Eigen eten meenemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:09

Emmaa_ schreef:
Wat betreft festicaps is het nog wel logisch. Dat je geen doppen mee mag nemen gaat doorgaans niet over geen eigen consumpties mogen nuttigen (al zal dat meespelen) maar vooral over het feit dat mensen die doppen kwijtraken, ze op de grond terecht komen en je daar het gras mee verpest. Dat moet allemaal weer opgeruimd worden door de organisatie, en ga jij maar eens alle flesdoppen uit zo'n platgestampt grasveld trappen. Daar zou ik ook vriendelijk voor bedanken als ik heel eerlijk ben.

Daar had ik nog nieteens over nagedacht/van gehoord, heb alleen als rede gehoord dat een gewone dop niet word toegestaan omdat de fles dan niet kan openschieten als iemand er op staat en er dus mensen hun enkel door kunnen verzwikken etc.
Bij mij was laatst trouwens bijna mijn festicap afgepakt bij het ziggodome :+

Ik ga niet meer zo vaak naar de bios en koop daarom nou eigenlijk altijd daar mijn drinken/eten. Toen ik vroeger vaker ging (abbo) nam ik wel mijn eigen flesje water mee :j

Magrathea

Re: Eigen eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:13

Geen idee hoe het vroeger was in Delft, maar waar nu Pathé zit zat eerst al een bioscoop, is gewoon overgekocht. De andere bioscoop is een filmhuis, die dus echt wel een specifieke doelgroep aanspreekt (en die komen ook gewoon daarheen). Ze organiseren ook andere activiteiten. Gaat prima voor zover ik weet. En nee, ik heb geen medelijden met Pathé als ik hen mijn aankoop door de neus boor :=

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:19

Eens met Enzino. Beetje verkeerd soort van krenterig om geen consumptie te willen kopen bij de bios, en in plaats daarvan zelf meegebrachte snacks te eten. Typisch Nedetlands? Eet/drink dan van tevoren thuis iets als je de popcorn en de cola in de bioscoop te duur vindt, een mens kan echt wel 2 uur zonder snacks.

Overigens, had niemand door dat Enzino's voorbeeld sowieso nooit anders dan ironisch bedoeld zou kunnen zijn gezien het feit dat er helemaal geen AH is waar hij woont? (althans dat lijkt mij heel sterk, of Ahold moet recentelijk zijn activiteiten richting ZO Azië uitgebreid hebben)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:23

Ik neem eigen spul mee, ook ivm stevige allergie. Scheelt een hele hoop gels op festivals dagjes uit bioscoop enz. Anders heb ik niks te eten en of drinken. Vooral meerdaagse festivals scheelt flink als je daar ontbijt lunch en avond moet betalen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:25

Askja schreef:
Eens met Enzino. Beetje verkeerd soort van krenterig om geen consumptie te willen kopen bij de bios, en in plaats daarvan zelf meegebrachte snacks te eten. Typisch Nedetlands? Eet/drink dan van tevoren thuis iets als je de popcorn en de cola in de bioscoop te duur vindt, een mens kan echt wel 2 uur zonder snacks.

Overigens, had niemand door dat Enzino's voorbeeld sowieso nooit anders dan ironisch bedoeld zou kunnen zijn gezien het feit dat er helemaal geen AH is waar hij woont? (althans dat lijkt mij heel sterk, of Ahold moet recentelijk zijn activiteiten richting ZO Azië uitgebreid hebben)

Tja, volgens mij mag iedereen zelf kiezen waar hij of zij geld aan uitgeeft.
Ik kom primair in de bios om film te kijken. Liefst eet ik daar nog wat bij, omdat het voor mij toch onderdeel van de beleving is. Maar ik ga echt niet 5 euro uitgeven aan een zakje m&m. Niet omdat ik dan droog brood moet eten, maar omdat ik dat bedrag gewoon te gek voor woorden vindt.
Als ze dat geld echt nodig hebben omdat ze anders de tent niet draaiende kunnen houden (waar ik geen steek van geloof) heb ik liever dat ze de kaartjes maar wat duurder maken.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:26

Askja schreef:

Typisch Nederlands dus niet, hier in Engeland mag t gewoon en neemt iedereen ook zn eigen eten mee.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:44

_Nadia_ schreef:
Askja schreef:

Typisch Nederlands dus niet, hier in Engeland mag t gewoon en neemt iedereen ook zn eigen eten mee.

