Pantykous schreef:Dat vind ik net zulk dom gelul als mensen die illegaal films downloaden want de filmindustrie verdient al genoeg. Nee, dat is gewoon stelen.
Nee, volgens mij is dat is geen stelen maar het schenden van auteursrechten.
In Belgie mag je trouwens, voor eigen gebruik, films online kijken (streamen en downloaden). In Nederlands is het pas sinds een paar jaar illegaal.
lor1_1984 schreef:De avondjes bioscoop waren toen zo'n beetje het enige uitstapje wat ik deed, de bioscoop (abbo) en reis/parkeerkosten kon ik prima betalen maar de consumpties daar vaak niet tenzij ik droog brood met pindakaas at de rest vd week.
Moet je dan dat enige uitje maar schrappen enkel omdat je de consumpties niet kunt betalen?
Nee, dan moet je daar gewoon geen consumptie kopen.
Niemand verplicht je toch om eten en drinken te consumeren tijdens het kijken van een film?
Je hebt toch geen recht op snacks voor een "normale prijs" tijdens een film?
Is het nou echt zo moeilijk 2 uur niet te eten? Eet je normaal gesproken ook 8 maaltijden per dag (elke 2 uur)?
lor1_1984 schreef:Denk het niet, bioscopen kunnen ook best iets zakken in de prijzen, dan maken ze alsnog een hoop winst erop en wsl meer ook omdat ze meer verkopen.

Heb je een studie gedaan naar de prijselasticiteit van bioscoopkaartjes?
Askja schreef:Overigens, had niemand door dat Enzino's voorbeeld sowieso nooit anders dan ironisch bedoeld zou kunnen zijn gezien het feit dat er helemaal geen AH is waar hij woont? (althans dat lijkt mij heel sterk, of Ahold moet recentelijk zijn activiteiten richting ZO Azië uitgebreid hebben)
Ahold had in het verleden (1996) een joint-venture wat resulteerde in de Tops supermarkten hier in Thailand. En die zitten toevallig vooral in winkelcentra waar ook de grootste bioscoopuitbaters zitten. Maar ik smokkel geen spullen van de Tops naar binnen bij de bioscoop.
Getup schreef:De bios overleef ik wel zonder eten, zit thuis toch ook niet non stop te eten.
Juist, ik combineer een avondje bioscopen ook vaak met een etentje zodat het een hele avond uit is. Dan zit ik met een volle buik een film te kijken en hoef ik echt niet meer eten te hebben.
Shiloh schreef:Ik heb gewoon principieel tegen een gelegenheid die eist dat je daar je eten haalt.
Ik ben principieel tegen gelegenheden die de prijs aanpassen op basis van huidskleur (sport evenementen hier in Azie en nationale parken). Ik ga daar dan ook niet naartoe.
Als jij zo principieel tegen bent dan moet je toch gewoon niet naar de bioscoop gaan? Of het zien van een film weegt net iets zwaarder dan je principes?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-18 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt