Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hou dat vooral vast, laat je vader je niet uit je evenwicht brengen.
. SpeechLess schreef:Ts, je hoeft je echt niet verantwoordelijk te voelen voor het feit dat hij nu weer terug wilt. Vroeg of laat was dit waarschijnlijk toch wel gebeurd. Zoals je zelf ook zei 'zodra hij een vriendin heeft zijn wij niet meer belangrijk genoeg voor hem.' Zijn ex 'roept' hem terug, dus gaat hij weer terug. Als dit nu niet gebeurd was, had 'ie vast een andere reden bedacht waarom het aan jullie lag dat hij weer teruggaat. Uiteindelijk maakt hij toch echt zelf deze keuze en jouw handelingen zijn volledig logisch geweest in deze situatie. Sterker nog hij mag in zijn handjes knijpen met een dochter die nog zoveel contact wilt ondanks zijn vertrek 3 jaar terug. Helaas ziet hij dat blijkbaar niet..
Blijf jezelf en inderdaad, onderhoud het contact met je moeder maar goed! Weet niet of je daar mee verder wil, maar er zijn ook echt goede psychologen / therapeuten als je voor jezelf steun wil. Is toch niet makkelijk hoor, zo'n "foute" relatie met (één van) je ouders...
justkid schreef:Jouw moeder is top!
Gewoon zorgen dat je je vader blijft zien en geen problemen delen met je kinderen, echt heel erg goed.![]()
Heb je haar dat wel eens gezegd?
Charmaine schreef:Vluchtgedrag van je vader dus. Heel herkenbaar. Goed van je broertje trouwens! En heel fijn dat je vader het niet aan jou heeft gevraagd, anders had je weer voor een dilemma gestaan. Dat hij geirriteerd is dat hij het dan wel zelf oplost, tsja, wat verwacht hij dan, dat zijn kinderen en moeder alles maar voor hem oplossen? Hij is tenslotte zelf degene die weer naar Spanje wil vertrekken...
Je geeft zelf nu ook aan dat als hij hier is, het een extra druk en zorgen voor jou betekent. Dat is ook de reden waarom ik aangaf dat het soms goed is om afstand te nemen van familieleden. Dat betekent niet dat je minder van ze houdt. Maar wel meer rust en minder zorgen voor jou. Zelfbescherming dus. Grijp zijn vertrek dan nu ook aan om die afstand (letterlijk) te krijgen. En hou de deur dicht als hij terugkomt. Contact prima, maar op jouw voorwaarden. Het is tijd dat je vader gaat leren zijn problemen zelf op te lossen! Het is gewoon niet fair dat hij jou (en de rest van zijn familie) met zijn problemen opzadelt.
Dus: nee het is niet erg dat je zegt dat je blij bent dat hij gaat. Het zal je nu even moeilijk vallen, om voor jouw gevoel je vader te laten vallen, maar uiteindelijk ga je er profijt van hebben. En misschien wel een betere relatie met je vader krijgen. Ik spreek uit ervaring
Machie schreef:Ik zou nooit meer een ticket voor hem betalen. Als ie zo snel alweer terug wil? Jij hoeft en kan zijn problemen niet oplossen, al snap ik je wel want het blijft wel je vader.
). Het is makkelijk om te zeggen dat je dan niet toe geeft, maar ik ken het gevoel van 'tja, het is toch mijn vader'.
je hoopt op een andere reactie, maar aan de andere kant,hij reageert eigenlijk precies zoals hij in het leven staat.