Het is eerder typisch Nederlands overal zoveel mogelijk geld voor te willen vragen :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:46

De bios overleef ik wel zonder eten, zit thuis toch ook niet non stop te eten.
Maar de laatste keren dat ik naar bijvoorbeeld de hengstenkeuring in Den Bosch ging heb ik lekkere salade bij de AH gekocht. Ben geen Gezondheidsfreak,maar om daar in de rij te gaan staan voor patat ,daar heb ik geen zin in. Wil ook t programma zien,en in de pauzes is er filevorming.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:53

Naar de bios neem ik zelf al drinken mee. Tis idd duur. Popcorn koop ik daar wel. Maar M&M's haal ik wel bij de AH die er tegenover zit.

Festivals kom ik eigenlijk nooit. Als Elfia een festival is dan neem ik wel zelf drinken mee maar koop ik daar een patatje. Is ook niet super goedkoop meer beter te doen dan Horse Event bijvoorbeeld.

Op HE neem ik ook wel zelf drinken mee maar eten koop ik daar. Dat het duur is weet ik al het hele jaar dus zorg dat ik genoeg geld mee heb. Een broodje van de La Place is namelijk wel erg lekker...dan betaal ik wat meer.

Pretpark ook zelf drinken mee...en wat lekkers koop ik daar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:14

Ik heb gewoon principieel tegen een gelegenheid die eist dat je daar je eten haalt.

Natuurlijk als je een bar in gaat ( doel = drinken ) , dat je dan niet je eigen drinken meeneemt, lijkt me logisch.
Zelfde met een restaurant en eten.

Maar als ik bijvoorbeeld naar een bioscoop ga, dan is het doel niet eten, en dan moeten ze ook niet gaan lopen verplichten dat je niks zelf mee mag nemen en alleen maar daar consumpties mag kopen.

Daar word ik dan recalcitrant van en dan ga ik dat dus juist wel doen. Zo'n eis slaat nergens op :P

Dus ja, bij de bios haal ik een flesje drinken en m&ms bij de supermarkt en neem dat mee.

Verder, als ik een hele dag na een pretpark ga, kan er best ergens op de dag een frietje van af oid, maar gros van het eten en drinken zal ik zelf meenemen, al stellen ze daar meestal geen eisen.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:26

In de bioscopen waar ik kom is het niet toegestaan om zelf eten en drinken mee te nemen. Dus doe ik dit niet.
Net als je op terrasjes alleen de consumpties nuttigt die er te koop zijn.
Bioscopen verdienen vaak juist aan de service die ze bieden. Dus ook aa spijs en drank. Ook evenementen halen een deel van hun inkomen uit de diverse horeca gelegenheden.
Afhankelijk van wat de regels zijn neem ik wel of niet iets mee. Het ligt er ook aan of ik alleen ga of met het gezin. Voor mij alleen haal ik gewoon wat ter plekke.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:55

Dreamy schreef:
Emmaa_ schreef:
Wat betreft festicaps is het nog wel logisch. Dat je geen doppen mee mag nemen gaat doorgaans niet over geen eigen consumpties mogen nuttigen (al zal dat meespelen) maar vooral over het feit dat mensen die doppen kwijtraken, ze op de grond terecht komen en je daar het gras mee verpest. Dat moet allemaal weer opgeruimd worden door de organisatie, en ga jij maar eens alle flesdoppen uit zo'n platgestampt grasveld trappen. Daar zou ik ook vriendelijk voor bedanken als ik heel eerlijk ben.

Daar had ik nog nieteens over nagedacht/van gehoord, heb alleen als rede gehoord dat een gewone dop niet word toegestaan omdat de fles dan niet kan openschieten als iemand er op staat en er dus mensen hun enkel door kunnen verzwikken etc.
Bij mij was laatst trouwens bijna mijn festicap afgepakt bij het ziggodome :+

Ik ga niet meer zo vaak naar de bios en koop daarom nou eigenlijk altijd daar mijn drinken/eten. Toen ik vroeger vaker ging (abbo) nam ik wel mijn eigen flesje water mee :j

