders te zien. :(:)
Dit is wat je vader is en doet, hier moet je het mee doen.
De kunst is om het je niet meer zo te laten raken en de band wat losser te laten/ je verwachtingen bij te stellen of los te laten. Misschien heb je daar wat hulp bij nodig?
Heel goed dat je je hebt uitgesproken en ook dat je boos bent geworden, goed zo, kom maar op voor jezelf.
Aan hem wat hij ermee doet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:40

Ik vermoed dat je boosheid jou onmacht en vertwijfeling weerspiegelen. Dat is heel begrijpelijk.
Het is heel lastig om door te dringen tot je vader.
Hem veranderen zal niet lukken, maar het is wel heel belangrijk dat jij je grenzen hebt aangegeven en blijft aangeven.
Neem het jezelf niet kwalijk dat daar ook jou emoties zich laten gelden. Het is belangrijk voor jou, maar uiteindelijk ook voor je vader dat je duidelijk bent over je behoeften en grenzen.
Je doet het goed!