Volgens mij is het zo dat je dop eraf moet zodat je er niet mee kunt gooien en er gewonden vallen in het publiek of op het podium. Je kunt er nog steeds wel mee gooien natuurlijk, maar dan loopt er al vloeistof uit de fles zodat hij niet zo hard aankomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:00

Ik heb een aantal mensen in mijn kenniskring zitten die in de organisatie van verschillende festivals zitten en die geven aan dat het opruimen een heel groot onderdeel van het probleem is. Naast natuurlijk het feit dat ze zo veel mogelijk omzet willen maken is het gewoon echt een poedersuiker om mensen in te huren om het hele terrein af te speuren naar flesdoppen, aangezien de meeste festivals gebruik maken van gemeentelijk terrein moet het echt opgeruimd worden. Veiligheid en commercie zijn zeker een factor, maar het vertrappen van zo'n groot terrein absoluut ook.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:56

Askja schreef:

Helemaal mee eens.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:03

bios neem ik flesje drinken en chocolade reep mee vaak in mijn tas.of een zakje snoep.

dag uit heb ik geen zin om alles mee te slepen als het niet op een zitplek is.
dus dan koop ik wel drinken en wat te eten.tenzij ik bij de auto kan komen dan eet ik daar wel wat. maar ga er niet helemaal apart heen lopen.

vind het erger als mensen eten in hun tas doen tijdens een ontbijt in een hotel ofzo. dan zelf iets meenemen bij de bios of dierentuin ect.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:28

enzino schreef:
beatje schreef:
Zolang er hier vanaf de snelweg file's staan omdat de film begint en er rijen mensen uit nl komen om hier naar de bioscoop te gaan.Denk ik niet dat ze last hebben van een faillissement.Je bent zelfs al haast verplicht je kaartje oneline te kopen.

Hoeveel bioscopen heb jij in de stad?
En hoeveel daarvan zijn "kleine zelfstandigen"?

Ik woonde vroeger in Delft en daar zaten 3 bioscopen in de binnenstad (voor zo ver ik me nu snel kan herinneren). Tegenwoordig zit er nog maar 1, en dat is een Pathe.

Blijkbaar gaan ze dus wel degelijk failliet, of worden ze opgekocht door een groter bedrijf.

Hier zitten er buiten de metropolis, die altijd megadruk is.Nog een paar kleinere midden in het stad.Die zijn wel zo slim om een ander genre films te draaien.Eentje heeft er pas nog verbouwd dus die zal ook wel goed draaien.Hoe het daar qua eten zit weet ik niet ik kom er eigenlijk nooit omdat het mijn type van film niet is.Maar ze zitten er al een eeuwigheid.Nu is dit wel een grotere stad als Delft dat scheelt misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:34

Ik heb vaak geen zin om ingrediëntenlijsten te lezen of vragen en er vervolgens achter te komen dat er toch niks voor je tussen zit, dus ik neem heel vaak mijn eigen eten mee, weet ik zeker dat het goed zit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:33

Ik had het in het andere topic al aangegeven, maar ik vind het echt bizar dat mensen hun eigen eten en drinken meenemen naar de bios. Het zou niet in me opkomen, vind het behoorlijk armoedig als je zo een avondje uit moet :=

Maar ik neem nooit wat mee, ook niet naar concerten of pretparken. Koop alles ter plekke wel, hoef je én niet te zeulen én het is niet lauwwarm, brrrrr....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:53

Dan maar armoedig, ga jij lekker 6 euro betalen voor een zakje MMs. Mijn zegen heb je!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:15

Nee hoor, ik eet niets in de bios. Ik kan zo maar 2 uur zonder eten of drinken :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:44

Ik ga juist altijd naar een bios in Houten waar een belletje zit en dan komt er tijdens de film iemand een bestelling opnemen. Heerlijke warme nacho’s met kaas en salsa hebben ze :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:51

Onze bios is heel relaxt, is een service-bios. Gewone horeca-prijzen. En je mag eigen eten meedoen als je wil, maar liever nog horen ze graag suggesties om de menukaart mee aan te passen. Vorige week nog heerlijke bitterballen en mini-loempia’s gekocht voor 5 euro. En voor 2,50 extra zit ik eerste rang op het balkon met een glas inbegrepen prosecco :)) (gewoon kaartje varieert tussen de 7,50 en de 10,00 geloof ik excl balkontoeslag)

Dezelfde bios als waar Natasja het hiervoor mij over heeft :))

Wij gaan ook niet zo vaak, dus haal alles ook gewoon daar.

Dierentuin en pretpark gaat altijd drinken en eierkoeken mee. Daar eten we altjjd wel frietjes enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:12

Pantykous schreef:
Dat vind ik net zulk dom gelul als mensen die illegaal films downloaden want de filmindustrie verdient al genoeg. Nee, dat is gewoon stelen.

Nee, volgens mij is dat is geen stelen maar het schenden van auteursrechten.
In Belgie mag je trouwens, voor eigen gebruik, films online kijken (streamen en downloaden). In Nederlands is het pas sinds een paar jaar illegaal.

lor1_1984 schreef:
De avondjes bioscoop waren toen zo'n beetje het enige uitstapje wat ik deed, de bioscoop (abbo) en reis/parkeerkosten kon ik prima betalen maar de consumpties daar vaak niet tenzij ik droog brood met pindakaas at de rest vd week.
Moet je dan dat enige uitje maar schrappen enkel omdat je de consumpties niet kunt betalen?

Nee, dan moet je daar gewoon geen consumptie kopen.
Niemand verplicht je toch om eten en drinken te consumeren tijdens het kijken van een film?
Je hebt toch geen recht op snacks voor een "normale prijs" tijdens een film?
Is het nou echt zo moeilijk 2 uur niet te eten? Eet je normaal gesproken ook 8 maaltijden per dag (elke 2 uur)?

lor1_1984 schreef:
Denk het niet, bioscopen kunnen ook best iets zakken in de prijzen, dan maken ze alsnog een hoop winst erop en wsl meer ook omdat ze meer verkopen. :)

Heb je een studie gedaan naar de prijselasticiteit van bioscoopkaartjes?

Askja schreef:

:D
Ahold had in het verleden (1996) een joint-venture wat resulteerde in de Tops supermarkten hier in Thailand. En die zitten toevallig vooral in winkelcentra waar ook de grootste bioscoopuitbaters zitten. Maar ik smokkel geen spullen van de Tops naar binnen bij de bioscoop.

Getup schreef:
De bios overleef ik wel zonder eten, zit thuis toch ook niet non stop te eten.

Juist, ik combineer een avondje bioscopen ook vaak met een etentje zodat het een hele avond uit is. Dan zit ik met een volle buik een film te kijken en hoef ik echt niet meer eten te hebben.

Shiloh schreef:
Ik heb gewoon principieel tegen een gelegenheid die eist dat je daar je eten haalt.
Ik ben principieel tegen gelegenheden die de prijs aanpassen op basis van huidskleur (sport evenementen hier in Azie en nationale parken). Ik ga daar dan ook niet naartoe.
Als jij zo principieel tegen bent dan moet je toch gewoon niet naar de bioscoop gaan? Of het zien van een film weegt net iets zwaarder dan je principes?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-18 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:14

O lekker! De bios in Ede heeft vooral snoep....heel veel snoep. Zo onhygienisch in die bakken, loeiduur (je kan beter bij Jamin een zakje kopen voor je gaat) en barstensvol suiker allemaal.

Haha Fitzroy ik eet ook nooit in de bios :') tot nu toe altijd overleefd :D al zou ik denk ik voor die bitterballen wel een uitzondering maken als ik die kon nemen :9

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:16

Jans schreef:
Onze bios is heel relaxt, is een service-bios. Gewone horeca-prijzen. En je mag eigen eten meedoen als je wil, maar liever nog horen ze graag suggesties om de menukaart mee aan te passen. Vorige week nog heerlijke bitterballen en mini-loempia’s gekocht voor 5 euro. En voor 2,50 extra zit ik eerste rang op het balkon met een glas inbegrepen prosecco :)) (gewoon kaartje varieert tussen de 7,50 en de 10,00 geloof ik excl balkontoeslag)

Dezelfde bios als waar Natasja het hiervoor mij over heeft :))

Wij gaan ook niet zo vaak, dus haal alles ook gewoon daar.

Je kan er proseco en een bitterbal krijgen? Dat wist ik niet eens.(ga natuurlijk ook vaak naar een kinderfilm zal schelen)

Maar euh....denk dat ik zondag maar weer eens ga. :j